روايات

رواية حب من اول لقاء الفصل العاشر 10 بقلم ليل مراد

رواية حب من اول لقاء الفصل العاشر 10 بقلم ليل مراد

رواية حب من اول لقاء البارت العاشر

رواية حب من اول لقاء الجزء العاشر

رواية حب من اول لقاء الحلقة العاشرة

في حفل الخطية الخاص بي مراد في الفيلا الخاصة به كان الجميع مستمتع باجواء الحفل حتي وصل فارس مع ريم و ذهبو ليباركو لي مراد
فارس ببسمة .. الف مبروك يا مراد
مراد وهو ينظر لي ريم .. الله يبرك فيك .وانت يا ريم مش عايزة تقوليلي حاجة
ريم وهي تتجنب نظرات مراد ..الف مبروك يا مراد
كانت تشعور جني بغيرة من ريم فسحبت مراد من يده وقالت .. مش عايز ترقص شوية يا بيبي
ذهب مراد مع جني وهو يبتسم و ينظر لي ريم لانه يعلم انها ستشعل بالغيرة و بالفعل شعرت ريم بالغيرة و احس فارس و مراد بي ذالك
فارس ببسمة .. عايزة ترقصي
وافقت ريم وهي تعلم أن هذا سيجعلها لا تفكر في مراد .فرئها مراد و اشتعل هو بالغيرة و حاول الا يضرب فارس حتي لا يفسد ما خططو له. كانت سارة تتجه نحيت مراد وهي تحمل كاس من العصير فسكبته علي ريم
سارة ..انا اسفة مكانش قصدي
فارس. ..مفيش مشكلة يلا نمشي يا ريم
سارة بتوتر ..مش هينفع ريم تمشي كده تعالي معيا يا ريم انا هوديكي الحمام
ذهبت ريم مع سارة الي الحمام و كنت ريم تغسل يدها و بعد أن نظفت نفسها ومسحت العصير تحدثت سارة
سارة .. مراد قالنا انك مش فاقدة الذاكره زي ما الدكتور ما قال. .علي فكرة يا ريم مراد بيحبك بجد و ميقدرش يعيش من غيرك
ريم بحزن .. علشان كده خطب و هيتجوز صح
دخل مراد الي الغرفة و طلب من سارة أن تغادر فذهبت
ريم ..بعد اذنك يا مراد
جذب مراد ريم من زرعها و حصرها في الحائط و تحدث بخليط من الحزن و الغضب .. انت بتقولي انك مش بتحبني و مش فارق معاكي صح. طب انت ليه قبالتي تتجوزيني و ليه سبتيني اول ما شوفتي فارس مستحيل تكوني لسه بتحبيه اكيد هو هددك و قالك حاجة بس انت مش عايزة تقوليلي انا بحبك يا ريم . ريم انا بعد كام يوم هتجوز و بعدها خلاص هنبعد عن بعض ارجوكي يا ريم خليكي واثقه فيا
ريم وهي تبكي ..انا بحبك يا مرادو و ممكن كمان اكون بحبك اكتر من نفسي و بثق فيك .وانت صح فارس هددني بيكم و انا مستحيل اكون سبب في ان اي حد من العيلة الي رحبت بيا و اعتبروني جزء من عليتهم يتازو بسببي و كمان مش عايزة فارس يتازي لاني حتي لو مش بحبو زي الاول ف فارس هو الوحيد الي كان معيا من لما كنت صغيرة
مراد وهو يبتسم و ينظر لي ريم بحب و يمسح دموعها .. انا كنت عارف انك بتحبيني و كنت واثق من كده انت متعرفش ايه الي حصلي لما قولتي انك بتكرهني انا حرفيا اتدمرت و دلوقتي انت حيتني من جديد لما قولتي انا بحبك انت ازاي بتاثري عليا كده .انا بحبك اويخليكي معيا يا ريم انا ممكن احارب العالم كله طول ما انت معيا وجنبي
ريم وهي تبعد يد مراد عنها .. انا اسفة بس انا خلاص خت قراري روح لي جني يا مراد انا مش عايزة حد يتازي
مراد وهو يشعر بغضب .. انت بتقولي انك مش عايزة حد يتازي متخلنيش اضحك. لو فرضنا كده ان مفيش حد ها يتازي طب انت فكرك أن انا هكون سعيد مع حد غيرك و اني كده مش ها اتازي . وانت لما اتجوز انت مش هتتازي
ريم .. انا و انت مكتوب علينا كده وانا راضية بالأمر الواقع وانت كمان مع الوقت هتتعود وتنساني
مراد ..انا مش عارف انساكي و مش هعرف انت هاتعرفي تنسيني
ريم .. بعد اذنك يا مراد
،، بقلم ليل مراد ،،
في حافل الخطوبة
جني .. ريم اتاخرت ومراد مش موجود هنا
فارس بستحقار .. انا بثق في ريم لانها مش واحدة حقيرة زيك كل تفكرها في الفلوس ولهي مراد صعبان عليا
جني بغضب .. انت اصدك ايه
فارس ببسمة جانبية .. اصدي انت عارفة كويس ولا تحبي نتكلم هنا
جني .. خليك فاكر اننا في نفس المركب يعني لو انا حقيرة يبقي انت كمان حقير
تركته جني وذهبت
فارس في نفسه بغضب .. انا مستحيل اكون زيكم تبا حتي لو كان علي موتي
ريم .. في ايه يا فارس انا بدني عليك من بدري
فارس ببسمة .. لا مفيش حاجة ممكن اكون مسمعتكيش بسبب صوت الاغاني
ريم .. طب انا تعبت يلا نمشي
فارس .. تمام يلا بينا
مراد .. انتم هتمشو بسرعة كده دحنا لسه في اول الليل انا وجاسر الي مخطاطين للحفلة دي لسة الاعاب هتبدتدي و مش هينفع تمشو دلوقتي
جاسر .. ايوه ياريم احنا هنلب كتير اوي مش هينفع تمشو دلوقتي
سارة .. يلا ياجماعة هنتسلي شوية
ريم .. خلاص ممكن نقعد شوية كمان ايه رايك يا فارس
فارس بلطف .. الي انت عايزة يا قلب فارس
قال فارس هذا عن قصد أمام مراد وشعر مراد بالغضب من فارس
جاسر .. ايه رايكم نبداء بالعبة الصراحة
وافق الجميع و جلست علي طاولة و احضر جاسر القزازة و بداؤ يلعبون و الدول الاول جه علي جاسر فقرار أن يسأل سارة
جاسر بنظرة خبيثة .. انت بتحبيني من امتي
سارة .. ومين قالك ان انا بحبك اصلا
جاسر بحزن .. يعني مش بتحبيني
سارة .. لا بهزار انا بحبك اوي بس المواقف الي خلني احبك لما كانت البنات بتنمرو عليا وانا صغيرة وانت دفعت عني
جاسر بهيام .. وهفضل ادافع عنك علي طول
بداء الدور الثاني و كان الدور علي مراد أن يسأل ريم
مراد .. انت…………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (حب من اول لقاء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *