روايات

رواية ملك وحش الصعيد الفصل السابع عشر 18 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الفصل السابع عشر 18 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد البارت السابع عشر

رواية ملك وحش الصعيد الجزء السابع عشر

رواية ملك وحش الصعيد الحلقة السابعة عشر

عمران اتصدم…. هو اي الي بيحصل دا يا باشا.
هنا سويلم بص لعمران ورد عليه بكل هدوء…. سيب الباشا يشوف شغله.
سويلم مشي مع الضابط الي كلبشه في يوسف…
يوسف… بقي كداااا يا سويلم.
سويلم بشده بالكلبش الي في ايده ورايح بيه البوكس… قولتلك قبل اكده متلعبش معاي وتجرأت ولمست حته مني.
عمران خرج هو والرجاله وركب مكان سويلم العربيه.
بشاره… هو اي الي بيحصل وفين سويلم.
عمران…. انااا معرفش حاجه خالص زي زيك!
مشيت العربيات ورا العربيه الي فيها سويلم ويوسف لحد اما وصلت مقر الشرطه….
الضابط دخل وسويلم ويويف وقفو قدامه في المكتب.
الضابط… فكهم يا شويش.
الشويش فكهم..
سويلم اظن اكده اني عمات الي عليا ووصلته لهنه زي ما وعدتك يا باشا.
الضابط…. ماشي يا سويلم تقدر تتفضل.
سويلم بهمس ليوسف قبل ما يمشي…. اكده ارتاح قلبي واني شايغك مزلول ههههه عن اذنك.
يوسف بغضب…. سويييييلم.
سويلم ابتسم بسخريه وخرج….

 

 

 

عمران راح ليه بلهفه…. انت كويس.. هو فيه لي.
فرحانه ضمته بعياط…. جري ايه يا اسويلم خفت عليك قوي.
سويلم بابتسامه….متخافيش يا بشاره من النهارده مفيش خوف يلا نرجع بلدنا.
عمران…. هتمشي.؟
سويلم… سلامه السمع عندك يا عمران.
عمران ضمه بقوه وحب اخوي … هتوحشني يا كبير.
سويلم بابتسامه وبادله العناق …. وانت كمان يا عمران.
عند روح فتحت الباب ودخل طليقها….
روح بغضب… اييي الي جاابك عايز اي.
عوض وقف ليه….. اي ألي جابك اهنه وعايز منا ايه مش بكفاياك الي عملته فينااا!
طليقها…. اني عايز ابني.
روح… هههه ابنك ابنك الي كان هيم*وت مني واستنجدت بيك ومش رضيت تيجي تخده لدكتوور يا اخي امشي بقي امشييي.
طليقها…. خلاص هاتي الدهب.
روح… قوول كدا بقي قول مشلاقي تاكل وجاااي تاخد الدهب.
طليقها… اه الصراحه حلوه انا جاي اخد الدهب هاتيه بالزوووق بقي مش كفايه سيبك تتسرمحي براحتك مع الواد الي كنتي مقرطصاني معاه.

 

 

 

روح…. قطع لسانك انا اشرف منك ربنا وحده الي يعلم قد اي كنت بتعب علشانك بس طلعت ناكر الجميل.
طاليقها… ميهمنيش المهم هاتي الدهب اخلصي.
عوض… ايه سكتناله دخل بحماره مفيش راجل قدامك اهنه.
طليقها… ابعد يا حج الله يسترك علشان انت مش فيك خبطه اصلاً.
روح دخلت المطبخ جري وجابت سك*ينه…. ابعد احسنلك انا تعبت منك.
يونس بعياط…. مامااااه.
روح بجرئه… متخفش يااا يونس.
يونس جري عليها وروح بصتله هنا طليقها شد منها اليك*ينه بسرعه ورماها…. هاااتي الدهب.
روح زقته… اطلع بررره لصوت ولم عليك الناااس.
جه طليقها يمسك ايها علشان يشد منها الدهب لقي ايد شدته من دراعه بقوه واخد بوكس في وشه اترمي بسببه علي الارض.
عوض بابتسامه… س سويييلم ولدي.
اسويلم بابتسامه… عتمااان انت عارف هتعمل ايه.
عتمان… امر جنابك.
عوض… متعرفش فرحتي بشوفتك يا سويلم دي بالدنيا كلياتها.
سويلم…. وه يا عم عوض دا انت ليك فضل كبير قوي علياااا برضك.
حرس سويلم مسكو بكر الي كان بيصرخ…. فييي اي ابعدووو تني روووووح انتي كويساااا يووونس.
سويلم بسرعه… سبوووه.

 

 

روح جري ومسك سويلم بعصبيه… انت مين و…
سويلم بعده عنه…. بعد اكده لتوحشك اديك دهين.
عوض… يا بكر يا ابني ده اسويلم كبيرنا وكبير وادي الصعيد كلياته.
روح…. ايوه سويلم ساعدنا من طليقي الي كان جاي يتهجم عليا.
يونس جري علي بكر…. عمووو بكر.
بكر حضنه… انت كويس يا حبيبي.
يونس…. اه كويس يا عمو.
سويلم… انت مين!.
بكر… انا بكر سيد العمراني ا ابقي جوز روح الاولاني.
سويلم…. اه واي الي جابك.
بكر حكالو كل حاجه…. انا عارف اني غلط بس ندمان علي كل حاجه والله وبحاول اعمل لي حاجه ترضيها.
سويلم طلع كرت من جيبه…. ده فيه ارقامي وحسك عينك الكارت ده يقع في ايد حد بعد شهر كلمني.
بكر فهمه وابتسم…. تمام.
سويلم.. يلا يا عم عوض مش عايز ترجع بلدك ولا ايه!
عوض…. ياااااه نفسي بس دا اني عايز ارجع بيتي ومطرحي في اللحظه دي ومو*ت علي فرشتي.
سويلم… تعاله انت والجماعه اركبو العربيه دهي يلا.
يونس وبيودع بكر… هرجع اكلمك يا عمو بكر.
بكر ودعه وبص لروح بابتسامه جميله ومشي…

 

 

 

في كافيه….
مازن ماشي هو وجنه…. اهي هي الي قعده هناك دي.
جنه…. يلا تعاله.
مازن… انا خايف.
جنه… ما تنسف كدا امال عندي خطه يلا.
جنه ومازن وقفو قدام التربيزه وزينب ايتغربت… افندم في حاجه!
جنه…. انه جودي.
زينب وفهمت الحوار… اااه.
جنه…. ممكن نقعد معاكي خمس دقايق بس يا قمر.
زينب… بس هو ميقعدش.
جنه… معلش علشان خطري وانا محرم ها قولتي اي.
زينب سكتت.
مازن… احم أنا والله نيتي سليمه وكنت عايز اتقدملك رسمي بس معرفش عنك حاجه وكنتي دايما مبتسمعنيش وجيت بس علشان اعرف بيتك ورقم السيد الوالد.
جنه…. والله قارفني وعلي فكره بيحبك زوزو دا اوي.
زينب… زوزو هههه احم.
مازن… جنه البرستيجج.
جنه… بصي يا بنتي انا عايزه اقولك حاجه دا قلبه ابيض وحاجه كدا بين الخلل والعقل ميكس بس هو تمام يعني.
مازن… جناااه.

 

 

زينب.. الله سببها تتكلم.
جنه… حببتي.
مازن… اذا كان في قبول ماشي هسكت 🌹.
جنه…. ممكن الرقم بقي.
زينب بخجل… ماشي.
مازن وقف وبصت عالي… هووو داااا ياااس.
جنه حطت اديها علي وشه….مش عارفه اللمك ازاي عوض علينا ياارب.
اما سويلم روح البلد هو والكل الي معاه بس جه خبر صدم فرحانه..
عتمان…. زي ما قولتلك اكده يا كبير العمده انقلب في الترعه وما*ت غريق.
بشاره ضمت فرحانه الي انهارت من العيا*ط…. وحدي الله… ان لله وان إليه راجعون.
سويلم في سره… ربنا خدك قبل ما اشفي غليلي منك يا عمده.
عدا اسبوع والتاني والخبر انتشر في البلد ان فرحانه بقت مرات سويلم واتعمل فرح يهز الوادي كله ووطبعاً سويلم رجع بيت والدته وعاش فيه ومش رضي يغير فيه حاجه ورجع يشتغل في لارض مع الفلاحين #الفلاحه_وابن_المليونير عنوان الروايه الجديده ان شاء الله ♥.

 

 

في صباح يوم جديد….
فرحانه كانت جهزت الفطار…. اسويلم…. الوكل جاهذ.
بشاره طلعت من اوضتها وقعدت علي الطبليه… يا سلاام.
سويلم كان خلص صلاه وجه فطر… تسلم يدك يا فرحانه.
فرحانه… بالهنا علي قلبك.
الباب خبط وسويلم قام يفتح…
عمران بفرحه… تيرااارااا انا جييت.
سويلم ضحك علي منظره لانه كان لابس عبايه الفلاحه… امنور البلد كلياته.
فرحانه دخلت هي وبشاره الاوضه لانهم كانو بهدوم البيت وعمران قعد معاه…. اخبار العريس ايه.
سويلم… زين يا خوي انت اخبارك ايه.
عمران… اهو شغال بما يرضر الله اهو هههه.
سويلم… جيتك لهنه وراها حاجه.
عمران…. الصراحه اه.
سويلم… خير!
عمران… انا جاي اطلب ايد بشاره وكنت عايز اعرف رأيكم.
بشاره كانت مكسوفه واول ما شفتها فرحانه كدا زعرطت….
سويلم… علي خيره الله.
في الشهر دا بكر كتب كتابه علي روح وعمران كتب كتابه علي بشاره وتعملهم فرح جامد وهنا نقدر نقول الحمد الله التي تتم بنعمته الصالحات.

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *