روايات

رواية نبض سليم الفصل الثالث 3 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل الثالث 3 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم البارت الثالث

رواية نبض سليم الجزء الثالث

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة الثالثة

في الجامعه*
منه وسليم ونبض واقفين مع بعض جت عليهم بسنت بتجري
بسنت:يبنات احمد اتفق مع بابا وخطوبتنا بعد بكرا
نبض:ياااااااا الف مبروك يروحي
منه:so sweet
,congratulashn
سليم:مبروك يحببتي يتمملك علي خير
نبض ضربته في بطنه
سليم:اااه اي دي هتتخطب وببركلها
بسنت بضحك:ههههه الله يبارك فيكوا انتوا مش محتاجين عزومه سليم هستناك
سليم بص لنبض:هاجي طبعا مينفعش اسيب قلبي لوحدها
منه:تيرا رارارارا تم تم اي يبرنس احنا واقفين
نبض:احم طب انتي هتلحقي
بسنت:ساعدوني اكيد لا عايزا فستان والهيلز وكمان عايزا اجيب ورد وحجات علشان ازين الدنيا
سليم:سبيلي التزين
منه:وانا وانتي ونبض هننزل نشتري الفساتين وكدا
بسنت:تمم انا فرحانه جدا
نبض:يقلبي يفرحك اكتر واكتر
سليم:بس هوه مستعجل كدا لي
بسنت:اصله مسافر دبي وكدا
سليم:مممم تمم
منه:طب يلا نحضر المحاضره ونطلع نجهز الدنيا
نبض:اوك يلا
*في الشركه*
امجد:يكنج
ادم:اي يأمجد في حاجه
ام:لا خلصت الشغل وقولت اجي اقعد معاك شويه
ادم:ممم قول عايز اي
امجد:انت عارف
ادم:امجد نبض بتعتبرك اخوها مش اكتر من كدا
امجد:انت بس حاول تزقني معاها هيا بتحبك وبتيجي تحكيلك و بتلجألك انت مش انا
ادم:انت مدايق مني علشان هيا بتحبني انت عارف هيا لي بتتعامل معايا كدا
امجد:لي
ادم:علشان انت علي طول بتوريها حُبك وهيا عامله نفسها مش واخده بالها لاكن انا من وهيا صغيره وهيا شيفاني ابوها واخوها وصاحبها اي مشكله بتبجي تحكيلي عمري مفكرت فيها اكتر من كدا لاكن انت علي طول داخل حب ودلع وكلام حلو وهيا مش عايزا دا هيا عايزاك كأخوها مش اكتر ي امجد افهم
امجد:بس انا بحبها يا ادم يمكن لما اقولها تفهم دا
ادم:تبقي غبي انت كدا بتخسرها للابد
امجد:طب ما مللك مكنتش بتحبك وانت كنت عارف كدا مع ذالك فضلت وراها لحد مبقيتوا قصه حب كبيره جدا
ادم:انت معاك حق بس نبض من وهيا صغيره متربيه معانا قبل مفكرت في مشاعرها فكرت انو يكون ليها اخوات وسند وضهر ملقتش دا معاك وحست انها لو كلمتك زي مبتكلمني او حضنتك لو عيطت انت هتفهم كل الحجات دي انها حبتك يمكن دا الي مخليها مطمنه معايا وفي حضني اما ملك فهي دلوقتي ست متجوزه يريت متجبش سرتها دا بقا عرضها خلاص
امجد:مقصدتش بس بحبها يا ادم بجد ساعدني
ادم:طب اعملك اي
امجد:حاول تتشغل عنها علشان تجيلي انا
ادم:انا مستحيل اعمل كدا انا هحترم مشاعرها وهيا لو حبتك هتجيلك
الفون رن وكانت نبض
ادم لف الفون لامجد:شوفت
امجد:شوفها عايزا اي وقام وخرج وسابه
ادم:الله يهديك
الو يحببتي عامله اي
نبض:يعمري كويسه وانت
ادم:كويس يحببتي
نبض:والله الي يسمعنا يقول علينا عُشااق
ادم:ههه ميعرفوش انك بنتي حببتي الي مليش غيرها
نبض:يا احلي بابتي انت كنت بقولك
ادم:ممم قولي
نبض:خطوبه صحبنتي بسنت بعد بكرا وحنا نازلين النهاردا نجيب ليها حجات وكدا فكنت بقولك اني هتاخر
ادم:طب يحببتي اجي معاكي
نبض:لا يحبيبي انا هروح مع البنات
ادم:تمم معاكي كرديت
نبض:لي
ادم:علشان بنوتي تجيب احلي فستان تحضر بي
نبض:يحبيبي منا عندي
ادم:ممم خلاص متجبيش انا هجبلك علي زوقي واحد
نبض:لا لا طلاما زوق الكينج اكيد هيبقي قمر ويعجبني
ادم:ههه تمم متتاخريش هتغدي معاكي
نبض:لا كل انت علشان انطي عبير متزعلش
ادم:نبض خلصت هناكل مع بعض لما تيجي ومتتاخريش وفونك يبقي في ايدك ولما اكلمك تردي
نبض:حاضر حاضر متزعلش خلاص يلا باي يحبي
ادم:باي ينبضي
*كل دا وامجد واقف وسامع وبدا انو يغير من ادم لحُب نبض لي دخل مكتبوا وفضل يكسر في الحاجه*
قعد علي الارض بينهج وايدوا متعوره:والله ياادم لو حسيت انك بتحبها لا هتبقا اخويا ولا هعرفك وانتي ينبض هخليكي تحبيني غصب عنك غصب عنك ينبض وأي حد هيقف قدامي مش هسمي عليه وهقتلوا انتي ليا ينبض ليا لوحدي بس
*عند نبض وصحبها*
منه:يبنتي انا بحسبك بتكلمي سليم من كتر حبيبي وروحي والكلام الحلو دا
نبض:لا دا ادم دا سليم يموتني لو سمعني هههه
بسنت:اول مرا اشوف كدا ليكون بيحبك يينتي
نبض:لا ادم بيعاملني كأني بنتوا بجد اختوا كدا لاكن حُب لا ودا الي مخليني بطمن معاه وبحضنه من غير قيود وكدا
منه:مممم علي عكس امجد طبعا
نبض:للاسف انا حاسه بي امجد وعارفه انو بيحبني بس انا بعمل نفسي انو عادي وكدا علشان كدا مش بكلموا ولا برتاح معاه وكلمنا بيبقا في حدود مُعينه لما بنخرج دايما مبسبش ايد ادم ولا هوه كمان انا بعتبر ادم بابي الله يرحمه بجد لو بابي كان عايش مكنش هيبقي عليا بحنيه ادم
بسنت:ربنا يخليهولك
منه:برب
نبض:يلا علشان منتاخرش
*راحوا المول واشتروا الحجات معدا نبض علشان ادم هوه الي هيجبلها الحاجه وروحوا*
*في بيت ابراهيم عم نبض*
علي السفرا
ابراهيم:اومال فين ادم
امجد بغيظ:بيقول مش هياكل
عبير بتريقه:تلاقي مستنيه الشحروره
ابراهيم:طلعي البت من دماغك يا عبير
عبير:وانا جيت جمبها
ندي:يمامي مش عارفه مش بتحبيها لي مع انها هاديه ومش بدايق حد
عبير:حتي انتي يندي يموكوسه دا اخواتك بيحبوها اكتر مبيحبوكي
ابراهيم بزعيق:عبير اي الي بتقولي للبنت دا
عبير:اي انت مش شايف ولادك بيعاملوها اذاي وبيعاملوا ست نبض اذاي
ابراهيم:ندي حببتي متسمعيش كلام مامتك
ندي بدموع :حاضر عن اذنكم طالعه انام
امجد:اي الي انتي بتقولي دا يماما
عبير:انا قولت الحقيقه ياامجد ولا هيا الحقيقه بتزعل
امجد:انا طالع عن اذنك يابابا
ابراهيم:عجبك كدا
عبير:ولا عاجبني ولا دياولو اما نشوف الشحروره التانيه
*ندي قاعده في اوضه بتاعتها وبتعيط*
ادم:ممكن ادخل اي دا مالك يحببتي
ندي:………
ادم حضنها:مالك يس بتعيطي لي حد عملك حاجه
ندي ببكاء:ماما قالتلي انكوا بتحبوا نبض اكتر مني انت وامجد
ادم:غلط طبعا وانتي هبله انك صدقتي يحببتي انتي مقامك عندي غالي اووي انتي اختي يهبله وانا بحبك وانتي عارفه
ندي:بس فعلا انت وامجد بتهتموا بيها عني
ادم:يحببتي انا بحبكم انتوا الاتنين نبض ملهاش حد غيرنا وانا بحبها زي مبحبك بظبط وزي مهيا بنتي فا انتي كمان بنتي وحببتي ومستحملش اشوف دمعتك زيها انتوا اخواتي حبايبي يندا متصدقيش
ندي:بجد يعني مش بتحبوها اكتر مني
ادم:لا يحببتي وبعدين نستيني انا كنت جايلك لي
ندي:لي
ادم:كنت جايلك بما انك بتحبي الرسم والديزاين وكدا اي رايك تيجي تظبطي الشركه بتاعتنا شويه انا زهقت من منظر المكتب
ندي:الله تمم هخليهولك حلو اووي
ادم:وانا واثق فيكي يحببتي وعايز ضحكتك دي علي طول كدا
ندي:ربنا يخليك ليا
ادم:ويخليكي ليا كلتي
ندي :تؤ وانت
ادم:لا بردوا اصبري نبض تيجي وناكل مع بعض
نبض بدخول موفاجئ:انا جيت جعااانه
ندي:بسم الله الرحمن الرحيم خضتيني
ادم:الله يحرقك قطعت الخلف
نبض بتريقه:الله يسلمكم وانتوا كمان وحشتوني اووي
هوه دا الترحيب
ادم شد ندي وسحب نبض وراه:ششش يلا ناكل انا جعان
نبض:وانا
ندي:وانا
امجد وهوه ماسك ايد نبض:اي دا وانا جاي معاكم اكليني معاكي
نبض:ههه تعالي يلا ناكل اخوات مع بعضينا اي العثل دا
امجد:اخوات
ادم:امجد
امجد:اي يكنج يلا ناكل اخوات
ندي:في حاجه
ادم وهوه بيبص لامجد:لا مفيش كلوا يلا
وعدي اليوم وعدي الي بعده وجي يوم الخطوبه
*في الصباح في غرفه نبض الباب بيخبط*
نبض:ادخل
ادم:دا انا
وكان معاه صندوق صغير وواحد كبير
نبض:تعالي يحبيبي اي الي معاك دا
ادم:دا فستان برنسستي
نبض:الله بجد وريني
فتحت الفستان وكان سماوي وسمبل ورقيق خالص اوف شولد بكم شفاف طويل ومنفوخ
نبض:الله يا ادم دا ولا فساتين ديزني بجد هبقي شبه الاميرات
ادم وهوه بيقرصها من خدودها:انا اول مشوفت النمش قولت دا اكتر فستان هيبقي حلو عليكي ومش عايزك تحُطي ميكب عايز النمش يبان اتفقنا
نبض وهيا بتحضنه:اتفقنا يا احلي ادم في الدنيا بجد حلو اووي
ندي وهيا داخله الاوصه عليهم:عااا نبض شوفتي ادم جابلي فستان حلو اووي
نبض:اه وانا
ادم:علي فكرا انا هجيب ندي واجيلك للخطوبه شويه وهنروح مع بعض
نبض:اوكيه ندي معايا اصلا من دلوقتي وانت جلنا علي الفيلا
ادم:تمم يلا يبناتت خلي بالكوا من نفسكم بقا
ندي ونبض:باي باي
*فضلوا يجهزوا وخدوا الفساتين وراحوا لبسنت ومنه جاتلهم وسليم الي ظبط الجنينه بلديكور وبعدها روح لبس وجالهم بليل*
*في الخطوبه واقفين مع بعض وبيضحكوا*
سليم لبنض:ترقصي
نبض:احم اكيد كان نفسي بس مش هينفع
سليم:يلا يرخمه وشدها وكان كل اتنين بيرقصوا مع بعض وسليم ونبض رقصوا معاهم علي اغنيه
Perfect night
ادم دخل الفيلا وكان بيدور بعيونوا علي نبض وكان لابس بدل كوحلي غامق شاف ندي وقفه مع منه وشاف نبض بترقص مع سليم ادايق جدا وراح ليهم
ادم وهوه بيشد نبض:سوري انا جيت خلاص
نبض:ا ادم
سليم:هوه اي الي حضرتك بتعملوا دا
ادم ببرود:اختي وبرقص معاها انت مين اصلا
سليم:انا
نبض بسرعه:اصل سليم جي الحفله وانا شكرته تاني علي الي عمله معايا وهوه قالي ترقصي معايا فرقصت معاه
ادم:يسلام
سليم:يشيخه انا ماشي
ادم وهوه بيحضن نبض :ارقصي يحببتي ارقصي
سليم مشي واتنرفز جدا من نبض
ادم وهوه بيشد من حضنو ليها:حسابك معايا بعدين يلا
وشدها وراح لندي
ندي:احم ادم
ادم:وحضرتك سبتبها تروح ترقص معاه يندي
ندي:يا ادم ااا اصل
نبض:خلاص يا ادم سوري اسفه مش هتحصل تاني
وخلص الخفله وكانوا مبسوطين ببسنت جدا وفضلوا يرقصوا معاها كتير وادم خدهم وروحوا
*في البيت*
امجد:كنتوا فين
نبض:كنت في خطوبه بسنت انا وندي وادم جي خدنا
امجد:طب مش قولتيلي لي
نبض:عادي مجاش في دماغي
امجد:مممم انا هخلي تفكيرك كله فيا بس الصبر
ادم:امجد في اي
ندي:متكبرش الموضوع
امجد بصلهم وطلع اوضته
نبض:انا خُفت هوه في اي مالوا
ادم بقلق:مفيش يلا كل واحده علي اوضتها يلا
*وطلعوا نامو وادم كان قلقان طويل الليل وبيفكر في جمله امجد*

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك رد

error: Content is protected !!