روايات

رواية حب من اول رسمه الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه البارت الخامس والعشرون

رواية حب من اول رسمه الجزء الخامس والعشرون

حب من اول رسمه
حب من اول رسمه

رواية حب من اول رسمه الحلقة الخامسة والعشرون

صقر بيه واحده بتسال عليك وعيزاك ضروري وقالبه الشركه وبتزعق
صقر متعرفيش مين
السكرتاريه
للاسف مش عايز تقولنا هويتها بس شكلها واحده مريضه أو مجنونه حاجه زي كدا
صقر خلال الطريق هكون في الشركه
ركب صقر عربيته ووصل الشركه
صقر ل الكسرتاريه هي فين
السكرتاريه اهي هنااك
صقر بجنون للسكرتاريه اطلعي براا
ورزع الباب
صقر عايزه مني اي هااااا عايزة مني اي مش مكفيكي إلي عملتيه
أنا بحبك يصقر بحبك سبت اهلي وبلدي وجيت عشانك
صقر بطلي كدب بقي بطلي سبتيني عشان مكنش عندي المقدره سبتيني عشان انتي وحده ……روحتي جري ع الفلوس مفكرتيش فيا اديتك من مشاعري وطاقتي ست سنين ست سنين ينور وفي الاخر عملتي اي دوستي ع قلبي قال مسافره كرمال اشوف اهلي وبعد متسافري تقوليلي انك هتتجوزي ومسبتيش مجال ل التواصل
انتي واحده متعرفش اي يعني حب انتي واحده كلك كدب وخداع أنا قرفان لما بفتكر اني حبيت واحده شبهك حقيقي
نور بعياط وانهيار
نسيت اني سبت اهلي وجيت مصر عشان حبيتك نسيت كل دا
صقر بزعيق لا انتي سبتيني عشان الفلوس زي الكلبه بالظبط ملكيش ثمن ولا سعر بعتي نفسك عشان الفلوس جيه تعملي اي دلوقتي ها جيه لي اه طبعاً لما شوفتي الفلوس والشهره قلتي تيجي بس انا متجوز ينور وبحبها اوي ع الأقل واحده نضيفه بكرهك اوي اوي اوي كل الحب إلي حبتهولك اتحول لكره تعرفي دا ولا لا تعرفي أنا حقيقي مشمئز من واحده رخيصه زيك اطلعي براااااااااااا غوري برا
نور بعياط مشان خاطري يصقر اسمعني حرام تعذبني هيك أنا والله بموت من القهر
صقر هتطلعي ولا اناديلك الأمن
اخدت شنطتها وخرجت وعيونها مليانه دموع
وقفت تاكسي
نور بعيط لو سمحت وديني عالبحر
صاحب التكسي وكان باين عليه أنه شاب وسيم نوعاً ما
بصلها بإعجاب
الشاب في سره يخربيت جمالها زي الملاك
الشاب مالك ياانسه بتعيطي لي شكلك مش من هنا اتكلمي وانا هساعدك
نور بغضب شو دخلك انت
الشاب كنت عايز اساعدك بس
نور والدموع في عينها
صقر شايفني بشعه كتير متركليش المجال اني اوضحله
اني كنت مريضه بكانسر وكدبت عليه خفت يتعب أو يدمر لاني كتير عرفاه كان عشقاني عشق بس كل هاد اتحول لكره ياريتني كنت مت من المرض ياريتني ما ضحيت مشانه وهو شايفني واحده رخيصه حب واتجوز ونساني وانا هناك اتعالج نجيت من الموت تركته يعيش حياته واخرتها شو اتزوج وبيقولي بحبها
تركت اهلي وناسي وجيت عامصر ااااااه ياقلبي اااااه
وفجاه انهارت من البكاء الهستيري
الشاب اهدي اهدي
نور مش ههدي والله بنتقم منو هندمه علي كل لحظه
الشاب استني هجبلك حاجه تشربيها وهاجي علي طول
وقال في سره والله تبقي حمار لو ضيعتها من ايدك ي زياد
بعد دقائق
زياد اتفضلي
نور شكراً
زياد هتعملي اي
نور مابعرف هرجع عند قرايبي
زياد هتسافر
نور لا لا عندي قرايب ساكنين بمصر كنت عندهم من قبل
زياد اهاا
نور شكراً كتير ليك كام حقو لهاد
زياد عيب عليكي مقولتش ليكي عايز فلوس
عند صقر كان غضبان جدا واي حاجه قدامه كان بيكسرها
خلص الشغل واخد الجاكت وخرج
روح كانت في البيت وكانت مبسوطه جدا وهي بتنفخ البلالين وعملت تورته لصقر وورد احمر وأجواء رومانسيه
روح هدخل اجهز دخلت روح لبست اجمل فستان عندها في الدولاب وحطت مكياج وفلتت شرعها ع ضهرها واتعطرت وقعدت تستني صقر وبعد ساعات رنت روح علي صقر بس مردش عليها
عدت ساعات
روح بحزن الساعه ١ الليل دلوقتي ومجاش لي ومش عايز يرد عليا وقبل ما تكمل سمعت باب الشقه بيتفتح
روح بفرح انت جيت
دخل صقر من غير اي رد فعل اترمي ع السرير
روح بدموع اي يصقر النهاردة. عيد ميلادك لي مقولتش انك سهران برا استنيتك كل دا وجي كمان تنام
من الصبح وانا اجهز ليك
صقر بزعيق تعرفي تسكتي شويه تعبان وهنام
وشيلي الحاجات الي انتي عملاها دي
روح والدموع بتنزل من عينيها قامت شالت كل حاجه تعبت فيها وعملتها وطفت النور
وخرجت من الأوضه وطلعت الصالون
وهي عيونها مليانه دموع وكل ما تمسحها تنزل علي وشها تاني طلعت البورتريه إلي رسمتهوله وتعبت فيه وهي بتحضر ل المناسبه دي
وفضلت تعيط وراحت في النوم
تاني يوم عند ندى
صحيت ندا ولبست واخدت ورد
وراحت عند وسام المستشفي
خبطت ندا ع الباب ودخلت
حطت الورد جنب منه
وقربت الكرسي من السرير وقعدت ودموعها ف عيونها
وسام كان صاحي بس متظاهر بالنوم
ندا يااااارب قومه بالسلامه يارب أنا عيزاه لو محدش عايزة أنا بحبه وعيزاه مش هستحمل لو جراله اي حاجه
وسام بتعب واي كمان
ندا بدموع انت كويس
وسام ايوا
ندا الف سلامه عليك
وسام طلعتي بتحسي اهو ابقي كويس بس عشان اعرف اجلدك كويس
ندا اعمل إلي انت عايز ابقي بس كويس اهم حاجه انت متشغلش دماغك بأي حاجه تاني
ندا بتاكل ولا لا
وسام الدكتور متوصي متقلقيش
عند صقر صحي من النوم وبص جنبه ملقاش روح
قام من مكانه وخرج لقاها نايمه متكعمشه في الصاله وجنب منها لوحه مسكها واتفاجأ انها رسمته ومتعوب عليها
دخل لبس وجهز ل الشغل
روح بتعب
ااه جسمي واجع كدا لي
قامت ودخلت الحمام وجهزت من غير ما تتكلم مع صقر ولا حتي تبصله
صقر اوديكي في طريقي
روح طريقك اخضر أنا أعرف اروح لوحدي
صقر يلا يروح عشان مش نقصاكي
روح مش جديده يعني
صقر طيب يلا
طول الطريق روح كانت ساكته ودموعها في عيونها
بس اول منزلت لقت إلي بينادي عليها
روح بابتسامه نسمه
نسمه حضنتها فينك مجيتيش امبارح لي
روح هبقي احكيلك يلا ندخل
عند نور
قريبتها صقر يقولك كدا معقوله
إلي كان يشوف حبه ليكي مكنش بيرفضلك طلب مع أنه كان كحيان ومكنش بيرفضلك طلب فاكره لما زعلتي منه وكنتو متخانقين جالك الساعه ١ الليل تحت البيت وصالحك
نور خلص خلص هو آذاني وانا لفرجيه لهخليه يندم بندمه
علي كل لحظه عاشها معي
قريبتها خلاص سيبك منه وشوفي حياتك
ولو هتسافري
نور انتي بتطرديني بالذوق ي ياسمين
ياسمين لا مش بطردك ولا اي حاجه يحبيبتي انتي تقعدي زي ما انتي عايزه بس خليكي في الامان صقر دلوقتي غني جدا ومشهور ف مش هتقدري تعملي اي حاجه
ف سيبك منو
نور كيف أسيبو والله بخليه يجيلي زحف
قال رخيصه يشوف امو إلي تركتو وياعالم شو بتسوي
والله لفرجيه صقر مش هيكون لغيري
عند روح في الجامعه كانت حزينه جدا
نسمه مالك يروح
روح بعياط مديقه اوي ينسمه مديقه
وبدأت تحكيلها كل حاجه
نسمه حضنتها وطبطبت عليها اهدي اهدي متعيطيش أنا معاكي
بس يمكن في مشاكل في الشغل أو حصل حاجه اعذريه
روح وانا ذنبي اي انا الحيطه المايله ديما
إلي مدايق إلي عنده مشاكل يجي ينفجر فيا ومليش حق ازعل ولا اضايق لا مينفعش ابقي بنت ستين كل*ب
نسمه عندي عملي دلوقتي هطلع وبعدين نبقي نتكلم
دخلت روح وكان عندها محاضره
كانت قاعده في والدكتور بيشرح وهي دموعها في عينيها
الدكتور كان واخد باله منها بس مرضاش يحرجها وسابها
بعد المحاضره
الدكتور روح
روح أنا
الدكتور حد غيرك اسمه روح
تعالي
روح نعم
الدكتور مالك اي امبارخ مجيتيش المحاضره والنهارده في عالم تاني انتي فنانه شاطره ي روح وزكيه جدا اثبتي نفسك في الكليه دي
روح شكرا ليك يدكتر عندي.شويه مشاكل بس وهفوق وان شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك
الدكتور تمام
وسابها ومشي
وبعد يوم متعب خلصت روح
روح بتعب صقر مجاش لي لحد دلوقتي هستني كتير ولا امشي
صقر كان في البيت وبص في الساعه
وهو بيقول نهار ابيض أنا نسيتها خالص ركب عربتيه
صقر اركبي
ركبت روح
وكانت طول الطريق ساكته
عند نور
نور يعني متأكد أن دا بيته
زياد ايوا وفعلا متجوز
نور شكرا الك كتير زياد
وصلت روح البيت
صقر غمضي
روح انجز عايزه ادخل تعبانه
صقر بابتسامه ممكن تغمضي عيونك
روح اهو
روح انتي واخدني فين
صقر فتحي عيونك وافتحي البلكونه دي
روح أنت بتبقي قافلها لي اول مره اشوف بلكونه بمفتاح
صقر افتحي
فتحت روح
روح

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب من اول رسمه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *