روايات

رواية عشقت ممرضتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي البارت الخامس عشر

رواية عشقت ممرضتي الجزء الخامس عشر

رواية عشقت ممرضتي الحلقة الخامسة عشر

في فيلا رأفت…
كريم عمل عزاء ناس كتير اوي كانوا موجودين و منهم أصحاب نادين أو بمعني الكلمة البنت الوحيدة و الباقي قرايب رأفت و أهل مراتوا اللي ماتت…
جومانا بحزن:البقاء لله ربنا يرحمهم يارب
كريم بحزن:يارب انتِ صحبت نادين صح
جومانا:اه صحبتها الوحيدة أو بمعني الكلمة صحبتها المقربه ليها هو حضرتك تقربلها ايه هي قريبتك أو اختك بس اللي اعرفوا أنها معندهاش اخوات
كريم بزعل اكبر:انا جوزها يا انسه
جومانا:مدام بس هي مقالتش انها اتجوزت
كريم:الموضوع حصل بسرعه يعني كنا هنعمل فرح بس اللي حصل بقي الحمد لله علي كل شئ
يزيد بطفولة:مامي مامي
جومانا بحب:نعم يا روح مامي
يزيد:بابي كان بيتكلم في التليفون بيقول مش عملتوا الواجب و خلاص يلا روحوا بقي عشان تيته جت
جومانا بتعب:يارب حاضر يا حبيبي يلا هنروح معلش لازم امشي و البقاء لله شد حيلك..اخدت الولد و ركبت اوبر و روحت علي بيتها
((❤نتعرف بقي علي الشخصية الجديدة❤))
جومانا حمدي عمرها ٢٨ سنه بتشتغل في عيادة دكتور أسنان الصبح و بليل في محل ملابس عشان جوزها عوطلي مش بيشتغل طيبه و حنونه جدا علي أولادها عندها ولدين الاول اسموا يزيد و التاني اسموا ساهر شخصيتها قويه و عنيدة جدا
ملحوظة صغنونه((فاكرين حمدي اللي كان شاغل عند رامز في المستشفي البوليس اقبض عليه بتهمه تهريب ادويه غير صالحه للستعمال و بيبعها للناس الغلابه علي انوا دواء كحه و يريحهم هو ساعتها كان يعرف ستات كتير و خلف من واحدة منهم جومانا و بعدها طبعا مش محتاجه اقولكم رامز عمل فيه ايه اقتلوا طبعا))
في حارة شعبية…
جومانا طلبت من السواق يركن برة الحارة عشان لو حد من ولاد الحارة شافوها هيقولوا لي جوزها و طبعا لو عرف هيضربها وصلت و طلعت بيتها و طبعا ليقت البيت عبارة عن مقلب زبالة…
جومانا بغضب:سعييييد انت يا راجل
سعيد بضيق:عايزة ايه يا ولية
جومانا بغضب شديد:مين اللي بهدل الشقه كده مش انا لسه منضفه هو انا كل يوم هنضف بقي ولا ايه
فتحية بسخرية:و فيها ايه يابت لما تنضفي كل شويه علفكرة النظافه حلوة علفكرة اه صحيح نسيت انك كنتي بنت زبال ف طبيعي البيت يكون زبالة
جومانا بغيظ:بقولك ايه يا حماتي انا سكتالك عشان المحروس ابنك انما لو كترتي في كلام مش هسكت بعد كده انا براعي ان حضرتك اقد أمي و مش عايزة اغلط فيكي
سعيد بغضب شديد:عايزة تغلطي في أمي يا زباله طب تعالي بقي اعلمك الأدب..و لسه هيمد أيدوا هي مسكت أيدوا جامد و لوتها لدرجة انها عملت صوت طرقعه جامدة…
سعيد بوجع:اااااااااه يا بت ال انتِ كسرتيلي دراعي
جومانا بقوة:انت فاكر أن انا هسيبك تمد ايدك عليا لا يا حبيبي انا مش جومانا الضعيفه اللي انت قابلتها و اتجوزتها مصلحة ايه بتبصلي كده ليه اه انا عرفت كل حاجه انت اتجوزتني عشان بقي ليقت أبويا الله يرحمه كان شغال مع الله ينتقم منه رامز بيه ليقتوا بقي اشتغل و بقي معاه فلوس قولت بقي اما اتجوز بنتوا و اخد منهم بقي الفلوس كلها علي أساس يعني انهم كتير بس هما كانوا يدوب علي أقدنا انت بقي اكتشفت كده قولت برضوا هتجوزها عشان هي اكيد مدكنه كده ولا كده فلوس اكتر و اكتر و اتجوزتني شوفت معاك الزل و الاهانه و القرف لحد ما جبت ساهر و يزيد و دعيت ربنا يمكن تهدي عليا شويه بس ده محصلش انت و حماتي طلعتوا عيني و بتهددوني بي عيالي كل يوم ليه عشان مجبتش فلوس أو بمعني الكلمة ملقتش مني فايدة لييييييه شايفني آلة بتنفذ طلباتك وبس انا انسانه و من حقي ارتاح و اشوف حب و حنان منك أو حتي من حماتي بس انا مشوفتش منكوا اي معاملة كويسه مشوفتش غير اسود أيام حياتي حتي بعد ما بابا مات..واكملت بنهيار..انت انت مخلتنيش اروح العزاء مخلتنيش اروح عزاء ابويا ليه يا تري عشان الفلوس اللي في البيت خلصت انت خليتهم يكرهوني أهل ابويا مش طيقني و لما بيشوفني جايه اخبط عليهم يقفلوا الباب في وشي انبسط كده انبسط اني مبقاش عندي حد انا كده اتأكدت اني بيقت يتيمه سعيد طلقني دلوقتي حالا
فتحية بإبتسامة شر:بالتلاته يا سعيد ها مش عايزين نشوفها تاني
سعيد:انتِ طالق بالتلاته يا جومانا
جومانا دخلت الاوضه جابت شنتطها و حطت كل هدومها و هدوم عيالها و خرجت و اخدتهم و كان سعيد لسه هيقرب عشان ياخد العيال بس هي منعتوا وقالت بتحذير:اوعي تفكر كده أو شيطانك يوزك و يقولك تاخد عيالي لا يا حبيبي انت من اللحظة دي مش هتشوفهم ولا هتلمحهم وانت بنسبالهم دلوقتي انك موت تمام يلا يا حبايبي احنا هنمشي من هنا
و فعلا خرجت من الحارة كلها و هتبدأ من هنا عزيزي القارئ صفحه جديدة في حياة جومانا و عيالها…
فتحية:متقلقش هي يومين و هترجع تبوس رجلك عشان ترجع تعيش معانا من تاني
سعيد بتفكير:تفتكري هتعمل كده
فتحية:طبعا يا بني هي عندها مين يعني تروحلوا اهل أبوها مش هدخلوها البيت و اللي اكيد اكيد ان أهل أمها مش عايشين اصلا ف متقلقش هترجع هترجع
سعيد:طيب انا داخل انام
فتحية:تنام ايه يا عين أمك انت هتنزل دلوقتي تدور علي شغل لحد ما البت دي ترجع تاني
سعيد بضيق:اوووووووف حاضر
_______________________________________
في اسكندرية…
كنز كانت قاعدة في اوضتها و كل يوم تقريبا بتعيط ليه عشان مش قادرة تصدق أن ممكن يكون اخوها بيقي بشر ده معقولة طب ازاي هي محستش بي ده ازاي مخدتش بالها كل الفترة دي طيب مامتها باباها عارفين انوا كده اصلا ،كانت قاعدة علي سرير و قطتها قربت منها و حست انها زعلانه و كانت بتقرب منها و بتحاول تتطلعها من الموود زي انها تلعب معاها أو تشد في لبسها…
كنز بحزن:ياريت أهلي يحسوا بيا زي ما انتِ بتحسي بيا يا قطتي عارفه ليه سميتك قطتي مش عشان كارتون شركه المرعبين المحدودة زي ما صحابي أو أهلي مفكرين تؤتؤ انا سميتك كده عشان لما انا بكون خايفه أو متوترة أو حزينه من حاجه انتِ الوحيدة اللي بتحسي بيا و بتحاولي تخرجيني من موود زعل مع انك مش فهمه حجم المشكلة اللي انا بعيشها بس بحسك حاسه بيا و حاسه ايه اللي مزعلني ممكن حد يدخل عليا دلوقتي و يقولي ايه المجنونه دي بتكلم قطه و ولا هتفهم مني حاجه بس انتِ قطه مختلفه يعني بحسك فهماني اكتر من أهلي بس طبعا مش اكتر من حسام حبيبي هو بيفهمني بسرعه رهيبة بس بس انتِ هتبدأي تغيري ولا ايه ده خطيبي انا بقولك اهو اوعي يا قطتي تخربشيه عايزاكي تحبيه زي ما بتحبيني يا قطتي..القطه قربت منها اوي و دخلت في حضنها و مسكتها كنز و حضنتها برفق و بحنان و فاجأة دخلت الام…
نعمه بقرف:ايه اللي انتِ بتعمليه ده القطه بهدلت هدومك علي الاخر
كنز:عادي يا مامي هو حضرتك كل يوم هتقوليلي نفس الموضوع
نعمه:المهم مالك شكلك معيطه اوعي يكون حسام السبب قوليلي وانا اطلع عينوا
كنز:لا لا حسام معمليش حاجه بس انا مخنوقه شويه
نعمه بسخرية:طلعي خنقتك في الرسم احسن
كنز:مامي حضرتك عارفه لما ببقي مخنوقه مش بقدر امسك قلم الرسم أو امسك الكراسة اصلا
نعمه:و مين اللي خنقك ياختي
كنز:تالين يا مامي تالين تعبانه اوي و السبب طبعا ابنك
نعمه بضيق:تالين تاني هو انا مش قولتلك متلكمهاش تاني
كنز بإستغراب:و مكلمهاش ليه يعني هي عملتلي ايه يعني دي طيبه اوي مامي و مضايقه عشان الأستاذ رامي طلقها ده ده لبسها في جريمه يا ماما
نعمه بسخرية:طبعا البت قدرت تضحك عليكي بكلمتين يابت افهمي تالين دي خبيثه و تقدر تضحك عليكي و تمثل عليكي بطريقه إحترافية زي ما مثلت علي أخوكي عشان تتجوزوا قال ايه انا وحيدة و أهلي ماتوا و مش عارف ايه
كنز بضيق:علفكرة يا مامي تالين متقدرش تضحك عليا ده أولا ثانيا هي فعلا و حيدة بس بتروح تقعد مع خالها كل فترة بعد ما يرجع من السفر و بعدها لما بيسافر ساعتها بتروح تقعد مع أختها ثالثا بقي انا نفسي اعرف حضرتك مش بتحبيها ليه هي عملتك ايه عشان تكرهيها كل الكره ده
نعمه:ملكيش دعوة انتِ المهم آخر كلام عندي انك لو كلمتيها يبقي انتِ لا بنتي ولا انا اعرفك
كنز بدموع و إنهيار:انتِ ايه يا شيخه ايه حضرتك للدرجة دي معندكيش ذرة احساس بيا طلع فعلا الكلام اللي انا سمعتوا من وانا صغيرة صح انك مكنتيش عايزة تخلفيني كنتي عايزة رامي بس يكون ابنك لييييه انا عملت ايه غلط ولا عشان انا مش خبيثه و ماكرة زيك ف تكرهيني صح يبقي كلام تالين كان صح حضرتك السبب في طلاقهم صح
نعمه بغضب:اه انا السبب انا عملت كده عشان اخلص ابني منها و من شر اعملها دي دي كانت عامله زي اللوقمه في ظور مش بتغور و اهي جاتلي الفرصه اني اخلص منها و هي انها مش بتخلف و طبعا يعني مش هتستني ٤ شهور عشان الست هانم تعمل العملية و تخلف ناس تقول علينا ايه تقول اني جوزت ابني لبنت مش هتقدر تخلف اصلا
كنز بصريخ:هو كان اشتكالك هو كان رامي مضايق هو مكنش مضايق هو كان بيحبها عشان كده قال يستحمل و يصبر انما حضرتك طبعا كل اللي همك كلام الناس انما ابنك لا ابنك مش همك طب تعالي ايديكي مثال انا دلوقتي اتجوزت حسام و حسام هو و عيلتوا اكتشفوا مثلا اني مش بخلف و عندي مشكلة يما تتحل أو ممكن متتحلش اصلا هيعملوا ايه
نعمه:مش محتاجه ذكاء هيخلوا حسام يتجوز عليكي واحدة تانيه تخلفلوا العيل اللي معرفش يجبوا منك
كنز بسخرية:برافو برافو كنت متوقعه الاجابه دي بس اللي حضرتك متعرفهوش ان محدش يتجرأ و يجبر حسام علي حاجه لأنوا ببساطة مش هتجوز عليا عشان هو بيعشقني مش بس بيحبني و كمان بيخاف علي مشاعري و اكيد مش هوافق انوا يجرحني بالبساطة دي
نعمه بضيق:اختصري في كلام عشان انا خلقي بقي اقد كده
كنز:بختصار شديد اني هكلم تالين و مش هسيبها و اه علفكرة تالين كانت مترددة انها تحكيلي اللي حضرتك عملتيه عارفه ليه
نعمه بقرف:طبعا عارفه عشان تعرف تكدب عليكي و تخليكي تكرهيني لا انتِ لسه هتكرهيني دي كرهتك فيا اهو
كنز بضيق:ياااااا يا ماما ده حضرتك قلبك اسود اسود ايه ده قلبك حجر و قاسي اوي لا يا حبيبتي تالين دي اكتر واحدة بتحبك و حاست انك زي أمها هي ترددت تحكيلي عشان مش عايزة صورتك تتهز قدامي بس البنت قلبها وجعها بسببك و بسبب ابنك ف حكتلي كل حاجه انا اصلا المفرود مكرهكيش عشان حضرتك أمي بس اعمل ايه باللي حضرتك عملتيه دي بسهولة خلتيني انا و اكيد رامي اننا نكرهك
مجدي بصدمة:انتِ عملتي كل ده يا نعمه!!!!!!
كنز بصدمة:بابا؟!!
نعمه بنفس الصدمة:مجدي!!!!!!
_______________________________________
في بيت عند أيمن…
شهاب في اوضتوا نايم و حلم انوا في مكان و واقف علي جسر كبير في نص و فاجأة حصل ضباب و عواصف بتهز الجسر بس الضباب و العواصف واقفت فاجأة لما ظهرت…
ريماس:شهاب
شهاب بالهفة:ريماس حبيبتي وحشتيني اوي اوي اوي اوي انا تعبان اوي يا ريماس تعبان من غيرك و أيمن منهار اوي
ريماس:انا زعلانه منك جدا يا شهاب انا عارفه ان موتي كان صدمه بالنسبالك و بالنسبه لي أيمن حبيبي بس ايه الاستفادة من انك تفقد النطق ها هتستفاد بي ايه انت فاكر ان ده هيرجعني مثلا أو انت فاكر أن أيمن السبب لا يا شهاب أيمن مش السبب السبب هو اني كنت تعبانه من الاول و أهملت في نفسي و في صحتي عشان كده موت بس مش أيمن السبب هو اه انا زعلانه منوا عشان لسه مصلحش همسة و مرجعهاش بس انا لسه بعشقوا و مستحيل أكره و اه صح في حاجه تانيه عايزة اقولها
شهاب:قولي
ريماس شورت علي بنت واقفه من نحيت اليمين من الجسر بص لقها رشا واقفه بعيد و شكلها زعلانه و هو لما بص عليها حس بي نغزة في قلبوا…
ريماس بإبتسامة:اعترفلها بحبك يا شهاب متتعبش قلبك اكتر من كده همسة كده كده لما ترجع هتحبك كأخ بس طلما قلبك دق لي رشا اعترف و ريح نفسك و ريح قلبك و قلبها معاك و اه اهم حاجه اتكلم يا شهاب ها اتكلم
شهاب بإستسلام:حاضر يا ريماس حاضر يا حبيبتي هتوحشني اوي
ريماس:وانت كمان يا شيبو
______________________________________
في فيلا البغدادي…
قامت ليل بكل نشاط و طلعت بنطلون جينز مقطع و تيشيرت لونوا أصفر راحت خبطت علي اوضه رشا مش سمعه اي رد دخلت ليقتها نايمه…
ليل:رشا يا رشروشه انتِ يابت اصحي بقي ايه الكسل ده اصحي اصحي
رشا بنوم:سيبني بقي ليل انا نايمه ساعه ٦ صبح
ليل:ينهار ابيض ليه يابنتي كده لا انا هبقي اغير نظامك كلوا يلا اصحي اصحي عايزة اخرج
رشا قامت و بصتلها بغيظ:وانا مسكاكي متخرجي
ليل:لا ما هو بصي انا معرفش حاجه في القاهرة لأني بقالي كتير برة مصر ف انا عايزة اروح النادي ف اكيد مش هعرف اروح من غير رشروشه حبيبتي يلا بقي
رشا:طيب اطلعي استنيني تحت عقبال ما انزل
ليل:و اه صح ياريت يعني تغيري لبسك ها مش عايزين ملابس عاريه تفضح أكثر ما تستر
رشا:هههههههه انتِ بتقرأي روايات كتير صح واضح لانها آثرت عليكي يا حرام حاضر يا ستي حاول اشوف حاجه محترمه عندي
ليل:اشك الصراحة بس حاولي تتدعبسي في الدولاب اكيد هتلاقي
نزلت ليل تحت ملقتش حد في الفيلا غير خادمين و الحراس بس…
ليل:ديم يا ديم
ديم:نعم ليل هانم
ليل:هي فين مامي و الراجل اللي اسموا حسين باين
ديم:انهم ذهبوا الي الاحتفال
ليل بإستغراب:احتفال احتفال ايه
ديم:لا أعلم التفاصيل لكنني سمعت حديث الحراس و قالوا انهوا تم نجاح صفقه من صفقاتوا و ذهبوا إلي جزر المالديف للاحتفال
ليل في نفسها:جزر المالديف مرة واحدة الله يرحم لما نجحت في ثانوية و لما احتفلنا و روحنا مركب علي النيل يااااااا نفسي ارجع صغيرة تاني و حشتني اوي يا بابي
نزلت رشا و كانت لبسه جيبه جينز طويلة شويه و فيها فتحه من تحت و توب جينز قصير…
رشا:أكثر شئ محترم عندي للاسف بصي اوعدك اني اتغير بس صعب اتغير من يوم و ليله كده لازم اتغير واحدة واحدة
ليل بإستسلام:مفيش فايدة اتفضلي قدامي يا رشا هانم و بعدين لحظة انتِ ليه واخدة معاكي شنطه باك كبيرة كده
رشا:عشان انا حطه فساتين سهرة فيها لأننا هنسهر في نادي و اوعي تقولي لا
ليل:ماشي يا ستي يلا
ركبوا العريبة و راحوا علي النادي…
رشا:بصي بقي انا ورايا تمرين اسكواش و سباحه خدي الورقه دي فيها رقمي لو حصل اي حاجه كلميني اشطا
ليل:تمام يلا روحي شوفي وراكي ايه
ليل فضلت تتمشي في نادي و قاعدت تجري في التراك وهي حطه السماعات…
_بت يا ريري يا ريري
ريري:ايوة ايه يا سو
سالي:مش دي البنت اللي كانت واقفه مع جابر حبيبك
ريري بضيق:اه هي تفتكري بتعمل ايه هنا هي عضوه في النادي ده
سالي:no way طبعا انا لقيتها دخلت مع رشا يبقي اكيد هي مش عضوه في النادي
ريري:طيب اتفرجي علي ريهام وهي بتهزق البنت دي و بفرج عليها النادي كلوا
سالي بحماس:يلا روحي انا عايزة اصور الأحداث دي هتنزل علي الجروب وش
ريري:طبعا لازم جابر يشوف يلا نبدأ
((نتعرف بقي علي ريري و سو))
ريهام عبد الله عمرها ٢٦ سنه هي مودل و مغرورة جدا و بتحاول علي قد ما تقدر أنها تجذب أنظار الناس كلها و بتعشق المال و جابر طبعا هو مش غني اوي بس برضوا بتحاول تغريه علي اقد ما تقدر…
سالي أحمد السويدي عمرها ٢٥ سنه و هي مودل زي ريهام و اتعرفوا علي بعض في إعلان واحد بس سالي غير ريهام بس بتبين مغرورة لكنها مش كده هي مجنونه حبتين و بتحب حد كده هنعرفوا بعدين بعدين
ريهام راحت نحيت ليل اللي بتجري و وقفت قدامها و شلتلها السماعه و رمتها علي الأرض…
ريهام بغيظ:انتِ ايه اللي جابك يا بتاعه انتِ
ليل بضيق:انتِ عارفه ان السماعه اللي رمتيها دي اغلي من اللبس اللي انتِ لبسه ده
ريهام بسخرية:ليه يعني ده اكيد high copy أو تقليد
ليل بغرور مصطنع:لا يا حبيبتي دي سماعه بلوتوث و أصليه ١٠٠% عشان انا جبتها من برة مصر ف انا اول حاجه عايزاكي تجبيلي واحدة غيرها هتقوليلي ازاي هقولك انتِ اتصرفي حد قالك تيجي تهجمي عليا بطريقه دي و تكسري سماعه
ريهام بغيظ:ده مش موضوعنا دلوقتي انا جايه اقولك انك لو مبعدتيش عن جابر حبيبي انا مش هسيبك في حالك أبدا
ليل بإستفزاز:نعم نعم ابعد عن جابر ليه يا حبيبتي هو انتِ متعرفيش مش جابر بيحبني و عايز يخطبني..ليل في نفسها..احيه ايه اللي انا قولتلوا ده انا دبست الراجل يالهوي يالهوي
ريهام بصدمة:نعم يا حبيبتي بيحبك انتِ ليه يعني و بعدين هو لحق يحبك ده لسه شافك مبقلوش يومين
ليل بإستفزاز:مبتسمعيش عن الحب من النظرة الأولى ولا ايه يا ريري
ريهام بضيق:انتِ واحدة كدابه و عايزة تخطفي مني حبيبي لكن انا مش هسمح بي كده
ليل بتحدي:ليه يعني هتعملي ايه مثلا
ريهام هجمت عليها عشان تضربها بس حصل العكس و ليل مسكتها و مخلتهاش نفعه مودل بيقت عامله شبه المهرج اللي في سيرك عشان من كتر الميكب وشها بقي مضحك اوي…
ليل:و كده مبقتيش نفعه اي حاجه يلا see you soon..حدفتلها بوسه في الهوا هي و صحبتها و جريت علي الحمام علي طول
سالي بصدمة:قطه متوحشه و بتخربش يالهوي
ريهام بوجع:ااااااااااه ياني يامه ااااااااااه والله ما هسيبها اوعي تكوني يا سالي صورتي اللي حصل ده
سالي بفخر:طبعا صورت و نزلتوا علي جروب
ريهام بغضب:الله يخربيتك امسحيه امسحيه دلوقتي
سالي:خلاص مش هنفع اتعبت و شافوا جابر و الباقي
ريهام بغضب شديد:غوري غوري من وشييييييي أو اقولك خديني في اوضتي اللي في الفندق اللي هنا اخد شور
سالي بكتم ضحك:اممم ماشي يلا
ريهام بصريخ:متضحكيش علياااااااا انا متغاظه منها اوي و طلعت قويه اوي اااااااااه ايدي بتوجعني يا متخلفه متمسكيش أيدي
سالي:ههههههههههه مش قادرة انا اسفه يا ريري بس شكلك مسخره ههههههههههههه
ريهام بغيظ:اسكتي بقي اسكتي يلا قدامي اااااااااه
ليل جريت لحد ما وصلت الحمام و كانت بتنهج جامد اوي اوي…
ليل في نفسها:يالهوي عليا و علي التخلف اللي انا قولتلوا اعمل ايه انا بقي في المصيبة دي رشا ايوة رشا هي اللي هتقدر تساعدني ايوة هي تعرف جابر كويس تقدر تكلموا و تقولوا يقابلني وانا افهموا الموضوع كلوا يالهوي عليه و علي لساني بيقول اي كلام
غسلت وشها و قعدت في مطعم كده راحت طلبت اكل و مستنيه رشا
_____________________________________
عند رشا…
رشا دخلت في اوضه تغيير الملابس لبست فستان لونوا اسود قصير و عليه كاب اخضر..فتحت الموبايل ليقت حاجه اتبعتت علي جروب نادي فتحتوا ليقت فيديو فتحتوا انصدمت لما شافت ليل و ريهام بتخنقوا و انصدمت اكتر من الكلام اللي قالتوا ليل…
رشا:ينهار اسود ليل دخلت جابر في مصيبة بس لحظة كده ده جابر هينبسط اصلا لانوا اصلا كان معجب بيها يبقي هو هيستغل الموضوع ده لا ده انا لازم اكلموا ولا اكلموا ليه هو اصلا شاف الفيديو انا هروح لي ليل افهم الموضوع منها الله عليكي يا ليل قدرتي تكسري غرور البت ريهام دي عملتيها قبلي لا انا لازم اتعلم منها عشان اخد حقي انا كمان يلا اما اشوفها قاعدة فين دي
خرجت رشا تدور عليها لحد ما ليقتها قاعدة قربت عليها و سقفت وقالت:برافو عليكي يابت يا ليل انا مش قادرة اصدق ازاي قدرتي تكسري غرور البت ريري ده انا كان نفسي اعملها من زمان اوي
ليل بتوتر:ونبي اسكتي بقي عشان انا اللي فيا مكفيني
رشا:ههههههههه ايوة ايوة افتكرت يالهوي عليكي يا ليل انتِ دبستي الراجل انا مش عارفه هقوله ايه لما اشوفوا بس
ليل:بقولك ايه انا لازم اقابلوا و افهموا الموضوع انا بجد نفسي اقطع لساني اللي بيقول اي كلام من غير ما احسبها اووووف
رشا بخبث:بس ممكن جابر يعجبوا الموضوع
ليل بإستغراب:يعجبوا ازاي يعني
رشا بنفس الخبث:يعني بدل ما يخليها كالعبة هو يستغل الموضوع ده و يتجوزك بجد
ليل بصدمة:نعم لا طبعا مستحيل انا اتجوز ده ده واحد مش محترم اصلا و وقح انتِ مسمعتيش هو قالي ايه..رشا شافت جابر جه و كانت هتتكلم بس هو شاورلها انا تسكت عشان يسمع الباقي
ليل:ده قال ايه ده انا حمار و ستين حمار عشان كاس يوقع علي الجمال و الحلاوة دي كلها هو حقيقي حمار و حيوان و غبي كمان
جابر:و نستي وقح كمان دي اهم حاجه
ليل انصدمت و خافت و اتوترت وقالت:هو هو واقف ورايا صح
رشا هزت رأسها بمعني ايوة وراكي ليل بصت ليقتوا واقف و مبتسم ابتسامه صفراء و قاعد وقال:رشا يا حبيبتي روحي اطلبلي الاوردر بتاعي و بتاعك و متنسيش الاوردر بتاع ليل و زودي عليه عصير ليمون عشان يهدي أعصابها اللي باظت دي
رشا بكتم ضحك:احمم حاضر..قربت منوا قالت بهمس..براحة عليها ها البت خايفه و متوترة لوحدها
جابر بتفهم:متخفيش متخفيش يلا روحي
رشا مشيت و سابتهم و ليل كل ده ساكته و مش بتتكلم و وشها بقي نار من كتر الخوف و التوتر…
جابر:ايه يا قطه القطة اكلت لسانك ولا ايه
ليل استجمعت شجعتها و قالت:بص يا جابر انا يعني مش عارفه اقولك ايه بس انا مش اقصدي اي حاجه من اللي قولتها مع البنت اللي اسمها ريري دي
جابر بهدوء:اه و ايه كمان
ليل:يعني ينفع اننا نروح نصلح الموضوع و نفهمها الصح لأنها كده هتفهم غلط
جابر بهدوء:ها خلصتي
ليل بإستغراب:اه خصلت
جابر:طب جميل..قرب الكرسي بتاعوا و حطوا جمبها وقال:و مين قالك بقي اني مضايق من اللي انتِ قولتيه مع ريهام
ليل بإستغراب:ازاي يعني مش مضايق انا دبستك في مصيبة
جابر بحب:وانا مبسوط من المصيبة و من الدبسيه دي و مش مضايق
ليل بإستغراب اكبر:ازاااااي
جابر بنفاذ صبر:ليل انتِ بتفهمي صح يعني مش غبيه
ليل بإستغراب:اه بفهم
جابر بحب:ليل انا بحبك
ليل بصدمة:بت ايه نعم؟!!!!!
جابر:بصي انا هفهمك كل حاجه بليل في السهرة و اوعي تمشي ها
جابر ماشى و خرج من المطعم و اخد الاوردر و راح عند صحابوا و رشا جابت الاكل و العصير بتاع ليل و حطتوا ليقت ليل متنحه و مصدومة و مش بتتكلم و وشها خلاص بقي كتله من النار و الخجل…
رشا بإستغراب:ليل حبيبتي مالك..حطت أيدها علي وشها شالتها بسرعه ايه ده وشك نار مالك
ليل بشرود:بيحبني انا اه هو قالها
رشا بإستغراب أكبر:مين اللي بيحبك و مين اللي قال
ليل بنفس الشرود:جابر قال كده
رشا بصدمة:ايه بجد قال كده..الله خربيتك يا جابر ده انت كسفت البت شكلوا قالها كده خبط لزق غبي
رشا:ليل حبيبتي اهدي محصلش حاجه خدي أشربي العصير و اهدي..ليل شربت العصير و هديت خالص
رشا:يلا يا ليل نخش نلبس عشان شويه كده و هتبدأ السهرة
ليل:ماشي يلا
لبست ليل فستان لونوا اسود قصير و بيلمع،اما رشا لبست بنطلون احمر طويل و واسع و عليه توب ابيض و جاكيت احمر…
ليل بغضب:قولتلك مليون مرة يا رشا انا مش هلبس قصير الفستان قصير و مكشوف من الاكتاف و من تحت
رشا بهدوء تام:وفيها ايه يعني يا ليل ده هو يوم واحد يتيم اللي هتلبسي فيه قصير مش هيحصل حاجه من يوم فكي بقي و متبقيش كده انا ما صدقت اقدرت اظبط الميكب بتاعك
ليل:اوووووف طيب بس هي المرة دي بس بعد كده مش هلبس قصير تاني اتفقنا
رشا:اتفقنا يا ستي بصي انا هروح اعمل حاجه و جايه ابوس ايدك استنيني هنا متروحيش في حتي اشطا
ليل:اشطا
خرجت رشا تتمشي شويه لحد ما شافت شهاب قاعد قدام البسين…
رشا بإبتسامة:شهاب شهاب
شهاب بص علي اللي بينادي لقها رشا بصلها بصدمة في نفس الوقت مبسوط انوا شافها و قلبوا كان بيدق بعنف…
شهاب بفرحة:ازيك يا رشا عاملة ايه
رشا بإبتسامة:الحمد لله كويسه قولي بتعمل ايه في النادي
شهاب بإبتسامة عاشقه:جيت عشان اشوفك
رشا بصدمة:تشوفني انا!!!!!
شهاب مغير الموضوع:اقصدي يعني جيت عشان اتمشي في النادي شويه و كنت بفكر اشترك فيه يعني اصل بشوف في بنت كده زي العسل و جامدة اوي
رشا بغيرة واضحة:امممم و يا تري مين البنت دي
شهاب بخبث:بنت كده وانتِ مالك
رشا بهدوء تام:المهم في سهرة هنا هتعجبك اوي لازم تحضر بالمرة نشوف البنت اللي جي عشانها دي
شهاب في نفسوا:بتغير عليا يعني دي من علامات الحب
شهاب:تمام حضرها يلا
رشا رنت علي ليل و فعلا جيت و راحوا قاعدوا كلهم و جابر جه و قاعد جمب ليل و ريري شافت الوضع ده و كانت هتطلع نار من كتر الغيظ…
_و دلوقتي هنبدأ مع بعض فقرة karaoke مع أغاني سامو زين مين يحب يشارك يا جماعه
جابر:انا هشارك
ليل و رشا بصدمة:انت بتعرف تغني!!!!
جابر بغرور:طبعا انا عندي حته اغنيه بعشقها لي سامو زين هغنيها عشانك..و شاور لي ليل وهي تكسفت و بصت في الأرض
((سامو زين المثل العسل))
عندي وكلك شقاوه..و قوام بتزيد غلاوه
وبجد عليك حلاوة..في الدنيا مفيش كده
ده اللي يشوفك يحبك..يتمني حياته جنبك
آه لو تفتحلي قلبك..انا بتمني الرضا
عندي كلك شقاوة..و قوام بتزيد غلاوه
وبجد عليك حلاوة..في الدنيا مفيش كده
ده اللي يشوفك يحبك..يتمني حياته جنبك
آه لو تفتحلي قلبك..انا بتمني الرضا
يا عسل
شألبت حالي ايه جرالي..دي الحاله دي جديدة عليا
تهت في مكاني و في ثواني..مدرتش انا مين حواليا
يضرب بيك المثل..آه ياعسل في الرقه و الدلع..في الرقه و الدلع
رمشك شبك بينا ووصل..آه ياعسل وعمل فيا البدع..وعمل فيا البدع
وكلهم سقفوا و ليل كل ده مكسوفه بس مبسوطه اوي و افتكرت اغنيه لي سامو زين حست انها هتليق عليه لو غنتها…
ليل بثقه:وانا كمان عندي اغنيه لي سامو زين هتليق عليك اوي
جابر:بجد اما نشوف
ليل قامت و قالت الاغنيه في ودن الدي جي هو ضحك بخفة و شغل الاغنيه…
((سامو زين الزير))
يابتاع البنات يازير..يابتاع البنات يازير
في الغرام انت الوزير..يابتاع البنات يازير
يا عامل للبنات روشه من الهانم علي الروشه
ويوم ماتعدي قدامهم لازم يحصل عليك دوشه
يابتاع البنات يازير..يابتاع البنات يازير
آاااااااه من دا علي ده علي ديه و عينيا انا بارده عليك
دايما حواليك لمه طب هما دايبن ليه فيك
من دا علي ده علي ديه و عينيا انا بارده عليك
دايما حواليك لمه طب هما دايبن ليه فيك
ماتعلم اخواتك ماتقولي وحياتك ماتعلم اخواتك قولي وحياتك
ايه سر اعاجبهم و السر عندي في بير
يابتاع البنات يازير..يابتاع البنات يازير
في الغرام انت الوزير..يابتاع البنات يازير
كلهم سقفولها و جابر ياعيني مصدوم و رشا و شهاب ميتين ضحك و كانوا بيغنوا معاها…
جابر بصدمة:انا بتاع البنات و زير
ليل:و في الغرام انت الوزير يابتاع البنات يازير
جابر:ماشي تعالي بقي..و شالها في وسط ناس وهما بيضحكوا و ريهام خلاص هطلع نار من كل حته و سالي كل ده بتصور و عينها علي حد كده و قررت تروح و تتكلم معاه…
سالي:هاي رشا هاي يا هو انت اسمك ايه
شهاب:انا شهاب انتِ صحبت رشا
سالي:اه بس مش اوي يعني بس من دلوقتي هي صحبتي بقولك ايه انت مرتبط
شهاب بصدمة من جرائتها:انا انا..
رشا بسرعه مسكت ايد شهاب وقالت:اه مرتبط بيا انا صح يا شيبو
شهاب مصدوم من جرائت رشا بس حب الموضوع و مسك ايدها بتملك وقال:اه مرتبط بيها
رشا:غنيلي يا شيبو اشمعني يعني جابر يغني لي ليل و انت مش هتغنيلي
شهاب بثقه:طبعا هغنيلك دلوقتي حالا عايزة اغنيه ايه
رشا:براحتك يا حبيبي
شهاب:تمام
قام و اختار اغنيه بيحبها اوي و كان باصص علي رشا بحب…
((سامو زين بسيطة))
حبيبي ياريت تطمني بأي كلام لا بعرف خوف ولا استسلام معاك هفضل لحد ما تبقي مطمن
في حضني تحكي و تفضفض و توصف ليا في الاحلام بسيطة لو نبسطها صعبة لو نصعبها حبيبي الدنيا مش عايزة نحسبها كتير..بسيطة لو نبسطها صعبة لو نصعبها حبيبي الدنيا مش عايزة نحسبها كتير كتير كتير..حبيبي ياريت تفهمني جرالك ايه قلقني عليك و قلقان ليه نعيش اللحظة بس و سيبنا من بكرة وبكرة اكيد هييجي و نعرف منه شايل ايه..بسيطة لو نبسطها صعبة لو نصعبها حبيبي الدنيا مش عايزة نحسبها كتير بسيطة لو نبسطها صعبة لو نصعبها حبيبي الدنيا مش عايزة نحسبها كتير كتير بسيطة…
و كلهم سقفوا و رشا كانت فرحانة اوي و سالي اتغاظت و مشيت مع ريهام و شهاب نزل وقالها:يلا تعالي معايا عشان عملك مفاجأة
رشا بحماس:اوكي يلا انا متحمسه اعرف المفاجأة
__________________________________
نروح بقي عند ليل و جابر…
وصلوا عند مطعم مفهوش ناس نزلوا من العريبة و شيلها برضوا بنفس الطريقه…
ليل بصريخ:ما تنزلني بقي انت ما صدقت نزلني
و نزلها فعلا و اتفاجأت بي جمال المطعم انوا متزين بطريقه رومانسية و كان في شموع و رود احمر محطوط في كل حته…
ليل بنبهار:انت انت عملت كل ده عشاني
جابر بحب:طبعا ده اول اثبات اني بحبك و اللي تطلبيه هتنفذ
ليل مردتش و فضلت الصمت و قاعدت و الاكل جي و اكلوا وهي بتاكل هو بتفرج عليها وهي مكسوفه و مش بتتكلم…
ليل:جابر انا عايزة اعرف عنك كل حاجه
جابر بتوتر:كل حاجه كل حاجه
ليل بهدوء:اه لازم يعني انا معرفش عنك اي حاجه غير انك صاحب رشا بس
جابر بهدوء تام:طيب انا هقولك كل حاجه بس ياريت تسمعيني للآخر و من غير ما تقطعني و في الاخر هسيبلك الاختيار انك تكملي معايا ولا لا
ليل بإستغراب:اوكي
جابر:انا ياستي اسمي جابر عبد الحي عندي ٣٢ سنه كان نفسي ابقي مهندس ديكور لاني كنت بحب ارسم تصاميم لديكورات للبيت أو لشركات او محلات لسه هتتظبط و جه واحد هد و رمي كل احلامي في اقرب زباله أبويا عبد الحي كان زعيم اكبر مافيا في العالم بيهرب كل حاجه و بيشتري اي حاجه تعجبوا حته آثار بقي مخدرات اللي تيجي في ايدوا و كل ده وانا عندي ٧ سنين المهم جه اليوم اللي أمي عرفت حقيقتوا و لما جت و هددتوا انها هتبلغ البوليس..
ليل بخوف:كمل و حصل ايه
جابر بدموع:اقتلها أبويا اقتل أمي قدام عيني بكل دم بارد وانا واقف مصدوم و بعيط و لما شافني فضل يعذب فيا و هددني أني لو قولت لي حد علي اللي شوفتوا هيقتلني انا كمان ف انا سكت عشان كنت طفل و مش عارف المفرود اعمل ايه حاولت اهرب منوا كتير كان بلحقني و بيعذبني كل ما احاول اهرب و استسلمت للأمر الواقع و بقي أبويا كل يوم يعلمني ازاي امسك سلاح ازاي اوصل المخدرات للأماكن المحددة لحد ما شربت الشغلانه دي و بيقت دارع اليمين لي أبويا بس طبعا منستش اللي عملوا في أمي ف قررت قرار عرفت أن في عدو لي بابا بيكره اوي و نفسوا يخلص منوا و اسموا رامز مجدي قررت اني اسيب أبويا و اشتغل مع رامز بس في السر و كنت بنقلوا الاخبار كلها و رامز عجبوا شغلي و دماغي ف انا الصراحة ارتحتلوا اوي لحد ما قررت اقولوا علي خططتي اللي هي اني اخلص من أبويا و فعلا وافق علي خططتي و قرر يساعدني و فعلا قدرت اخلص منوا و هربت مع رامز و رجاله ابويا فكرتني موت بس لحد ما خلصنا علي رجاله أبويا كلهم و ده طبعا بعد ما قدرت اثبت نفسي قدام رامز بس لحد ما قابلت رشا و انا طبعا كنت اممم انتِ فهمه بقي كنت وقح بمعني الكلمة هتقوليلي طب ليه مخرجتش من كل الدوامه دي هقولك انوا صعب جدا اني اخرج لأن قانون رجال المافيا اللي يعوز يتوب يبقي يموت يعني لو انا حاولت اني اخرج من العصابات دي هموت وانا كنت هعمل كده و قولت لي نفسي فيها ايه لما اموت انا معنديش حاجه اخاف عليها و طبعا مكنتش بصاحب بنات بس كنت بعمل أشياء تانيه لحد ما شوفتك اول مرة في النادي ساعتها استغربت لما رفضتي انك تفضلي معايا قولت في نفسي معقولة لسه في بنات بتتكسف و بتدافع عن نفسها كنت فاكر ان كل البنات يمها الفلوس و اليوم الحلو و شكرا علي كده بس انتِ خلتيني احبك من اول يوم اه انا بصدق في حوار الحب من اول نظرة عشان ساعتها قلبي دق بطريقه شديدة و عرفت أن قلبي اختارك و عايز يكمل معاكي عمري كلوا انا اوعدك يا ليل اني اخرج من عصابه رامز و علفكرة انا عندي مكتب صغير كده قولت يعني لو كان ليا عمر اني افتح المكتب ده لي تصاميم الديكورات و ناس تتفرج وانا اعملها أو كمان ادرب الطلاب المتخرجين و كل ده مش هيحصل غير لو انتِ قبلتي تكملي معايا..نزل علي ركبوا فتح علبه اطيفه فيها خاتم قمه في رقه و جمال
جابر بعشق:تقبلي تتجوزيني يا ليل
ليل:___
و يا تري يا جماعه ليل هتوافق ولا لا؟؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت ممرضتي)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *