روايات

رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل السابع 7 بقلم جهاد عوض

رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل السابع 7 بقلم جهاد عوض

رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت السابع

رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء السابع

زواج تحت سيطرة وصية
زواج تحت سيطرة وصية

رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة السابعة

سيف : رناا انتي كويسه شكلك تعباان
رناا : لا لا مفيش حااجه كل الحكاايه اني
سيف ( بقلق ): انك اي يبنتي متنطقي
رناا ( ببتساامه ): حاامل
سيف : ايييه حاامل انتي اتاكدتي
رناا : ايوه طبعاا مبروك
سيف : مبروك ليكي ي رونتي تعالي نفرحهم بق
رناا : لا خليهاا مش دلوقتي
سيف : مااشي اللي يريحك
“تااني يوم ”
صحيت ولبست وروحت وخرجت علشاان اروح الجاامعه اخيراا هااخد النتيجه وارتااح
عهد : لو سمحت عااوزه نتيجتي
الشخص: لاسم
عهد : اسمي عهد
الشخص اخر : مبروك ي انسه نجحتي
عهد ( في نفسهاا الصوت داا مش غريب علياا لفت وبصت وراهاا لقت : محمد ايداا انت عرفت منين
محمد : عيب عليكي دناا محمد بردو ولا نسيتي
عهد ( بضحكه : ههههه ازي منستش
محمد : طب اي ناا بقول نعوض انك مشكرتنيش لماا رجعتلك فونك ونحتفل با النتيجه.
عهد ( بتفكير ): اممممم موافقه هتعزمني فين بق

 

 

محمد : مين قاال اني هعزمك
عهد : لسه رخم يباي
محمد : خلااص خلاص يالا وامري لله
روحناا مطعم
محمد : هتطلبي اي
عهد : ناا مش جعاانه فا خليناا في حلوياات هااخد كوكتيل فوااكهه
محمد : لو سمحت اتنين كوكتيل فواكهه واحد من غير فراوله
عهد في بالهاا : معقول لسه فااكر كل حااجه عني ومنسيش حتي الحساسيه اللي عندي منسهااش شكلي كنت ظلمااك ي محمد
محمد : متستغربيش لسه فااكر كل حااجه
عهد : اهاا محمد ممكن اسالك سؤال
محمد : من غير متسالي نا عاارف سفرت لي
عهد : احم اه هو داا
محمد : ببساطه علشاان بعد وفااه امي اخر حااجه كاانت لياا وحب حيااتي اللي صدق وااحده كداابه كانت بتتبلي علياا لمجرد انهاا شافتنا واقفين مع بعض بس هقول اي كاانت صغيره اطريت اني اساافر ولماا رجعت محبتش اظهر والقدر هو اللي جمعناا صدفه
عهد ( بحزن ): نا اسفه ي محمد صدقني ناا كنت مش فااهمه وكاان سهل اوي اني اصدق
محمد : حصل خير معااكي حق
عهد : صاافي يلبن
محمد :حليب ي قشطه

 

 

قعدناا اكلنا الكوكتيل وحقيقي كنت فرحاانه اوووي ناا كنت متااكده انواا مغلطش بس اعمل اي ناا اللي هبله
محمد : عااوز اطلب منك طلب وبراحتك لو عااوزه ترفضي
عهد ( ببتساامه ): اكيد اطلب اي هو
محمد : خليناا نيدي لبعض فرصه تاانيه
عهد : اممم مش عاارفه
محمد : هنحااول كلناا نستاهل فرصه
عهد : مااشي ي محمد ناا موافقه
خلصناا ومشيناا ومحمد وصلني البيت
رناا : اي يزفته اتاخرتي كدا لي عملتي اي
عهد : نجحت يبشريه
امهاا : مبروك ي اخر صبري اخيراا
رناا : مبروك
ام رناا : مبروك ي دودي
عهد : الله يباارك فيكوا كلكلوا بعد اذنكم نا هطلع اغير تعالي ي رناا عوزاكي
“في اوضه عهد ”
عهد : ناا فرحاانه اوي ناا اديتواا فرصه تاانيه ي رناا
رناا ( بشك ): هو مين داا
عهد : محمد هو في غيروا
رناا : كنت حااسه ان القدر لماا جمعكواا تااني كانوا بيقولكم كفاايه بعد بق
عهد : ناا حسيت كدا بردو
رنا: طب ولله خطوه كويسه ربناا يسعدك ي حبيبتي
عهد : ياارب

 

 

” عداا اسبوعين علي الاحدااث اللي فاتت دي وعهد ومحمد اتقربواا من بعض جداا وكل حااجه اتصلحت وفي يوم بليل ”
محمد : سيف ناا عااوزه اطلب ايد اختك
سيف : نعم يخوياا
محمد : ي سيف بحبهاا
سبف : وهي رئيهاا اي مش لماا نشوفوا الاول
محمد : نادلهاا واسالهاا
نده سيف عليناا كلناا
سيف : ماما عهد محمد طالب ايديهاا
ام سيف : بجد اي رئيك ي عهد
عهد ( بكسوف): اللي تشوفوه
رناا : خلاص ي جمااعه متكسفوهااش
سيف : تتكسفي من اي يختي خليكي ذي رناا وهي بترفضني بكل شجااعه 😂😂 علي بركه الله الفرح بعد أسبوعين
ام سيف : مش بدري شويه
محمد : ولا بدريولا حااجه نا جااهز وعهد كماان هتجهز بسرعه
رناا : خلااص ي طنط نقول مبروك
الجميع : مبروك
رنا: طب با المنااسبه السعيده دي ناا وسيف حبين نقول حااجه
الجميع : اي

 

 

سيف : رناا حاامل
ام رنا : مبروك يروح قلبي مبروك
رناا : الله يباارك فيكي ي ماما
ام سيف : مبروك ي رورو
عهد : بق متقوليش مااشي مبروك اخيراا هبقاا عمتواا بس عمتوا طيبه مش حرباايه
محمد : ههههه معتقدش مبروك ي سيف مبروك ي رناا
رنا وسيف : الله يباارك فيكواا
“بعد مرور شهر والنهاارده فرح محمد وعهد ”
سيف : برااحه ي رناا متتعبيش نفسك
رناا : برااحه اهوا ي سيف ولله
عهد : متقلقش ي خوياا في عنياا
بليل الكل جهز ونزل رااح القااعه اللي فيهاا الفرحه ومحمد وسيف رحوا يخدوا عهد من البيوتي سنتر
سيف : خش بق يعم هاات مراتك دنتا لبخه
دخل محمد عند عهد
محمد : اووو اي الحلاوه دي
عهد : بجد حلوه
محمد : جداا
عند سيف ورناا
سيف : لا لا مش قاادر اي الفستاان الجاامد داا
رناا : بث ي سيف بتكسف
سيف : يولا وش كسوف

 

 

خاصوا وراحوا القااعه والفرح كاان جميل جداا وعداا علي خير وعهد روحت مع محمد شقتهم الجديده
“عند رناا وسيف بعد لما روحوا ”
رناا : سيف سيف
سيف ( بلهفه ): اي اي في حااجه
رناا : عااوزه اكل مانجاا
سيف : نعم لا بدئناا بق الوحم
رناا ( بتمثيل ): يعني يرضيك يطلعلي في الوااد منجااياا
سيف : لا طبعاا ميرضنيش حااضر ي رناا هنزل ادورلك علي مانجاا في الشتاا
رناا : وهاات معااك مخلل
سيف :صبرني ي رب مانجا ومخلل ازي
“بعد مرور نص سااعه ”
رناا : كل داا اتاخرت
سيف : علي ملقيتلك الحااجه اللي نتي عوزاهاا
رناا : طب هاات يالا
سيف : مفجوعه ينهاار
“تااني يوم سيف صحي لقي رناا قااعده بتااكل مانجا وبتتفرج علي Tvوبتعيط
سيف : صبااح النكد بتعيطي علي اي يبومه
رناا : بق ناا بومه يسيف
سيف : احلي بومه
رناا : البطله ماتت والبطل الخااين اتجوز عليها هو نا لو مت هتتجوز علياا ي سيف
سيف : علي حسب
رناا : علي حسب اي
سيف : لو خلفتي هتجوز اكيد علشان اجيب واحده تربي البيبي ولو مخلفتيش هتجوز بردو علشاان اخلفلي بيبي
رناا : لا لا انبهرت ي وااطي
سيف : بق ناا وااطي ي رناا
رناا : لا لا قطع لساان اللي يقول كداا
سيف جااي يضربها
رناا : سيف سيف البيبي
سيف : اهواا دا اللي مصبرني علي تخلفك
رنا : متشكرين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية زواج تحت سيطرة وصية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *