روايات

رواية خفايا القدر الفصل الثاني 2 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر الفصل الثاني 2 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر البارت الثاني

رواية خفايا القدر الجزء الثاني

رواية خفايا القدر الحلقة الثانية

انا. سمعت انك دكتورة علاج طبيعي وان ابوكي رفض يخليكي تشتغلي بعد ما اتخرجتي رغم تفوقكك ف دراستك
غزل: 🥹ايوه ده اللي حصل بس بردو. مفهمتش انت هتحتاجني ف اي
محمود: انا ابني عمل حادثة من خمس سنين فقد فيها قدرته على المشي وديته يتعالج عند احسن الدكاتره وكان. كل كلامه واحد انه محتاج حالته النفسية تتحسن وده عامل. كبير ف العلاج الحاد*ثة دي اخدت منه مراته وهو. مش عايز يصدق لحد دلوقتي انها اتوفت وكمان ابنه اللي كان لسه هيشوف الدنيا
غزل: الحقيقة مش عارفه اقولك اي بس انا هفيدوا بايه
محمود: انتي وابني عانيتوا كتير ف حياتكم وممكن تكونوا العوض ل بعض ساعدي ابني ي غزل خليه يرجع يضحك تاني انا نفسي اشوف ضحكت ابني بعد الخمس سنين دول
غزل: هعمل كل حاجه ف وسعي عشان يرجع يمشي علي رجليه تاني
محمود: وانا اوعدك لو عايز تمشي بعدها انا مش همنعك ولو عايزه تسافري انا هتكفل بكل مصاريفك لحد ما تستقري
لسه غزل هتتكلم سمعوا صوت خبط علي الارض
محمود: عاصف ابني جري علي الاوضة كانت ف الدور الارضي وغزل جريته وراه دخلوا الاوضة ولع النور لقا كوباية الميه واقعة علي الارض اخد نفسوا وقعد علي طرف السرير
غزل: قربت من السرير عشان تشوف عاصف اتسحرت من جماله عيونه زرقاء وعندوا لحية خفيفة تزيده وسامه ورغم جماله باين فيه حزن كتير ف عنيه جابت كوباية الميه وقربت منه عشان يشرب زقها بايده وقعت ف الارض
محمود: غزل انتي كويسه
غزل هزت رأسها باه
محمود: عاصف اب اللي انت بتعمله ده الدكتوره غزل جايع عشان تساعدك مينفعش تتصرف معاها كده
عاصف: قولتلك انا مش عايز مساعدة من حد وخليها تمشي
محمود: غزل مش هتمشي وهيا دكتورتك من انهارده
عاصف: هنشوف هتمشي ولا هتفضل
محمود: تعالي ي غزل وسبيه
طلعت غزل ومحمود من الاوضة
محمود: حقك عليا ي بنتي عاصف طبعوا صعب ومفيش دكتور كمل معاه
غزل: متخفش ي عمي باذن الله مش هسيبه غير لما يتعالج
محمود: شكرا ي بنتي
غزل: انا اللي بشكرك ومش هقدر اوفيك حقك مهما عملت
محمود: تقدري تطلعي ترتاحي ف اوضتك دلوقتي بكره قدامك يوم طويل
غزل: تصبح على خير
محمود: تلاقي الخير
ف صباح يوم جديد ملي بالاحداث الشيقة صحيت غزل واتوضت عشان تصلي الفجر
اللهم مع اذان الفجر ادخل السكينة علي قلبي وثبتني علي دينك وصلاتك يارب انا بحمدك علي كل حاجه حصلت لحد دلوقتي انا عارفه انك مش هتخذلني انا ثقتي فيك كبيره وانت عند حسن عبدك اجبر قلبي واجعل الايام القادمة جبرا له يارب وفقني ”
نزلت تحت قابلت الخدامه ف وشها سالتها علي محمود قالتها انه خرج راح الشركة
غزل: وعاصف بيه فطر ولا لسه
_مش بيفطر ي هانم ولا بيصحي دلوقتي
غزل: المطبخ من فين
_من هناا
غزل: طب تعالي معايا هجهز الاكل واكتبلك من النهاردة اكل صحي ل عاصف بيه مش هياكل غيروا
_اوامرك ي هانم
غزل: قوليلي ي غزل انتي ف مقام ماما
_ربنا يخليكي ي بنتي
غزل: تعالي نعمل اكل سوا
_والله اني حبيتك قوي
غزل: ربنا يخليكي
دخلت المطبخ وابتدت تعمل شوربة الخضار بعد وقت خلصت وراحت الاوضة عندوا خبطت مفيش حد فتح دخلت لقت الاوضة كلها عتمه اخدت نفس وحطت الاكل علي السفرة ملقتش حد ف الاوضة فتحت الستاير الاوضة مطلة علي الجنينة اخدت نفس وبتتمتع بمناظر الطبيعة جي صوت من وراها خلاها اتخضت ******

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *