روايات

رواية أحببته رغم قسوته الفصل السادس 6 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته الفصل السادس 6 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته البارت السادس

رواية أحببته رغم قسوته الجزء السادس

أحببته رغم قسوته

رواية أحببته رغم قسوته الحلقة السادسة

وصل ادم واميرة الي المستشفى وصعد الي العناية المركزة ونظر من الشباك الزجاج لم يجد حوررر
اميرة:ابية فين حور
ادم بقلق:مش عارف بعد اذنك كان في مريضة هنا راحت فين
الممرضة بحزن: البقاء للة دي اتوفت من ساعة
ادم بصدمة:اييييي
اميرة ببكاء وصراخ: حووووووور
ادم: هي فين جثتها
الممرضة: في التلاجة تقدر تروح تستلمها
اخذ ادم اميرة وذهب الي التلاجة عند حور ونظر لاختة
ادم: اميرة انا هدخل اشوفها ماشي
اميرة ببكاء: ادخل معاك
ادم: لاااا مش هينفع ماشي مش هتاخر ودخل الي الغرفة وترك اميرة تبكي علي فراق صديقتها الوحيدة اشار الطبيب الي ادم علي الجثة وذهب اليها ادم وهو يرتعش من الخوف من ان تكون حور فرفع الملائة فكانت الصدمة لم تكن حور بل واحده اخري
ادم بفرح وهو يجري للخارج:مش هي الحمدللة يااارب
اميرة: في اي
ادم وهو يحمل اميرة:طبعت مش حور واحده تانية
اميرة بفرحة:بجد امال فين حور
نظر ادم وجد الطبيب المخصص عن حالة حور جري الية
ادم بغضب:فين حور
الدكتور بخوف:حور هانم كويسة ونقلنها غرفة عادية تقدر تدخلها يا ادم باشا في غرفة ٥٢٠
سحب ادم يدي اميرة وذهب الي الغرفة ودخل وجد حور جالسة علي السرير تحاول ان تقوم جري عليها ادم
ادم:انتي رايحة فين جرحك لسة ملمش
حور بخجل:عاوزة ادخل الحمام
ادم:اميرة دخليها بس براحه علشان الجرح
اميرة بمرح:حاضر يا حنين
ادم بغضب:هحجزلك سرير جمبها اخلصي
اميرة:حاضر يا ابية تعالي يا حور دخلت حور الحمام وبعد وقت خرجت واستندت علي اميرة وجلست علي السرير بمساعدة اددم.

ادم:انتي فوقتي امتي
حور: بليل متاخر
ادم:وازاي ميرنوش علية يعرفوني
حور بحزن:مش مهم انا متعودة علي كدة
ادم:اخرسي
حور:هو مين الي عمل كدة
ادم بخبث وهو ينظر لها:هجيبة ولو في سابع ارض دا اعز حبايبة تحت ايدي وهطلعة علية (يقصد حور) ولكن لم يعرف الحقيقة هي ليست مشتاركة معهم
حور:انت قصدك مين
ادم بجمود:ملكيش دعوة
حور بغيظ:طيب انا عاوزة اروح
ادم:هروح اسال علي الخروج
خرج ادم من الغرفة وذهب الي جاسابات المستشفى
جلست اميرة وحور مع بعضهم البعض بتحدثون كثيرا
اميرة:عاملة اي يا حور
حور:الحمدلله انتي لخبارك اي
اميرة:الحمدلله
حور:هو لسة زي مهو منطقش
اميرة بحزن:لا لسة انا بحبة اوووي بس هو مش حاسس بية
حور:يا حبيبتي بكرة يحس بيكي متقلقيش
اميرة بدعاء:ياااارب يالا بقا علشان نلبس علشان نخرج من هنا ولا مش عاوزه تخرجي
حور:لا يالا مش بحب المستشفيات
غيرت حور ثيانبها الي دريس جعلها مثل الحورية تماما
خرجت حور من الغرفة فنظر لها ادم كم تبدون جميلة رغم تعبك
اميرة:ابية ابية روحت فين

ادم:احم يالا ذهب ادم وخلفة حور واميرة تسند حور الي السيارة ركبت اميرة في الخلف وادم علي مقعد السائق وحور بجانبة وانطلقت السيارة الي القصر مرة اخري نامت حور اثناء الطريق من التعب نظر لها ادم فوجدها نائمة فابتسم عليها فقلع الجاكيت ووضعة علي كفي حور ونظر اليها فوجدها كاطفل البرئ النائم
ادم وهو ينظر للطريق:اد اي ملمحك هادية وجميلة ولكن في الحقيقه انتي شيطانة
وصل ادم القصر بعد عدة دقائق ففتح ادم باب حور
امير:الحق يا ابية دي نامت
ادم:ادخلي انتي وانا هحصلك
اميرة:حاضر دخلت اميرة الي القصر حمل ادم اميرة برقة فحاوطت حور يديها حول رقبت ادم ونامت علي كتفة فصعد ادم الي الغرفة ووضعها علي السرير برقة وخوف عليها ققطعت اللماس التي يخاف عليها ان تنكسر وكاد ان يخرج ولكن وجد من يمسك يدية فنظر اليها وجدها افتحت عينيها ببطئ
حور:نام جمبي النهارده انا خايفة اوووي
ادم بدهشة:انتي بتقولي اي
حو بتعب:نام جمبي علشان خاطري
ادم:حاضر التف ادم الجهة الاخري ونام بجانبها واخذها بين يدية فنامت حور علي زراعة اخذ يتامل ادم بها حتي غض في ثبات عميق……
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

اما عند اميرة كانت جالسة في غرفتها تتفحص الفيس بوك فوجدت طلب صداقة ارسل لها ففتحت لتري من
فوجدتة هو يالهي اخيرا شعر بي فرحت بشدة ووافقت علي طلب الصداقة وبعثت رسالة لة
امير بفرحة:احمد ازيك عامل اي
احمد:الحمدلله يا ست البنات انتي اخبارك اي
اميرة:الحمدلله
احمد:امال ادم فين برن علية فونة مقفول
اميرة:ابية عند حور
احمد بضحك:احسن اهو لقي حاجه يتشغل بيها عنك
اميرة بمرح:انا الي في القلب برضو يابني
احمد:طبعا انتي لازم تكوني في القلب 💜
اميرة بفرحة :ميرسي اوي يا احمد
احمد:العفو يا ستي يالا روحي نامي علشان بكرة قي مفجأه ليكي حلوة
اميرة:مفجأه اي
احمد:بكرة هتعررفي يالا تصبحي على خير
اميرة:وانت من اهل الخير
احمد بحب:باي
اميرة بحب:باي☺️💙🥀
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

في الساعة ٣الفجر استيقظ ادم ونظر الي حور فوجدها
تتعرق بشدة وتحرك راسها يميناا ويسارا ومازالت نائمة
حور: افتح الباب دا مش بحب الضلمة انت لي يا بابا بتعمل فيا كدة يا ماما خديني معاكي انا بخاف من الظلمة ومرات بابا بتعزبني
ادم بخوف:حور فوقي دا كابوس والله كابوس حاولي تفوقي حور والنبي ابوس ايدك فوقي علشان خاطري
حور:ماما منسبنيش والنبي مااااااااااامااااااااااا قامت حور وهي ترتعش بشدة اخذها ادم بين احضانة بقوة
ادم:اهدي دا كابوس اعوز بالله من الشيطان الرجيم
حور:خرجني من الاوضة الضلمة
ادم بستغراب:اوضة ضلمة اي
حور:الي بابا بيحبسني فيها
ادم:دا كابوس حتي بوصي حواليكي مفيش حاجه
نظر حور حولها فوجدت نفسها خارج هذا الكابوس الذي كان في يوم من الايام حقيقة
حور بخجل:انا اسفة والله بس
ادم بتفهم:شششش اهدي عادي كابوس وراح لحالة
وفي نفس الوقت الفجر اذن فنظر ادم الي حور بحنون
ادم:اي رايك نصلي الفجر
حور:ياريت
ادم:طيب يالا ادخلي اتوضي
حور وهي تقوم:حاضر هواء وجاية دخلت حور للحمام
اخذ يفكر ادم في كلام حور

ادم:اوضة ضلمة ابوها بيحبثها مرات ابوها امال امها فين انا مش عارف اعمل اي خرجت حور من الحمام وجدت ادم بسرح
حور:ادم انا خرجت يالا علشان نصلي
ادم:حاضر
دخل ادم الي المرحاض وتوضئ وخرج فوجد حور ترتدي اثدال الصلاة فكانت جميلة بشدة
ادم باعجاب:الله واكبر اي الجمال دا
حور بخجل:شكرا يا ادم
ادم بابتسامة:يالا نصلي
حور:يالا
اقام ادم الصلاة وبدا الصلاة وبعد وقد انهي ادم الصلاة فقلعت حور الاسدال فكانت ترتدي بجامة
وكادت حور ان تخرج من الغرفة فوجدت من يناديهاا
ادم:حوووور
حور:نعم
ادم:رايحه فين
حور:الساعة ٥ هنزل احضر الفطار
ادم:لا ارتاحي انتي في خادمين بيعملو كل حاجه
حور:لا معلش انا متعودة اعمل كل حاجه لوحدي
نزلت حور واخذ ادم اللاب توب وفتح كاميرات المراقبة واخذ يراقب حور فهو يشك بها وقلق من ان توضع لهم شئ في الاكل ولاكن وهو يراقبها وجد شئ وكانت الصدمة

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية أحببته رغم قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *