روايات

رواية حب وهمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحاب جمال

رواية حب وهمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحاب جمال

رواية حب وهمي البارت الحادي عشر

رواية حب وهمي الجزء الحادي عشر

حب وهمي
حب وهمي

رواية حب وهمي الحلقة الحادية عشر

قاسم بصوت عالي: ااايلااا
فضل يدور عليها في كل مكان في القصر مش ليها أي اثر طلع فون وحاول يتصل عليها مقفول
راح قاسم مشغل العربيه وطلع يدور عليها فضل يدور اكثر من 5 ساعات ويحاول كذا مرة يتصل مقفول
قاسم بغضب هوا سايق العربيه : ردي راح رماة فون جنبه علي كرسي
وداخل في اكتر من شارع بس مافيش فايدة
قاسم قلق اكتر عليها ومافيش غير حل ان يبلغ عن اختفاء ها
راح عمل بلاغ وكتب كل بياناتها
عادة يوم ، يومين ومافيش خبر عنها
قاسم قاعد علي كرسي في غرفه الظابط بيطمنوا انها هتكون بخير بس مش يقلق ، الظابط هوا بيكلم معاه عشان يهدي قاسم جالوا تليفون ….
الظابط بصدمه : طب انتم فين
قاسم بقلق شديد : في ايه “ايلا “حصلها حاجه
الظابط قام من علي كرسي وحط مسدسه في جيبه وقال : تعال معايا وانت هتفهم .
_وصلوا المكان في ناس كتير وإعلاميين رايحين جاين بيصورو اللي حصل
قاسم بص لظابط وهوا مش فاهم اي بيحصل
الظابط اتحرك للمكان اللي واقفين في ، وقاسم مشي ورا عشان يفهم
قاسم بضيق وغضب : وسعوا
ايلا كانت سايحه في دمها وملفوفه بي ملايا وغرقانه دم وشها هوا اللي باين
قاسم بصدمه مش قادر يصدق ان دي ايلا جري عليها بفزع وحضنها جامد وقال بنبرة صوت كلها حزن وجع : انا اسف كنت جاي عشان اعتذرك قومي مش هزعلك مني تاني والله ايلا انتي مش بتردي عليه لية ايلا مينفعش تسيبيني
ظابط قرب منها وغطي وشها
قاسم بصوت عالي : انت بتعمل ايه
ظابط شدو غصب عنه و شالوا جثه ايلا ودخلت المستشفي عشان يحللوا الجثه
_ تحليل اثبت ان مكنش مجرد حادث ولكن في حد حاول يقتل ايلا في اثار خنق حوالين رقبتها وفي كدمات عميقه جدا في جسمها وبعد ما ماتت حد ضربها بالعربيه عشان تتعرف ان حادث واللي ضربها هرب .
_بعد مرور وقت الظابط فضل متابع في تحقيق .. وقرر يشوف كل كاميرات المراقبه لشوارع الرئيسية
وقاسم بقي مغيب عن العالم وبقي دايما سرحان وكانوا مش في واعيوا
قاسم بتوهان وهوا باصص علي هدومها هوا مبتسم : انا عارف انك معايا صدقيني محدش هيخاف عليكي قدي انتي معايا هنا في امان …
_ عند الظابط وهوا بيشوف كاميرات المراقبه اتصدم من اللي شافوا
راح قام واخد القوات معاه
عند قاسم سامع صوت خبط جامد علي الباب فضل واقف مكانه مش بيتحرك
ايلا : مين بيخبط كدا
قاسم بحب : متخفيش شويه وهيمشوا
الظابط اقتحم المكان معاه القوات وفضلوا يدور في قصر كله
مش لاقين اي حاجه راحوا داخلين اخر اوضه شافوا قاسم واقف بيكلم نفسه ..
ظابط بصلوا بستغراب بس مهتمش وفتش في الاوضه ملقاش حاجه وكان خلاص هيمشي بس شم ريحه هوا معدي جنب السرير راح بصص تحت السرير لاقي هدوم فيها دم …….
_فلاش باك
قاسم طلع اوضه “ايلا” شافها بتلم الهدوم في شنطه
_لما هدومك وراحه علي فين
ايلا : ابعد عني انا مش قعدة معاك
قاسم : وتفتكري هسيبك تمشي عادي كدا بقولك ايه لمي الموضوع قام زقها علي سرير بقوة
ايلا : هوا بالعافيه يا اخي ابعد عني
حولت كتير تقاوم لكن بلا فايدة
شويه ايلا عملت نفسها نايمه راح نايم قاسم جنبها لحد ما اتاكدتت ان نام و قامت من جنبه وهربت وقعدتت تجري من الشارع دا وتدخل في شارع دا لحد ما اتصدمت بي قاسم واقف قصادها بالعربيه .
قاسم نزل من العربيه وقرب منها
ايلا بخوف مكنتش عارفه تتصرف واقفت في مكانها وبترتعش بخوف
قاسم بغضب جحيمي وبيحاول يخنقها : انا تهربي مني انا وفضل يخنق فيها ويضربها بقوة لحد ما اتاكد انها مش بتتنفس وراح ركب العربيه وضربها ……
_باك
بعد ما اتاكدو ان الدم اللي علي الهدوم بتاع ايلا واخدو قاسم حققه معاه عرفوا ان بقي عندو حاله نفسيه وعصبيه وطبعا مش هينفع ياخد حكم بالاعدام لان قتلها وهوا مش في واعيوا ودخلوا مصحه نفسيه …….
وصدمه الاهل بعد ما عرفوا اللي حصل في بنتهم …..
#النهايه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب وهمي)

اترك رد

error: Content is protected !!