روايات

رواية طفلة الفهد الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد البارت الثالث والخمسون

رواية طفلة الفهد الجزء الثالث والخمسون

رواية طفلة الفهد
رواية طفلة الفهد

رواية طفلة الفهد الحلقة الثالثة والخمسون

 

سمر فاقت من الصدمه وراحت عند اميره وقالت بعصبية: انتى ازاى تبعتى رساله زي ده لتليفونى يا حيو”انه
_حضرتك بتكلمينى
سمر مسكتها من أيدها جامد اوى وقالت: ايوه بكلمك انتى واحده قليله الادب ومش متربيه
اميره زقت سمر وقالت: انتى ازاى تقوليلى كده ؟
_ده اقل حاجه اقولها لواحده زيك
اميره شافت مالك نازل من العربيه وبدات تمثل
_الله يسمحك ازاى تقوليلى قليله الادب انا متربيه كويس اوى
_لو فعلاا متربيه مكنتيش بعتى الرساله ده لتليفونى
_انا معرفش حضرتك بتتكلمى عن أي
سمر صبرها نفذ مسكتها من شعرها وقالت بعصبية: رافضه تقولى صح انا هخليكى تعترفي غصب عنك
_اعاااااااا
مالك شد اميره عالطول لتترمي في حضنه وقال بعصبية: اي اللى بتعملى ده ؟
_الحيوا”نه ده هي اللى باعتت الرساله يا مالك
_اميره مستحيل تعمل كده
الجمله وقعت على سمر كالصاعقة وقالت بحزن: يعنى انا كدابه صح يا مالك
مالك:__________
الدموع نزلت من عين سمر وقالت: الاجابه وصلت
سمر خدت بعضها ومشت عالطول
مالك بعد عن اميره وكان ماشي ولكن اميره مسكت ايدو وقالت: شكرااا
مالك مسك ايدها جامد اوى وقال: لو طلع ليكى ايد في اللى حصل هقت”لك

 

 

اميره بلعت ريقها وقالت بتمثيل: اخص عليك انا اعمل كده
مالك زقها وخد بعضه ومشي ايضااا
سمر كانت واقفه على جنب ومكنتش مصدقه أن مالك وقف في صف اميره
_سمر
سمر مسحت دموعها وقالت: نيره
_في اي ؟
سمر بابتسامه: لا مفيش
_اميره عملت اي تانى
_متشغليش بالك عن اذنك
نيره مسكت ايد سمر وقالت: قوليلى اي اللى حصل ممكن اساعدك
سمر خدت نفس عميق وقالت: قولتلك مفيش عن اذنك
عند زينه وفهد
فهد كان في حاله صدمه وقال: اي اللى عامله في نفسك ده
زينه مسحت الشوكولاته من على فمها وقالت: النوع ده مش حلو يا فهد
فهد قام وقال: امال لو كان حلو كنتى عملتى اي مش شايفه وشك بقااا عامل ازاى
زينه قامت وراحت عند فهد وقالت: تاخد واحده
فهد مسك ايد زينه وقال: اي القرف ده
_في اي يا حبيبي
_روحى اغسلى وشك وغيري هدومك وتعالى نضفي مكانك
_طب استنى فاضل الشوكولاته ده بس
فهد بص على علبه الشوكولاته وقال بصدمه: العلبه فين يا زينه
_ليه مش انت عندك حساسيه منها
فهد مسك زينه من شعرها وقال: ازاى تاكلى علبه شوكولاته لوحدك يا زينه
زينه زقت فهد وقالت: امال عايزنى اجيب حد ياكل معايااا
_ابعدي عنى بقرفك ده
_ليه ده الشوكولاته حلوه اوى
_انا نازل ارجع القي القرف ده مش موجود
_طيب
فهد نزل فعلااا وزينه بصت في المرايه وقالت: للدرجه ده شكلى مقرف ده شوكولاته مش حاجه وحشه يعنى
بعد شويه زينه طلعت من الحمام بعد ما غيرت هدومها
فهد دخل وقال: تمسحي الارضيه من القرف اللى عملتى ده
_وانا مالى هو انا خدامه

 

 

 

_ام لسانك ده هيوديكى في داهيه
_انت رايح فين
فهد طلع بدله من الدولاب وقال: الشغل اتاخرت اوى بسبب حضرتك
_وانا هقعد لوحدي
فهد بتريقه: تعالى معايااا
زينه بسعاده: موافقه
فهد خد البدله وقال: امشي من قدامى عشان صبري نفذ خلاص
_طب بقولك
_ارغى
_خدنى في طريقك
فهد رفع حاجب وقال: ليه
_هروح لسمر
_مش كنتى عندها من يومين
زينه بطفوله: عشان خاطري
_وانتى مفكره ان ليكى خاطر عندي
زينه حضنت فهد وقالت: اه طبعااا مش انا نقطه ضعفك
فهد بص في عيون زينه وقال: المشكله انك فعلا نقطه ضعفي
_امممم يبقا توافق
فهد خد نفس عميق وقال: موافق بس ابعدي عنى عشان اتاخرت اوى
زينه بعدت عن فهد وقالت: أوعك تتاخر هستناك تحت
_طيب
زينه طلعت من الاوضه وشيري دخلت عالطول وقالت:فهد
فهد وقف جنب الباب وقال: شيري
_الدش مش راضي يقفل خالص ومش عارفه اعمل اي
_انزلى لجاسر خلى يشفهولك
شيري بخبث: ما انا نزلت ومالقتهوش اعتقد خالتى طلعت
فهد طلع من الحمام بعد ما لبس هدومه وقال: ماشي
فهد راح مع شيري فعلااا
جمال كان واقف على جنب وقال: دوري اناااا بقااا
جمال نزل ولقي زينه واقفه منتظره فهد اللى اتاخر اوى
_مستنيه مين يا زينه ؟
زينه بعصبية: وانت مالك يا جمال
جمال قعد يضحك وقال: اي الجراه اللى نزلت عليكى ده المهم فهد في اوضه شيري دلوقتى
جمال قرب من زينه وهمس في ودنها وقال: ومع بعض في الحمام
_😳😳
زينه فاقت من الصدمه وزقت جمال وقالت: انت كداااب
_طب روحى اتاكدي بنفسك
زينه طلعت عالطول
فهد كان بيحاول يقفل الدش لكن معرفش
_هو اي اللى حصل ؟
شيري قربت من فهد وقالت: مش عارفه علق مره واحده
شيري زقت فهد تحت الدش واترمت علياااا
زينه دخلت وفتحت باب الحمام وكانت في حاله صدمه

 

 

زينه بصدمه: فهد
فهد قام عالطول وشيري نزلت الفستان من على كتفها وقالت بارتباك: زينه
زينه طلعت تجري عالطول وفهد طلع وراهاااا
شيري بابتسامه تحمل الشر: البدايه يا زينه ده البدايه لسه في كتير اوى
فهد مسك ايد زينه وقال: انتى عارفنى كويس
زينه بحزن: وبوثق فيك كمااان بس ممكن تفسير اللى شوفته ده
فهد حط ايدو على خد زينه وقال: الدش عند شيري كان معلق روحت عشان اشوف اي السبب
_وانت روحت ليه
_جاسر مش هنااا واضطرت اروح
_مااشي
فهد مسك ايد زينه وقال: انا حاسس انك مش واثقه فياا ومصدقه اللى شوفتى
زينه حضنت فهد وقالت: وانا عارفه فهد الكيلانى كويس ومستحيل اشك فيااا
شيري كانت واقفه عند الباب وقالت بابتسامه: حلوه الثقه اللى ما بنكم ده بس بوعدكم الثقه ده هتهتز بنكم قريب اوى
زينه بعدت عن فهد وقالت: طب ادخل غير هدومك
فهد هز رأسه وقال: مش هتاخر
زينه هزت راسها أيضا وقالت: ماشي
زينه بصت لشيري اللى كانت واقفه عند باب اوضتها
_متحاوليش يا شيري عشان محاولاتك هتكون كلها فاشله
شيري راحت عند زينه وقالت: صحيح صغيره بس واعيه اوى
زينه بثقه: بنتعلم منك يا شيري
_انا عارفه ان ده اللى هيحصل
زينه ضمت حواجبها وقالت: امال عملتى كده ليه اي الاستفاده من كده
شيري قربت من زينه وهمست في ودنها وقالت: ده تحذير منى ليكى مش اكتر
زينه ابتسمت وقالت: وفري تحذيراتك ده لنفسك
شيري قبضت ايدها وقالت: أسبوع بس يا زينه ونهايتك هتكون قريبه اوى
_ليه متكنش نهايتك انتى يا شيري
شيري بابتسامه تحمل الثقه: لا يا زينه مش نهايتى اللى قربت نهايتك انتى
فهد طلع الحمام وقال: زينه
_يلا عن اذنك واتمنى ليكى التوفيق والنجاح في خططك الجايه سلااام
زينه دخلت لفهد وفهد قال:كنتى فين
_كنت واقفه مع شيري بسألها الدش علق لوحده ولا مقصوده
فهد رفع حاجب وقال: نعم
زينه مسكت ايد فهد وقالت: انسي

 

 

_طب يلاااا
زينه وفهد طلعوا فعلاا وشيري كانت متعصبه اوى
جمال بتريقه: صدقنى الخطه ده لو نجحت مستحيل زينه تقعد مع فهد ثانيه واحده
شيري بعصبية: مكنتش اعرف ان زينه بتوثق في فهد كده
_طب وبعدين
شيري بعصبية: وبعدين ده المفروض انا اللى اقولها مش انت
ثم كملت: انا طلعتك من السجن ليه مش عشان تقت”ل زينه وفي الاخر طلعت بتحبها
_وانا قولتلك اسبوع بس ونهايه زينه وفهد هتكون قريبه اوى
_ماشي يا جمال هصبر بس وربنااا لو ما نفذت لارجعك السجن زي ما كنت
جمال قعد يضحك وقال: هو دخول الحمام زي خروجه يا شيري مش بالسهولة ده جمال يدخل السجن تانى
_لا سهله وسهله اوى كمااان انت ناسي بابا يبقا مين
_وانتى ناسيه أنا ابقااا مين
شيري دخلت اوضتها وقعدت على السرير وكانت متعصبه اوى وقالت بخبث: هديك اسبوع واحد بس يا جمال لو منفذتش هق”تل زينه
في مكان ما
_والله يا بيه ما اعرف حضرتك بتتكلم عن أي
محسن قعد يضر”ب فيا وقال: قول الحقيقه
محمود بعصبية: انت بتعمل اي
محسن بعد عنه وقال: بخلى يقول الحقيقه
محمود قعد على الكرسي وقال: كده كده هيقول الحقيقه واعتقد حضرتك عارف انا مين كويس
_الصوت ده مش غريب عليااا
محمود شال الغطا من على وش الراجل وقال: اي رايك بقا
_😳😳
فاق من الصدمه وقال: انت لسه عايش
_وانت مفكر اي
الراجل بارتباك: والله جمال اللى عمل كده حتى اسال محسن
محسن بغضب: ومش حضرتك نزلت من العربيه وقولت الظابط محمود في ذمه الله
الراجل بلع ريقه وقال: بس انت اللى خربت الفرامل
محمود بعصبية: مش ده موضوعنا
الراجل بخوف: والله ما عملت حاجه تانيه
محمود مسكه من لياجته وقال: جمال اللى ق”تل اهل زينه صح
الشاب قعد يكح وقال بارتباك: اي
_طالما خفت كده يبقااا عارف كل حاجه
_والله ما اعرف حضرتك بتتكلم عن أي
محمود ضر”به بالقلم وقال: أوعك تحلف كدب اليوم اللى ما”تت فيا اهل زينه حضرتك جيت لجمال عشان تقوله بالخبر ده
الراجل بلع ريقه وقال: محصلش
_شكلك بتحب العن”ف وانا بعشق العن”ف بالاخص مع المجرمين اللى زيك
الراجل بخوف: انت هتعمل اي
محسن دخل ومعااا مياه سخنه لسه نازله من على النار
محمود حط رجله على طرف الكرسي اللى قاعد عليا الراجل وقال: بحب المياه السخنه اوى في التعذ”يب
الراجل بخوف: بتهزر صح

 

 

محمود بابتسامه: يا ريت كنت بهزر
محسن حط المياه قدامه وقال: اي يا محمود
_خلى ياخد فرصه معاك ساعتين بس وهرجعلك ساعتها يا محسن تحط المياه ده على النار عشان تكون سخنه اوى
محسن هز رأسه وقال: حاااضر
محسن مسك ايد محمود وقال: وانت رايح فين
_لماما
محسن بصدمه: اي
_بس مش هروح كده
_ازاى
_ركز انت مع الحلو ده ومالكش دعوه بيااا
_خايف الا خالتى تعرفك يا محمود
_معتقدش
_طب مش خايف حد يشوفك
_انا مبخافش غير من اللى خلقنى ضيعت من وقتى كتير سلاام
في المدرسه الثانويه ✨
_الكل بيقول أن مالك وسمر اطلقوا
_مين اللى قال كده
_معرفش بس سمعت
سمر كانت ماشيه والكل كان بيقول كده وفجاه تليفون سمر رن
سمر طلعت التليفون وقالت: الوو
_انتى في البيت ولا في المدرسه
_لسه طالعه من المدرسه ليه في حاجه
_انا جايلك
سمر فرحت اوى وقالت: يا ريت يا زينه انا محتاجكى اوى
زينه باستغراب: سمر انتى كويسه
سمر هزت رأسها وقالت: اه يا زينه كويسه
_طب انا على الطريق أوعك تتاخري
_حاااضر
زينه قفلت التليفون وقالت: حاسه ان مالك وسمر اتخانقوا
فهد ضم حواجبه وقال: ليه ؟
_مش عارفه بس صوت سمر بيوحى أن في حاجه حصلت
فهد حط ايدو على ايد زينه وقال: مالك اتغير يا زينه متخافيش

 

 

زينه ابتسمت وقالت: عااارفه
سمر طلعت على الطريق ومكنش في ولا عربيه خالص على الطريق
_الجميل واقف لوحده ليه ؟
سمر بعدت عن الشاب ولكن راح عندها بكل جرأة
_مين اللى مزعلك بس
_امشي من قدامى والا
الشاب مسك ايد سمر وقال: والا اي ؟
سمر زقت الشاب وضر”بته بالقلم وقالت: امشي من قدامى
الشاب حط ايدو على خدوا وقال بعصبية: انتى ازاى تمدي ايدك عليااا يا روح امك
سمر بعصبية: الا امى فااهم
_ليه ما”اتت
الدموع نزلت من عين سمر والشاب حط ايدو على كتفها وقال: فكرتك بيها ولا اي انا اسف اوى
سمر شالت ايد الشاب وقالت: بقولك امشي من قدامى
_انتى شكلك وحيده ومحتاجه حد جنبك
_وانا جنبها يا روح امك
سمر بصت لقت مالك في وشها
_مين حضرتك عشان تقول كده
_عايز تعرف انا مين
_اه يا ريت
مالك ضر”به على راسه وقال: جوزها يا روح امك
الشاب حط ايدو على دماغه وطلع يجري عالطول
سمر بصت لمالك والسكوت كان سيد الموقف
اخيرااا يخرج منهم واحد من الصمت ويقول: قولت كده ليه مش انا ر”خيصه وكل”به فلوس وكدابه
مالك بص لتحت وسكت
سمر مسكت ايد مالك وقالت: انت ليه بتعمل كده انت ليه مش واثق فيااا
مالك:________
سمر مسحت دموعها وقالت: انا كده وصلى الجواب
سمر كانت ماشيه ولكن مالك مسك ايدها وشدها ليااا لتترمي في حضنه
سمر قعدت تعياااط وقالت: كل مره بتجرحنى بكلامك وانت عارف انى محتاجك اوى جنبي
مالك حط ايدو على شعرها وقال: وانا جنبك
سمر بعدت عن مالك وقالت: لا يا مالك انت مش جنبي انت جنب غرورك وكبرياءك بس
_وانا قطعت وعد على نفسي انى مستحيل هسامحك على اللى قولته في المطعم
سمر وقفت عربيه وركبت ومشت
مالك حط ايدو على دماغه وقال: غلطت وكنت غبي لما اتسرعت وقولت كده
فلاش باااك✨
_اخيرااا وصلت انا كنت منتظرك من بدري اوى
_اخلص

 

 

_مريم
_مريم مين ؟
_مريم جابت خط جديد وممكن تكون ورا اللى حصل
_وانت عرفت منين
_سمعت مريم وهي بتقول لاميره هاتى الخط
مالك بصدمه: اميره
هز راسه وقال: قولتلك سمر مستحيل تعمل حاجه زي كده وانت مصدقتش
_فين الاثبات على كلامك
_مريم
مريم طلعت وكانت حاطه وشها في الأرض وقالت: انا اسفه اوى يا مالك مكنتش اعرف ان اميره هتعمل كده خالص
_مش فاهم
مريم بعيااط: اميره خدت التليفون منى وطلعت الخط بتاعى وقالت الخط ده يلزمنى
_امممم
_وافقت وقولت ده خط جديد ومحدش لسه خد الرقم اجيب واحد تانى وخلاص انا كنت عارفه ان اميره هتعمل حاجه لسمر بس والله ما كنت اعرف انها هتوصل للدرجه ده من الو”ساخه
_يعنى اميره اللى بعتت الرساله ده ؟
مريم هزت راسها وقالت: انا اسفه يا مالك والله ما كنت اعرف أن اميره هتعمل كده خالص
_اميره فين
مريم مسكت ايد مالك وقالت بخوف: لا والنبي لو اميره عرفت حاجه ممكن تقت”لنى
مالك سحب ايدو وقال: متخافيش مش هتعرف انك انتى اللى قولتى
مريم هزت راسها وقالت: طلعت من بدري واعتقد انها وصلت البيت
_طب وسمر طلعت؟
_اه طلعت اعتقد واقفه على الطريق العام لان مفيش عربيات خالص
_وعرفتي منين
_ما انا طلعت مع اميره وشوفت سمر واقفه
مالك بشر: بكره هخليها عبره لمن لا يعتبر
باااااااك ✨
مالك ضر”ب العربيه برجله وقال: غبي وهتفضل طول عمرك غبي
وفجاه تليفون مالك رن
مالك طلع تليفونه وقال: فهد
_فينك
_على الطريق
_طب تعاليلى الشركه
مالك باستغراب: ليه
_تعالى بس !!
_حااضر
مالك قفل التليفون وركب العربيه ومشي
في منزل سمر ✨
زينه بصت في الساعه وقالت: اتاخرت اوى وفجاه سمر دخلت
زينه قامت عالطول وقالت: كل ده عشان توصلى
_عامله اي
زينه باستغراب: مالك

 

 

_مخنوقه شويه
زينه مسكت ايد سمر وقالت: انا قولت لفهد كده بردو لأن صوتك مكنش مظبوط خالص
_امال بابا فين
_فتحلى الباب وقال إنه رايح مشوار ضروري وطلب منى اقعد معاكى لحد ما يرجع
سمر قعدت على الكنبه وحطت أيدها على دماغها وزينه باستغراب: في اي
سمر هزت راسها وقالت: مفيش مخنوقه مش اكتر
زينه قعدت جنبها وقالت: لا في حاجه مالك زعلك
سمر رفعت وشها لفوق وقالت: وانا قولتلك مفيش
_طب يا ستى انا مش هغصبك تقولى في اي بس متاكده أن في حاجه
_فطرتى
_اكلت شوكولاته كتير وقفلت معدتى خالص
_طب تعالى نقعد فوق
_فوق فين
_فوق السطح
_مينفعش عشان الحبوب اللى في وشي
_مش هنقعد في حته فيها شمس
زينه قامت وقالت: طب على شرط
_امممم
_تقوليلى في اي
سمر خدت نفس عميق وقالت: حاضر يا زينه
في منزل الأنصاري ✨
الجرس رن وحنان قامت وفتحت الباب وقالت باستغراب: مين
محمود حط وشه في الأرض وقال: عايز اشوف العداد
_اتفضل
محمود دخل فعلااا وكان نفسو يترمي في حضن أمه
_مامااااا
محمود بص لساره وكان رايح يقول اسمها ولكن حط ايدو على فمه عالطول
_نعم يا حبيبتى
_انا رايحه اقابل صحابي مش هتاخر
_قولى لاخوكى الاول
محمود بص لحنان وكان في حاله صدمه
حنان بصت في الأرض وقالت بحزن: اخوكى مكنش بيحبك تطلعى براا ابدااا
ساره حضنت امها وقالت: الله يرحمه
الدموع نزلت من عين محمود غصب عنه ومكنش قادر وكان رايح يمشي لكن صوت حنان أوقفه
_محمود
_😳😳

يتبع…

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *