روايات

رواية شهد وفارس الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة أحمد

رواية شهد وفارس الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة أحمد

رواية شهد وفارس البارت الثاني

رواية شهد وفارس الجزء الثاني

رواية شهد وفارس الحلقة الثانية

الدكتور:الاستاذ فارس بقالو كتير مكلش وضغط الشغل وغير كدا هوا عنده ثقب ف القلب ولازم عمليه
شهد بصت للدكتور بصدمه ودموع
الدكتور:متقلقيش العمليه نسبت نجحها 60% ف مفيش قلق وحظك أن فارس جيه كشف عندي
شهد:طب يادكتور معاد العمليه امتا
الدكتور: بعد تلت ايام بس اهم حاجه نفسيته تكون كويسه
شهد:تمام يادكتور
مشي الدكتور وارحت شهد جمب فارس لقيته سخن جابت ليه كمدات وعملته وقعدت جمبه لحد ميفوق لحد م غلبها النوم
(معلش لو فيه أي حاجه غلط الكيبورد ياجدعان 🌚👀)
____________________________

 

 

تاني يوم
فارس صحي لقه شهد نايمه جمبه بصلها شويه وقال ف نفسه ملاك بقا انا متجوز المز ده شهد ابتدت تتحركك ف عمل نفسو نايم بسراعه صحيت شهد تتاكد من حرارته لقيتها نزلت بعد كدا بصتلو هوا كمان شويه وبساتو من خدو 🤓
فارس:يافضحتي بتبوسيني وانا نايم ومن خديي
شهد بخضه: امتا ده حصل (ف نفسها انا مني لله)
فارس بخبث:من شويه ولا انا بتهيقلي
شهد بسراعه:ايوا ايوا بتهيقلك
فارس: امم هوا اي الي حصل امبارح
شهد:محصلش لقيتك دايخ امبارح اما جيت ووقعت جبت ليك الدكتور وقال وسكتت
فارس:قال اي؟
شهد:احم عندك ثقب ف القلب
فارس:م انا عارف
شهد بصدمه:وحيت امك عارف منين
فارس:بعيدا عن كلمت امك دي بس هقولك قبل م تتجوز ب فترا ابتديت اتعب ف روحت عشان اكشف وعرفت سعتها
شهد: طب ولي معملتش العمليه وجدو عارف ولا لا
فارس:مش عارف لي معملتش العمليه بصراحه بس.جدو ميعرفش حاجه
شهد:فارس انت بتهزر فارس عشان خاطري اعملها لو مش علشاني عشان جدو
فارس بصلها شويه وقال
_____________________

 

 

معلش علي لحظه الفصلان دي بس نسيت أعرفكو بيا
انا شهد عندي 24 سنه اتخرجت من كليه فنون بحب الرسم جداا بابا وماما اتوفو ب حدثه من سعتها واانا عايشه مع جدو اما بقا فارس يعتبر صديق الطفوله وبحبو من واحنا صغيرين
اما انا بقا فارس عندي شركه انا وصحبي مروان استراد وتصدير عندي 28 سنه زي م قالت شهد بابا اتوفي بحدثه متدبره من مجهول هتعرفوه بعدين وماما اتوفت بعدها ب شهرين وعشنا مع جدو كنت بحب وحده من فترا بس طلعت عرفاني عشان الفلوس وسبتها
مروان صاحب فارس وشريك معه ف الشركه وصحاب من الطفوله وهيبقا جديد ف الرويا
روان صحبت شهد من الجامعه وقريبين اوي من بعض وبردو هتبدا تظهر ف الرويا
حامد يبقا جد شهد وفارس عنده 70سنه مراتو ماتت من خمس سنين عندو ولدين محمد ابو فارس و محمود ابو روان
روان عندها اخ بس مسافر بقالو كتير اسمو حمزه
نكمل
_____________________________
فارس بصلها شويه وقال: هتفرق معاكي
شهد :اوي يافارس عشان خاطري
فارس بتنهيده:حاضر

 

 

شهد بفرحه راحت حضنته جامد
فارس بصدمه بس بدلها الحضن
شهد اخدت بالها من الي عملتو :احم انا اسفه بس..
فارس قطعها:انا جوزك والله محد غريب
شهد بضحك:طيب ياسيدي مش ناوي تئكلنا ولا هنام علي للحم بطننا
فارس:مبتشبعيش ابدا كدا
شهد بفخر:لا 😌هنقر بقا
فارس:اتنيلي هتكلي اي
شهد:بص عشان الدايت يعني بيتزا ب المشروم وشاورمه فراخ وكتر التوميه وب المرا كيس شيبسي ب الشطه وبيبسي دايت
فارس بصدمه: بعد ده كلو وبيبسي دايت ياشيخة حرام عليكي
شهد:قليلن صح؟
فارس:اوي بصراحه
شهد:ايوا يبني عشان الدايت
طلبو الاكل وكلو ونامو
تاني يوم صحي فارس علي رنه تلفونه
مروان: اي يابني فينك يلا عشان فى ميتينج بتاع الوفد الايطالي هنتاخر
فارس:طيب طيب جي مش هتأخر سلام
قام فارس اخد دوش وجهز نفسه صحيت شهد لقيته بيلبس
شهد:رايح فين
فارس:رايح الشغل
شهد نطت من علي السرير :ممكن اجي معاك ونبي
فارس :لا عشان انتي تعبانه
شهد: عشان خطري
فارس:مستحيل

 

 

بعد نص ساعه
فارس:ياشهد هتاخر علي الميتينج يلااااا
شهد طلعت كانت لبسه دريس بيبي بلو وطرحه شكلها كان حلو اوي
فارس ف سرو:يخربيت حلاوتك:احم طب يلا
وركبو العربيه فارس اول م نزل مسك ايدها ودخل وسط استغراب العمال
دخل المكتب
فارس:متخرجيش من هنا ومتكلميش حد نهائي لحد م ارجع
مروان دخل عليه:ما بدري
فارس:ياعم اسكت شهد الي اخرتني
شهد بصتلو بصدمه:بتبعني يا فارس
مروان:ممثلين جامدين المهم عامر عايز يقبلك
فارس بغضب مكتوم:عايز اي الزفت ده
(ملحوظه عامر يبقا منافس ليهم كان هوا وبابا صحاب بس ابو فارس الي هوا محمد كان شاطر ف شغلو اوي عامر ابتدي يغير منو وبقا يحاول يدمره بكل الطرق لحد م دبر ل محمد حادثه ومات وحاول يقتل فارس اكتر من مرا )
مروان:معرفش والله زيي زيك
فارس حاول يهدي نفسه:خليه يتزفت
دخل عامر بخبث:اهلا يافارس
فارس بكره:خير يا عامر عايز اي
كل ده وشهد وقفه زي الاطرش ف الزفه
بص عامر علي شهد: واو لا بس قمر ولسا هيكمل لقه فارس مسكه من هدومه :قسما بالله لو م اتلميت واحترمت نفسك لهنسي انك كنت صحاب ابويا وهزعلك
عامر : هخدها منك يا فارس وهتشوف
فارس:بعينك ياعامر
ومشي عامر وجريت شهد تحضن فارس وعيطت
فارس:اهدي خلاص مش هيقدر يعملك حاجه طول منا جمبك
شهد بعياط:انا خايفه عليك ل يعملك حاجه يا فارس
فارس:متخفيش ياشهد طول منا جمبك
عدت الايام لحد م جه يوم ولا علي البال ولا علي الخاطر

 

 

صحي فارس لقه شهد نايمه جنبه وحضنه باس راسها ولبس وراح الشغل صحيت شهد ملقتش فارس جمبها عرفت انو راح الشغل قامت تظبط الدنيا وتعمل اكل لقت تلفونها بيرن وكانت روان
روان: الو يا شوشو وحشتيني بقالك كتير متصلتيش
شهد:ياحبيبتي انا اسفه حصل معيا حاجات كتير هبقا احكيلك عليها
روان:يبقا نتقابل بكرا ف مول…. وبالمرا نعمل شوبينج
شهد:خلاص هشوف وارن عليكي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية شهد وفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *