روايات

رواية مروضة الرجال الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سلطان زماني

رواية مروضة الرجال الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سلطان زماني

رواية مروضة الرجال البارت الرابع والعشرون

رواية مروضة الرجال الجزء الرابع والعشرون

مروضة الرجال
مروضة الرجال

رواية مروضة الرجال الحلقة الرابعة والعشرون

قفلت في وشه وفضلت دماغي مقلوبه ومصدعه ودماغي
هتنفجر وخوفني وقلقني ومربيلي الرعب خصوصا بعد ما
جاب سيرة مرات ابويا ..الست دي كل ذنبها في الحياة أنها
اتجوزت ابويا في آخر أيامه وبرغم كل الي عمالته معايا
عمرها ما اشتكت ولا حسيت لحظة أنها زهقت أو ملت مني
بلعكس حبها ليا وحنانها بيزيد ومتستهلش مني اني ابهدلها
قولت اكلم كريمة يمكن تحل أو تكلمه تعقله كلمت امي علي
رقمها القديم مقفول اتصلت ب اخويا رد بعد ٤ مرات وقالي
مين قولتله أنا دينا معاك رقم امي الجديد قالي أنا نايم وقفل
فضلت اشتم فيه ومتغاظة اوي وعايزة انام ومش عارفه من
كتر التفكير والقلق خدت ابني في حضني وفضلت اطبطب
عليه وصعبان عليا اوي بهدلته معايا وقولت خلاص انا هسيبه
عند مرات ابويا ع الاقل وارحمه من البهدلة والشحططة دي
لحد ما الاقي صرفه للي انا فيه وبقول لنفسي طب وانتي

 

 

 

ياخيبة قولت لنفسي أنا أولع بس هو حرام الصبح جت مرات
الراجل ده صحتني علشان أفطر فطرنا واختها كانت حكتلها
حكايتي وقالتلي امك فين طيب قولتلها الله يرحمها وسالتني
عن الراجل الي كنت قاعدة عنده وطلقك من جوزك ده قولتله
ده سواق ميكروباص بس انا معرفش اسمه قالتلي قعده عند
راجل غريب اكتر من اسبوع ومتعرفيش اسمه وبتبص ل
اختها معني بصتها اني كدابة وعمله عاملة ومخبيه عليهم
سبتهم ودخلت كلمت مرات ابويا مردتش وب اخويا برضو
مردش ولقيت كريم بعتلي رسالة ع الموبيل فتحتها لقيت
باعت كلام كتير خرجت ببص ع سجل المكالمات لقيت طارق
متصل بيا 30 مره قولت بس انا هكسر الخط ده وارميله
لقيته بيتصل
_ اقسم بالله انت دي اخر مره هتسمع صوتي فيها ياراجل
ياناقص ياعره انتو كده متتشطروش غير ع النسوان الغلابة
إنما أنا لو زاي كريمة ولا وحده من النسوان الوسخه الي
تعرفها مكنتش قدرت تعمل كده معها
طارق ..يابنت ….. أنا من امبارح منمتش ..أنا تعملي فيا كده
انتي الي يظلمك ويزلك ويهينك زاي الي يحبك ويقدرك
ويخاف عليكي ..انتي مبتفهميش ومتخلفه
_ انت لا حبتني ولا زفت انت كل الي بتفكر فيه تنام معايا لو
حبتني زاي ما بتقول كنت هتتمنالي الخير والراحة لو بتحبني
كنت كملت جميلك وجبتلي شغل بالحلال وشقة وكسبت فيا
ثواب إنما أنت عايزني لمزاجك وبس
طارق ..يابت انا مش بعرف اعبر واقول الي جوايا بس يعلم
ربي اني بحبك وشاريكي وعايز اتجوزك علي سنة الله
ورسوله واعملك فرح كمان وشبكة وكل الي يرضيكي

 

 

 

_ وانا مش عايزة اتجوزك وهو مش بالعافية ..افتكر كلامك لما قولتلي اني محدش ممكن يغصبك ع حاجه طول ما انت معايا فاكر …دلوقتي انت الي عايز تغصبني اهو
طارق ..عايزك يابت …انتي فين وانا اجيلك ده انا بلف من امبارح ع رجلي والعربية مسبتش شبر في البلد الي ورحت فيه انتي فين يادينا فييييين
_انهرت وفضلت ابكي واصرخ واشتمه لحد ما جيه الراجل
واخد مني التليفون والست عماله تهديني وسمعه وهو بيقوله
كل شي بالخناق الا الجواز يابني واهده ووحده الله كده
وصلي علي النبي الست جبتلي كوباية مايه بسكر شربتها
وسمعه الراحل بيقوله مفيش مشكلة ملهاش حل ودي وليه
وملهاش حد لازم كلنا نقف معها ونساعدها اعتبرها اختك
واول لما سمعته بيقوله أنا عمك ضاحي المنجد ابو سامح
اخدت منه التليفون ودخلت غيرت بسرعة واخدت ابني
وجريت زاي المجنونه وعمالين ينادو عليا ويقولي رايحه فين
وانا ولا اكني سمعاهم ولا شيفاهم وكل الي شاغلني اني اخلع
من هنا بسرعة رحت القسم دخلت سالت قولتلهم عايز اعمل
محضر خدم تعرض وقولت اسمه وقولت أنه بيهددني ووخده
بالي اني في أمين شرطة سامع ومتابع الحوار من أوله
جيت أمضي علي المحضر والامين الي بيكتب المحضر
هيديني رقم المحضر علشان لو اتعرضلي اثبت اني عملاله
محضر بعدم التعرض فيتحبس ع طول لاقيت أمين الشرطة
ده جيه وقاله اقطع المحضر ده يا امين منتصر أنا هتصرف
بصتله .طول بهيبة كده وشكلة ولبسه نضيف ..قالي انتي
مش عايزة طارق ده ميقربش ليكي تاني قولتله اه والنبي ربنا

 

 

 

يخليك قالي خلاص وخدني واستاذن من الأمين منتصر ده
وطلع بيا مكتبه فوق ..قالي أنا الأمين عبدالله الشايب شغال
ماسك تنفيذ الأحكام طارق ده (ع) ولا ليه لازمة انتي قاعدة
هنا عند مين قولتله كنت قاعدة عنده وكان مفهمني أنه طيب
وغلبان ولما لقيته عايز كده هربت قالي يعني منمش معاكي
قولتله والله ابدا ..سند ضهره كده واتبسط وابتسم ابتسامه
خفيفة مفهمتش قصده منها قالي طب فين شنطك وهدومك
قولتله 🥺 عنده قالي طب اطلعي استنيتي برا هخدك قولتله
تخدني فين ضحك وقالي هقعدك عند امي متخفيش لحد ما
نشوف هنعمل اي وهبقا اجبلك حاجتك هناك يلا طلعت وانا
عماله ابص عليه ومش فاهمه حاجه طلع وخدني بعربيته
وطول الطريق عايزة اقوله والنبي ما تغدر بيا انت كمان انا
مش ناقصة بس قولت يابت اسكتي يمكن يطلع ابن حلال
وكلامه صح وفعلا نزلنا ورحنا طلعنا لقيت ست كبيره خدها
ع جنب وفضل يحكي معها بصوت واطي وبعد كده طلع
فلوس وادها ل امه وسألني عايزة حاجه ونزل

يتبع ….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *