Uncategorized

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة التاسعة 9 بقلم سما محمد

 رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة التاسعة 9 بقلم سما محمد

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة التاسعة 9 بقلم سما محمد

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة التاسعة 9 بقلم سما محمد

بدر وأتى ببعض الملابس له وقال ادخلي خدي شاور والبسي وانا هقولك واه متنسيش انك ليان ها ومش محجبه وبلاش لانسيز ماشي ولا لا 
بحر ماشي وأمري لله هعمل ايه يعني بس قولي هنعمل ايه علشان ابقى عارفه 
بدر ونظر لها لي يغيظها وقال معاكي ربع ساعه بس 
يلا يا بنت اخلصي بقى دانتي ممله
????????????????????????????????????????????????????????
بدر وذهب إلى غرفه أخرى لي يرتدي ملابسه وقلبه وعقله لا ينفكان يفكرا في بحر ???? لأنها بجنبه فهو يعلم انها تعشقه كما يفعل هو ولاكن يخشى ان تنساه يخشى ان ابتعد عنها وهذا مقدر لهما لي حمايتها من أن يحدث لها مكروه وحفاظا على حياتها وحتى يحل كل الأمور وتكون بي مامن 
يعلم انه سوف يواجه الكثير لي حمايتها ومستعد ان يفديها بروحه وبينما هو شارد احس بي حركه في غرفته لينظر لي يجدها چودي قد دخلت اليه 
فانظر لها وقال خير چودي هانم مشرفإني بوجودها ليه سبق وقولتلك ابعدي عن طريقي وانك هنا ضيفه مش اكتر من كده 
چودي انا والله بحبك وجيت اعتذر عن تصرف امبارح وكنت مرحبا عايزه افتح معاك صفحه جديده وبما ان بحر الله يرحمها ماتت ايها المانع انك تبقى ليا وتخليني ضيفه على قلبك لو عجبته يحبني ويخليني ليك ولو لا يبقى خلاص 
بدر امم قلبي يعتبرك ضيفه طيب اتفضلي اطلعي براه انتي اصلا دخلتي من غير استئذان فا طلبك مرفوض وقلبي هيفضل مقفول على بحر وبس
چودي بس بحر ماتت وانت شاب لسه 
بدر وقطعها قبل أن تكمل كلامها وقال اطلعي برا فوراً واوعى تدخلي عليا من غير استئذان بعد كده 
ووجد الباب يطرق  رد قائلا ادخل وأشار لي چودي لتخرج 
بحر ودخلت وقالت انا جاهزه يلا بينا 
بدر ونظر لها وجدها تنظر إلى چودي بحزن ونظره عتاب فقال ليان ادخلي ارتاحي خمس دقايق على ما اجهز لانو اتعطلت شوايه تركها ودخل الي الحمام لي ياخذ شاور ويخرج لها 
بحر تنتظر وهي تلعب فى هاتفها 
بدر وخرج مرتدي ملابسه ومتانق كا عادته ولاكن كان يرتدي ملابس كاچول  قميص من الون الكحلي وبنطلون جينس اسود وساعه وصفف شعره ووضع من عطره الذي صممته له بحر بنفسها ونظر لها وجدها تمسك هاتفها في يدها قال هو الفون ده بتاع مين يا بحر 
بحر بتاعي ليه 
بدر وجري عليها وسحب منها الهاتف بسرعه
وفتشه وفجأه قام بكسره 
بحر تنظر اليه بي حده ليه عملت كده ليه تكسره كده 
بدر تليفونك يا هانم متراقب التليفون ممكن يفضح مكانك فين ازاى انا نسيت اسئلك عليه امبارح اصلا انتي الفون ده معاكي من أمته ها 
بحر معايه من زمان بس كنت قفلته ولسه فاتحه دلوقتى قبل ما انت تكسره ليا بالشكل ده 
بدر وتنهد وقال الحمدلله انك كونتي قفلاه 
بحر للدرجه دي مهم يعني 
بدر بحري حبيبتي لازم تخافي على سلامتك والفون كان في قلبه جهاز تعقب شوفتي الصوت الي سمعته اول ما جه جنب الساعه بتاعتي 
بحر ايوه سمعت ذبذبه كده 
بدر متشغليش بالك انتي انا هجبلك فون احلى وأحدث منه بس ما تزعليش 
بحر وهزت راسها وقالت ماشي الحمدالله عدت على خير 
بدر ونظر لها لي يقيمها ورائها ترتدي فستان جميل محتشم من الون النبيتي الذي جعلها في غايه الجمال مع شعرها الذي كانت تجمعه على جانب واحد على كتفها في ضفيره كبيره وجميله 
بحر هتفضل واقف تبص ليا كتير انت مش قولت هنخرج ولا ايه 
بدر ايوه هنرجع بس انتي لسه مقولتليش هتنفذي الرهان واللي احكم عليكي بيه هيتنفذ ولا انفذ انا الحكم من غير كلام كتير لو وافقتي هحكم عليكي بشئ هيعجبك ولو لسه مصره انو مفيش رهان يبقى انفذ وامرك الي الله بقى
بحر انا مش خايفه منك ابدا اعمل الي يعجبك 
بدر واقترب منها وقال يبقى انفذ انا وأمرك لله 
وامسك شعرها لي يفك الضفيره ليكون شعرها الطويل منساب على ظهرها كا سلاسل من الون الأحمر الكستانئ الجميل مع لامعه ذهبيه فيه 
بحر بس كده طيب الحمدالله انها جت على قد الضفيره بس قالت ذالك لي تحاول أن تخفي ضربات قلبها الذي يكاد يشق صدرها ويخرج منه من شده نبضاته المتسارعه 
بدر لا يا بحرقلبي انا بس شايف انو كده احلى 
واخذها ونزلو الي بهو الفيلا لي الإفطار 
ولاكن بحر رفضت ان تتناول افطارها بسبب چودي 
بدر واخذها وخرجوا سوايا واخذها بدر الي احدي المطاعم الجميله في باريس وتناولا الإفطار سوايا 
بعدها وجدت بدر توقف وقال بحر عايز اسئلك هو انتي لابسه بنطلون تحت الفستان ده 
بحر ونظرت له بشراسه 
بدر ونظر لها بجديه  وقال اخلصي لابسه ولا اشتري واحد تلبسيه دلوقتي 
بحر  لابسه يا بايخ ده سؤال ده 
بدر لما تعرفي هنعمل ايه هتعرفي انه سؤال صح بس انتي صفي نيتك بس 
ووصلو الي حيث المطار لي يدخل بدر هو بحر الي داخل المطار 
بحر احنا هنسافر النهارده ولا ايه 
بدر ونظر لها بمكر وقال لا مش هنسافر احنا هنفذ حكم الرهان ورئفتان بيكي هاجي معاكي يلا ووصلو الي الطائره وصعدو إليها 
وجدت بحر كابتن الطائره ومضيفه وشخص 
بحر ده الكابتن سليم مصري ودي انسه لوجين المضيفه اما ده بقى جون مدرب القفز بالمظلات 
بحر نعم ومين قالك اني مستغنيه عن نفسي وهنط من الطياره وهي في الجو يا مجنون انت 
بدر لا ما قولتلك اعترفي ونفذي حكم بسيط انتي مرضيتش يبقي استحملي بقى 
وهو يكلمها كان ارتدي واستعد لي الهبوط بي المظلات وامسك بحر واعدها هي الأخرى لي تهبط معه وربط الاحزمه له ولها وأصبح الاثنين ملتصقين بي بعضهم البعض بدر وفتحو باب الطائره 
بدر ها جاهزه ولا لا 
بحر تصرخ وتركل الأرض كا الأطفال لا مش هنط من هنا ابدا لا لا 
بدر بس بقى بصي ليا هنا 
بحر ونظرت له وهو احتضنها ونظر إليها وقال انتي مش واثقه فيا يا بحر 
بحر واثقه فيك يا بدر واثقه فيك بي حياتي 
بدر وامسكها وقفزا سوايا من الطائره 
بحر وصرخت بصوت عالي يا مجنوووون 
بدر  وصرخ لها مجنون بس بحبببببك 
وظلو يهبطو سوياً بدر ها مستعده وفتح المظله وطارو في الهواء نزولا بي سلاسه إلى الأرض 
بحر ما أن نزلو على الارض حتى كانت المظله فوقهم  بدر اهدي وانا هخرجك من تحت المظله بحر وهدائت بعض الشيء وأخرجهم بدر من تحت المظله لتنظر له بحر حرام عليك يا بدر والله العظيم الي انت عملته فيا ده انا خلاص كده متأكده اني مش هخلف ابدا بعد الخضه دي قطعت الخلف 
بدر وابتسم لها وهو يرفع احد حاجبيه لا ازاي دانا عايز فريق كواره العب معاهم 
بحر واحمر وجهها وقالت انت مفيش حاجه بتعدي منك أبدا كده مركز في كل حاجه طيب ابقى خالي مراتك چودي هانم تجيبلك داسته عيال بحالهم انا مالي انا 
بدر تحرم عليا اي بنت او ست تانيه غيرك انا عايزك انتي تبقي مراتي وحبيبتي وأم ولادي مش عايز ولاد من حد غيرك انتي وبس بس انتي اكبري شوايه وخلصي جامعتك وسيبي الباقي عليا انا 
بحر وابتسمت له وقالت طيب تسمح تفك كل الأحزمة دي وتشوف احنا فين وهنعمل ايه 
بدر حاضر اهو والطياره فوقنا اهي هينزلو تحت شوايه وينزلو سلم هنطلعه انا وانتي يلا والمظاله انا لامتها اهو 
بحر انت مجنون يا بدر الله يسامحك على العمله دي بقي
بدر انا وانتي هنعقد مع بعض بالظبط اربع ايام عايز انسى فيهم الدنيا كلها معاكي واتجنن وأعيش كل حاجه علشان مش ضامن بعدها مش يمكن ما تشوفينيش تاني 
بحر وشعرت بي واغذه في قلبها من مجرد كلام بدر شعرت وكان الدم هرب من عروقها لي مجرد انها سمعت منه انها لن تراه مجدداً وقالت له ليه بتقول كده يا بدر ربنا يخليك ليا واشوفك تاني ان شاء الله 
وكل ماالوقت يسمح لك ابقى تعالى شوفني وان شاء الله لما مشكلت بابا تتحل ابقى اجي انا اشوفك 
بدر ونظر لها بحر انتي لسه صغيره مش فاهمه حاجه بس اوعدك انو هعمل كل حاجه علشانك وعلشان تبقي جنبي ومحدش يقدر يمس منك شعره واحده ابدا بس عايز منك وعد
بحر صدقني انا كبيره وهفهمك بس انت قولي 
بدر بعدين حتى الوعد هاخده منك بعدين يلا بينا نطلع الطياره اطلعي الأول وانا وراكي 
بحر انا خايفه يا بدر مش هعرف اعمل كده 
بدر ووقف امام بحر وقال يلا امسكي فيا هشيلك على ضهري يلا
بحر وتعلقت بي بدر وحملها على ظهره وامسك السلم وطلع بها إلى الطائره 
بدر الطياره دي هتفضل معانا النهارده هوديكي البندقيه عارفها مدينه العُشق دي
بحر عرفها وعرفه جسر العشق 
ذهبا سويا وقضايا النهار معا معا في وجوله سياحيه نظمها بدر لي بحر لي يكونا معا ذكرايت لهما سوايا خاصتا بدر لانه كل ما يخشاه ان يأتي يوم تنساه بحر او يقل حبها له بسبب البعد 
بحر بدر انت سرحان في إيه 
بدر ابدا ولا حاجه ايه رائيك في اليوم النهارده عجبك ولا ولا ايه 
بحر بدر اليوم كان جميل انا عايزه اطلب منك طلب 
بدر اؤمري يا بحري 
بحر عايزاك توعدني اوعي تنساني في يوم من الايام 
بدر ونظر لها وكانها فهمت عليه وقال اوعدك يا بنت قلبي عمري ما انساكي اواتخلي عنك ابدا 
بحر بتبصلي كده ليه 
بدر علشان انا برضو لما هبطنا بالمظله قولتلك على وعد توعديه ليا كنت عايز اقولك اوعديني عمرك ما تنسيني او تحبي وتدي قلبك لي حد تاني ابدا 
بحر اوعدك احافظ عليك جو قلبي  وأفضل احبك طول عمرى ومتغبش عن عن بالي ولا لاحظه زاى ما حفظت عليك دايما في قلبي من سنين 
بدر وابتسم لها   وقال انتي ليان اوعي تنسى علشان احنا خلاص وصلنا البيت حبيبتي يلا انزلي  نزلت بحر 
بدر وقال عم محمد جراش العربية انت وروح طمن محمد باشا ان بحر بخير  وقول له………. 
محمد حاضر يا بدر باشا 
???? ????????????????????????????????????????????????????
في مكان آخر في باريس إحدى البارات
دخل احد رجال المافيا وسئل عن قدريانو
أخذه احد الحرس اليه وقال  سيد قدريانو هذآ ماكس قد جاء يسئل عنك 
قدريانو ما الامر الذي ابعدك عن مراقبتك 
ماكس تلقيت اليوم اشاره من هاتف الينور ابنت عدنان لمده دقيقتين ثم تتابعتها بعد ذالك دخل على الاشاره جهاز تشويش لم احدد الموقع بدقه 
قدريانو هذا يعنى ان تلك الساحره الصغيره لازالت على قيد الحياة 
ماكس لا أعلم سيد قدريانو من الممكن أن يكون الهاتف مع احد من أهلها او احد الخدم 
قدريانو انت غبي لو كان الهاتف مع أحدهم لظل يبعث اشاراته إليك ولاكن انت قولت انه دخل اليه جهاز تشويش لي يعطل اشاراته ثم اختفت الإشارة هذا يعني ان ما سمعته صحيح وان ذالك اليل يتدخل في عملناومن الممكن أيضا ان يكون هرب الينور الي بلدها بلدها  وبالتالي سوف يخفيها عنا ويحميها 
كريستيان من هو اليل يا قدريانو الذي تتحدث عنه وما شانه في اخفاء ابنت عدنان 
قدريانو انه احد ظباط المخابرات المصريه وهو عميل سري قوي جدا والكل يخاف التعامل معه ولايعرفه احدويظل على قيد الحياة لم يراه احد قبل اويكشفه ابدا 
كريستينا هل هو حقا كما تصفه فإن كان كذالك فاهذا يعني ان خططنا لي الإيقاع بي  محمدعدنان 
سوف تكون  صعبه وسوف يكون هناك حرب شرسه بما انه كما تصف ولاكن لا أظن أن المصرين ليسو بهذا الذكاء ليكونو خصوما لنا 
قدريانو وابتسم بي مكر وقال هذا لانكي حمقاء يا
عزيزتي كريستينا فهم ليسو أغبياء ابدا بل 
انهم فعلا انداد شرسين جدا يا كريستينا 
ماكس ماذا أفعل سيد قدريانو 
قدريانو سوف تظل تراقب عائلة عدنان ولتترك امر الصغيره لي انا سوف اتصرف 
????????????????????????????????????????????????????????
في قصر عدنان 
يجلس والد الينور ووالدتها في انتظار اخبار عن ابنتهم الصغيره بحر 
محمد سائق محمد باشا ودراعه اليمين دخل إليهم قال سلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
محمد وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
خير بحر أخبارها ايه 
محمد بحر هانم بخير وبدر باشا بيقول لي حضرتك انه اخدها في جوله سياحيه النهاردة وقالي اقول لي حضرتك انه بكرا ان شاء الله هيبعت لي حضرتك تليفون خاص تكلم بيه بحر وتشوفها وهي كمان تطمنك على نفسها وتطمن بيكم 
والد الينور طيب ما احنا معانا التلفونات 
محمد بدر باشا قالي برضو انك هتقول كده بس احب اقولك انه قال إنها هتبقى تليفونات خاصه مينفعش حد يتتبعكم عليها او يرقبكم من خلالها 
اداني الفديو ده اتفضل واعطه الميموري 
والد الينور طيب اتفضل انت يا  محمد 
محمد حضرتك تؤمر بي حاجه تانيه 
محمد باشا لا شكرا اتفضل انت روح 
الينور والدت بحر طيب هي كوايسه يعني والحمد الله 
محمد ووضع الميموري داخل الهاتف  وقال اتفضلي شوفيها بنفسك واعطيها الهاتف لي ترى فديو مصور لي بحر وهي مع بدر 
والد بحر الحمد الله شوفتي علشان لما اقولك بدر بيعشق بنتك تبقي تصدقي 
الينور الكبيره ونظرت له هو انا معترضتش بس كان مفروض قبل ما تكتب كتابها كنت تقولها وهي تقرار في حياتها تفضل وتكمل درستها وهي مع جوزها ولا تستنى لما تخلص وكده ولا كده الجواز ده لسه ناقصه امضتها على عقود الجواز 
والد بحر الحقيقه الجواز ده كامل لان الينور بنتك وقعت على عقد الجواز ده من غير ما تعرف انا خليتها توقع وبدر نفسه مخدش باله ان القسيمه الي معاه متوقعه من بنتك وده لانو بصراحه كنت خايف اكون حطيت ثقتي في غير محلها بس طلعت غلطان وبدر فاق كل التوقعات اصلا وهو فعلا ونعم الإبن والزواج تعرفي انه لسه ما قالش لي الينور بنتك انها مراته الأولى قبل چودي وده لانو وعدني انه هيستني لما المشاكل دي تخلص زاى ما اتفقت معاه ولحد ما الينور تخلص الجامعه يعني اربع سنين تكون بنتك خلصت ولو عايزه هتعمل دكتوراه كمان 
الينور ربنا يوفقها ويسعدها هي وبدر 
محمد يلا بينا نطلع ننام 
الينور يلا يا حبيبي
???? ????????????????????????????????????????????????????
في الفيلا عند بدر تحديدا في غرفته ????
عايز التليفونات الي طلبتها تكون جاهزه وأهم حاجه تكون متأمنه كوايس مش عايز نمله تعرف تتبعها 
حضرتك الاجهزه جاهزه وكله تمام محتاج بس الأوامر منك علشان نبعتها ليك 
طيب تمام الاجهزه تكون عندي الصبح ان شاء الله معك رقمي وعنواني 
لسه ناقص حاجه مهمه يا فندم نبعتها باسمك المداني ولا باسم الكودي بتاعك 
ولا انت قولت ليا مين اللي دربك ابعتها باسم بدر يا بني آدم وكأنها طرد ???? عادي 
معاليك تؤمر يا بدر باشا 
مش بقولك ابقى فكرني ادورك مكتب يا افندي 
بس حضرتك مابتنساش حاجه واسف لي سعدتك المره الجايه هنتبه اكتر 
يتبع..
لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سجينة زوجها للكاتب أحمد سمير حسن

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *