روايات

رواية حب من طرف واحد الفصل السابع 7 بقلم ندى رأفت

رواية حب من طرف واحد الفصل السابع 7 بقلم ندى رأفت

رواية حب من طرف واحد البارت السابع

رواية حب من طرف واحد الجزء السابع

رواية حب من طرف واحد الحلقة السابعة

يوسف بتو”هان في جمالها نطق اسمها من غير ما يحس : نور ..
أدهم كان مراقب الموقف فقال بصوت عالي شويه : يوسف باشا انا هنا قدامك مش الناحيه التانيه
رجع يوسف لصوابه وقال بضيق : الف مبروك يا استاذ أدهم
أدهم بهدوء : الله يبارك فيك وياريت تلتزم انك مجرد ضيف وتوجه نظرك للي يخصك
يوسف بأستفزاز : ما انا موجهه للي يخصني
أدهم : بص انا مبحبش الف والدوران لو لقيتك بتبص على بنت خالتي بالاسلوب دا تاني مش هيحصل كويس
يوسف : انا بقى جي مخصوص علشان ميحصلش كويس
أدهم اتعصب وكان هيضر”به لولا تدخل عمته بسرعه وقالت : اتفضل يا يوسف باشا شرفتنا ونورتنا
يوسف بهدوء : الف مبروك يا هانم
وبعدها دخل
ثريا بهمس : انت اتجنن”ت يا أدهم الي كنت عايز تعمله دا عايز تفض”حنا قدام الناس
أدهم : الراجل دا لسه حاطط بنت خالتي في دماغه
ثريا : إيه الي انت بتقوله دا الموضوع دا اتقفل لما البت دي رفضته … وفي الاثناء دي حست نور بخنق”ه فخرجت تشم هوا في الجنينه
فلما شافها يوسف خرجت خرج وراها وبعدها وقف جنبها وقال : هو دا الي رفضتيني علشانه
نور بخنقه: لو سمحت أمشي دلوقتي
يوسف : دا انتي لو كنتي مراتي عمري ما كنت فكرت اتجوز عليكي وبعدها قال بح”ب : وبعدين هو في حد عايش معاه الجمال دا كله ويبص لبرا
نور مقدرتش تتمالك دموعها ولقت نفسها بتقله : انا ..غلط ..انا ..الي ..الي جيت على كرامتي ونفسي ..المفروض كنت افكر ..أن الحب ..مش بالعا..فيه بس..انا غبي”ه انا بعتذر لنفسي بجد على الي عملته فيها وبعدها انهارت بشهقات وقالت : ه..ي متس..هلش ال..ي عمل..ته فيها ..دا …انا ..بعتذر..لها ..بجد..انا بعتذر ..لنفسي… بجد
يوسف لما شافها كدا قلبه وجعه جامد وتكلم بنبره حاول انها تكون هاديه : هو الي أذاكي صح أقسم بالله ما هخليه مرتاح يوم واحد بعد انهارده عمل ايه قولي انا هحميكي لو انتي مش عيزاه وسبيه وروحي للي يستهلك بجد يا نور ..للي يستهلك بجد
نور بعصبيه ودموع : وانت مالك ..متدخلش دي حياتي وانا هتصرف وكانت هتمشي ورغم أن الكلام دا وجع يوسف إلا أنه مس”ك إيدها وقال بنبره حنينه : متحمليش نفسك فوق طاقتها يا نور كلنا بنغلط بس المهم أن احنا نكون اتعلمنا من الغلط دا ومنقعش فيه تاني كل حاجه وليها حل وبعدها ر”بت على ايدها وتركها بهدوء ومقدرش يستحمل في المكان دا اكتر من كدا فأتجه لعربيته ومشي
وهنا نور انهارت على الأرض وفضلت تعيط جامد
وفي داخل الفله …
دخل المأذون واستقبلته ثريا وبعدها راحت لأدهم وقالت ليه يجي هو ووالده ..
في الاثناء دي أدهم كان مركز على مرات عمه الي واقفه تايهه بعيد عن الناس بشويه فقال: هي مرات عمي وحور جم امتى ؟!
ثريا : اتصلت بيا وقالت ليا ابعت ليها العربيه بعد ما مشيت من عندها بساعتين وانها جهزت كل حاجه ومش محتاجه تستنى لبليل فعملت كدا يلا بقا وبعدها اتجه أدهم ووالده للمأذون
وأتموا كتب الكتاب وكان ناقص على أمضة العروسه
ثريا : يلا يا صفيه هاتي العروسه علشان تمضي وتسلم على الناس
صفيه اتوترت جامد وقالت : طب هاتي انا هخليها تمضي جوه
ثريا بأستنكار وقصدت تعلي صوتها : انتي بتقولي ايه والناس الي عايزه تبركلها ايه قله” الذوق دي روحي وهاتيها يلا يا حبيبتي
صفيه جرت رجليها بالعافيه لللأوضه الي فيها حور ودخلتها
وفجأه سمع كل الي برا صوت صر”يخ جامد جي من جوه وبالتحديد غرفه حور وصوت حاجات بتتك”سر
قام أدهم بسرعه ..
والناس كلها استغربت وفضلت تسأل عن الي بيحصل
ثريا بقلق : إيه دا هو في ايه روح يا أبني شوف في ايه ..
راح أدهم بسرعه وخبط على باب الاوضه وقال : مرات عمي انتي كويسه انتي وحور ..
محدش رد وكان لسه صوت الصر”يخ مستمر وصوت عياط جامد أدهم فتح الباب بسرعة ومستناش لقى منظر صادم ليه جداا حور واقعه على الأرض وقاعده تصر”خ وتعيط جامد ومرات عمه بتحاول تقومها بدموع
وأول ما حور شافت أدهم قعدت تر”تعش جامد وقالت بهستريه : ابعد ..عني …حور ..كويسه ..والله ..حور مغلطت..ش ..سام..حها المر..ه د..ي ا..رجوك..
أدهم بقلق وابتدى يحس انها مش طبيعيه : انا مش هعملك حاجه يا حور اهدي في ايه يا مرات عمي ..
جت ثريا وبصت على حور وقالت : إيه دا يا ساتر يا رب ..في ايه يا صفيه ..
صفيه بعياط جامد نزلت لبنتها وحضن”تها وقالت: عايزين تعرفوا فيها ايه…وشاورت على أدهم وبعدها بدأت تلوح بأديها على كل الضيوف وهى بتقول بشهتفه ..انت والزيك سبب الي هى فيه بنتى ضحيه اغتص”اب ومش هتقدر تتقبل امثالكم ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب من طرف واحد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *