روايات

رواية جواز مبكر الفصل الثامن 8 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر الفصل الثامن 8 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر البارت الثامن

رواية جواز مبكر الجزء الثامن

رواية جواز مبكر
رواية جواز مبكر

رواية جواز مبكر الحلقة الثامنة

 

يستقيظ محمد لم يجد ورد بجوره لينظر الي الهاتف لتكون ساعه 4 فجراً ويسمع صوت ورد في حمام لتخرج من حمام وهي ترتدي اسدال الصلاه
ورد: صباح خير صحيت امتي
محمد: صباح نور لسه صاحي، استني نصلي سوا
ورد: طيب
يصلون ثم يتلون القران قليلا وبعد ساعه
ورد: هروح اعمل الفطار
محمد: ماشي
تذهب ورد لتعد الفطار بينما محمد يغير ملابسه ليفطر لكي يذهب الي العمل تنادي عليه ورد ليفطرو سويا
ورد: يلاا يا محمد
محمد: حاضر جاي
ورد تضع الاكل علي السفره ليخرج محمد وهو يرتدي بدله الرمادي وهو يصفف شعره الاسود

 

 

ورد: اف يخربيت الحلاوه
محمد: بتقولي حاجه يا ورد
ورد: ولا حاجه تعال كل
محمد: امم تسلم ايدك
ورد: مرسي
محمد: انتي عندك درس انهارده؟!
ورد: ايوا علي ساعه 9ونص
محمد: طيب لو احتجتي فلوس قولي
ورد: حاضر
ينهي محمد الطعام ويذهب ليغسل يده وورد تجمع الاطباق لتغسلها يخرج محمد من الحمام ويخبرها انه ذاهب الي العمل
محمد: اه صح قبل ما امشي خدي اهي فلوس عشان لو احتجتي حاجه يلا مع سلامه
ورد: مع سلامه
يذهب محمد الي العمل
Stop
محمد صاحب شركه هو واحمد محمد مرضاش يشتغل في محلات او شركات ابوه حب يعمل شخصيتو بنفسو واحمد صحبو ساعدو وبقي ليهم اسمهم في سوق
Back
~~~~~~
عند ورد
~~~~~~
كانت الساعه 8 وكانت تحتار في الملابس وفجاه رن الهاتف

 

 

ورد: الو؟
لينا: الو يا ورد انا لينا
ورد: ازيك
لينا: فاضيه
ورد: ايوا
لينا: هجليلك البيت
تذهب لينا الي ورد المنزل
ورد: نورتي، ها عملتي ايه
لينا: ال اتفقنا عليه
ورد: برافو
تفتح ورد الهاتف لتجد ساعه 9 و ربع
ورد: يلاهويييي هتاخررر علي درس
لينا: طب قومي البسي واوصلك بعربيتي
ورد: ماشي
وتذهب ورد الي درس
لينا: هقبلك بعد ما تخلصي
ورد: طيبب
تدخل ورد الدرس ولم تجد مستر
صحبها ام العروسه جت وقعت علي تقيل هيهي
تسمع ورد كلامهم ولا تعريهم اي اهتام ياتي المستر ويبدا الدرس
~~~~~~
تذهب لينا الي شركه فا هيا تعمل هناك اليد المساعده لهم
ويستقبلها احمد ومحمد
محمد: اتاخرتي يعني مش من عويدك كنتي بتبقي اول واحده هنا
لينا: راحت عليا نومه الله
احمد: خلاص يا ستي
تذهب لينا الي مكتبها لتكمل عملها ثم ينديها محمد
لينا: نعم
محمد: معلش يا لينا انتي عارفه بقي ضغط شغل فا هنروح متاخر تمام
لينا في سرها: طب مش هعرف اقابل ورد نخليها يوم تاني بقي
~~~~~~

 

 

بعد مرور ساعتين واصبحت الساعه 11:30 عند ورد
~~~~~~
ورد: اف الحمدلله ساعتين في نفس درس
قمر: يب يا ورد حاجه تقرف صح
تنظر ورد خلفها لترا صديقت عمرهااا
ورد: قمرررررررر ثم تحضنها
ورد: رجعني امتييي
قمر: من اسبوع، تعالي نروح ناكل واحكيلك حصل ايه
ورد: يلا وانا كمان هحكيلك
يذهبن ليكو شورما 😋
قمر: كل ده حصل ياا
ورد: شوفتي
قمر: طب يلا عشان علينا درس تاني ساعه اتنين
ورد: اوف نسيت
قمر: وعلينا درس اربعه احنا هنخلص علي 8
ورد: يلاهوي ايه كل ده
قمر: ما انتي عارفه الامتحانات قربت
ورد: طيب يلا بينا
~~~~~~
في شركه
~~~~~
كان يجلس احمد ومحمد في اجتماع مهم وممنوع دوخل احد وكانت لينا بالخراج تكمل المهم والامور الزمه
لينا: يلاهوي علي قرف ال انا فيهههه كل ده شغل حسه اني هعيط سيكا ولله مكنش اسبوع غبنا فيه
ثم يطرق الباب لتدخل الحربايه بتعتانا بيلا وكالعاده كانت ترتدي ملابس قصيره
بيلا: هاي يا لينا عامله ايه وحشتيني
لينا بقرف: حمدلله اومال ايه جابك هنا
بيلا: كنت عايز محمد او احمد في حوار مهم
لينا: طيب انا ايدهم اليمين اامري
بيلا: لا انا عايزهم شخصيا ، هما فين صحيح
لينا: في اجتماع مهم جدا وممنوع الدخول

 

 

بيلا: طيب هستنهم
لينا بصوت منخفض: يكش تولعي
بعد ساعه تم انتهاء الاجتماع
ذهب محمد واحمد الي مكتبهم
احمد: اوف ده كان اجتماع مقرف
بيلا: معلش
احمد: احم بتعملي ايه هنا
بيلا: الله مكنش عشم برضو يا حوحي
احمد: حوحي!، مش مهم نعم عاوز ايه؟!
بيلا: عاوزه شغل لان شركه ال كنت شغاله فيها فلست
احمد: حاضر هشوف واقولك
بيلا: شكرا
(ساعه 8:30)
قرر محمد الاتصل بورد ليخبرها بنه قادم الان وهل تريد شي
محمد: الو يا ورد
ورد: الو يا محمد
محمد: ايه صوت الدوشه ده انتي مش في بيت
ورد: لا لسه في درس وهيخلص 10 عشان المستر مكبر الملزمه
محمد: 10!
ورد: ايوا كنت بتتصل ليه في حاجه حصلت؟!
محمد؛: كنت بطمن عليكي
ورد: طيب يا سيدي شكرا
محمد: طب هتروحي ازاي
ورد: موصلات
محمد: لا طبعا ف..
ورد: معلش يا محمد بس لازم اقفل باي عان مستر هيترضني
محمد: باي.
ورد: باي
يكمل محمد عملو بسنما كان احمد جالس مع لينا يتحدثون عن امور العمل وفجاه يطرق الباب ويدخل شاب طويل وابيض البشره مع شعر بني كيرلي وعيون عسليه يشبه لينا قليلا
لينا: اياددددد
تجري لينا لتحضنه
اياد: يقبل خدها ازيك
لينا: رجعت امته
احمد وكاد ينفجر من الغضب: مين الاستاذ
لينا: ده اياد ابن خالتي
اياد: يمد يده ليسلم علي احمد

 

 

احمد: اهلا وسهلا اتشرفت
اياد: انا اكتر
~~~~~
عند ورد
~~~
لقد انتهت ورد من دروس واصبحت ساعه 11وربع
ورد: يلاهوي
قمر: ايه
ورد: الوقت اتاخر اوي والبيت بعيد
قمر: طب روحي عندي النهارده
ورد: مش هينفع
قمر: طب هتعملي ايه
ورد: هروح موصلات
قمر: في وفت ده
ورد: طيب هعمل ايه يلا عشان الحق اي حاجه تروحني
يخرجو من الينتر لتجد محمد امامها يعربيتو
ورد: محمد!
محمد: ايه يا ورد مش قولتي هتخلصي 11 ايه كل ده
ورد: عادي يعني اتاخرت شويه خلينا في مهم مش مفروض انك روحت
محمد: واسيبك تروحي لوحدك في وقت ده صح معرفتنيش مين دي
ورد: دي قمر صحبتي الانتيم
محمد: اتشرفت تعالي اركبي اروحك معانا
قمر لا شكرا بيتي هنا اهو بتها امام السنتر
وفجاه يخرج الفتيات من السنتر
…: الحقي بصي من هنا ده محمد
**: بنت محظوظه وقعت علي تقيل
♕: اسكتي ده متجوزها غصب ومش بيحبها
تسمع ورد تلك الفتيات لتغضب كثيرا
ويرا محمد كم هيا غضبا ليخذها في حضنو ويفرك شعرها ويخبرها بن تركب العربيه
تحمر وجه ورد من ردت فعلو علي كلام الفتايات
…؛ محظوظه ده بسحبها حب
تركب ورد العربيه ليتحرك محمد

 

 

ورد: احم هو انت عملت كده ليه
محمد: عادي يا ورد كنت برخم علي بنات ال معاكي دول عشان حستك اديقتي
ورد ومزالت وجهها محمر: طيب
يذهبون الي بيت وتذهب ورد الي غرفه وتتحدث مع لينا
لينا: ايوا عملت ال اتفقنا عليه
ورد: برافو جدعه
يغلقون الهاتف وتذهب ورد ال الغرفه كي تنام ولكنها تسمع صوت بكاء وتعرف انه محم تذهب اليه وتسالو مالو فيترمي في حضنها من البكاء ثم ينامون هاكذاا
يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *