Uncategorized

رواية عشقت طبيبتي الفصل الرابع 4 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقت طبيبتي الفصل الرابع 4 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقت طبيبتي الفصل الرابع 4 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقت طبيبتي الفصل الرابع 4 بقلم ميسون عبدالمجيد

داليدا بصدمة:تيم انت بتعمل ايه ????
تيم بخضة: بس بس الله يخربيتك ماما هتصحي وطي صوتك
داليدا بخبث:بقي مش عايز ماما تصحي وانت بعمل اندومي يبني انت مش عارف أنها مضرة للصحة وبتموت يا ساتر عليك
تيم:منك لله اسكتي عرفة أنا اصلا عامل حسابك
داليدا:ايه دا بجد
تيم: طبعا ي حب وكمان بالخضار
داليدا:لالا مش هقدر اقاوم طب يلا يلا نكملها
تيم: هي مش كانت مضرة للصحة طول عمرك واطية
داليدا:عيب عليك ي شق وبعدين يلا احترمني شوية أنا اكبر منك بخمس سنين
قعدو يعملو اندومي هما الاتنين من غير صوت وخلصوها وقعدو كلو خالد جه من برة ومسمعوش وهو دخل يتسحب يشوفهم بيعملو ايه لقاهم بيكلو
خالد بصوت عالي:الله الله علي الاندومي إللي بتتعمل في بيتك ي ماما الله وانتي ولا هنا الله
تيم:منك لله طول عمري بقول انك يهودي محدش مصدقني
داليدا:كدة ي خلود تفتن علينا????????
خالد:تستهلو عشان مقلتوليش وأنا إللي كنت جيبلكم سندوتشات شورما وانا جاي وانتو قعدين تكلو ولا فكرني
تيم: إحنا اسفين يباشا
داليدا:الله ماما مسمعتش بقلك اخلود تعالي كمل معانا وبعدين نحلي بالشورما
قعدو يكلو هما التلاتة وبعدين كل واحد دخل ينام
الصبح
صحيت دليدا وصلت ولبست فستان بني عليه طرحة كافيه 
الام:صباح الفل ي قمر
داليدا:صباح الجمال ي حبي
الام: صحيح ي خلود أنا كنت شمة ريحة اندومي امبارح متعرفش كانت جيه منين
تيم وداليدا الاتنين كحو وهما بيكلو
داليدا:احم احم أنا اتاخرت جدا ولازم اروح المستشفي
تيم:ينهاار ابيض دنا عندي محاضرة واتأخرت خديني معاكي يادودو
طلعو جري هما الاتنين وسابو خالد ي قلب امه لوحده
داليدا راحت المستشفي ودخلت مكتبها تخلص حجات وبعدين راحت لاوضة مالك
قبل ما تفتح
ماجد:دكتوورة داليدا
داليدا بزهق:نعم ي دكتور ماجد
ماجد: أنا اسف جدا علي الحصل من يومين دا أنا فعلا مش عارف قولت كدة إزاي
داليدا:تمام ي دكتور ولا يهمك بس أنا مش زعلانة إللي زعلان مالك لو سمحت اعتزرله
ماجد بضيق:طيب 
طق طق طق
ماجد بدهشه: يخرببتك حوشي دا اتجنن دا هينتحر حد يلحقه
مالك بصله وضحك وأنا كذالك
داليدا بضحك:اهدي ي دكتور ماجد اهدي
ماجد بصدمة:اهدي إيه دا بينتحر
داليدا:لالا هو لسة بيجهز لكن لما ينتحر مش هيستني أما نشوفه
ماجد:فعلا دي مش عمايل ناس عقلين ابدا
مالك: اتلم يلا عشان الظاهر البوكس وحشك
ماجد:انت انسان …
داليدا قاطعته:باااس انت وهو مالك لو سمحت تعالي دكتور ماجد جاي يعتزرلك علي إللي قاله من يومين
مالك بضيق: لا والله لا خالص ولا يهمك دنتا حبيبي ي ميجز
ماجد:ايه ميجز دي بلعب معاك انا
مالك بحلقله بعنيه: لا طبعا ي دكتور
ماجد مشي وداليدا قعدة مع مالك
داليدا: يلا ننزل
مالك:مش عايز اخرج
داليدا:يووو بقي يلا ننزل
مالك: بت انتي خدتي عليا يعني وكل شوية زعيق فكرة هخاف منك يعني ولا ايه
داليدا بخوف: ايه يعم مين إللي بتقوله دا أنا ازعق فيك انشلا اتشل كدة ما حصل واكملت بعصبية يلا عشان نتنيل ننزل
نزلو هما الاتنين وقعدو في نفس المكان
داليدا:هاا وقفنا فين المرة اللي فاتت
مالك بابتسامة:لما كان عندك خمس سنين وكان نفسك في طبق مهلبية ومحدش اداكي
داليدا بضحك:اه صح مذاكر انت
قعدو يتكلمو وداليدا كملت حكايتها ومالك بيسمعلها بهتمام
داليدا:بس كدة كفاية طولنا انهرده
مالك:اه عندك حق وأنا عايز انام
داليدا:تمام مش عايز تحكي بردو
مالك:طيب منتي عرفتي اكيد حكايتي
داليدا:لا هعرفها منين
مالك:من الملف إللي عرفتي منه اسمي
داليدا:لا والله أنا بس شفت اسمك بس انت عارف الملف بتاع المرضي دا عامل زي اتنين بيتخانقو ولازم نسمع من الطرفين عشان نعرف مين إللي غلطان لكن لو شفت الملف بس هتطلع مش بعيد عامل جرايم
مالك بإقناع:امم ماشي يلا نطلع وعلي فكرة شكلك قمر اوي
داليدا:شكرا طلعت جري من قدامه الولا السافل
خلصت يومي رجعت عملت روتيني المعتاد
تاني يوم الصبح
روحت المستشفي
داليدا بفرحة:ايه دا إيه الشاط دا كله بس 
مالك:لقيتك اتاخرتي قبت انزل أنا
داليدا: إحنا اسفين يباشا الطريق كان زحمه
قعدنا نكمل كلام وفوسط الكلام لقيت دكتورة اميرة زلمتي معاها مريض وشكله صعب وهي مش قدرة عليه قمت اساعدها
داليدا:بس بس اهدي كدة في ايه
اميرة:والله ي داليدا تعبت مش قدرة عليه
داليدا: بس خلاص مهو كويس اهو أنتي إللي يظهر عليكي مش شاطرة ي دكتور غمزت لاميرة عشان تفهم إني بخده علي قد عقله
حاولت اهديه واتكلم معاه وبعدين هدي وطلع مع اميرة
رحت لمالك
داليدا:ها يلا نكمل
مالك بضيق وزعل: مش عايز اكمل أنا طالع انام
سبني وقلب وشه وطلع
داليدا:ايه دا ماله دا زعل ليه يلا اروح اشوف شغلي
خلصت وروحت وبعدين
داليدا:ياااه دنا نسيت زياد من يوم ما عرفت مالك زمانه مضايق أما اكلمه ولو أني مليش مزاج
كلمت زياد ودخلت نمت صحيت وفطرت وروحت المستشفي ودخلت اوضة مالك
مالك بخضة:يا ساتر ي رب في ايه ????????
داليدا:…
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك رد

error: Content is protected !!