روايات

رواية انت سندي الحقيقي الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية انت سندي الحقيقي الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية انت سندي الحقيقي البارت الثاني

رواية انت سندي الحقيقي الجزء الثاني

رواية انت سندي الحقيقي الحلقة الثانية

نظر حسن لمريم الي علامات التعب باينه عليها بصدمه وقال خوف وقلق:مريم انتي كويسه ياحبيبتي
رد عليه مريم بتعب وهي بتسند عليه ووقفت: انا كويسه بس حسيت بدوخه شويه بس
نظر لها حسن بقلق وبعض الغضب وقال: انا مش قولتلك ترتاحي يامريم.. مين نزلك هنا
اجابته امه من الخلف وقالت: انا الي قولتلها ياحسن
التفت لها حسن بضيق وغضب وقال: ليه ياماما مش قولتلك مريم تعبانه بتشغليها في البيت ليه
ردت عليه امه بغضب: يعني اسيب البيت وسخ كده علشان دلع البنات ده ماهي قدامك قرده اهو
نظر لها حسىجر بضيق وقال: ماما لو سمحتي متقوليش على مراتي كده
ردت عليه امه بنرفزه وقالت: اه مانت بقيت جوز الست وبس مش كده
كان حيرد عليها بس سمع صوت حاجه على الارض بص لقاها
مريم جرى عليها بلهفه وخوف وحملها وقال: مريم ردي عليا ارجوكي بس مفيش رد حملها وطلع الشقه بتاعته وامه اجت وراه
حطها على السرير بخوف وحاول يفوقها ودخل امه فجئه وقالت: اكيد بتمثل علشان تسخنك عليا اكتر انا فاهمه الحراكات دي كويس
نظر لها حسن بغضب وقال: ماما مش وقته الكلام ده مريم مش بتفوق ليه انا خايف عليها
اخد فونه وطلب دكتور فورا واجه الدكتور يفحصها
وقال: متخفش ياستاذ حسن هي ضعيفه بس وعندها هبوط ومحتاجه الراحه والأكل اهم حاجه وانا حكتبلها فيتامينات تاخدهم وحتبقى كويسه
رد عليه حسن بشكر وقال: شكرا ياكتور تعبتك معايا
اجابه الدكتور: لا ده واجبي عن ازنكم بقى
خرج الدكتور وحسن قال لامه: ماما لو سمحتي حضري شربه الخضار لمريم علشان تكلها لما تصحى
ردت عليه امه وقالت: نعم انت عاوز امك تخدم مراتك كمان.. ده مش شغلى انا.. وبعدين لو تعبانه بصحيح خدها عند اهلها يخدموها هناك احسن
نظر لها حسن بضيق وقال: تمام ياماما انا ححضرلها الشربه بنفسي تقدري تروحي ترتاحي انتي
ردت عليه امه بنرفزه: بقى بتطرد امه من بيتك كمان ياحسن دي اخرت ربايتي فيك وكل ده علشان مراتك
قام حسن وسابها وطلع على المطبخ يحضر الشربه
بصت عليه بغضب ونزلت شقتها تاني وبعد شويه وصلت هبه من الجامعه ولقتها على حالها ده
فقال:مالك ياماما قالبه شكلك كده ليه
ردت عليها امها بضيق:ماهو انا عندي غير الست مريم الي بتخنقني علطول
نظر لها هبه بعدم فهم وقالت:حصل ايه ياماما تاني هي عملت ايه؟!
اجابتها امها:انا قولتلها تاجي تشوف البيت بعد مااخوكي خرج وهي عملت نفسها تعبانه اوي واغمى عليها واخوكي طردني من بيته علشانها
هبه بصدمه وقالت:هي اغمي عليها وحسن عمل كده كمان طيب انا حروح اشوفها بقى ياماما
امها بغضب:تروحي فين بعد ماخوكي طردني من بيته لا متطلعيش لها ابدا
هبه بخبث وقالت:ياماما لو مطلعتش حسن حيزعل وده مش في صالحنا وكمان انتي لازم تطلعي علشان متخسرهوش بسببها
امها بتفكير:عندك حق يابت ياهبه تمام اطلعي وانا حطلع كمان شويه كده
طلعت هبه ودخلت لقت حسن بيأكل مريم وساندها
هبه بتمثيل:عامله ايه يامرات اخويا انا سمعت الي حصل من ماما وبعتزلك بنيابه عن ماما سامحيها يامريم
مريم بتعب وابتسامه:انا مش زعلانه منها ياهبه دي مهما كانت ماما برضو
حسن بحب:انتي احلا وطيب وحده شفتها في حياتي ياحبيبتي ربنا يديمك ليا
هبه بغيط:طيب انا حروح اعملك كبايه عصير تقويكي ياحبيبتي
مريم ببتسامه:شكرا ياهبه
حسن قام بعد ماخلص وقال:وانا حروح اجيب العلاج ومش حتأخر عليكي خدي بالك منها ياهبه
هبه بضيق وغيظ:في عنيا ياخويا
وخرجت تعمل العصير خلصته وطلعت من جيبها حبوب وحطت منها في العصير بسرعه بس فجئه سمعت امها من
خلفها بتقول:هبه انتي بتعملي ايه هنا؟!
انصدمت واخافت والحبوب وقعت منها على الارض من الخوف تقدمت منها امها ومسكت الحبوب بصدمه
وقالت:انتي بتعملي ايه بالحبوب دي ياهبه؟!!
ردت هبه بخوف وقال:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انت سندي الحقيقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *