روايات

رواية أحببته من رواياتي الفصل العاشر 10 بقلم رحمة سكيكر

رواية أحببته من رواياتي الفصل العاشر 10 بقلم رحمة سكيكر

رواية أحببته من رواياتي البارت العاشر

رواية أحببته من رواياتي الجزء العاشر

أحببته من رواياتي
أحببته من رواياتي

رواية أحببته من رواياتي الحلقة العاشرة

فهد بصدمه: اي دا
وتين ببساطه: عدسات
فهد وهو يقاوم ان لا ينظر الي هاتين العينين يا لله:ه اه ايوه لي لبسها
وتين ببتسامه: مينفعش امشي من غيرهم علشان عنيا بس انشاء لله هعمل العمليه
فهد ببتسامه علي تفائلها: تعااي يا وتين فهد حطلها القطره رعد ببتسامه ماكره: بابي
فهد: نعم
رعد: العب معانا شويه صغننين بس
فهد: بابي وراه ميتج يا حبيبي
رعد بزعل:شويه صعننين بس
وتين بطفوله هي الاخري:شويه صغنيني بس
فهد ببتسامه في نفسه :بربي طفلين يا ربي يله فهد كان مستمتع معها جدا فهي شخصيه مرحه جدا وجميله
عده الاسبوع مابين انجزاب فهد واهتمامو وحبه بوتين وكلنها طفلته و وتين ايضا اتعلقت بيه جدا
.يوم الفرح تجهزات في قصر فهد لاستقبال زوجه فهد السيوفي فهو ليس بقليل ابدا بتجمع الصحافه والمذعين ليعرفو من هذه التي تتزوج فهد السيوفي

في بيت وتين
علي ببكاء: هتسينا يا وتين وهتمشي
احمد ببكاء هو الاخر: وتين متسبناش
وتين وهي تمسح دموع احمد وعلي وتحاول التماسك: بس انا عمري ما هسبكو ابدا انتو عيلتي
احمد وعلي بحتضان وتين: ههتوحشينا اوي
وتين ببكاء هي الاخر: انتو بتعيطو لي دلوقتي ثم اضافت بضحك حتي تخفف الجو يله علشان اختركم البدل وله اي يله
احد دق الباب
علي قلل وهو يجفف دموعه: مش ملحظين ان احنا كل ما نتجمع حد يقطعنا
ميدو بضحك: ملاحظ
قام احمد فتح الباب وجد فتيات كتير
احمد بستغراب: يانعم
احد الفتيات: احنا Group الي بعتنا فهد بيه من شركه Follows Princes لتجهيز وتين هانم
احمد: اه اتفضلو
نزل كل من علي واحمد يلبسو في بيت واحد صاحبهم علشان يسيبو البنات لوحديهم
بعد ساعه ونص كانت اميرتنا جاهزه بفستانها الجميل وحجابها فكانت رائعه لا بل جميله جميله جدا
عند احمد وعلي
علي: انتا مصدق ان وتين هتمشي
احمد بحزن: تصدقني لو قلتاك مش هستحمل
علي بحزن: وله انا يا احمد

وصلت العرييه حتي تاخذ جميلتنا الي القصر لعقد القران بينها وبين فهد
بعد مده في القاعه يوم الكثير من رجالي الاعمال المشهورين وكان في الاستقبال احمد وعلي لاصحابهم و جيرانهم
نزل فهد وحده من الدرج صفق القاعه لحضوره واخذ يتحدث ااي بعض رجال الاعمال وهو متشوق لروئيتها فمن الصباح لم تاتي حتي تلهو معه وتجلس معه فهو اشتاق لحديثها جدا
مضي بعض الوقت وخرج احمد وعلي حتي ياخدو وتين
علي بتنهيد: مش هتعيط بس لزم تبقي اوي
احمد بحزن لانها تتركه وفرحه لاخته: هحاول امسك نفسي بس اهدي
صوت سياره تاتي مزينه بلورد الاحمر البلدي شديد الحمره
في السياره اخذت نفس عميق ونزلت اول ما شفها احمد وعلي بلابيض بكي كل منهما
علي ببكاء: انتي مش قولت مش هتعيط
احمد بحزن : عارف بس مش قادر هتبعد عننا خلاص يا علي تحرك الاخوان الي اختهم. امسكا بيدها وقبلها وتحركو الي القاعه التي كانت في اشهر الفنادق الموجوده
اطفي الانوار في القاعه الي نور الباب توجه الانوار الي الباب دخول وتين وبيدها اخويها
صدمه صدمه صدمه لكل الموجودين هل هذه الحوريه ملك الفهد الان يا الهي
توترت وتين من كميه الناس الموجوده
رعد بطمئنان: متخفيش احنا جمبك يا مامي
ابتسمت وتين ودخلت وكان ذلك في صدمه فهد هل ستكون ملكه هو كم هي جميله لا بل رائعه تحركت وتين حتي وصلت ااي فهد

مد يده ياخذها
احمد بمومنعه: اوعدني انك مش هتزعلها ابدا
فهد ببتسامه: اوعدك
علي: اوعدني انك تفهمها وتخاف عليها دي جوهرتنا
ابتسم فهد اهذان الاخوان: اوعدك
واخذ وتين ودلف الي الكرسي لعقد القران
المآزون: قول ورايه يا ابني انتي استخرت لله
احمد: انتي استخرت لله
المآزون: وزوجتك موكلتي
احمد: وزوجتك موكلتي
المآزون: الانسه وتين احمد المصري
احمد: الانسه وتين احمد المصري
المآزون: البكر الرشيد
نظر احمد لوتين ببكاء: قره عيني وروح فؤادي ثم قال علي ببكاء هو الاخر: صديقتي بلا شبهه وحبيبتي بلا غيره
بدا البكاء بكل القاعه علي هذان الاخوان وبكاء وتين وهي ممسكه بفهد
احمد ببكاء: رفيقه العمر مضمومه و القلوب بحبها مسكونه
علي ببكاء: سبب الرزق رغم ضعفها ام اخويها رغم صيغرها
احمد وعلي في نفس الوقت: سيبلنا الي الجنه باذن ربها شمس ايامنا وقمر ليالينا
اكمل المآزون عقد كتب الكتاب بعد هذه الحظه بين الاخوان وقال جملته الاخيره (بارك لله وجمع بينكم في خير)

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببته من رواياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *