روايات

رواية أحببته رغم قسوته الفصل الثاني 2 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته الفصل الثاني 2 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته البارت الثاني

رواية أحببته رغم قسوته الجزء الثاني

أحببته رغم قسوته

رواية أحببته رغم قسوته الحلقة الثانية

اميرة في اذن ادم: اددددددددددددم
ادم بفزع: في اي مين بيولع
اميرة بضحك هستيري: هموووت شكلك مسخرة
ادم بغضب: والله ما هسيبك واخذ يجري ورائها ويضحك واختة تضحك معة وبعد وقت اترمت اميرة ةادم بتعب علي السرير
اميرة:ابية ممكن طلب
ادم:اطلبي يا حبيبتي
اميرة بتردد:ممكن اروح اشوف بابا
ادم بغضب:اة ابوكي الي مسالش عليكي رحيلو غوري في داهيه ثم دخل المرحاض وهبد الباب خلفة بقوة
خرجت اميرة وهي حزينة علي اخيها ونزلت الي الاسفل واخضرت السفرة وبعد وقت هبط ادم الي الاسفل بطلتة القمر 😘😘😘
اميرة بمناكشة:اي دا اي دا اي القمر اي الي انا شيفة دا
ادم بضحك:بطلي بقا انتي ادعديتي من احمد ولا اي
اميرة بسرحان:اة احمد
ادم بغضب:نعم

اميرة بتوتر:اة مالو احمد انا مبتعديش من حد انا مستقلة بذاتي
ادم:ماشي اعملي حسابك بليل اجي القيكي جاهزة علي الساعة ٨
اميرة:لي
ادم وهو يخرج من القصر:علشان هروح اتجوز صحبتك
ركب ادم سيارتة وانطلق بها ثم اخذت اميرة تتنطط من شدة الفرحة لصديقتها
في مكان اخر عند حوور
شيماء:يالا يا محسن علشان تفطر
محسن:حاضر جلس محسن يفطر
شيماء:بقولك اي يا حبيبي
محسن:اي يا شيماء
شيماء:صفاء عاوزة لبس
(صفاء دي بنت شيماء من جوزها الاولاني)
محسن:حاضر خدي فلوس اهي صح حطيتي لزفتة الي جوة اكل
شيماء بكذب:اة يا خويا حتطلها دي زي صفاء بنتي
محسن:ربنا يخليكي ليا يارب
شيماء:ويخليك ليا يا حبيبي
محسن:طيب يالا مع السلامة انا رايح الشغل بس داخل لحور الاول
شيماء:روح يا خويا روح
دخل محسن علي حور وجدها تقراء قران
محسن:انتي يابت في عريس جاي جهزي نفسك
حور بصدمه:عريس اي الي هيردي بواحدة زي
محسن وهو يمسكها من شعرها:اي زفت هجوزك لي وانتي هتقولي موافقه انتي فهمة
حور بانكسار:حاضر يا بابا
محسن:غور نامي

نامت حور تبكي وخرج محسن الي العمل شيماء وصفاء فتحو الغرفة
شيماء:قومي يا ختي روقي الشقة علشان عريس الغفلة
حور:حاضر قايمة اهو
صفاء:ماما انا خرجه مع صحابي
شيماء:روحي يا قلب ماما وانتي اخلصي يالا
خرجت صفاء وخرجت حور ترتب المنزل لوحدها حتي رفضت شيماء مساعدتها وبعد وقت انهت كل شئ فكانت الساعة ٦مساء وجدت الباب يخبط
شيماء بسرعة:ادخلي انتي جوة خدي دش علشان العريس
حور باستسلام:حاضر
فتحت شيماء الباب فوجدت زوجها فادعت التعب
شيماء بتمثيل:ادخل يا حج
محسن:مالك
شيماء:من الصبح نزلة شيل وحط حيلي اتهد
محسن:وحور وصفاء مسعدكيش لي
شيماء:صفاء يا حبت عيني نزلت الدرس وحور قلتلها قلتلي بضيط نفسي علشان العريس وعلت صوتها عليها واخذت تبكي بتمثيل دخل محسن غرفة حور بغضب فوجد حور تسرح شعرها سحبها من شعرها
حور ببكاء:في اي يا بابا انا عملت اي
محسن:انتي بتعلي صوتك علي مراتي يا قليت الادب
حور:والله ابدا

شيماء:وكمان كدابة اخس عليكي
محسن:وكمان كدابة انا هربيكي اخذ يضرب فيها حتي تدمر وجهها
محسن:خمس دقايق والقيقي جاهزة علشان العريس انتي فاهمه
حور هزت راسها بضعف:حاضر
خرج محسن ونظرت شيماء لها بشماتة وخرجت وهي تضحك وقفت حور ودخلت الحمام غسلت وجهها وخرجت ارتدت فستان من اللون البمبي وتركت شعرها ووضعت القليق من المكياج فكانت شبة الحرية وهي حورية حتي تداري اثار الضرب
اما في القصر عند ادم
ادم يتحدث علي الهاتف: انت فين يا زفت
احمد: انا خلاص وصلت مستنيك برة
ادم:خلاص طلعين اغلق ادم الهاتف واخذ ينادي
ادم:اميرة يالا
اميرة:انا جاهزة كانت اميرة ترتدي فستان ازرق وتترك شعرها فكانت شبة الاميرة وهي اميرة خرج ادم واميرة
احمد بحب:ازيك يا اميرة
اميرة بخجل:الحمدلله وانت
احمد:بقيت كويس بعد ما شوفتيك
اادم بغضب: نعم
احمد: احمم يالا هنتاخر ركبو السيارة وانطلق بها وبعد وقت وصلو الي المنزل
ادم بقرف: انتي متاكدة انهم عايشين هنا
اميرة: ايوة يالا بقا

صعد ادم واحمد واميرة الي الاعلي ودق الباب
محسن: خشي جوة يا صفاء انتي وحور تعالي يا شيماء
دخلت الفتياتان الي الداخل وذهب محسن حتي يفتح الباب
محسن بترحاب:اتفضل يا باشا انست ونورت
اميرة:عمي معلش فين حور
شيماء بتهكم:حور جوة يا ختي روحيلها
دخلت اميرة الي حور
حور باستغراب:انتي اي الي جابك دلوقتي
اميرة:انا اخت ادم
حور:ادم مين
اميرة:ادم العريس
حور بصدمة:بجد
في الخارج عن ادم ومحسن واحمد وشيماء
محسن:منورنا وآلله
ادم:بنورك نخش في المهم
محسن:اتفضل
ادم:زي ما قولتلك جاي اتجوز بنتك
محسن:انا موافق بس
ادم بمقاطعة:انا عارف كل حاجه
محسن بصدمة:عرفت منين
ادم:انا ادم الهلالي مش اي حد ها موافق
محسن: موافق

ادم:عاوز العروسة اتكلم معاها
محسن:حاضر يا باشا
دلف محسن الي الغرفة وسحب حور من يديها ورماها امام ادم
محسن:اهي يا باشا
ادم بغضب:انت ازاي تمد ايدك عليها
محسن بتوتر:انا مش قصدي انا بس بربيها
ادم بصوت عالي:اوعي تعمل كدة تاني انت فاهم
محسن بخوف:فاهم
سحب ادم حور ودخل البلكونة وجد حور تبكي
ادم:بتعيطي لي
حور:علي الهم الي انا في
ادم:واي هو بقا انتي مش موافقه عليا
حور:لا موافقه بس بشرط
ادم:اي هو يا ست حور
حور:جوزنا يبقي علي ورق
ادم:من غير ما تقولي انا مبخدش حاجه حد خدها قبلي
ثم خرج من الغرفة
ادم:يالا يا اميرة علشان نمشي وانت انل هاجي بكرة اخد حور اجبلها الشبكة وكتب الكتاب يوم الخميس
محسن بخوف:ماشي
اخذ ادم اختة واحمد وخرج من البيت وركبو السيارة سرح ادم في حور وجمالها رغم الكدمات التي علي وجهها ولكن مازالت جميلة

اميرة:ادم اي رايك في حور
ادم:ـــــــــــــ
اميرة:ادم ادم انت يا بني
ادم:اي في اي
اميرة:لا انت مش معايا خالص
احمد بضحك:شكل البت كلت عقلة خالص
ادم:مين دي انت عارف من بعد سما عمري محب غيرها
احمد:اما نشوف
ادم:ركز بس في الي قدامك
وبعد دقائق وصل ادم الي القصر وذهب احمد الي بيتة ودخل ادم الي البيت ثم دخل الغرفة وغير ثيابة واخذ يفكر في حور ودخل في صراع بين القلب والعقل
العقل:في اي انت هتحب ولا اي
القلب:لا طبعا انا كنت بحب سما ومن بعدها مش هحب
العقل:امال بتفكر فيها لي
القلب:مش عارف
اخذ يفكر ادم حتي ذهب في نوم عميق

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية أحببته رغم قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *