روايات

رواية عشق القيصر الفصل الثاني 2 بقلم شيماء صبحي

رواية عشق القيصر الفصل الثاني 2 بقلم شيماء صبحي

رواية عشق القيصر البارت الثاني

رواية عشق القيصر الجزء الثاني

عشق القيصر
عشق القيصر

رواية عشق القيصر الحلقة الثانية

فجأه شدني من ايديا وطلعنا لاوضه كبيره جدا اول مره اشوفها من غير اي كلمه لقيته بيقولي الكلام الي سمعتيه تحت دا حقيقي بس مش رسمي؟
فتحت عيني من الصدمة وهوا دخل لاوضة كبيره بتشتغل بزرار وبعد دقايق لقيته خرج وفي ايديه فستان شكلو نظيف،؟ البسي دا ؟
حدفهولي وانا اخذته وهوا خرج من الاوضه ووقفت مصدومة وفي ايدي الفستان وبعد دقايق بدأت استوعب الي بيحصل وبدأت اغير الهدوم الي لبساها الي كانت شكلها مهلكه وقديمة واول ملبست الفستان اتصدمت من شكلي في المرايه” ؟
كنت حلوة اوي فردت شعري وقعدت اتحرك يمين وشمال وانا فرحانة بشكلي الجديد؟؟ بس وقفني سؤال ؟؟ مين دااا كل الي عرفتة عنو حاليا اسمة؟! قيصر
يعني ايه قيصر اصلا!! قعدت اقول اسمة وبحاول افهم معناه!! صحيح انا مش متعلمة بس اقدر اني اعرف معناه بعد تفكير كتير عرفت افهم معناه!
والي كان معناه إمبراطور!! انا في ايد إمبراطور،. بس هو لحد دلوقت مأذانيش بس الله أعلم هيعمل اييه ؟!! سمعت صوت خطوات جايه عن الاوضه وبسرعة لميت شعري ورجعت بصيت للأرض تاني بصمت وهوا دخل وقرب مني وقال” مش بطالة يلا تعالي ورايا؟؟
رفعت عيني ابص عليه لقيته لابس بدله ومديني ضهره انا لحد دلوقت معرفش شكلوا عامل ازاي ،، مشيت وراه ونزلنا علي السلم وكانت الست دي واقفه وماسكة ازازه وبتشرب منها واول مشافتنا نازلين قربت منه وهيا بتروح يمين وشمال بسُكر ؟؟ تجاهلها ومشي وانا مشيت وراه بس اتفاجئت بالست دي بتشدني ليها صرخت لان شكلها مرعب وهوا انتبه ليا وجري علينا وشدني وبعدني عنها وهيا صرخت” مش هسمحلك. يا قيصر تتجوز الحشرة دي مستحيييل ؟!
كانت بتصرخ وانا بدأت اعيط برعب. شكلها مرعب وفجأه حدفت الازازه دي علي الارض واتكسرت وهوا مردش عليها ومسك ايديا وخرجنا من القصر؟! كانو واقفين الرجاله بتوع قيصر وقال بصوت جهوري” جيبو دكتور لمدام ناني واتنين يفضلوا هنا والباقي ورايا؟
كل دا ماسك ايدي وانا ماشيه وراه ومرعوبه ودخلنا للعربيه والرجاله بتاعته ركبوا والعربيات اتحركت؟! كان ضاغط علي ايدي جامد كأنه بيفش غضبة وكانت إيدي وجعاني بس استحملت مقدرتش انطق انا خايفة ومرعوبه منه شكلوا مرعب وحياتو مرعبه انا اصلا عمري مطمنت عايشه مش عايشة حياتي عباره عن اني عايشه طول عمري في مخزن قديم انا وبنات كتير شبهي كل يوم المعلم يجيب بنات صغيرة وياخد الكبار وانا كنت موجوده وجه اليوم الي كنت كبرت فيه وخلاص جه دوري اني اتباع واشتراني ذالك القيصر ؟؟
انتبه قيصر بانه ظاغط علي ايد عشق سابها وهوا بينفخ بضيق ؟؟
سألة السواق” حضرتك كويس؟
بصلوا قيصر من مرايه العربيه بصة مرعبه اخرست السواق ،،
وبعد دقايق بتقف العربيات وبتتفتح العربيه الي احنا موجودين فيها وبيخرج قيصر وبعدين انا خرجت ولتاني مره اتصدم من شكل المكان” كان قصر كبير مفيش كلمة توصفة غير ان عيني عمرها ما شافت ولا هتشوف حاجة بالجمال دا؟
مشي قيصر ووراه الرجاله وانا كنت بصة للقصر ومنتبهتش ليهم وفجأه سمعت صوت جهوري فوقني ” بتعملي ايه عندك؟؟
ببص ولأول مره اشوفه واقف قدامي مفيش بينا يعتبر مسافات ؟
اترعبت منو وهزيت راسي؟! وبصيت للارض !! انااا….. ورايااا قالها وهوا بيمشي وانا مشيت وراه برعب منه “” ااااه ياقلبي هيخرج من الرعب دااا؟؟
دخلنا لجوة وانا مرفعتش عيني من علي الارض لاني مش عايزه اسرح تاني وهوا مش ضامنه هيعمل ايه،،
كان واقف ويعتبر مفيش في القصر غيرنا ؟؟
قالي وهوا بيبص لجسمي بطريقه غريبة” انتي،؟؟
رفعت عيني وبصيتله” وهوا كمل،،.
إسمك اية،،
انا برعشه،.. عشق….
بصلي شويه وانا رجعت بصيت للارض تاني ،،
انتي عارفة انا مين،،.
هزيت راسي بلأ،.
وهوا قال.. القيصر انا القيصر وانتي دلوقت في إمبراطوريتي .. حياتك القديمة تنسيها ومن النهاردة انتي تحت أوامري في أي حاجة انتي فاهمة،،؟
هزيت راسي بالموافقه وهوا قالي ، ورايا
مشيت وراه ودخلنا لاوضه واسعه وما يقال عنها ملوكيه .. دخل قيصر وهوا بيقلع جاكتة وبيقرب عليا .. رفع وشي بايديه وبص في عيني وانا كنت خلاص حاسة باني هيغمي عليا من الخوف..؟
فجأه شدني من وسطي وميلني علي دراعة وبص لشفايفي وفجأه بدأ يقبلني بطريقة وحشيه كنت بتألم من الوجع مش قادرة امنعه كان عامل ذي كانه ضبع بيفترس غزالة وانا من الوجع بدأت اعيط بعد عني لما دموعي لمست خدة وبصلي وبعد .. وقتها وقعت علي الارض وهوا رجع آخد الجاكت بتاعه وخرج وانا حاولت اقوم ونجحت وقعدت علي السرير وبدات اهدي وحطيت ايدي علي شفايفي الي حسيت وكأنها ورمت ،،
عدي وقت كبير وكنت مكاني وهوا مرجعش للاوضة فقومت ودخل للحمام وغسلت وشي وخرجت وبدأت ابص للأوضه تاني واحللها كانت معمولة بطريقه غريبه كل حاجه فيها أسود كأن الي عايش فيها شخص غامض وبيحب اللون الأسود دليل علي انه شخصيه قوية غامضة ،، رجعت وقعدت علي السرير وانا بفرك في ايدي من التوتر كنت خايفه انام علي السرير فيجي هوا ويزعق فيا فقومت من علي السرير وقررت انام علي الارض علشان ابق مطمنة اكتر وفعلا نمت ..،،،،،،،
___________
في حجرة في القصر كان قاعد قيصر ورافع رجلة علي المكتب وبيدخن السيجار وبيفكر في شئ،،.
“”””
حضرتك متعور.؟؟
نعم”!
والله حتي بص لايدك في هنا دم، وقربت منو ولمست الدم وورتهولة.،
بصلها بلامبالاه ، وهيا مسكت البلوزه بتاعها وقطعت منها حته ومسحت الدم وهوا كان باصصلها بصدمة” انتي مين يا شاطرة وبتعملي ايه في المكان دا،،!
هيا بطفولة” انا عايشة في المخزن دا انا والبنات؟!
قيصر باستغراب” وانتي والبنات وعايشين ازاي في المخزن،،؟
عايشين وخلاص المعلم جابر دا هوا كل يوم بيجيب بنت صغيرة وبالليل بياخد بنت كبيره وكل يوم كدا وانا فاضل سنتين واكبر والمعلم جابر هياخدني انا كمان علشان يفسحني “؟؟
بصلها بصدمة وقام وضغط علي دراعة الي بدأ ينزف جامد؟!
دراعك دراعك في دم كتير جدا ،؟
قربت عليه بخوف ومسكت القطعة الي قطعتها من بلورتها بس كانت اتملت دم”” كانت لسا هتقطع حته تانيه الا انو وقفها؟! لأ متعمليش حاجة انا كويس وراح لعربيته الي كانت مفتوحه وخرج منها علبه وهيا اخدتها منه وبدات تمسح الدم وتعقمو؟!!
انت كويس ،؟
كان حاسس انو دايخ ورجع تاني قعد علي الارض بتعب؟!
انت شكلك تعبان اوي هوا مين عمل كدا فيك؟!
بصلها بتعب” امي؟!
يالهوي هوا في ماما بتعور ابنها كدا؟!!
ضحك علي طريقتها” شوفتي بق “؟ هو انتي إسمك اي
كانت بصالة بحزن علي حالته وهوا قرب ايديه منها وقال، اسمك ايه
هيا بسرعة” عشق اسمي عشق ،،
هوا نطق اسمها وهيا قالت” انت بق اسمك ايه ،.
هوا بصلها وكان خلاص هيغمي عليه.، انتي مرتاحه في المخزن..
قالتله وهيا خايفه عليه وبتقرب” منه الحقيقه كلنا خايفين من المخزن وعايزين اهلناا بس المعلم جابر بيقول انهم ماتو ،؟
بصلها وهو بيحفظ ملامحها” انتي جميله اوي يا عشق،،.
بصتله بخوف.، انت شكلك تعبان اوي انا هروح اجيبلك عصير من الي انا بحبه ممكن يساعدك وهوا قال بابتسامه” انا هطلعك من هنا وهساعدك،،
قالتله بضحكة” هوا انت ممكن تخرجني من المخزن انا والبنات
قال بتعب ايوا
قالت عشق” خلاص انا مصدقاك وراحت عشق ودخلت المخزن ومن لحظتها مخرجتش تاني ؟؟؟!!
ابتسم لتذكر تلك الطفلة التي ساعدته وقال؟!؟
اديني وفيت بوعدي ليكي وخرجتك من المخزن يا عشق وهنتقم من الحيوان الي كسرك انتي واصحابك بس اصبري ،،،؟
خرج من الغرفه واتجه للجناح بتاعه ولقاها نايمه علي الارض وحاضنة رجليها واخده وضع الجنين قرب منها وشالها حاطها علي السرير وشال خصله من علي شعرها وهيا كانت نايمة وكان شكلها برئ جدااا بص لشفايفها ولقاها ورمه وقف وقرب منها ببطئ طبع قبله علي شفتها وهيا صحيت ولقته في وشها وهوا كان باصص في عينيها ورجع قبلها وهيا عيطت وغمضت عينيها بخوف منه خلاه بعد عنها وصرخ بغضب وقال جملة خلتها تقف من الصدمة ……

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق القيصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *