روايات

رواية بيت الشرقاوي الفصل الثامن 8 بقلم ريمو حسني

رواية بيت الشرقاوي الفصل الثامن 8 بقلم ريمو حسني

رواية بيت الشرقاوي البارت الثامن

رواية بيت الشرقاوي الجزء الثامن

رواية بيت الشرقاوي الحلقة الثامنة

حسام لسة هيمد ايده على نور فاجاة لقى عمرو بيمنعه
حسام:سبني واحد وبيربي مراته
عمرو بهدوء:محصلش حاجة يا استاذ مش زي ما انت فاهم المدام كانت جاية تقعد مع اختي مش اكتر ومكنتش عارفة اني موجود
حسام:بدا يهدى تمام اتفضلي يا هانم
نظرت لها سيلا باطمئنان ونور كانت مرعوبة عشان هي متاكدة ان حسام هيضربها اما تروح
وبتروح نور مع حسام واول ما بيدخلوا بيزقها
رايحة البيت وفي راجل يا فاجرة ونزل فيها ضرب تحت صويت وعياط نور وهي ببتوسل وتقوله :كفاية انا كنت راحة اقعد مع سيلا
حسام :معتش فيه مرواح هناك
نور:ماشي ماشي هعمل اللي انت عايزه بس مش تضربني
حسام:قومي انجري اكويلي القميص عشان اخرج
نور بخوف وتالم من وجع جسمها :حاضر حاضر
وبتقوم فعلا تكويلوا القميص وبيلبس ويمشي وهي بدنها تبكي لحد ما يقطع عياطها صوت…..
في منزل محمد الشرقاوي
بيدخل زين ويقوم محمد بفرحة ويقول :كنت متأكد انك هترجع وهتعرف انك غلطان
زين بيزقه :بتقول ايه يا راجل انت وبيعلي صوته واعتذر لك ليه اصلا انت مين
مخمد بصدمة في ابنه:بتقول ايه يا ابني انا ابوك انا دايما كنت بفضلك على اختك وحبيتك اكتر منها ودلوقتي بتعمل معايا كدة
زين بيضحك ويبصله باستهزاء ويخش جوة اوضته
ومحمد بيقعد بصدمة في ابنه ويقول في نفسه:معقول ده ابني اللي حبيته وكبرته وكنت فرحان بيه جدا معقول ده الراجل اللي هيكون سندي معقول ده اللي كنت دايما بضرب اخته وبفضله عليها وكنت بخلي يضربها ويمشي كلمته عليها بالرغم انها الكبيرة
معقول هو ده اللي كنت بخلي اخته خدامة تحت رجله على اساس انه الراجل ودايما كنت فخور ان عندي ابن ولد اكيد لا اكيد هو زعلان من حاجه او متغير فترة وهيرجع زين االي اعرفه
بيفوق على صوت عياط هند مراته بيقوم يشوف في ايه وبيروح يلاقي مراته على الأرض وزين قدامها
محمد:في ايه يا زين مامتك مالها
زين ببرود مفيش قولتلها اغسليلي القميص عشان البسه وهي معملتش اللي قولتلها عليه ضربتها ووقعت
نظر اليه محمد بصدمة شديدة:انت بتضرب امك يا زين بتمد ايدك عليها هي دي تربيتي ليك
زين باستهزاء:اه ويمشي وسيبه وطلع سجارة وشربها
ومحمد فاق من صدمته وقوم هند اللي كانت بتبكي
هند :شوف آخرة تربيتك ودلعك ليه شوف تفضيلك ليه على اخته شوف دلوقتي بيمد ايده على امه شوف تعويدك ليه ان كل حاجه هو عايزها تحصل لسبب انه هو الراجل شوف بيحصل فينا ايه دلوقتي وبتسيبه وتروح اوضتها تبكي بحسرة على بنتها وعلى اللي ابنها بيعمله فيها
اما في الصالة محمد قعد بتوهان:معقول دي آخرة تربيتي معقول دلعتك عن اللزوم يا زين دلوقتي بزق ابوك وتوقعه وتضرب امك عمال يفكر في كدة وعقله مش مستوعب بس برده كان بيعند وبيقول اكيد في حاجة بس ويتعدل كان محمد بيكابر مع نفسه
عند نور بيقاطع عياطها رنين تليفون المنزل وبتمسح دموعها وتقوم ترد
نور بصوت بتحاول انه يكون طبيعي:الو
سيلا بلهفة:نور انتي كويسة جوزك عملك حاجه
نور في ثواني افتكرت اللي حصل وانفجرت في البكاء وسيلا قلقانة عليها وطبعا جمبها عمرو بيطمن عليها وعشان يتفقوا هيعملوا ايه
سيلا:نور اهدي بالله عليكي عشان صحتك والبيبي
نور بتبدا تهدأ:خلاص يا سيلا انا كويسة شكرا لسؤالك
سيلا بزعل:عيب يل نور انتي اختي وبتفتح سيلا اللي اسبيكر وبيتكلم عمرو
عمرو :اسمعيني يا مدام نور انتي مينفعش تسكتي اكتر من كدة وخاصة انتي حامل لازم تتطلقي منه
نور بخوف :ده يطلقني وأهلي يبهدلوني والنبي لا خلاص مش عايزة حاجة
عمرو:يا مدام نور اهدي ومتخفيش عشان تعرفي تاخدي حقك اول حاجه على حسب كلامي معاكي وضربه ليكي اكيد فيه علامات ضرب لانه بيضربك باستمرار لازم نعمل تقرير بيثبت كدة عشان يكون فيه دليل في ايدنا
نور:طيب ماشي
عمرو:تاني حاجه لازم متوضحيش انك خايفه منه وتحافظي على نفسك وعلى البيبي
نور بتسمع الباب بيتفتح:طيب ماشي هقفل عشان جوزي جه سلام
وبتقفل معاه
نور بتوتر:هتاكل
حسام:حطي الاكل وبتحطله نور الاكل وهو بياكل بيقول
حسام:مش بتنزلي تساعدي امي ليه
نور بتوتر :الحمل تعبني بس مش بقدر
حسام بغضب:لا هتساعدي امي والله لو قالتلي او اشتكت تاني لكسرلك عضمك ومليش دعوة بالحمل اتصرف يا هانم امال انا جيبك لي مش عشان تخدميني وتخدمي امي
نور :حاضر والله هنزل
والحوار بينتهي على كدة بينهم وبيخوشوا يناموا تاني يوم الصبح حسام بينزل الشغل ونور بتكون تعبانة مش بتقدر تساعد حماتها وبتدنها طول اليوم على السرير وقبل ما حسان ييجي تليفونها رن بترد نور :الو
هند:عاملة ايه يا بنتي
نور بدموع :ماما وحشتيني اوي انا مش كويسة خالص
هند بدموع:استحملي يا بنتي عشان خاطري واخبار البيبي ايه
نور :كويس بيقاطعها دخول حسام
حسام :يعني انتي قاعدة هنا تتكلمي في الموبايل ومنزلتيش لأمي والله لاربيكي واشرب من دمك ونزل فيها ضرب ونور بتصرخ وبيبعد عنها وبيلاقي دم نازل منها
حسام بصدمة :ايه ده دم…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بيت الشرقاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *