Uncategorized

رواية عرين الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم هناء عادل

 رواية عرين الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم هناء عادل

رواية عرين الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم هناء عادل

رواية عرين الأسد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم هناء عادل

جاسكا :. انت 
هو. :. انتى 
جاسكا :. متوقعتش انى. اشوفك هنا بجد 
فلاش باك
جاسكا :. ممكن أو سمحت تساعدنى فى حمل الشنط 
هو :. طبعا مفيش مانع 
باااك 
جاسكا :.  انا قبلتك واحنا بنركب الطياره بجد اشكرك انك ساعدنى 
هو :. انا معملتش حاجه وبعدين متشرفتش باسمك 
جاسكا. :. انا أسمى جاسكا
هو :. عاشت الاسامي اسمك جميل زيك 
جاسكا: احم احم. شكرا 
عمر : تسمحيلى أن اعزمك على فنجان قهوه 
جاسكا بتوتر : اسفه. والله علشان انهارده أول يوم ليا فى الشغل 
عمر بثقه :. متخفيش المديره طيبه ومش بتعمل حاجه هو فنجان بسيط 
جاسكا بقلق :. اوك 
ومشت هى وعمر ودخلوا  المكان وجلسوا 
عمر  :. هو. انتى جديده هنا فى مصر ولا اي 
جاسكا. :. لا بس انا كنت مسافره مده في الخارج بس وحصلت مشكله فكان لازم انزل مصر 
عمر  بتوتر وخجل : هو انا ممكن اسئلك سؤال بسيط 
جاسكا. :. اتفضل 
عمر :. هو انتى مرتبطه 
جاسكا. :. لا 
عمر بفرحه تغمره.  :. بجد 
جاسكا. بكسره  :. بس انا متجوزه ومعايا طفله سنتين 
عمر : بداءت ملامح الحزن تظهر عليه وهو يقول اومال فين زوجك 
جاسكا. :. بصراحه انا عملت حادثه فى الخارج وفقد الذاكرة واللى اعرفه ان صحبتى بتقولى عندى بنت اسمها يارا وانا مطلقه من زوجى بس معرفش مين هو 
عمر بابتسامه خفيفه : ربنا يسعدك وتلاقي شخص يتفهمك 
جاسكا. :. شكرا بعد اذنك 
عمر: اتفضلى 
ظل عمر يفكر ازاى معقول دا يحصل معاها 
انا مش عارف اقرر ولا اختار حاجه اول مره اتحط ف موقف زى ده يارب ساعدني
– تعرفي من يوم ماعرف أن مراته وابنه ماتوا وهو في الحاله دى 
_والله انا صعبان عليا حاله ده 
دينا. :. بس ياابت منك ليها كفايه كلام عليه 
_. وانتى اى اللى مزعلك ميقونش بتحبيه 
_وانتى مالك نتكلم عليه ولا لا هههههي
دينا. :. تعرفي انا سكتالك من الصبح يأمراه ياناقصه علشان انتى تربيه وس٠٠٠خه
_هههي انتى كده هتخوفينى ياابت دا انا أبيعك واشتريكى وانتى وافقه قال اى النمل طلعله لسان كل ده علشان حبيب القلب 
دينا :. دا انتى عايزه تتضربي بقا 
وقلعت الجزمه من رجلها ونزلت ضرب فيهم 
وانتوا بقا كنتوا بتتخانقوا على اي 
_ والله يا مدام هى اللى بداءت انا بقولها خلصي شغلك علشان في غرفه تانى عايزه تتنظف  تقوم تقلع الجزمه وتتضربنى بيها اهى اهى اهى
_كلامها صح يا مدام 
دينا. :. علشان انا واحده غلبانه اتكاتروا عليا والله بتقول كلام في شرفي وانا اللى يجى على كرامتى بمسح بيه الأرض 
المديرة:. خلاص اطلعوا والمره دى سماح بس لو اتكرارت تانى هتتفصلوا من شغلكم مفهوم 
.
كلهم في صوت واحد مفهوم وطالعين بره 
المديرة :. دينا 
دينا بنظره مرتبكه :. ووقفت نعم عايزنى في أي 
المديرة :. هو انتى لسه بتحبيه 
دينا بعدم فهم. :. قصدك مين 
المديرة. : متخبيش عليا انا عرفتك من نظره عنيكى ولهفتك عليه ولم يتالم كانك انتى اللى فيكى الالم 
دينا : ماه ماه ماهو انا مش فاهمه كلامك 
المديرة : انا عارفه انك مش فاهمه حاجه بس مع الوقت هتعرفي انك في مكان وقلبك معاه هو 
دينا بتوتر :. عن اذنك  ومشت علطول 
المديرة بابتسامه : انا عارفه الوقت اللى بتمري فيه ده انا كنت زيك 
دينا بتمشي في الممر وبتفكر في كلام المديره وتجلس فى مكان وتقول أنا بحبه وهو مش بيحبنى ليه طب انا بتمنى فرحه مقدرش انى اشوفه حزين عايزه اعوضه عن كل حاجه بس هو ليه مركز في الماضي اوى مش معقول يفكر في مستقبله ولا حتى في بنى ادمه زى بتحبه يارب على اللى انا فيه ده 
_ اه انتى بتحبيه ياجماله على حبك 
دينا. :. افندم مين حضرتك 
جاسكا :. انا جاسكا لسه متعينه جديد هنا وانتى 
دينا : اه اتشرفت بمعرفتك وانا. دينا 
جاسكا :. مين بقا اللى كتمته اللى داعيه عليه علشان من نصيبك ههههه
دينا. :. والله ولا حتى أمه داعيه ليه دا واحد.  فقر 
جاسكا.  :. الله الحب ولع ف الدره 
دينا وجاسكا ظل يضحكان 
ثاهر ياثاهر 
ثاهر:. اي ياابنى عايز ايه 
عمر :. لقيتها مش بقولك 
ثاهر. : هى مين اللى لقيتها 
عمر. :. البنت اللى بقولك قابلتها صدفه مش مصدق 
ثاهر  :. البنات كتير معاك اى واحده ههههه
عمر :.  شايف اللى هناك دى 
ثاهر. :. اى واحده في كتير 
عمر. :. اللى شعرها طويل وأصفر دى  
ثاهر :. مش شايف  
عمر. : انا مش واثقه بحبها ولا لا 
قاهر اسمع ل قلبك وهو هيقولك 
عمر:. تفتكر أن جاسكا هتحبنى هى كمان ولا 
ثاهر : قولت اي 
عمر :. هتحبنى ولا لا 
ثاهر : لا اللى قبلها 
عمر. : جاسكا
ثاهر : مشي بسرعه وفجاه .
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *