روايات

رواية الملكة والامبراطور الفصل الثالث عشر 13 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور الفصل الثالث عشر 13 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور البارت الثالث عشر

رواية الملكة والامبراطور الجزء الثالث عشر

رواية الملكة والامبراطور الحلقة الثالثة عشر

فى صباح يوم جديد حافل بالنشاط فهو اليوم الموعود لزفاف ملاك وجينا وجون ومايكل اصدقاء بطلتنا عشق كان الجميع فى حالة سعادة وفرح فهم سوف يحتفلون بحفل زفاف أصدقاءهم
عشق بفرحة : وأخيرا هحضر فرح حدمنكم انا كنت اقربت افتكر انكم هتخللوا جمبى
ملاك : شوف مين بيتكلم عقبالك ياعشق يارب
عشق: فى حياتك ياقمر بس انا مش أى حد يملى عينى وجاء فى عقلها صورة مراد
جينا بخبث: طالما سرحتى يبقى فى يابكاشة قرى واعترفى مين هو حبيب القلب
عشق بإرتباك: مفيش والله لسه بدرى على موضوع الحب ده المهم يالااجهزوا علشان مايكل وجون أصروا انهم هيعملوا الفرح فى وقت الغروب
ويزيد هيروح يجيب الكاتب( القسيس) من الكنيسة علشان يكتب الكتاب
ملاك وجينا: ماشى
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
عند مراد فى قصره وفى غرفته بالاخص كان يحاول ان يعرف من هى معشوقته المجهولة وكيف علمت بمخطط امه الافعى سلينا كما يسميها
مراد فى نفسه : ياترى انتى مين وازى عرفتى بمخطط الحية سلينا وليه من الاساس بتساعدينى عقلى هيشت من كتر التفكير
وفى هذه اللحظة اتت له رساله على هاتفه

 

 

 

( قلت لك من قبل مرادى لا تشغل عقلك الصغير فى التفكير عن من أكون حتى لاتتعب ولن تعرف من أنا بدون اذنى ولا تحاول حتى فى معرفة من انا عن طريق تتبع رقم الخط فأنا لست غبية حتى اكتبه بإسمى وأيضا انتبه لنفسك وشركاتك وأختك واذا عرفت اى أخبار ستضرك سأرسل لك رسالة حتى تأخذ حزرك قبلها
معشوقتك المجهولة )
مراد بإصرار : برضو هعرف انتى مين مهما حولتى تخبى عنى
سمع طرق على باب غرفته
مراد : ادخل
دخلت جورى ونظر لها مراد بحنان
مراد: تعالى ياجورى خير ياحبيبتى عاوزة حاجة
جورى ببراءة : لأ مش عاوزة بس انت وحشتنى وبقالى كتير مشوفتكش ولما جيت من باريس جيت على الشركة وبعدها روحت ونمت وصحيت وانا كنت فى الكلية مكنتش أعرف غير من حسام انك جيت
مراد بخبث :وانتى شوفتى حسام فين ياجورى
جورى بإرتباك حتى لاينكشف أمرها : هو جيه هنا البيت وأخد شوية ورق ووصلنى الجامعة لما عريتى كانت عطلانة
مراد : اه قولتيلى طيب كويس وحسام والله جدع وطيب وابن حلال مصفى
جورى بهيام : قوى قوى يا أبيه طيب هسيبك انا تستريح شوية وهبقى أجيلك انا بعد شوية
مراد لفت نظرة عين اخته التى رأى بها نظرة العشق وبإصرار حب لأخته أوعدك يا جورى انى لو عرفت أن حسام بيحبك بنفس درجة حبك ليه واللى شوفته منه مكنش إعجاب فانا هجوزهولك علشان أطمن عليكى مع شخص يصونك ويحميكى زى حسام
❤❤❤❤❤❤❤❤

 

 

 

عند سلينا كانت تجلس على البار داخل شقتها وتتجرع من كأسها بعض الخوف اتاها اتصالامن ازاك
سلينا: الو ايوه ازاك
مصيبة سلينا هانم مصيبة
سلينابخضة : مصيبة ايه ازاك
ازاك : المخاذن بتاعت مراد الجارحى لما اتفتشت لقيوا فيها بودرة سكر مش مخدرات زى محطينها
سلينا بصدمة : ايه انت بتقول ايه ازاك يعنى ايه الكلام ده امال المخدرات راحت فين
ازاك : معرفش سلينا فى شخص واضح انه عرف عن مخططنا وقدر انه ياخد حذره
سلينا بغل وبغيظ من فش مخططها : اقفل ازاك اخبارك زفت
انهت سلينا اتصال ازاك وبعد دقيقة اتتها رسالة من مجهول جعلها فى حالة صدمة
( اسمعى سلينا انا عارفة مخططاتك كلها فى تدمير مراد الجارحى وعارفة بقصة قتلك لمصطفى الجارحى اللى خلتوها قضاء وقدر وعندى أدلة ومستندات توديكى وراء الشمس فبلاش تحاولى تإذى مراد علشان هتلاقينى انا قصادك
موتك ونهايتك على ايدى)
سلينا بخوف: مين دى اللى عارفة كل ده عندى وعندها اكل الادلة دى
❤❤❤❤❤❤❤❤
عشق: يزيد فهد عاصم سليم ياسين كل حاجة جاهزة
الجميع: ايوه ياعشق كل حاجة جاهزة كله تمام

 

 

عشق: طيب طمنتونى
جاء وقت كتب الكتاب وحفل زفاف ملاك وجينا وجون ومايكل كانت ملاك ترتدى هذا الفستان
وذهبوا خلف العرائس وجاء الكاتب وكانوا يقفون بمقابل بعضهم البعض وتم كتب الكتاب وقبلوا بعضهم البعض وتم اتمام زواجهم وكانوا يرقصون كل منهم مع بعضهم وانتهى حفل الزفاف وسافروا الى شهر العسل ذهب ملاك ومايكل الى المانيا وذهب جون وجينا الى ايطاليا
عشق: بما ان الفرح خلص فهد انت ويزيد هتخلوا بالكم من فرح الشركة هنا لحد ماجون ومايكل يجوا من شهر العسل وبعدها يستلموا هما الفرح وانت هتيجى على مصر ومعاك جيلان وغرام وانت يايزيد عوزاك تراقب ليا البرت عاوزه اعرف كل تحركاته وتوصلى الاخبار اول بأول وانا هاخد طيارتى الخاصة وهسافر انا والبقية على مصر بكرة الصبح انا تعبانة دلوقتى هركب أستريح اه صح قبل ما اطلع يزيد عوزاك تشوفلى حد يشترى القصرده بتاع الزعيمة علشان محدش يشك ان الزعيمة ممكن ترجع وانا لو جيت فرنسا تانى هاجى على القصر بتاع عشق الجوهرى اللى ساكنين حاليا كلنا فيه
يزيد: تمام ياعشق طلباتك اوامر
عشق: شكرا يايزيد يالا روحوا استريحوا علشان هنسافر مصر بكرة الصبح
وذهبوا جميعا الى غرفهم حتى يستريحوا بعد يوم شاق لجميعهم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملكة والامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *