Uncategorized

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة العاشرة 10 بقلم سما محمد

 رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة العاشرة 10 بقلم سما محمد

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة العاشرة 10 بقلم سما محمد

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة العاشرة 10 بقلم سما محمد

في فيلا بدر تحديد في غرفته بعد أن انتهى من مكالمته الهاتفيه دخل واستبدل ثيابه واعتدل في سريره لي ينام وهو يفكر في كيفيه حمايه صغيرته الطفله الذي يعشقها سمع همسات في الخارج بعدها سمع صوت طرقات الباب فقام بنفسه لي يفتح ونظر وجدها بحر
بحر ممكن ادخل
بدر طبعا اتفضلي تعالي مالك في ايه
بحر في حد في الاوضه بتعتك وانا خايفه واتسحبت مني غير ما ياخد باله
بدر وابتسم وقال تعالي معايه قوليلي شوفتيه فين بالظبط
بحر اختبئت خلف ظهر بدر جوا في اوضه التدريب بتاعتك الي في الاوضه
بدر ودخل بي حذر شديد لي يرا ما في الغرفه
وبحر خلفه تماما تلتصق بي ظهر بدر
وفتش المكان جيدا ولم يجد شئ
بحر طيب انا عايزه انام بس خايفه ممكن تنام هنا
بليز السرير كبير انت نام في طرف وانا في طرف
بدر وانتي مش خايفه مني مثلا
بحر انا واثقت فيك النهارده بي حياتي لما قفزنا بل مظله هخاف على نفسي ازاي انت حفظت عليا من الدنيا كلها ومافيها واحساس وصلني منك انك مستعد تخاطر بي حياتك علشانى حاسه انو بتخاف عليا واحساسي عمره ما خاب ابدا بس ممكن طلب كمان بقى لو مش هزعجك هو احنا ممكن نصلي سوا قبل ما انام الاني النهارده معرفتش اصلي لانو كنت بشعري وطول النهار برا
بدر انا فعلا مصليتش النهارد بس انا هصلي لواحدي لسه اؤانك انك تصلي وآرايا مجاش لسه
بحر علشانى يا بدر لو سمحت طول عمري بشوفك في المدرسه وانت بتصلي بي اصحابك اتمنيت اني اصلي وراك لان صوتك حلو في قرايه القرآن
بدر ده بابا فهد الله يرحمه علمني انا ومحمود القرآن الكريم والتلاوه قبل أي حاجة تانيه وبرضو لسه أوان صلاتك ورايه مجاش مش هتصلي ورايا غير بعد فرحنا على بعض ان شاء الله
بحر وابتسمت له ابتسامه صافيه فيها باليغ حبها له
و قالت إن شاء الله خلاص انا هصلي لوحدي بس مافيش مأنع ابدا انك تصلي هنا جنبي بس كل واحد لواحده
بدر ماشي يا بحري
????????????????????????
بينما يتحدث هو وبحر كان هناك شخص آخر يستمع لهما وهي چودي التي كانت تريد اخافه ليان ابنه عم بدر او كما كانت تعتقد انها ابنت عمه حتى سمعات بدر وهو يقول يا بحري ظلت تلعن في نفسها وكيف هي لم تعرفها منذ البدايه ولاكن ما الذي يحدث طلما بحر لازالت على قيد الحياة وظلت تفكر ماذا ستفعل لانه مادمت بحر لن يحبها بدر ابدا وسيظل أثير عشق بحر وقرارات ان تعرف كل شيء ولما ذيفو خبر موتها وما هي علاقه بدر زوجها بي الموضوع لذلك قرارت وبكل غباء تنفيذ خطه محكمه الإيقاع بين بدر وبحر حتى يخلي لها حبيبها بدر ويحبها هي لاتعلم ابدا انها هكذا سوف دمرت كل خيوط المحابه بينها وبين بدر
???? ????????????Samaa ????????????????
انتهى بدر من صلاته وانهت بحر صلاتها ايضا
ولاكن بدرمنذ ان دخل الي الغرفه حسه الأمني يخبره بي وجود من يرقبهم وذهب بخطوات بطيئه لي يراي من يراقبهم ولما وكيف استطاع تخطي الفيلا الخاصه به إذا به يجد امامه فى مرائه الغرفه ان چودي هي من تتنصت عليهم وانها هي من اخافت بحر منذ قليل لذ بهدوء تام ذهب ناحيه الباب وفتحه اذا بي چودي كادت تسقط ما أن فتح الباب الذي كان مردود بحيث رائها بدر من ذويه الباب
وقف بدر أمامها وهو يضع يديه على بعضها ويقف بي شموخ ونظره لو كانت تقتل لا اردتها قتيله
اما چودي فا وقفت في قمه الخجل الممزوج بي الغضب وكانها تدافع عن زوجها فعلا وكأنه لها حق في فعل كل شيء
بحر تنظر لها بداهشه وصمت
بدر تقدري تقولي ليا كنتي وقفه تتصنتي على الباب ليه
چودي ودارت غضبها ونظرت ناحيه بحر وتصنعت السعاده وجرت ناحيه بحر تضمها وهي تقول لها الحمدالله انك عايشه انتي كوايسه بس انتي ازاي اتغيرتي كده ها ازاي وهي تنظري لها وداخلها نار مُستعره تكاد تموت حقد وحسدا وكرها من جمال بحر الذي كانت تخفيه بي الحجاب والانسيز و تقول في نفسها انها ها هي امراءة وسرقت عيني بي جمالها
بحر وابعدتها بعيد عن حضنها برفق وقالت لها بطلي بقى يا چودي كفايه كدب بقى ونظرت إلى بدر بي عتاب وأكملت قائله انا عارفه انك بتكرهيني وعارفه انتي بتكرهيني ليه علشان بدر وانتي بتحبيه بس الي مستغرباه انك انتي اكتر واحده عارفه انا بحب بدر قد ايه انتي اكتر واحده عارفه من امتى وانا بحبه صح يا صاحبت عمري
چودي وحاولت ان تتصنع الطيبه اه كنت عارفه وبصراحه بدر بيخلي اي ست تتعلق بيه وابتسمت بمكر وأكملت اه انتي لسه صغيره متعرفيش يعني ايه جواز وهو اختارني انا يبقى ذانبي ايه بس انا فرحت انك عايشه
بدر وغضب بشده منها وقال كنت بسئلك بتتصنتي علينا ليه بس على العموم اعملي حسابك انه اي مخلوق يعرف ان بحر عايشه او لمحت بس لسانك بيتكلم عن انها عايشه مش هيحصل خير فاهمه وانا مش بهدد انا بنفذ على طول فاهمه ومن هنا لحد ما ارجعها مصر هي ليان بنت عمي وايك ثم اياك المح طيفك بتتصنتي وتتجسسي عليا كده تاني فاهمه ولا تحبي تفهمي بطريقتي
نظرت چودي بمكر إلى بحر التي تقف أمامها وقالت وهي تبتسم لا يا بيبى بعشق طريقتك ابقى فاهمني لما نبقى مع بعض باي تصبح على خير
وخرجت مسرعه حتى لا يتحدث بدر مره اخرى واشغلت نار الغيره في قلب بحر منها
بدر ونظر في اثرها بتعجب ونظر الي بحر وقال حبيبتي اوعي تصدقي اي كلمه قالتها ليكي انا عمري ما لمستها ابدا ولا هيحصل أبدا انا اتجوزتها بس علشان متتفضحش غير كده لا
بحر ونظرت بحزن على صديقتها وعلى ما يحدث وهل تصدقها ام تصدق من آمنت عليه نفسها من وضعت حياتها بين يديه ورجحت كفت بدر عندها ابتسمت ابتسامه مزوجه ببعض الحزن وقالت يا ريت لو بابا هنا كان اخذني في حضنه
بدر وابتسم على عفوايه بحر واقترب منها وقال انا موجود وفتح لها ذرعيه وقال متخافيش ربنا مش هيزعل منك لو حضنتني وانتي زعلانه كده بس لو حد تاني اوعي انا بس فاهمه ولا لا
نظرت له بدر ليه ان شاء الله انت جوزي وانا معرفش
بدر ونظر لها وقال اممم حاجه زاى كده المهم انك ليا انا ومتاكد انو مش حرام لو حضنتك
بحر ونظرت لي بدر واحتضنته لأنها بالفعل كانت تحتاج إلى ضمه منه كانت في أشد لحظات حزنها من ما يحدث معها
اما بدر كان ينظر لها ويفكر كيف لي شخص مثله مدرب على أعلى مستويات ضبط النفس ومع صغر سنه ومهارته العاليه كيف له وفي حضور تلك الصغيره لا يستطيع التركيز الا عليها هي فقط كيف له ان ينسى كل شيء بي حضورها كيف له ان يكون بهذا الاستهتار امس قد نسي امر هاتفها واليوم قد علمت چودي انها بحر وانها على قيد الحياة ونظر للسماء وقال في نفسه ياالله قد زرعت عشقها وحبها في صدري فا أعني على حمايتها وبارك لي فيها
اما بحر تنعم بحضن بدر ودفئه وتدعو الله أن يبارك لها فيه وان لايحرمها منه وفاقت لي نفسها وابتعدت عنه كما تفعل وهربت منه بأنها نامت في السرير وغطت وجهها بي لحفها حتى لا يتحدث إليها بدر وحتى لاتظل في حضنه الذي تحرمه على نفسها لأنها لاتعلم انها زوجته وهو لم يخبرها لانه وعد بذالك
اما عند والد بحر فا شعر بي زوجته وهي تنظر إلى صوره ابنتها وكادت تبكي إلا أنه ضمها اليه وقال حبيبتي ربنا بس يختبرنا مش اكتر بكره ربنا يرجعها تاني لينا المهم تبقى في امان
????????????????♥️♥️♥️♥️????????????????????
الينور انا بس حاسه بيها وحاسه انها تعبانه ومحتاجه لينا جنبها يا محمد حاسه ان في حاجه مزعلها
محمد متخافيش بدر جنبها وهيحافظ عليها من كل حاجه لحد ما الي اسمه ليل ده يظهر ويرجعها مصر بإذن الله بعدها هناك هتبقى في امان ان شاء الله
????????????????????????????❤️????????????????????????
في مكان آخر تحديدا في ???????? مصر يجلس واحيدا على أحداي الكافيهات وهو منشغل بي هاتفه المليئ بي صورهم معا ويقول في نفسه وحشتيني قوي عارف انك مش بتحبيني بس انا بحبك
وسرح بي ذكرياته الي مشهد لهم في المدرسه حين كان يجلس في آخر الصفوف لي يراها ويتئملها دون أن تشعر حين كانت تدرس بي جد لأنها تريد ان تتحمل عباء المسؤليه عن ابيها حين تتخرج
وتذكر حين كانت تتحدث اليه بي كل عفوايه ولاكن مشكلتها انها دائما ما تراه أخيها ولاكن هو يرها عشقه وفاق من شروده على يد توضع على كتفه
وصوت احد ينادي عليه احمد احمد انت سراحت فين بقالي كتير بكلمك
ونظر لي يجدها ايه صديقتهم هو وبحر وچودي
أية ايه يا عم احمد بكلمك من شوايه وانت سرحان كانك مسمعتنيش
احمد وتنهد وقال اسف يا ايه مخدتش بالي انك بتكلميني
أية لحد امتى يا احمد هتفضل كده ها
احمد اقصدك ايه
أية انت عارف انا اقصد ايه انت هتفضل تحبها وهي بتحب بدر وانت عارف مش انت لواحدك كلنا عارفين انها بتحبه وبتحبك انت كمان بس زاى اخوها
احمد أية لو سمحتي بطلي كلام في الموضوع ده
أية طيب فكر تنساها وشوف حواليك يمكن تلاقي حد بيحبك وانت مش شايفه بسبب اصرارك على انك تحب حد مش بيحبك
احمد انتي هتفضلي واقفه كده كتير اتفضلي اقعدي
أية انا اه حاضر تصدق مخدتش بالي اني واقفه
احمد وابتسم قال انتي الي قصيره علشان لما بتعقدي مش بتبقى بيانه ههه يا طفله
أية اسم الله عليك انت
احمد مالي ما انا طويل اهو مالي انا
أية عارف انا بحر وحشتنى
أحمد ومين سمعك والله وحشتني انا كمان متعرفيش هتنزل مصر امتي
أية اكيد قبل الاجازه ماتخلص امم وبالنسبة لي چودي ايه مافيش خالص
احمدانتي عارفه رأي في چودي دي انا مش بحب اعلق على حد خاليني ساكت احسن
أية طيب يلا لو سمحت قوم وصلني
احمد والسوق بتعكم فين ولا حد قالك انو انا السوق بتاع حضرتك
أية شكرا يا احمد هتصل على بابا يبعتلي العربيه
احمد خدي هنا يا طفله انتي انا هوصلك ايه هو انتي ملكيش في الهزار ولا ايه.
أية لا ده مش هزار دي رخامه
احمد طيب يلا يا انسه علشان اروحك
وقاموا لي يذهب كلا منهم الي بيته و لا كن كل منهم في باله حبيبه المتيم به
????????????????????????
أية هي صديقه بحر چودي وهي تحب احمد كثيرا
هي ابنه راجل أعمال معروف عزت الدمنهوري
???? ????????????????????
اما احمد هو صديقهم أيضا ولاكنه يحب بحر جدا لذلك لم يلاحظ حب أية له هوايضا ابن أحد اكبر تجار الأخشاب في مصر ماجد الاحمدي
كلهم من سن بحر كانو زملاء دراسه
????????????????????????????????
اما عند بدر حين وجد ان بحر قد هربت منه ابتسام ولاكن نظر إليه بحب وقرار ان يأمن لها سفرها في أسرع وقت لانه لايضمن چودي ولذالك اعد لها هديه مميزه لها وايضا وايضا له فقد صمم ألبوم صور لهما معا أثناء اليومين الذي قد كانو فيهم سويا واعددلها سي دي عليه فديو لهما أثناء جولتهم السياحة وفيه اغنيه قد سمعها بدر واعجبته
وكتب لها ???? رساله من سطرين فقط
????كتب لها احبك وسأظل اعشقك ما دمت اتنفس حبيبتي وبحري اذكريني دائما إلى أن يجمع الله بيننا من جديد حبيبك بدر ????
https://www.facebook.com/maziikkaa/videos/611947346059532/
الاغنيه الي بدر اهدأ لي بحر في السي دي
اغنيه ابرهيم الحكمي {مهما تبعد}
وبعدها ذهب ووضعها لها في حقائبها لانه قد رتب بي نفسه لها كل شيء وبعدها ذهب إلى جورها في سريره وظل يتئملها وهي نائمه وقال في نفسه لازم تسافري الصبح يا بحري انتي وانتي جانبي وخده كل تركيزي مش عارف افكر في اي حاجه غيرك حضورك بيغطي على كل شيء حواليكي حبيبتي لازم أمن مستقبلك واضمن ان محدش يعرف يمس منك شعره واحده ونام جورها وضمه إليه وارتاح بي قربه منها وليستعد لي بعده عنها كأنه يودعها
إلى أن ذهب في النوم
♥️♥️♥️♥️♥️♥️????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في ذالك الوقت قد قرارت چودي اولا التخلص من بحر وجعلها هي من يبتعد عن بدر بنفسها ثانيا ان تجعل بدر زوجها قولا وفعلا لأنها تعشقه او لأنها تحب التحدي والفوز بي ما تريد
ونامت وهي سعيده لي خطتها التي تدبرها بي احكم لي يقع كلا من بدر وبحر في خطتها قالت في نفسها نام يا بدر نام عندها واشبع منها لان بعد اللي هعمله مش هتشوفها تاني وابتسمت وغلبها سلطان النوم فا نامت
يتبع..
لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سجينة زوجها للكاتب أحمد سمير حسن

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *