روايات

رواية اخفى حبه الفصل الثامن 8 بقلم جنة الرحمن

رواية اخفى حبه الفصل الثامن 8 بقلم جنة الرحمن

رواية اخفى حبه البارت الثامن

رواية اخفى حبه الجزء الثامن

رواية اخفى حبه الحلقة الثامنة

عند احمد
دخل الأوضة كان هيتجنن
احمد :ازاي لالالا مستحيل منه تكون مع حد تاني فضل يفكر لحد ما نام
……… ٍ………… ٍ… °°°
عند منه روحت لقيت مامتها قاعده
منه :ماما
مي :ازيك يا روحي كنتي فين
منه : اسكتي يا ماما مش قابلت منه
مي :منه مين
منه : منه يا ماما اللي كانت صديقة رامي
مي:اه افتكرتها بس دي اختفت من يوم وفاة رامي
منه :اه ما هي مكنتش عايزه تشوف حد فينا عشان منفكرهاش بي
مي : يعنى عليها
منه : اه والله يا ماما يعني بعد ما تحبه يموت
مي : تحبه
منه :ها صديق يعني

 

مي:عليا انا برضو الكلام ده
منه :الصراحه هم كانو بيحبو بعض
مي :يعيني عليكي يا بنتي دي اكيد اتكسرت
منه :اه والله دي مش راضيه تتجوز حد غيرو خالص
مي :كل شيء نصيب و هي لازم تشوف نصيبها
منه :عندك حق انا هدخل انام ماشي
مي:ماشي يا حبيبي روحي ارتاحي
منه :اومال هو بابا فين
مي : انتي عارفه ابوكي مش بيجي دلوقتي خالص.
منه :اه صح لم يجي سلملي عليه
مي :بقولك ما تبقي تعزمني منه عندنا في يوم
منه :فكره حلوه ابقي اكلمها باي
مي : باي

 

منه دخلت و مامتها كلمت مامت احمد
مي :كنتي تعرفي ان منه بتحب احمد
غاده : كنتي بشوف نظراتها بس في يوم اتأكدت
مي :امتي
غادة :من فترة كده بس احنا لازم نخليهم يعترفه مشاعرهم لبعض
مي : فعلا بس احنا منعرفش احمد بيحبها والا لا
غادة :بيحبها انا متأكده ده ابني بس في حاجه مش مخليه معترف بمشاعره
مي:تمام هنعمل ايه
غاده :اول ما يدخل اقولك مبروك و كده كان في عريس متقدملها
مي :فكره حلو بس هو مين اللي هيعمل عريس
غاده :معرفش بس لازم حد معانا يسخن احمد. و حد يخلي منه توافق
مي :مين
ساكته شويه بعدين اتكلموا في صوت واحد
مي:ليلي و هنا
غاده:أدهم و دياب
حلو اوي كلميهم و نتقابل في مكان نتفق هنعمل ايه
مي :ماشي
غادة:اهو احمد جه هعمل نفسي كان في عريس و كده(انتو عارفين الباقي)
………………………°°°

 

عند اسلام (اللي كان صديق وائل)
أسلام لنفسه :انا لازم اقولها قبل ما تضيع مني تاني
بس هقولها ايه
اوف هقولها انا بحبك من زمان سهله اهي
مش هعرف اوف ايه ده انا هكلمها و اطلب اقابلها و اقولها
اكلمها ايه دلوقتى في الصبح انا لازم انام قعد يفكر لحد منام (تفتكره مين هي)
……………………….. °°
عند هنا
مامتها :ها يا حبيبتي اخوكي هيطلع امتي
هنا :بكره يا ماما بس هو كان لازم يتربي علي اللي عمله
مامتها :مش عارفة حصله ايه
هنا: عمر مكنش في أطيب منه بس وائل خوفه
مامتها : حسبي الله ونعم الوكيل فيه
هنا : ربنا ينتقم منه انا هدخل انام ماشي
مامتها : ماشي يا بنتي
دخلت هنا تنام….
……………… ٍ….. °°

 

في الصباح
مي و غادة انهم يقابله هنا و ليلي و دياب و ادهم
غادة : هو اكيد في حاجه عشان كده احمد مش راضي يعترف بمشاعره
بصت لادهم
أدهم انت اقرب واحد لأحمد ارجوك قولنا ماله
أدهم :هو بصراحه مش عايز يقولها عشان رامي كان بيحبها و هو شايف انه كده هيخون صاحب عمره
غاده : رامي بيحبها
مي: لالا رامي كان بيحب وحده زميلته اسمها منه و هي صديقة منه
أدهم : يعني رامي لما قاله انه بيحب منه كان قصدو علي وحده تانيه و احمد فكره بيحب منه دي
ليلي : يالهوي لغبطه اوي إحنا ممكن نعمل ايه
كله ده و دياب مركز في ليلي و بس
غادة : لازم نعمل حاجه كده مش هينفع
مي : فعلا هو انا قولت لمنه تعزم منه عندنا
و اخيرا دياب ركز معاهم

 

دياب : اه و ماما تخلي احمد يروح عندك باي حجه و انتي اول ما تشوفيه تقولي قدامه لمنه حبيبة رامي قدام احمد انهم كأنه بيحب بعض و كده احمد هيفهم و لو مفهمش اكيد هيروح لادهم و أدهم يفهمه
هنا :صح فكره حلوه اوي
بعد شويه قعدو يتفقوا هيعملوا ايه
هنا : انا هستاذن دلوقتي عشان عندي مشوار مهم
غاده : ماشي يا حبيبتي اتفضلي و تمشي هنا و هم يكملوا و كل واحد يمش
…………………… °°
في العربيه عند غادة و مي و دياب
غادة :دودي قولي بصحيح انت كنت مركز مع ليلي ليه ها و غمزة 😉
دياب :انا لا خالص و اركز ليه
مي :يا ولا علي خالتك و امك الكلام ده برضو
دياب : الصراحه انا معجب بيها
غادة : اتشطر انت بس وانا اطلبهالك
دياب: بجد
غادة : بجد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اخفى حبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *