روايات

رواية اميره الليل الفصل الخامس 5 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل الخامس 5 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل البارت الخامس

رواية اميره الليل الجزء الخامس

اميره الليل

رواية اميره الليل الحلقة الخامسة

سعاد بتفكير والله لادمرك ي زياد انت واختك واستحاله حد فيكوا يتهزي ولا يعيش مرتاااح ابدا طول منا عايشه
*احمد يكون والد زياد وهو طرده وهو صغير عده ١٨ سنه كان في ثانوي واخته كان عندها ١٠ سنين *سعاد تكون مرات احمد ولكن مش ام زياد ولا وعد هي مرات ابوهم واحمد اتجوزها لما زينه مراته ماتت وهي الا خلت احمد طرد زياد من البيت واتهمته انه كان عايز يعتد*ي عليها وزياد مشي ورفض يسيب وعد ليهم وهي كانت داخله البيت طمعانه في احمد وفلوسه وخلفت بنتين منه
وكل دا واحمد مايعرفش انها كذابه وكل الا قالته كذب وكل دا عشان هو يطرد زياد من البيت
وزياد عارف كل حاجه بس كارهه ابوه لانه كذبه وصدقها وكمان طرده من البيت وهو معاه دليل براته بعد ما التلفون الا كان عليه كل شغل الكاميرات بتاعه الفيلا وقع معاه بس برضه مرضاش يوريه لابوه
سعاد وهي بتكلم المجهول في التلفون :انا عايزاه يتدمر مش عايزاه يشوف سعاده في حياته ولا هو لا اخته وانا هفكر في خطه تجيبهم الارض وانت تنفز بس ولا اكني كلمتك ولا اكنك عرفتني في يوم
المجهول :تمم ي مدام ولا حد هيعرف اي حاجه من دا كله

 

سعاد :خلاص تمم وفلوسك هتوصلك اول ما تنفذ الا هطلبه منك
صحيح هي البت وعد اخته هةرجع من برا امتي
المجهول :معرفش ي مدام والله بس هعرفلك كل حاجه عنهم
سعاد :انا عايزه كل تحركاتهم تكون عندي اول باول
المجهول :تمم ي مدام كل حركه ليهم هتكون عندك وانا هراقبهم كويس
سعاد :انا مش عايزه عينك تغفل عنهم واالبت وعد اول ما تكون خلاص قربت تنزل مصر تعرفني
هي دي الا هتكون اساس خطتي اصلا
المجهول :خلاص ي مدام اتفقنا بس انا محتاج فلوس عشان المراقبه وكدا وبرضه مش هكون لوحدي والرجاله دي هتحتاج فلوس
سعاد :خلاص هبعتلك ٥٠ الف لحد ما نشوف اي الا هيحصل
المجهول :تمم ي مدام كدا اتفاقنا
وقفلت الفون ولسه بتلف لقت احمد نازل من علي السلم
احمد :اي ي سعاد كنتي بتكلمي مين كل دا بقالي ساعه بنده عليكي

 

سعاد راحت عنده وحطت ايدها علي صدره :معلش ي حبيبي مسمعتكش كنت بكلم صحبتي
احمد :تمم ي حبيبتي امال مالك كل يومين بتحلوي اكتر كدا ليهى
سعاد :بس ي راجل عيب احنا كبرنا علي الكلام دا
احمد انتي كبرتي لوحدك انما انا صحتي زي الفل وراح شايلها وطالع بيها علي فوق وهي بتضحك
ويسكت شهر زاد عن الكلام الغير مباااح 😂😂
……
عند شهد في امانيا
تلفون شهد رن
اخذت شهد تلفونها و رات ان المتصل هو مستر جاك (شهد عايز اي تاني الراجل دا مش خلصت صفقته )
انتظرت قليلا وبعدين ردت
شهد :اهلا مستر جاك
جاك :اهلا انستي كيفك
شهد :بخير مستر جاك حضرتك محتاج حاجه
جاك :ابدا كنت اريد ان نتحدث سويا قليا اتقبلين ان اعزمك علي العشاء

 

شهد :لن اقدر مستر جاك لدينا الكثير من العمل
جاك :بعد ان تنهي شغلك انستي اتمني الا ترفضي طلبي
شهد :حسنا مستر جااك سوف اتي علي الساعه ال ١٠
جاك :انه جيد جدا انستي القاقي قريبا
شهد :حسنا مستر جاك القاك قريبا
اغلقت شهد الهاتف والتفت بكرسي المكتب الخاص بها تفكر فيما يريده جاك
فاقت من تفكيرها علي صوت السكرتيره :Miss,There is a meeting .let’s not be late (انستي هناك اجتماع هيا بنا حتي لا نتاخر )
شهد :well,wait for me ,l’m coming(حسنا انتظريني انا قادمه )
وقامت شهد وذهبت الي الاجتماع وبعد مده ليست بقليله انجزت جميع ما وراها
شهد للسكرتيره :Is there any other meeting (هل هناك اي اجتماع اخر )
السكرتيره : Yes ,there is a meeting ,but outside the company(نعم هناك اجتماع لكن خارج الشركه )
شهد :I will not be able to cancel it (لن اقدر قومي بالغائه )
السكرتيره :ok miss (حسنا انستي )
وقامت شهد واخذت اغراضها وخرجت من الشركه وزهبت الي المنزل لترتاح قليلا قبل ان تذهب لمقابله جاك
….

 

في المخابرات
زين لامجد :وصلنا لمعلومات ي فندم ان فيه شحنه هتتسلم قريب بس لسه الكان ما اتحددش
اجد :ركز ي زين الصقفه دي لازن نقبض عليهم ماينفعش يهربوا مننا المره دي
زين :انا ببذل قصاري شهد ومكثف المراقبه بس في حاجه يفندم
امجد :اي ي زين
زين :انا عندي شك انها تطلع ست مش راجل لان في كل مكالمه الصوت بيتغير عن الا
امجد :ممكن ي زين بس ماتحطهوش احتمال اكيد عندك التعلب مش بالسهوله دي
زين :لو هو او هي التعلب فانا صقر المخابرات مافيش قضيه تهرب من ايدي
امجد :وانا واثق فيك انك قدها يازين
زين :وانا هكون عند حسن ظنك ي فندم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اميره الليل)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!