روايات

رواية سيقان في الوحل الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم منه محمد

رواية سيقان في الوحل الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم منه محمد

رواية سيقان في الوحل البارت الواحد والثلاثون

رواية سيقان في الوحل الجزء الواحد والثلاثون

سيقان في الوحل
سيقان في الوحل

رواية سيقان في الوحل الحلقة الواحدة والثلاثون

 

البارت 31
#سيقان_في_الوحل
منه محمد
بعد ما ضربوا منال اخدوها ورموها في الصحراء
المجرم الاول: هنعمل ايه بعد كدا
المجرم الثاني:سيبهالي وروح راقب السكه
المجرم الاول: طيب ووقف
المجرم الثاني: قلت لك روح اتحرك يله
المجرم الاول: طيب طيب
المجرم الثاني نخ ورفع شعرها عن وشها ونام فوقيها وبدء يبوسها بشهوانيه منال فاقت وصرخت وبتدفعه: اااابعد يا ابن الكلب ااابعد
اتغاظ وسحبهامن رجولها يشدها تحته: هبسطك وابعد

 

 

منال بصوت مبحوح: ابعد وسيبني في حالي
سحلها وفضل يحاول يقلعها منال سحفت من تحته بأعجوبه ومسكت قالب طوب وضربته بيه في دماغه صرخ حدفته من فوقيها وطلعت تجري بسرعه الصاروخ
صاحبه سمع صوت الصرخه راحله لقاه مرمي علارض ساعده وطلعوا يجروا وراها ويقولولها اقفي مكانك بس هي قدرت تستخبي منهم وري جزع شجره ودخلت جوه اوراقه وغطت نفسها فضلوا رايحين جاين ولما يأسوا انهم يلقوها رجعوا للراجل الكبير
منال رجعت بيت امها وفضلت تفتش في كل حته عن اكل وفلوس وهدوم في نفس اللحظه رجعت امهامن السوق لقت الباب مفتوح قلقت وفكرته حرامي فتحت ودخلت تتسحب لفتلها وبصتلها
امها بفجعه: مين
منال اخدت نفس براحه: ماما انا منال
امها اول ما شافتها معرفتهاش لان وشها مبقاش واضح معالمه تقريبا مشوهه من الضرب بكدمات وسحجات لطمت علي صدرها: نهارك اسود مين الي بهدلك كدا!!
منال: اعمليلي لقمه اطفحها وبعدين اقولك مأساتي

 

امها: قوليلي اتخانقتي مع مين يابت اوعي تقوليلي ادمن
منال بشراسه: متجبليش سيرته ومتتكلميش عن الخنزير ده تاني كل الي انا فيه بسببه
امها: كويس انك هنا معاكي 2000 ج عايزه العب قمار ايدي بتاكلني ومتأكده اني هفوز واكسب قدهم مرتين
منال عملت صوت قذر من انفها: اجبلك منين من طيـ مش معايا 20ج ومش هقدر ارجع شقتي لانهم اكيد ورايا
امها بقهر شخطت فيها: خلاص اكلتيني وقامت وهي بتبرطم
منال شدت ع المعلقه بحقد: استنوا عليا والله لخليكم تدفعوا التمن هخليكم تتألموا صبركم عليا يا نيره انتي ووليد
……….منه محمد…….
عند وليد الي رفع عيونه وشاف اتنين ماسكين مسدسات والشر والغدر في عيونهم
وليد مسك ايدها: اجري
واخدها وطلع يجري بيها بخطوات سريعه مش عارف يروح فين بس المهم يخرج وباقصي سرعه لكن ضرب النار مكمل عليهم وبيأمروهم يقفوا اصل هما هيقفوا يعني غباء انا مالي اكمل انا
وليد مسكها من وسطها وحاول ينزل بيها لمكان فيه ناس لكن قدر واحد منهم يصطادوه ووليد اخد طلقه نام بيها هو ونيره علارض
نيره جسمها كله تلج وصدرها نازل طالع زي السهم من المنظر الي قدامها:وليد وليد
الراجل المجرم قرب منهم وابتسم ابتسامه شريره ووجهه المسدس لوليد يخلص عليه وليد لف وبصله وفتح عيونه واخد نيره لحضنه ومنتظر ياخد الرصاصه والاتنين اتشاهدوا
غفر الارض: منين جاي ضرب النار ده
المجرم لزميله: يله نهرب بسرعه
وطلعوا يجروا من المكان بسرعه البرق!!

 

 

نيره مسكت وشه: وليييد
حراس الاراضي الي حواليهم اتلموا عليهم
نيره ضمت وليد في حضنها: ساعدوني ناخده المستشفي
حارس: حاضر هتصل اهوه بالاسعاف
نيره: وليد حبيبي فتح عيونك
الاسعاف وصلت واخدت وليد للمشفي
عند نيره كانت حالتها حاله .. مش قادره توقف على رجليها فضلت رايحه جايه قدام غرفه العمليات وكل خلاياه جسمها ينتفض ويترعش بخوف من الفقدان حست انها مش قادره تتحمل سندت علي الجدار في فتحه الاسانسير ودخلت مريم: نيره
نيره تبكي بحرقه : مريم مريم وليد انضرب بالنار انضرب بالنار يا مريم
مريم مسكت ايدها بحنان: اهدي ها عارفه مين الي ضربه بالنار؟
نيره بترعش:لاء معرفش معرفش انا خايفه اعمل ايه لو جراله حاجه هكمل حياتي ازاي هقول لولاده ايه
مريم: وليد هيرجعلك انتي وولاده مهما حصل
نيره: يارب يا مريم يارب عندي حاجات لازم اقولهاله لانه عمل حاجات عشاني وعشان ولاده عايزه اشكره واقوله انا اد ايه بحبه وعمري ما هكدب تاني ع نفسي
مريم: كفايه نيره وشك مصفر
نيره: انا مش هعيش لو حبيبي جراله حاجه هموت وراه يامريم
مريم برجاء: نيره اهدي والنبي
نيره جسمها او كل خليه فيها بتترعش : اعمل ايه من غيره
ووصرخت ومره واحده وقعت في حاله اغماء وهي بتنادي بأسمه
مريم صرخت: ساعدوني اختي وقعت مغمي عليها
جريت ممرضه بكرسي بعجل ورفعه نيره واخدوها لغرفه الكشف ومن كتر انهيارها عطوها مهدء مناسب مع الحمل وعيونها بدئت تغفاه ومريم فضلت قاعده لحد ما غصب عنها غفيت ع الكنبه
نيره فتحت عيونها: وليد وقامت زي المجانين شدت الكونيولا من ايدها ورفعت الغطا
مريم اتفزعت من نومتها ووقفت: نيره رايحه فين

 

نيره: رايحه اشوف وليد
مريم: استني طيب البس الشبشب
نيره جريت ع غرفه العمليات وبصتلها: مريم وليد هيكون بخير مش كدا
مريم اتنهدت لانها مش عارفه ترد تقولها ايه
نيره: فات وقت طويل
مريم بشفقه مسحت على شعرها:اهدي عشان خاطري هيخرجوا ويطمنونا انتي ممكن يغمي عليكي
نيره: لاء كان المفروض يخرجوا ليه غابوا كدا ليييه
مريم :هيخرجوا والله هيخرجوا ويريحوا قلبك
ثريا الي خارجه من الاسانسير جريت: نيره
حنان: نيره انتي كويسه
ثريا بقلق: ليه لابسه لبس المستشفي
نيره :انا كويسه لكن وليد (وضمت امها
فهمي مسح علي شعرها بلطف: اهدي يا بابا اهدي
دقايق وخرج الدكتور
نيره بلهفه: ارجوك طمني حالته عامله ايه
الدكتور: خرجنا الرصاصه لكن المريض نزف كتير ومحطوط حاليا تحت الملاحظه ادعوله
ثريا نيره اهدي وليد هيكون بخير انشاء الله هيكون بخير
شويه نقلوه لغرفه عاديه ونيره دخلت له مسكت ايده وباستها وضمتها لخدها : وليد اياك تموت سامعني يا وليد فتح عيونك عشان خاطري

 

 

فهمي مسح ع ضهرها بحنيه: نيره اهدي هيكون بخير
نيره بعياط هستيري : وليد متموتش انا جنبك نيره جنبك وبتشجعك انك لازم تصحا ارجوك افضل معايا ومع ولادنا وليد سامعني
فهمي بص لثريا بتعجب لكلمه ولادنا وعلامه استفهام كبيره
نيره: سمحوني اني كدبت عليكم ان مالك وملك ولادي من وليد وعارفه انكم هتتقهروا مني انا اسفه غصب عني
حنان: انا كمان اسفه ليكم لاني خبيت عنكم الحقيقه دي غلطتي انا
نيره مسكت ايدها: مكنش غلطك يا عمتو لما حصل ده لولاه مواساه عمتي ليا ومساعدتها دايما كنت ناويه انتحر واخلص من حياتي لاني مكنتش هقدر اواجهه حد
ثريا بكت وضمتها: حبيبتي انتي ضحيه غصب عنك
نيره بصت لفهمي بتردد قبل ما تفجر القنبله التانيه وقالت: انا دلوقت حامل تاني من وليد
فهمي وشه ولع نارمش عارف يستوعب ايه ولا ايه :طيب التؤام جم غصب عنك التالت ده جه بمزاجك قوليلي اعمل فيكي ايه قوليلي
ثريا بتهدي الوضع:فهمي وليد بيحب البنت فعلا والا مكنش خاطر بحياته علشانها ده انقذ حياتها كذا مره فهمي مسح وشه بقهر: استغفر الله العلي العظيم يقوم وبعدها نتكلم ونلم الموضوع
ثريا بسعاده:شكرا انك اديت بنتنا فرصه ووليد كمان

 

………منه محمد……..#سيفان_في_الوحل
منه محمد
العشيق ضربه بالقلم وبصوت جهوري: انتم اغبياء دي شغله سهله وليد ما متش وفين الزفته منال
المجرم بخوف: الي ضرب نار ع وليد اتقبض عليه
العشيق بعصبيه حاده: معايا بهايم بتشتغل بغباء
المجرم: خايف يورطنا تحب اسكته
العشيق: مفيش داعي شوف طريقه وبلغه ان عندي كبش فداء
المجرم: تحت امرك يبشا
……!!!!
في الغرفه دخلت وفضلت ماسكه ايده رافضه تسيبها لحد ما غفت وحطت دماغها علي ايده لقت ايده اتحركت بسيط رفعت دماغها: وليد
وليد فتح عيونه ببطئ والنور ضايقه ..
نيره بلهفه واثار الدموع في عيونها : وليد انت فتحت الحمد لله
وليد بصوت واهن: نيره انتي بخير مش كدا
نيره: انا والبيبي بخير
وليد بعدم استيعاب لكلامها: مالك وملك هنا هما فين عايز اشوفهم
نيره: مالك وملك هينضم ليهم قريب اخ انا حامل في طفل تالت منك وحامل في شهرين
وليد سكت ثواني وقال بفرحه:نيره هيبقي عندي طفل تالت منك
نيره تبصله بحنيه و هي مبتسمة : اه هيكون عندنا اسره مثاليه وهنربيهم بالطريقه الي احنا عايزنها ومهما كان الطريق صعب انا هفضل معاك وعشان كدا قلت للكل ان الحقيقه خلاص مفيش حاجه هنخبيها بعد كدا لاني عايزه اعيش معاك لاني بحبك
وليد نبره عاشق:وانا بموت فيكي
الباب خبط والكل دخل وفهمي بصله بنظرات ناريه بس اتماسك قبل ما يفقد اعصابه ويرتكب فيهم جريمه بشعه
وليد: اسف اني مقولتش الحقيقه بدري بس كل حاجه عملتها كانت عشان خاطر نيره وولادي
نيره عيونها اتملت دموع محبوسه:انا الي طلبت منه يخبي الحقيقه بخصوص العيال

 

ثريا بصوت بيلوم ويعاتب:ليه يابنتي لما هو كان مستعد يتحمل المسؤليه
نيره :كنت في الوقت ده غضبانه والغضب غماه عيوني وفضلت متمسكه بيه ورفضت مشاعري وركنتها ع جنب
وليد: الغلطه غلطتي كل ده بسببي لو مكنتش عملت فيها كدا واحترمتهاو
نيره قطعته :متقولش كدا انا كمان
فهمي قاطعهم بعصبيه: بدل ما تتخانقوا مين يشل اللوم فكروا ازاي تتحملوا المسؤليه
وليد :معني كدا انك مسامحني
فهمي بقهر: عايزني اعمل ايه وانت معاك منها ثلاث عيال ارفض اثور اغضب هنوصل لنفس النقطه ولو غفرتلكم عشان احفادي مش علشانكم الاولاد دي لازم يبقلهم اب وام والاسره تكتمل
وليد حضن ايد نيره زي الطفل اللي خايف تضيع منه أمه!!!!

 

نيره بفرحه: شكرا يا بابا شكرا واوعدك عمري ما هخيب ظنك تاني
فهمي: خف بسرعه واعمل حسابك اول ما تخرج من المستشفي هنتكلم في اجرائات كتب الكتاب
وخرج وثريا خرجت وراه مبسوطه
حنان مبتسمه:انا فرحانه عشانكم ياولاد
مريم :وانا ندر عليا لرقض يوم فرحكم
نيره :عمتو العيال هنقولهم ازاي خايفه ميفهموش
حنان: لاء هروح اجبهم ونفهمهم ده حقهم عليكم
……….منه محمد………
في المكتب دخلت عليه بعصبيه
دريه: هشام مجاش ليله امبارح راح فين ومش بيرد ع تلفونه انا قلقانه عليه
جلال: ايوه اعمل ايه
دريه بعصبيه:اعمل اي حاجه انا بجد صبري نفذ
جلال: اهو ظهر البيه
دريه لفت وراها: هشام ناوي ترجع الشغل

 

هشام: لاء جيت الم حاجاتي
جلال: هشام عملت كل حاجه عشانك خليت وليد يشتغل عشان اخالي شركه التمساح قويه ده مكانك ومش لحد تاني
هشام :هتسمح لي بالاداره ازاي وانت مش واثق فيا بس انا خلاص اخدت قراري
السكرتيره قربت عليهم بفزع :جلال بيه مصيبه
العسكري :تعال معانا لقسم الشرطه انت متهم بقتل وليد
هشام ودريه بصوا لبعض بستغراب كبير
جلال اتجمد الدم في وشه :ازاي ووليد حصله حاجه مات
العسكري: لاء هو عايش
دريه :استني ايه علاقه جوزي بقتل وليد
العسكري: القاتل اعترف وقال ان جلال مندور هو الي طلب منه يقتل وليد
جلال :انا عمري ما اعمل ده
العسكري مسكه من دراعه للبوكس : تعال معانا وقول الي انت عايز تقوله
جلال شد دراعه: لحظه من فضلك انا معملتش كدا لازم تصدقني ازاي ااجر قاتل يقتل ابني
دريه بصدمه :انت قولت ايه
جلال صرخ بصوت عالي:انا مقتلتش وليد وليد ابني ومستحيل ااجر قاتل عشان يقتله
دريه بهجوم:جلال انت راجل حقير وزوج خاين قذر دلوقت مبقتش مستغربه ليه فضلت تحميه قضيت ليلتك مع مين،، مين الست دي مين
هشام :ماما اهدي
دريه بتصرخ:من امتي وانت بتكدب عليا
هشام :من فضلك اهدي
دريه :من امتي وانت بتكدب كام سنه فضلت معاها
هشام :امي اهدي مش كدا
دريه بتهديد ووعيد:لا مش ههدء سبني اقتله هقتلك يا خاين هقتلك
هشام بيشد فيها لوري: امي

 

اخدوه جلال بصعوبه من بطشتها لقسم الشرطه
دريه طلعت وراه :ازاي قدرت تعمل فيا كدا
جلال لف ووزع نظراته عليهم وقال: اسف
وركب معاهم البوكس تحت نظرات هشام التايهه الزايغه للي سمعه وشافه
……..منه محمد……..
في غرفه وليد
ملك: خف بسرعه عايزينك تاخدنا للملاهي
نيره :ملوكه مالك انتم بتحبوه وليد مش كدا
التؤام :اوي بنحبه اوي
وليد: قولتولي عايزين وليد يبقي الامير الي يراعي الاميره
التؤام هزوله دماغهم بأكيد
وليد نزلت دموعه وصوته انكتم بقهر: عشان كدا انا مش عايز ابقي وليد بعد كدا انا عايز ابقي بابا تقبلوني ابقي ابوكم
التؤام بهيصه وفرحه: اكيد يا بابا
ملك: معني كدا ان نيره تبقي ماما
نيره: ناديتني بأيه
ملك: ماما
نيره من جمال الكلمه وحلاوتها نزلت دموعها وشاركتها دموع وليد
ملك: طيب وماما حنان
نيره:زي ماهي ممكن تناديها بماما انتم حظكم احسن من حظ اطفال تانيه عندكم ماما نيره وماما حنان
حنان قامت مسحت علي شعر مالك برفق: انا الام الي بترعيكم ونيره الام الي ولدتكم ووليد ابوكم الحقيقي فاهمين
التؤام :فاهمين
مالك: ماما نيره وبابا وليد
ملك: وماما حنان
………منه محمد……..
في القسم
جلال: انا معملتش كدا ولا أأجر حد يقتل ابني ازاي تتهموني كدا ازاي
الظابط:بس احنا عندنا دليل اخر مره روحت لوليد في الشركه حصلت بينكم خناقه وسببها المناقصه الي فاز بيها
جلال :طبيعي انه يكون قصادك منافس في الشغل وطبيعي يكون فيه بينكم صراعات ومشاكل
الظابط: ده طبيعي لو مكنش القاتل اعترف بأنك أجرته يقتل وليد
جلال: ده كدب هو متورط وحب يورطني معاه
الظابط :ومين الي رماه الاتهام عليك
جلال :ادمن نائب في البرلمان شايط لان وليد ادخل وبوظ له شغله وقالي انه هيتولي امره من غير ما يعرف ان وليد ابني
الظابط: تمام هنستدعيه ونحقق معاه

 

جلال بهمس: ادمن الغبي البهيمه بتحاول تورطني بس وعد عليا هتاخد الي تستحقه مني!!!
وخرج بعد ما وقع علي اقوله
السائق: سيد جلال هشام بيه بيقولك متروحش البيت حاليا
جلال: وهو فين هشام
السائق: مقلناش
جلال: تمام خدني لوليد في امور لازم احلها
……..منه محمد…….
بعد ما شربته الميه فضلت تلعب في شعره وتهزر معاه وتضحكله ومره واحده حست بدوخه مسكت دماغها
وليد بقلق: شكلك تعبانه هرن الجرس للدكتور
نيره:لاء حاسه بدوخه بسيطه يظهر ابنك قلق عشانك وانا متعوده الصبح غثيان واخر النهار دوخه نفس ما كنت حامل في ملك ومالك
وليد بندم: اسف اني مكنتش جانبك وشكرا انك اتحملتي مسؤليتهم ورعايتهم بالشكل ده وبشكرك الف مره لانك عطيتيني اجمل هديه في حياتي عمري ما تخيلت القدر هيقدم لي هدايا من السما
نيره: ليه
وليد اتنهد بحزن: من اول ما شوفتك لحد ما سبتك فضلت افكر فيكي طول الوقت مقدرتش انساكي لو لحظه
نيره عيونها رغرغت بالدموع
وليد: وشوفت مالك وملك وهما صغيرين وشوفتهم وهما بيكبروا بس مكنتش اعرف انهم ولادي نيره الي عملته كان غلط واستحق عليه عقاب قاسي واستاهل اعاني واتحمل كل الم السنين
نيره مدت ايدها ومسحتله دموعه
وليد: بشكر القدر لانه معقبنيش وقدم لي اليوم الي حبيبتي تمسح لي فيه دموعي وطيب وجعي
نيره: حاولت اهرب من القدر بس مش ههرب بعد كدا ولا ههرب من حبك
وليد قام نص قومه وقربها منه وباس جبينها: بحبك يا اغلي حاجه عندي
………منه محمد……..
صابرين الي وصلت اول ما سمعت الخبر من حنان حجزت علي اول طياره ودخلت لوليد فضلت معاه تهتم بيه وتراعيه
صابرين قربت عليه بتفاح مكعبات: كل يله
وليد ابتسم لها واكل من ايديها بسعاده
صابرين: ها طعمه مسكر

 

وليد: جدا
صابرين: كدا هتاكل الطبق كله
وليد: لاء مش قادر
لقوا الي فتحت عليهم الباب ودخلت زي العاصفه والامواج الهايجه من الاعصار
وليد: دريه
دريه من غير كلام ضربت صابرين بالقلم: انتي واحده حقيره بتخدعوني يا كلاب بتخدعوني
هشام شدها كتفها: قولتي اننا هنتكلم
دريه بعيون كلها حقد وشر : كدبت مين الزوجه الي تفضل عاقله سبني يا غبي هموتها هضربها ع وشها بالجزمه طول السنين دي عايشه مع جوزي
وهجمت تضربها وليد وقف قصادها واخد القلم مكان امه
هشام شدها وكتفها وبغضب: كفايه مش كدا
صابرين: ارجوكي متأذيش ابني انا اسفه
وليد جن جنونه وبعصبيه من اسلوبها: انتي مش من حقك تعاملي امي كدا ساااامعه
دريه بقرف وحقد وكرهه : امك الغبيه الي فضلت تخدعني واتجرأت واتجوزته مين ساعدك يا خطافه الرجاله
جلال دخل: دريه اعقلي وبطلي جنان
دريه صرخت : انت لسه شوفت مني جنان
وفقدت كل اعصابها وهجمت عليه ضربته حته قلم من قوته طيرته ع الكنبه
دريه بملامح بتشع شر: بتحبها بتحبها للدرجه انا هوريك انا هعمل فيكم ايه
جلال بنفعال: دريه بطلي شغل جنان
دريه زقت هشام الي مكتفها: اوعي سبني
وراحت تهجم علي صابرين تسحبها من شعرها وتفتك بيها جلال زقها جامد ووقعت علارض
دريه بغضب اسود: انت بتزقني علارض ست رخيصه وراجل خاين حقير انا هوريكم انتم الاتنين
جلال بنرفزه: خد امك واخرج يا هشام
دريه بتجرحه وتهينه: انت مين عشان تأمرني انا الي عملتك بني ادم كنت بتصرف عليهم من فلوس شركتي مش كدا
وليد: كويس انك عرفتي الحقيقه مفيش بينا حاجه تاني
دريه بحقد: طبعا مفيش وريني هتحط رجلك ازاي في الشركه الي بتحاول تسيطر عليها وتسرقها من هشام انت عايز تسرق كل حاجه من ابني انت وامك

 

جلال بنفعال: دريه صابرين ملهاش علاقه بأي حاجه وانا الي طلبت من وليد يجي يدرب هشام عشان يتمكن يدير الشركه
هشام بنبره كلها قهر: كنت بسأل نفسي كتير ليه بتحبه دلوقت بس فهمت وده يخليني واثق ومتأكد انك مستحيل ترضا اني ادير الشركه
دريه لوليد بصرخه زي المهبوله : فيك ايه احسن من ابني والشركه مستحيل تعتبها ملكش فيها اي حاجه انت فيها مجرد غريب
وليد :كل الي قلتيه مش مظبوط هوعمره ما فكر في امي ابدآآ كل حاجه كانت علشانكم انتم خاليني اقولك حاجه عمري ما اعتبرت الراجل ده ابويا لانه مش بيفكر غير في نفسه ومصلحته
جلال لف وبصله وعيونه احمرت بشده من القهر واتملت بالدموع
صابرين: وليد
فهمي الي دخل يجري ع صوت الصريخ : انتم بتعملوا ايه هنا
حنان: ملك مالك تعالوا نلعب تحت في الجنينه
ملك: لاء عايزه بابا وراحت جريت ع وليد ووراها مالك
جلال وسع عيونه: الولاد دول عيالك واحفادي
فهمي: انت بتقول ايه
دريه ضحكت بشر: هما خدعوك انت كمان ده اب وابنه وليد ابن جلال
فهمي بدون اي رد خرج بره الغرفه ونيره وحنان وثريا خرجوا وراه
نيره: بابا من فضلك بلاش تغضب لازم فيه سبب انه خباه الامر علينا مش قاصد يكدب
فهمي شياطين الدنيا علي راسه: كنتي عارفه كنتي عارفه ان جلال ابوه
نيره اخدت نفس عميق ووشها فسر ان معندهاش علم

 

فهمي :شوفتي انتي كمان متعرفيش كدب علينا الاب وابنه ميختلفوش عمل كدا لانه عايز حاجه
نيره: لو كنا خسرنا المناقصه كنت فكرت نفسك بس وليد ظهر نيته الصافيه ومفكرش يأذيك
فهمي: ايه دليلك ع الي بتقوليه
حنان بهدوء: فهمي دي مسأله عائليه وصابرين مقلتش لـ اي حد حتي انا صديقتها بأن جلال ابوه انا كمان معرفش قبل كدا ووليد كانت حياته حزينه وصـ
فهمي قطعها بغضب: حنان اسكتي مش هنتكلم في الموضوع تاني ومفيش جواز انا ههتم بأحفادي
نيره : لاء يا بابا انا بحبه
فهمي بعصبيه: مستحيل لا يمكن تحبي ابن واحد قتل جدك ومش هسمح لوليد يرجع حياتك من جديد
ثريا :فهمي
فهمي بلهجه غير قابله للنقاش: انا اخدت القرار وخلصنا وطلع بخطوات ثابته لبرا

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *