روايات

رواية من الخائن الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية من الخائن الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية من الخائن البارت الثالث

رواية من الخائن الجزء الثالث

رواية من الخائن الحلقة الثالثة

مروان: وحشتيني يا حبيبتي.
شوق بتتكلم ووشها فيه كد”مات: ف حد يعمل ف مراته كدا.
مروان ببرود: عشان تتعلمي الادب.
شوق بدموع لسه هترد شخص نتش منها التليفون وكلم مروان: كله تمام يا بيه.
مروان ببرود: تمم انا خمسه وجاي سلام.
كانت روان بتسمع الكلام شهقت: ماشي يا مروان.
جريت لانه كان خارج استخبت ف اوضة الولد خرج من البيت وهي اتصلت ع ام محمد: يا ام محمد اعملي يلي قولت لك عليه.
ام محمد بخوف ع ابنها: وافرضي اخوكي عمله حاجه هفرح انا بفلوسك وقتها.
روان برجاء: مش هيعمله بس متخليهوش يبان افتكري انه شوق جارتك وعمرها م عملت لك حاجه وحشة.
ام محمد بهدؤء: طيب ربنا يسترها.
نادت ع ابنها وقالت له ينزل ورا مروان ويراقبه…
عند روان.
كانت قاعدة وبتلاعب الولد: اعملك ايه انا والله م اعرف ف تربية العيال هحضرلك رضعة وربنا يستر.
بقلم ميرا ابوالخير..
فلاااااش بااااااككك.
نزلت شوق مع روان و ف طريق المستشفى روان طلبت من السواق يقف.
شوق باستغراب: احنا وقفنا ليه.
روان بحزن: شوق مروان عاوز يخطفك النهارده انا سمعته وهو بيكلم امي عشان خاطر يسرق الوديعة بتاعتك و كمان لانه منتصر رجع مصر خاف ترجعي له فيخسرك ويخسر الوديعة بتاعت باباكي و ابنكم كان هياخده.
شوق بصدمة: انتي مجنونة رجعني يا اسطا.
روان: والله ابدا انا هخوف جوزك انه انتي معايا و هوديكي مكان تاني وهجيب لك ابنك.
شوق بسخرية : والهانم بتساعدني ليه.
روان دموعها نزلت: عشان اخويا طريقه مش صح دمر حياتي وبيدمر حياتك وحياته من ساعة م رفض طارق عشان حاله ع قده حياتي بقت خلاص.
بقلم ميرا ابوالخير.
شوق بحزن: بصي انا عارفة انك انسانة كويسة بس مستحيل مروان يعمل كدا ثم اني سبت منتصر لانه عمره م حبني.
روان لسه هتتكلم شوق نزلت من التاكسي لسه هتنزل وراها عربية جت خدتها ومشيت.
روان بزعر: اعمل ايه دلوقتي.
اتصلت ع ام محمد من تليفون شوق نسيته و اتفقت معها تقول ايه عشان يوتروا مروان بكل الطرق ف يغلط.
باااااااااكككك.
تليفونها رن برقم غريب ردت: الوو.
محمد: هبعت لك العنوان هو قريب من هنا تعالي بسرعه.
قفلت التليفون ونزلت ع العنوان.
عند مروان.
شوق بكر”ه: ليه كدا دا انا ام ابنككك.
مروان ببرود: ابن مين هنحور انتي اصلا مبتخلفيش.
شوق بغل: ومين صاحب الفكرة مش انت انه نجيب عيل ونمثل اني حامل ونسافر اربع شهور ونرجع بالواد يلي سرقته من حضن امه وخالتني اقتـ ـلهاا وهي بتولده فكني يا مروان وفلوسي مش هتطولهاا.
مروان بغضب: هاخدها يا شوق وانتي هد”فنك هنا.
الشخص: انا مهمتي خلصت وقبضت سلام.
خد رجالته ومشي ومروان بغل لشوق: اسمعي طلاقك قصاد فلوسك اختاري.
شوق بغل: يبقا فلوسي اتفووو.
كسر الباب ودخول البوليس.
روان بصدمة: قتـ ـل يا ولاد 🐕.
محمد: انا صورت كل حاجه من الشباك.
الظابط: هاتوهم.
روان بقرف تفت ع وشهم: انت شيطا”ن مش اخ.
بعد مرور اسبوعان.
اتحبست شوق و مروان ولسه الحكم يلي هو الاعد”ام مش اتاخد.
روان دورت ع عائلة الولد ورجعته ليهم وراحت تزور اخوها.
مروان بغضب وقرب مسكها من شعرها: بقولك خرجينيي هقتـ ـلكك ياروان.
روان بزعيق زقته: انا غلطانه اني جيت لك.
مروان بغضب بدء يخنـ ـقها والعسكري دخل ومسكوه.
روان بحسرة: ربنا يسامحك.
خرجت لاقت يلي مستنيها مبتسم: وحشتيني.
روان بفرحه: طارق.
طارق بحنان: لما اخوكي رفضني مكنتش بنام الليل لحد اما ربنا يسرها معايا تقبلي تتجوزيني.
روان بسعادة: موافقة.
#تمت….

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية من الخائن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *