روايات

رواية القادرة الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت السيد

رواية القادرة الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت السيد

رواية القادرة البارت الثامن

رواية القادرة الجزء الثامن

القادرة

رواية القادرة الحلقة الثامنة

فهرولت ونزلت السلالم في ثانية
بقلم مرفت السيد
اغلق نصر الباب وامسك الهاتف وكلب سارة فاحابته لمياء بانها ارضعت الاولاد وبصعوبة خلدا للنوم فنامت هي من الارهاق
نصر: لما تصحى خليها تكلمني سلام
ونزل نصر بهدوء فوجد هدى تطعم الاطفال
فقال بصوت عالي: انا نازل وشوية وراجع يااولاد متتعبوش امكم ولو حد. اتشاقى هاعاقبه وتاكلوا وتناموا على طول
فقامت اصغر بناته اسمها ريماس وقالت: بابا هاتلي حاجة حلوة
فابتسم نصر واحتضنها وقال: حاجة حلوة ليكم. كلكم بس لو هدى مااشتكتش منكم
نظرت اليه هدى ولم تعقب
نزل نصر واتجه لمنزل اهل سامية فوجدهم يبكون ويستقبلون التعازي من بعض الجيران
فرحبوا به فقال لوالدها: دلوقتي ياحاج بصراحة انا خايف على الولاد. من. هدى
قالت الام: انا كمان
الاب: والحل يابني

 

ردت اخت سامية الصغرى وهي ارملة لاتنجب واسمها سمر وقالت: احنا كنا هناخد الولاد بس انت رافض
نصر: ولاد. نصر ميخرجوش من بيتهم انا عاوزكم انتو تيجوا تعيشوا مع الاولاد خصوصا يعني مع احترامي احنا مش غرب حالكم. عالقد وانا ولادي تربية عز
الام: بس يابني نيجي كلنا وننقل عندك بيت سامية الله يرحمها ماينفعش ياحبيبي
نصر وهو ينظر لسمر باعجاب: سمر بس
الاب: بس دة مايصحش
نصر: اسمعوني للاخر جحا اولى بلحم توره
الخالة اولى بتربية ولاد. اختها خصوصا ان الولاد بيحبوها
الان: بس يعني دول 5 ومينفغش سمر تدخل بيت اختها وهي مش فيه وكلام الناس
نصر: اديني فرصة اكمل ياحاجة
انا هاتجوز سمر
الاب: إيه ازاي
نصر وهو يغادر: فكروا ومستني الرد
وغادر نصر لبيت سارة دخل بهدوء قبل الاطفال
وصحى سارة برفق

 

فقامت متعصبة: في إيه عاوزة انام
فحضنها وقبل رأسها: وحشتيني
: نصر البقاء لله
الدوام لله طمنيني عليكي
: احنا بخير طمني انت عملت ايه
هحكيلك كل حاجة
وقص عليها نصر كل ماحدث وهو خايف من ردة فعلها
سكتت شوية وقالتله: انت اتسرعت انا ماوافقتش اجي اعيش هناك وماتفقناش على كدة دة اولا ثانيا بقى ياترى بقى هاتتجوزها عشان الولاد بس ولا عجباك يانصر
نصر: مش هكدب عليكي انا مش باتجوز واحدة الا لما تكون عجباني بتقس الوقت خدامة لعيالي واضمن معاملتها ليهم دي روحها فيهم
سارة بهدوء: وانا مفيش ضرة تيجي عليا يانصر
: يعني إيه

 

_يعني لأ انت راجل مزواج نسوانجي
: سارة افهمي انا قلبي معاكي وهانفذلك اي طلب يرضيكي بس عيالي ياسارة دول 5 وهدى دي صنف نم.. رود خبيث… ة ماامنش على الولاد. معاها
بقلم مرفت السيد
وجلس تحت اقدام سارة وهو يقبلها ويقول: انتي عارفة انتي إيه بالنسبالي انا باعشق تراب رجليكي بس دليني
نظرت له بحدة وهي تشعر بالغضب والشفقة وقالا: هاتجهزلي شقة هناك زي ماانت قولت لما يحيلي مزاج اجي اقعد فيها ومعنديش مانع تتجوزها بس بشرط
نصر بلهفة وهو يقبل يديها:
وانا موافق
: مش لما تعرفه
اوامرك
: هتشتريلي محل افتحه بيوتي سنتر باسمي
موافق شاوري بس
: للدرجادي البت عجباك
وحيات ولادي ماعجباني الا عشان ولاد اختها عارفة اعتبريها خدامة
سارة بعصبية: وياترى هاتبات فين بعد. كدة يانصر

 

تعالي معايا هناك لحد. بعد الاربعين وانا هابات في حضنك كل ليلة لحدما اتجوزها ونرجع زي ماكنا
: ماشي بس بعد اسبوع كدة تكون جهزتلي الشقة واكون خفيت من تعب الولادة
انا الي مزعلني اني مش هقدر اعمل سبوع لولادنا
: ابقى فرق عجلين لله بدل البهرجة والسبوع مايصحش بالظروف دي
حاضر
: تعالى
فاقترب منها وهو يقبلها فاوقفته: مش وقته تعالى ياراجل اعملي مساج لرقبتي مش عارفة انام منها ولما انام ابقى ارجع لولادك عشان تشوف هدى بتعاملهم ازاي
بقلم مرفت السيد
فقالها وهو يقوم بتدليك رقبتها: حاضر بس انتي وحشاني
خلي عندك دم
: ماشي
وبعد مانامت هم نصر بالانصراف فوجد غرفة لمياء مفتوحة فاقترب منها و…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية القادرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *