Uncategorized

رواية ملاكي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

 رواية ملاكي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

رواية ملاكي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

رواية ملاكي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

تاني يوم 
أسر نزل الريسبشن بتاع الاوتيل يعمل حاجة و ملاك كانت بتاخد شاور طلعت لقت موبايلها بيرن
ملاك… الو مين
داليا… أنا امك يا حبيبتي 
ملاك … امي جايه تقولي دلوقتي امي بعد ايه ها 
داليا… يبنتي دي كانت لحظة غضب مني 
ملاك… ماشي انا مسمحاكي في دي لكن جوزك ألي كان كل يوم يتحرش بيا و أنا أجي اقولك و انتي تقوليلي زي ابوكي
داليا بعصبية… ايوا هو زي ابوكي انتي مش فهمة
ملاك بصراخ فيها… ابويا اييييييييه ده اغتصبني فهمة يعني ايه هو في اب يعمل في بنته كده 
داليا… انتي كدابة 
ملاك…. منك لله ربنا ياخدك ابعدي عني و قعدت في الأرض و رمت التليفون .. ابعدي عني كفاية بقى بتعملوا فيا كده ليه 
أسر كان داخل لقاها كده جري عليها بخضة… ملاك انتي كويسة ايه الي حصل 
ملاك مسكت فيه و هو اخدها في حضنه و نيمها على السرير  و قام لقى موبايلها مرمي على الأرض لقى خد رانن كذا مرا قام اتصل بس ملحقتش يقول ألو لأن الشخص اتكلم
محروس.. اوعي تكوني فاكرة يبت انك لما تقولي لأمك على ألي حصل هتصدقك امك دايبة في دباديبي و هجيبك علفكرة و هحطك تحت رجلي 
أسر… اه يا ( و شتايم كتير بقى احنا في رمضان ????)
محروس بخوف.. انت مين 
اسر… انا اسر  الحديدي عارفني انت لعبت في عداد عمرك فاهم يعني تلعب مع اسر الحديدي استناني لأنك حته لو في بطن الحوت هجيبك
محروس قفل بخوف و أسر بص على ملاك و حلف انو مش هيسيب حق ملاك حتى لو كان فيها موته
بعد مرور شهر مازن راح أتقدم لموج و وافقوا عليه 
و ماسا و أدهم هيتخطبوا 
ماهي… اهو شوفتي يا طنط راجعين اهو من شهر العسل مبسوطين
نهلة… يا بت افهمي هي عايزة تغيظك 
ماهي… طب نعمل ايه و الزفت ألي اسمرا مازن ده راح خطب جربوعة هو كمان 
نهلة… ملكيش دعوة بمازن دلوقتي انا عيزاهم يبعدوا عن بعض بصي هتعملي ايه ….
في مكان تاني 
أدهم… يا حبيبتي خلاص هو مش أسر جه امبارح
هنعمل الخطوبة 
أسر كان وراه في نفسه.. حبيبتي ماشي 
أدهم بيلف بالكرسي… يا ماس احييييييييه احم سلام دلوقتي .. حبيب قلبي نورت الشركة 
أسر… انت هتستهبل يلا 
أدهم… أنا خللت هنا مستنين البيه انا و مازن عشان نعمل خطوبة و البيه قاعد في هاني مون متسلطن 
أسر… متؤرش انت بس 
في اوضة ملاك
كانت نايمة و فجأة حط حط مخدة على وشها
ملاك بصوت مكتوم… امممممم امممممم و بتحاول تشيلها بأيدها مش عارفة 
جريت لما سمعت صوت خد كان داخل الاوضة
ملاك وقعت على الارض … الحقونييييي الحقونييييي
اسررررر
كلهم دخلوا على صوتها 
حمدان.. مالك يا بنتي في ايه
ملاك… كانت عايزة تموتني كانت عايزة تموتني 
ماسا… ممكن تهدي و احكي
ملاك… انا عايزة اسر عايزة اسر اسرررر 
نهلة.. اسر في شغله مش هايجي و بعدين مين الي كانت هتموتك شيفانة قتالين قتلة
حمدان… اسكتي يا نهلة دلوقتي كلكوا اسر يجي 
اتصلوا على اسر و في ظرف نص ساعة كان موجود دخل لقى ملاك نايمة في حضن ماسا و في اثار دموع على وشها
اسر… ايه ألي حصل
ماسا… لقناها بتصرخ و عمالة تقول كانت هتموتني 
احنا مفهمناش حاجة بس هي كانت عايزاك
اسر.. طب اطلعي انتي
ماسا طلعت و اسر راح جنب ملاك و هي نايمة 
بليل
ملاك… أسر 
أسر.. انا جيت اهو خلاص متخافيش 
ملاك… كنت هموت يا أسر كنت هموت 
أسر… ممكن تفهميني ايه ألي حصل
ملاك حكتله كل حاجة
أسر… معرفتيش تعرفي مين 
ملاك… كنت دايخة شوفت نغمشة بس 
أسر قام 
ملاك… انت رايح فين 
أسر.. متقلقيش نازل تحت اعمل حاجة خليكي هنا و انا هجيلك
أسر نزل تحت لقاهم كلهم 
حمدان… طمني يا اسر ملاك كويسة 
أسر.. ملاك كويسة يا جدي .. مبدئيا كده انا عارف مين ألي عمل كده
ماسا… في ايه يا أسر ما تفهمنا
أسر… لما تبقوا كلكوا قاعدين و مراتي نايمة فوق و واحدة واحدة أنا عارفها كويس 
ماهي بصت لنهلة بتوتر 
أسر جاب ماهي من شعرها 
مازن قام و بيفصل ما بينهم… ابعد يا اسر
أسر… المحترمة كانت عايزة تخنق مراتي بس و الي خلفوني ما انا سايبك
ملاك نزلت على صوتهم بس وقفت بعيد
ماهي… انا معملتش حاجة دي بتكدب
حمدان… في ايه يا اسر و هي ماهي هتعمل كده ليه
أسر… الي محدش يعرفوا اني حاطت كميرات في اوضتي جابت السنيورة و فتح الڤديو 
مازن ضربها بالقلم و مسكها من شعرها 
ماهي… اوعى كده علفكرة انا مش لواحدي ألي عملت كده هي كمان عملت ولا ايه و شورت على نهلة 
نهلة بتوتر… انتي كدابة انا معملتش حاجة دي بتتبلى عليه 
أسر… انتي ايييييه انتي امي بتعملي كده ليه 
على بحدة … نهلة انطقي انتي الي عملتي كده
نهلة… ايوا انا ألي عملت كده انا عملت كده عشان ابعدها عن ابني عشان دي واحدة تربية شوارع و عايزة اسر عشان فلوسه 
على ضربها بالقلم… هتلمي هدومك و هتروحي تعيشي في بيت تاني فاهمة و تاخدي دي معاكي خطتتوا ولعو يكشي تموتوا بس ابعدو مش عايزينكو 
ماهي لقت ملاك قامت مسكا السكينة و جريت عليها 
ضربتها في بطنها 
ملاك… اااه و اغم عليها
اسر … ملاك ملاك حبيبتي فوق ارجوكي ملاك اطلبوا الاسعاف بسرعة 
ماهي جريت برا خالص 
عربية الاسعاف جت و اخدت ملاك و كلهم راحو ورا عربية الاسعاف اسر كان مع ملاك
اسر .. ونبي متسيبنيش ارجوكي انا بحبك عشان خطري
ارجوكي انا بحبك انتي حبيبتي ارجعي بقى ارجوكي 
عربية الأسعاف وصلت و دخلوها اوضة العمليات بسرعة 
قدام اوضة العمليات 
كلهم بيعيطوا و اسر واقف ساند على الباب و كأن روحه بتروح 
بعد ساعة الدكتور طلع 
اسر… يا دكتور ملاك كويسة 
الدكتور… هي كويسة بس…ة
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *