روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت الواحد والعشرون

رواية الانتقام الحلو الجزء الواحد والعشرون

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة الواحدة والعشرون

محمود.. اومال فين لينا
حمزه…. راحت تغسل وشها، بعد اذنكم هدخل اديهم الالاكل
دخل حمزه غرفه ساندي لقاها نايمه في حضن مراد و مراد محاوط وسطها ب ايده
حمزه بجمود… استني طيب لحد ما تروحو
مراد.. وطي صوتك يا زفت مش شايف ساندي نايمه وبعدين انت مالك واحد ومراته نايمين في حضن بعض بتدخل ليه
حمزه… خلاص صدعتني خد الاكل اهوو صحيها علشان تطفحو ونمشي
مراد… طيب يخويا
بعد مرور ساعه وصلو فيلا بتاعت مراد بعد ما راحو للمأزون ومحمود وناردين اتجوز للمره التانيه
مراد…. ساندي حبيبتي اطلعي استريحي وعمي محمود وخالتو ناردين الاوضه بتاعتكم جهزه ولينا هاتوصلكم ليها وعمو احمد و
قاطع كلامه احمد.. لا يا مراد احنا هنروح الفيلا بتعتنا كفايه كده
حمزه.. فعلاً وبعدين انا ورايا شغل كتير في الشركه
مراد… ماشي المره دي بس وبعد كده هتيجيو تعيشو معانا واحنا الفيلا بتعتنا كبيره وتسيع من الحبايب الف ولا ايه يا ساندي
ساندي… ايوه والله فكره حلو نعيش عيله مع بعض
احمد… لا مش ينفع
مراد… لا ينفع يا عمي
نرمين…. بس بس خلاص احنا هنشتري فيلا جمب بتاعتكم ايه رايكم
احمد… فكره حلو واهو هنكون جمب بعض
حمزه و هو بيبص ل لينا … طب يلا نمشي لاني تعبان اوى
وبالغعل احمد اخد عيلته وراح الفيلا بتاعته وكل واحد طلع علي غرفته
عند ساندي ومراد
—————
ساندي… الاوضه وحشتني اووي والسرير كل حاجه في الاوضه وحشتني
مراد… طب وصاحب الاوضه وحشك ولا لا
ساندي وهيا بتحاوط رقبته ب ايدها…. الصراحه محدش وحشني قد صاحب الاوضه
مراد بخبث… طب بقولك ما تيجي اقولك علي حاجه
ساندي… امممم لا مش دلوقتي وبعدين يلا اطلع بره
مراد…. اطلع بره ليه
ساندي… ملكش دعوه يلا اطلع بره بقاا
وبعد كلام كتير مراد قعد في الاوضه اقصد خرج بره الاوضه ونزل قعد في الجنينه وساندي بدأت تحضر ليه مفجأه
عند حمزه في غرفه الرياضه
———————
حمزه وهو بيضرب كيس الملاكمة…. ليه ليه عملتي فيا كده وكسرتي قلبي والله لاوريكي يا لينا وهخليكي تندمي ايوه هو انا معرفكيش غير من اسبوع بس حبيتك حبيتك بجد وبعدين رمي نفسه علي الكنبه الموجوده في الغرفه وفضل يخطط ازاي ينتقم من لينا
عند لينا
———-
لينا بدموع… سامحني يا حمزه ارجوك سامحني انا والله بحبك وبحبك اووووي كمان بس الماضي هو اللي مش راضي يبعد عني وكل ما افكر ابدا حياتي من جديد افتكر الماضي يا رب ساعدني انسي وبعدين نامت
في غرفه مراد
————–
ساندي…. الو يا مرادي تعالي يلا
مراد… اما نشوف اخرتها ايه معاكي يا قلب مرادك
وبالغعل مراد دخل الاوضه وكانت صدمه كبيره ليه هيا دي الاوضه اللي سابها من ساعة واحده بس وبعدين بص ل ساندي وقال مين دي هيا دي مراتي كانت الغرفه متزينه بشموع و ورود باللون الاحمر وموجود علي الترابيزه اللي في الغرفه كيك بالشوكلاته ومكتوب عليها بحبك يا مرادي وكانت ساندي ترتدي قميص نوم ابيض واصل ل قبل ركبتها وبحمالات رفيعه جدا ومن عند الصدر متغطي بطبقه شيفون وفارده شعرها وحاطه ميكب خفيف فكانت ذي الاميرات
ساندي بخجل… مراد مراد انت بتبصلي كده ليه شكلي مش حلو صح خلاص هدخل اغير
مراد بزهول…. مش حلو ايه بس انا مش مصدقه ان المزه دي بتاعتي لوحدي وبعدين فضل يقرب من ساندي وساندي ترجع ورا لحد ما ساندي بقت لزقه في الحيط ومراد محاصرها ومفيش بنهم فرق خالص
ساندي…. مراد ممكن ترجع لورا شويه كده عيب علي فكره
مراد بحب… عيب ايه بس وبعدين عطلها قبله رقيقه علي رقبتها و قام شالها ونامو علي السرير وراحو في عالمهم الخاص

 

 

 

تاني يوم
————
ساندي صحيت لقت نفسها نايمه في حضن مراد وهو محاوط جسمها بدراعه حاولت تفك نفسها بس مش عرفت
مراد بنوم….. ساندي حبيبتي نامي علشان مكملش اللي عملناه امبارح
ساندي بكسوف… انت قليل الادب اووي
مراد وهو بيحضنها اكتر…. ساندي يا حبيبتي نفسي تفهمي اني جوزك وانتي مراتي وبقالنا 5شهور متجوزين وكل ده وانتي برضو بتتكسغي مني كأن اول مره اقرب منك
ساندي… انا مش عارفه انا ازاي بقيت كده من اول مره شفتك فيها وانا حبيتك واتعلقت بيك انا ديما كنت بقول ان الحب ده كدب بس انت غيرت وجهه نظري وغيرت شخصيتي انا بجد بحبك
مراد… وانا بموت فيكي يا قلب مراد
في غرفه محمود وناردين
——————-
ناردين… انا خايفه اوى يا محمود ان حسام باشاا لما يشوف اننا مبسوطين يعمل حاجه تأذينا
محمود… متخافيش يا حبيبتي مراد وحمزه و صحابهم الظباط بيدور وراه وقريب هيمسكوه
ناردين…. يا رب يا حبيبي
عند حازم ومعتز
————-
معتز… بص يسطاا الملفات دي فيها جميع الدلاءل اللي بتثبت ان حسام شغال في المخدرات
حازم.. اشطا يمعلم ويا تري هترجع الصعيد تاني ولا لا
معتز… لا مش هرجع قاطع كلامهم رنين هاتف معتز
معتز…. نعم يا حسام باشاا اه تمم فهمت حاضر يا بااشا مسافه الطريق
حازم… ايه ياض حصل ايه
معتز… هنمسكه النهارده هيسلم بضاعه النهارده الساعه 6بليل في المكان ده ******
حازم… تمم انا هتصل ب ساندي واقولها اننا هنتجمع عندها علشان نعرفها بكل حاجه
معتز… تمم ماشي
في فيلا ساندي الساعه 4 ونص
———————-
ساندي.. تمم يا معتز انا فهمت كل حاجه
حازم…. هنخلص منه انهارده يا ياسو
مراد بغيره… ولاا انت بقولك ايه انا مش بطيقك تمم ملكش دعوه ب مراتي علشان مش ازعلك
حازم بضحك… حاضر يعم في ايه متزقش انا كده كده خاطب وفرحي اخر الشهر ده
ساندي… اه يا ابن الجزمه يعني تقرر انت والجزمه همس وانا اخر من يعلم
حازم… والله يا ساندي انا لسه متفق مع اهلها امبارح
حمزه… الف مبروك يا حازم بس انا مش هعرف احضر
حازم… لسه يسطاا
حمزه… لاني هسافر باريس بكره محتاج ابعد شويه
ساندي… ايه ليه يا حمزه كده
حمزه… عادي يعني، بابا وماما مسافرين انجلتر كمان اسبوع علشان شغلهم وانا هفضل هنا لوحدي فقلت اسافر باريس
لينا وهيا نازله من علي السلم… ابيه ابيه
مراد… نعم يا لينا
لينا… انا عاوزه اسافر ل بابا و ماما
مراد… لا يا لينا
لينا…. ارجوك يا ابيه
مراد… عاوزه ترجعي وتغتكري الماضي
حازم ومعتز… طب نستاذن احنا
لينا…. ابيه ارجوك بلاش كلام في الموضوع ده، وبعدين بابا و ماما وحشوني اوووي
حمزه.. ماضي ايه اللي بتتكلم عليه يا حمزه
مراد.. زمان
لينا بصوت عالي… ده شي يخصني ومش اي حد يعرف
خلص البارت يا تري ايه الماضي اللي لينا بتتكلم عليه وايه اللي هيحصل ل حسام

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *