روايات

رواية إبنتي الصغيرة الفصل العاشر 10 بقلم نورا محمد ابراهيم

رواية إبنتي الصغيرة الفصل العاشر 10 بقلم نورا محمد ابراهيم

رواية إبنتي الصغيرة البارت العاشر

رواية إبنتي الصغيرة الجزء العاشر

إبنتي الصغيرة

رواية إبنتي الصغيرة الحلقة العاشرة

: الحقنا ﯾ عمدة في ناس جايين علينا ومعاهم أسح.لة كتير وبيضر.بوا نا.ر علينا
الكل وقف واتصد.م وزين وحسن خرجوا برا وسليمان وأخواته جهزوا الأسح.لة بتاعتهم والبنات طلعوا مع رقية في أوضة ملك
زين بغضب : انتوا مين وعايزين اي
ظهر واحد كبير ولابس عمه علي راسه وجلباب واسع وعابية سودا وشكله يخ.ض
سالم: عايزين سهام اللي خطفتها وهربت وياك يبن الأكابر
زين: دي بقت مرات زين القناوي واتكتبت علي اسمي واللي يقرب منها هيشوف وشي التاني
: مش غير شوشرة ﯾ بن الأكابر احنا ناخد بتنا ونمشي من إهنه وانت هتطلقها وابن عمها صابر هيتجوزها
زين ضحك بسخرية: شكلك مسعتنيش كويس، هقولك انا محدش يقدر يقرب من مراتي سمعت ولا لسة؟
سليمان: انتوا جايين بعد السنين دي كلها تدور علي بتكم، احنا معندناش بنات بالاسم ده لو قصدك سهام دي بنتنا احنا، ويلا وريني عرض كتفاك
سالم بغضب: انت عتخرف تقول اي ﯾ راجل انت
حسن وراحله وضربه بوكس في وشه وقعه في الارض

 

حسن: لما تتكلم مع ابوي تتكلك بأدب ودرات معركة بينهم ورجالة سليمان إنتصروا في الاخر وربطوا رجالة سالم وخدوهم علي المخزن وسالم وابنه معاهم
بقلمي نورا محمد ابراهيم
ملك وسهام ورقية كانوا واقفين يتفرجوا وسهام قلبها مخضو.ض ومرعوبة من عمها وابنه
ملك: الحمد لله خلصنا من عمك وابنه فاضل بس نسلمهم للبوليس ونخلص منهم خالص
سهام: قلبي مش مطن ابدا ﯾ ملك
رقية رتبت علي كفتها پحب
: متقلقيش يبنتي كله خير وانتي ﯾ ملك روحي كملي شغلك عندنا طلبيات كتير عايزين نخلصها
ملك بتفكير: اي رأيك ﯾ مرات عمي نشغل البت دي معانا وبالمرة نكسبوا فيها ثواب
رقية بأعجاب: كويس روحي علميها وشغليها معاكي وحطوا ايديكوا في ايدين بعض
سهام: انتي بتشغتلي اي يملك
ملك بفخر:اتعلمت الخياطة وبقيت بعرف أخيط كل أنواع الموديلات والفساتين وبصدر للمحلات والمصانع في مصر عمي سليمان مرات عمي وزين ساعدوني ووفضلوا معايا لحد مابقيت لهلوبة
سهام: بسم الله ماشاء الله كويس جداا
ملك: تعالي اعملك يلا وهبنقي احلي ضراير حلوين كدا كدا
رقية: ربنا يخليكم لبعض ﯾحبايبي، يلا هروح أحضر لكم الاكل ونتي ي ملك خليكي مع سهام

 

وسابتهم ونزلت تحضر اكل مع الخدامين تحت
بقلمي نورا محمد ابراهيم
زين وحسن واقفين في المخزن وقدامهم سالم وابنه صابر
زين بجمود: مش ناوي تقولي جاي ليه ﯾسالم ومتقوليش جاي علشان بنتك اصل انا مش قادر اصدقك بصراحة
سالم: فكني من اهينه وخليني اخد البت وامشي وطلقها
زين عيونه احمرت من الغضب وراح ولسة هيضربه حسن وقف في وشه
حسن: اهدي ﯾ زين هو ييحاول يستفزك سييهولي انا وروح انت وشوف البنات واطمن عليهم
زين بصله كتير ومشي وحسن جاب كرسي وقعد وحط رجل علي رجل وطلع سيجارة
حسن: قولي بقا من غير لف ولا دوران انت جاي عايز اي
سالم بإستفزاز: اني قولت اللي عندي اخد البت وامشي من اهينه
حسن: يبثس شكلك هتنورنا هنا شويا وبص البودي جارد اللي فهم نظرته وسابه ولسة هيطلع سمع حاجة خليته واقف مكانه مصد. وم
زين طلع يطمن علي البنات وخبط خبطة خفيفة علي الباب

 

ثواني وفتحت سهام
سهام: عملتوا اي طمني
زين بصلها واتحرك وراح ناحيتها وهي بترجع لوراه بخوف لحد ما إتكعبلت ووقعت ملك جات وقفت قدامه
ملك: في اي ﯾزين مالك؟ واي اللي حصل خلاك تقلب كدا؟
زين: قومي علشان تروحي مع عمك يلا
سهام بدموع: لا ات بلاش 🥺

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية إبنتي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *