روايات

رواية جحيم الليث الفصل الثاني 2 بقلم زوزا

رواية جحيم الليث الفصل الثاني 2 بقلم زوزا

رواية جحيم الليث البارت الثاني

رواية جحيم الليث الجزء الثاني

رواية جحيم الليث الحلقة الثانية

في الليل
ملك عملت العشا … وطلعت لاوضتها وقعدت عالسرير ضامة نفسها وبتعيط الى ان غلبها النوم ونامت
صعد سليمان الى غرفتها فوجدها نائمة غطاها وباس راسها
سليمان : ان شاءالله تصلحي حالو يبنتي ربنا معاكي وخرج
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🤎في الليل وبالضبط في شركة الدمنهوري🤎
ادهم :ما يلا بقا يا ليث من الصبح وانت بتشتغل
ليث :ما تروح انت انا مش عايز اشوف خلقة الزفتة
ادهم باستغراب:مين؟؟🤨
ليث :ااااه مقولتلكش ،ما انا اتجوزت
ادهم :بصدمة اييييييه
ليث ببرود: اتجوزت فيها ايه يعني يلا ع البيت
ادهم : وهو في صدمته م ماشي يلا
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

 

 

✨في البيت✨
سليمان : حمدلله ع سلامتكم ي ولاد
ادهم بمرح وهو يبوس سليمان : الله يسلمك يا احلى اب في الدنيا واجملهم …. وصعد لغرفته
ليث ببرود: الله يسلمك يبابا وجاي يطلع
سليمان: استنى يا ليث وتعالا ورايا ع المكتب
ليث : حااضر
✨في المكتب✨
سليمان: بص يا بني البنت يتيمة وملهاش حد فأحسن نكسب فيها ثواب …ومتبقاش قا”سي عليها
ليث ببرود : حاضر يبابا …. ومشى
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
دخل ليث الغرفة وجدها نايمة واخدة وضع الكتكوت فضل يتأمل ملامحها وقد ايه هي بريئة
ليث: ايه الجمال دا كلو
ليث في نفسه: هتضعف ولا ايه دي حتة عيلة ثم عاد الى قسو”ته وزق”ها برجلو
ملك :ااااه
ليث: ايه حضرتك عجبتك النومة ولا ايه …. يلا قومي حضريلي العشا انا جعان
ملك بدموع: والله انا حضرت العشا تحت اهوه
ليث ببرود: لأ عايز غيرو ومتناقشينيش انت بس تنفذي
ملك بدموع : حاضر …. وهي نازله ع السلم شافها ادهم
ادهم: يابت يابت متستني شوية
ملك بإستغراب : حضرتك مين؟

 

 

ادهم بمرح : بلاش حضرتك دي بقا … يستي انا ادهم اخو الو”حش الي فوق دا الصغير
وانتي بقى تبقي ملك مش كدا
ملك : ايوة
ادهم : اممم ممكن نبقا صحاب
ملك بفرحة لانها وجدت شخصا يتحدث معاها بزوق : امممم ممكن
ادهم: اشطا يلا بقى اروح انا
ملك: ماشي
ونزلت حضرت عشاا لليث واخدتو وطلعت
ملك: ممكن ادخل
ليث: ادخلي
ملك: العشا
ليث: حطي هنا واتزفتي اطلعي
وهي طالعة رمى ليث الطبق اتكسر مية حتة
ملك بتلقائية: يخرب بيتك ياض
ليث: قولتي ايه سمعيني
ملك بخوف وهي ترجع لورا : لألأ مقولتش حاجة ااانا اسفة
فضلت ترجع لورا وهو بيقرب منها ومسكها من شعرها بقوة شديدة : تحتر”مي نفسك يابت انتي هنا واحدة خدا”مة ولا اقل قيمة وكمل بزعيق…. فهمتييي
ملك بإنهيار : ح حاضر
زقه”ا بقوة حتى وقعت على الازاز اللي في الأرض
ملك: اااآه
ليث: افففف بلاش شغل العيال دا يلا اتزفتي لميه واطلعي الاوضة نامي
فضلت تلم وهي منهارة وراحت الاوضة نضفت جر”حها واخدت شاور ونامت
✨بعد ساعتين ✨
كمل ليث شغل في المكتب وطلع على الاوضة
دخل ولقيها نايمه بص ليها بشفقة ونام جنبها ع السرير
🎶في صباح يوم جديد🎶

 

 

بيصحى ليث ياخد شاور وبيلبس هدومه وراح ع الشغل
بعد ربع ساعة بتصحى ملك
ملك: اااه يراسي … بتقوم وتاخد شور وتنزل تفطر … وبعدين تبدأ تحضير الغدا
سليمان :صباح الخير يبنتي
ملك بإبتسامة :صباح النور يبابا ،تعالا افطر
سليمان: لاشكرا يبنتي انا فطرت من بدري
ملك: تمام
مشي سليمان …. وبعد ما خلصت طلعت ملك الى اوضتها ترتاح
لأنها حست انها تعبانة شوية ورجلها بتوجعها من الازاز ف نامت
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🎶عند سماح🎶
سماح: يابت يانور
نور :خير يماما عايزه ايه
سماح: بقولك ايه انتي قاعدة في البيت من غير شغل متروحي تلاقيلك شغل
نور :بس يماما انا بدرس لسه
سماح : افففف وفيها ايه يعني ماتشتغلي وتدرسي في نفس الوقت
نور بحزن :حااضر يماما ….وخرجت تدور على شغل
✨في شركة الدمنهوري✨
السكرتيرة:احم ليث بيه في بنت برا مستنيه عشان مقابلة الشغل
ليث: انا مش فاضي وديها لأدهم
السكرتيرة: حاضر ليث بيه وخرجت
السكرتيرة لنور : ليث بيه مش فاضي بيقولك اتفضلي لأدهم بيه
نور :تمام

 

 

🎶في مكتب ادهم🎶
نور :السلام عليكم
ادهم: من غير مايشوفها وعليكم السلام اتفضلي
نور بتوتر :ح حاضر
بص ليها ادهم واندهش من برآءة تلك الصغيرة وجمالها
نور :وهي تشور بيدها قدام عينه… ادهم بيهه
ادهم بإستيعاب : اه اه اااا انتي انتي اشتغلتي قبل كده
نور :لأ حضرتك
ادهم :تمام بتدرسي ايه
نور : كلية هندسة
ادهم: طب ليه عايزة تشتغلي
نور بإحرا”ج : احم مضطرة يا بيه
ادهم بتفهم : تمام … انتي اتقبلتي بكرا تبدأي شغل
نور بفرحة :شكراا يا بيه وخرجت لتذهب الى ملك
✨في الفيلا✨
الخدامة :مدام ملك في بنت عايزة تقابلك بتقول انها نور
نور بفرح وتعب: ماشي انا نازلة اهو
نور :يااااه يابت الكل”ب ليكي واحشة
ملك :اه والله انتي كمان وحضنو بعض
نور :ملك انتي تعبانة وشك اصفر في ايه
ملك :لأ ولا حاجة
نور :اييي تمام طب ما تجيبيلنا حاجة ناكلها
ملك: ماشي يا مفعوصة
نور : نينينيني
لسه هتطلع من الباب …. اغمي عليها
جريت عليها نور بعياط :مللللك ملك في ايه فوقي
اخذت تليفون ملك لقت اول رقم اتصلت بيه
ليث : في اييه
نور بعياط :تعالل بسسرعة ملك اغمي عليها
ليث بخوف: تمااام مسافة السكة وخرج بسرعة البرق
ادهم :استنى يا ليث في ايه وطلع وراه

 

 

🎶في المشفى🎶
ليث بصرااخ : يااااا”زفت يادكتور تعالا حالا
الدكتور بخوف: متخافش يابيه هتبقا كويسة
ليث : لو حصلها حاجة اقرا الفاتحة على روحك
الدكتور بخوف :مماشي
ملك بتعيط وادهم بيهدي فيها وهو مش فاهم حاجة
خرج الدكتور
ليث :فيها ايه …. هيا بخير ؟؟؟
الدكتور: المدام بخير بس الجرح اتع”فن وكان ممكن يكبر ويسببلها امر”اض
نور : طب طب اقدر اشوفها ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جحيم الليث)

اترك رد

error: Content is protected !!