روايات

رواية انا لست مجنون الفصل الثالث 3 بقلم بسملة محمد

رواية انا لست مجنون الفصل الثالث 3 بقلم بسملة محمد

رواية انا لست مجنون البارت الثالث

رواية انا لست مجنون الجزء الثالث

رواية انا لست مجنون
رواية انا لست مجنون

رواية انا لست مجنون الحلقة الثالثة

اسلام في حد بيقع من البلكونه
ليجري مازن بسرعه
اسلام : مازن خلي بالك
لينظر مازن على تلك التي تحاول الهروب منه .. ل يسحبها مازن بقوه
اسراء : أنا انا بس كنت ماشيه والله مخدتش حاجا أنا بس كن
مازن بصراخ عليها : انتي مجنونه كنتي هتقعي ي اسراء
ل يبداء يتصرف بجنون أمام اسلام ال مصدوم
مازن: اسراء اسراء أنا دورت عليكي اسراء أنا
اسلام بهمس ل مازن و هوا يحاول السيطره على الوضع
اسلام: اتقل بقا عشان تحبك ي مازن و تبقى معاك على طول انت مش شايفها خايفه منك ازاي كدا ممكن تهرب منك
ليستمع له مازن
اسلام: سيب اديها ي مازن
مازن و هوا ينظر له بخوف من أن تتركه مره ثانيه
اسلام بخفوت : كدا هتخاف منك و تمشي تاني
ليترك مازن يدها و هوا ينظر لها بخوف من أن تتركه

 

الام : في اي ي اسلام مازن واقف كدا لي
اسلام بتردد : مازن بيقول أن د دي اس اسراء
لتنصدم الام مما يقوله اسلام
اسراء : والله البت حبيبه دي كدابه أنا بس كنت نايمه و مسرقتش حاجا ولا لمست حاجا .. احم أنا بس نمت على السرير دا
الام بتفكير و هيا تنظر ل مازن
الام : دي اسراء ي مازن
مازن لا رد هوا فقد ينظر لها
اسراء في بالها : دول شكلهم مش هيسبوني في حالي و خصوصا مازن دا شكله حالف ل يحبسني احسن حاجه اني اطلع اجري …
الام :بيتك فين ي اسراء
اسراء: ا أنا بيتي ع عند (*****)
الام :طب اتفضلي امشي
لتذهب اسراء سريعاً و هي تجري
مازن بجنون :لااااااا اسراء اسراء لاءااا
اسلام و هوا يمسك مازن حتي لا يذهب خلفها
اسلام: ماااازن ي هانم رني ع الدكتور
………………………………..

 

خالد : الو انت لازم تديله الادويه عايزه مغيب عن العالم فاهم مش عايز اسمح له أنه يفتكر حاجا
الدكتور: طب مين هيساعدنه أننا نديله الحبوب دي
خالد : هبعتلك خدامه اتفق معاها ليغلق الهاتف
الدكتور: أنا اول مره اشوف حد بيكره اخوه كدا
………………………………..
على الناحيه الاخره عند خالد و هوا يتذكر مازن في الماضي
……………..F.B……………
مازن : مش موافق
خالد: بس دا مشروع مهم بل نسبالي
مازن : لو كان هينجح أو هيفيدك حتي كنت وافقت
خالد بغضب: انت ملكش حق ترفض انت توافق غصب عنك
مازن بغضب : اومال مين اللي له حق اللي بيسكر و يروح الكباريه وعايش حياته . لحد ما خلص فلوسه و الورث في الحرام … نا هنا مدير الشركه و برفض و اقبل بمزاجي مش غصب عني سلام
ليتركه مازن. و يمشي

 

خالد بحقد :أنا هعرفك أمتك
……………B…………..
خالد بسخريه : واحد غبي ضيع عمره و حياته في الشركه و في الاخر هتبقى ليا
……………………………………..
اسلام: الحمدالله قدرنا نسيطر على الوضع
الام بحزن :لغايت امتى هنفضل نسيطر على الوضع
اسلام: اصد حضرتك اي
الام: اصدي أننا هناخد مازن و نروح بليل عند اسراء
……………………………………
الخاله : بتتت ي اسراااااء
اسراء : اي ي خالتي
الخاله: تعالي ي بت جيبالك عريس إنما اي انتي عارفاه .. الواد ناصر
اسراء: عريس اي و بعدين ناصر دا صايع
الخاله : لا مهو مش بمزاجك ي روح***.. الواد جاي بليل تشوفيه غصب عنك غوري من وشي
اسراء: خلينا نشوف مين كلامه هيمشي
بعد مرور ساعات حتي أتى الليل
ناصر : هيا العروسه مكسوفه مني ولا اي
اسراء بغضب : بقولك اي أنا مش عروسه حد غور اطلع برا البيت
ناصر بغضب و هوا يجذبها من شعرها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا لست مجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *