روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد البارت الخامس عشر

رواية معشوقه الأسد الجزء الخامس عشر

معشوقه الأسد
معشوقه الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الخامسة عشر

وصلنا لحد اما سعيد كان رايح يهدد اسد علشان ياخد ايهاب
احداث الروايه
اسد ببرود…. ايهاب قول عليه ي رحمان ي رحيم
سعيد بغضب…. طيب قول بقي علي نفسك ي رحمان ي رحيم
ثم اطلق سعيد رصاصه فاصابت احدهم
نظر اسد الي اسفله فجعظت عينيه من الصدمه ومما راه
راي عشق وهي واقعه في دمها فقد اخذت الرصاصه مكانه
اسد بصويت…. عششششق قومي ي عشق قومي
سعيد ببرود وضحك…. اهو اديكي غورتي في داهيه انتي سبب كل ده
اسد بغضب وعيون حمراء من الغضب مما اخاف وزرع الرعب في قلب سعيد
اسد…. مراااااد بسرعه عشق بتتنفس الحقها وديها المستشفي
رهف ببكاء مرير…. استنا انا هنجي معاك
وذهب كلا من مراد ووعد ورهف بعشق للمستشفي اما عن ذاك الاسد فهوا ينوي غلي فعل شئ ما
سليم بضجر…. انت مش ناوي تجبها لبر ي سعيد انت بتلعب في عداد عمرك
سعيد… مش انت اللي المفروض يتكلم خالص انت اللي زايك يخرس لو وافقت علي شروطي من الاول مكنش حصل العداوه دي بين
من هنا وقد طفح الكيل بذاك الاسد واخذ بقترب من سعيد ولا يري امامه سوي دماء معشوقته التي ضحت بروحها من اجله
سعيد بخوف…. لو قربت تاني هفضي المسدس ده كله فيك ي اسد ابعدد
اسد وهوا يقترب اكثر ثم هجم عليه واخذ يضربه بكل قوته حتي فقد الوعي تماما فهوا بالرغم انه كبير في السن الا وانه رجل ضخم ولا يهبي احد وفي نفس الوقت يخاف من اسد ومن مكانته
وفي هذا الوقت كانت رجاله اسد قد قضت علي كل رجاله سعيد وانتهو من الجسس ايضا
اسد وهوا ينظر لجدته التي لم توقف عن البكاء منذ ضرب عشق بالنار
اسد بحنان… اهدي ي تاتا متخفيش اهدي
هانم ببكاء…. عشق ي اسد عشق هتموت
عند هذه اللحظه اغمض اسد عيونه وقال بكل ثقه وتفائل
اسد… بصي س تاتا مش انا عايش قدامك اهو وحلو صح
هانم باقتناع…. صح ي حبيبي ربنا يحرصك
اسد بابتسامه… اهو عشق برده صاحيه وكويسه لان روحي مرتبطه بروحها ي تاتا
هانم بابتسامه وفي نفس الوقت عدم فهم…. ربنا يخليك لينا ي حبيبي بس اي علاقتك بعشق ي اسد
اسد بابتسامه حنونيه… اقعدي بس انتي كده واهدي اروح اشوف اعمل اي في الكلب ده واشوف عشق وارجع بيها باذن الله بس انتي اهدي تمم
هانم بهدوء… تمام
قبل اسد راس هانم وخرج ليامر رجالته باخذ سعيد الي مخزنه لياتي وقت عقابه فلم يفوت له ما حدث مع عشقه
ذهب اسد الي المستشفى
اسد في الاستقبال
اسد…. لو سمحتي فين رقم عشق سعيد
المستقبله… في رقم….. في الدور التاني
ولم يستني اسد باستكمال حديثها حتي خرج كالصقر الحاد الي غرفته وصدم عندما وصل
وجد اسد رهف تبكي بشده ومراد ووعد يحاولان ان يواسيها بكل طرقه
اسد بخوف ونبضات قلب عاليه…. في اي عشق كويسه صح
مراد بحزن… الدكتور ليس خارج دلوقتي وقال انها في وضع مش هيشفعلها غير الدعاء ي اسد
رهف ببكاء وهي تضرب اسد في صدره…. انت كداااااب قولتلي هتحميني انا واختي وطلعت مش قد الوعد ي اسد بكرهك ي اسد اختي لو حصلها حاجه مش هسامحك ابدا ولم تكمل كلامها حتي اغمي عليها
اسد بحزن علي حالتها فهي واختها روح واحده…. خدها ي مراد وروح وخليها تهدي شويه وانا هفضل جمب عشق يلا وانتي ي وعد يلا انتي كمان روحي مع مراد ورهف
مراد باعتراض…. بس
اسد بغضب…. مابسش اخلص اعمل اللي قولتلك عليه
اومي له مراد وحمل رهف وذهب بها الي القصر
اما عن اسد فهوا لم يقعد لحظه ولن غفلت عينه عن النظر علي عشق من زجاج الغرفه فهوا حقا عشقها
اسد وهوا يبكي ويحدث نفسه…. ليه كده ي عشق انا مصدقت لقيت حد يحن عليا وحد يحبني زايك وحد يجنيني بيه وحد مهتم بكل تفاصيلي انا لما بمشي معاكي بحس اني ماشي مع بنتي مش حبيبتي ومراتي وعشقي ليه عايزه تحرميني منك ي عشق ليييه ليه عايزه تغدري بيا زاي ما امي وابويا غدرو بيا وسابوني صغير وماشو انا اتربيت علي القسوه والكره ي عشق وجيتي انتي خلتيني رجعت طفل صغير مش بفرح غير معاكي ولا بعمل اي حاجه تحسسني اني رجعت صغير تاني غير معاكي حببتيني في الحياه بعد مكنت بنسي انا عمري قد اي ايوه انتي مبقالكيش سنه ظهره في حياتي بس دي كانت بالنسبالي سنين ي عشق بكرهك ي عشق لو سبتيني ومشيتي زيهم بكرهك واخذ يبكي ولاول مره اسد يبكي وبحرقت قلب هكذا فهوا الاسد ولكن كل شخص له نقطه ضعف عندها لو كان يملك جميع القوه فستسقط امام حبه وعشقه
بعد فتره ليست بطويله
وجد اسد صفاره حاده اتيه من غرفه عشق فانخلع قلبه عند سماعها
اسد بغضب للدكتور وهوا يجري علي الغرفه…. قسما بالله لو حصلها حاجه ما هيكفيني فيك تقطيعك حتت ساااااامع
الدكتور بخوف فهوا يعلم من هوا الاسد وهذه مستشفته خاصته…. حااااضر بس سبني اشوف شغلي
تركه اسد وهوا في حاله من اللاوعي
اخرج اسد هاتفه وطلب صديق عمره
اسد…. ايوه ي فهد
فهد بقلق… في اي ي اسد في الوقت ده
اسد… تعالالي علي مستشفي المنشاويه بسرعه
فهد بقلق اكبر…. في حد حصله حاجه
اسد… استناك متتاخرش ي فهد
اغلق اسد مع فهد
فهد لنفسه…. اي ي ربي التوتر ده ده حتي مقاليش في اي انا هقوم البس واروح اشوف بنفسي ي رب تكون وعد كويسه ي رب
ولبس فهد وذهب في طريقه للمستشفي
في المستشفي
اسد في طرقه المستشفى ذهابا وايابا حتي خرج الدكتور
اسد وهوا يجري عليه…في اي طمني ي دكتور
الدكتور باطمانان…. القلب كان وقف بس الحمدلله قدرنا نرجعه تاني ومن هنا للصبح لو المريضه محصلهاش اي مضاعفات يبقي كده اتعدت مرحله الخطر وتقدر تقاوم وتخرج باذن الله
اسد بابتسامه… تمم الحمدلله
الدكتور… عن اذنك ي اسد بيه
اسد بسؤال…. هوا انا ممكن ادخلها
الدكتور… روح للممرضه تلبس حرضتك ادوات تعقيم وادخل بس متغيبش ي اسد بيه تمم
اومي له اسد واستاذن الدكتور وانصرف
ذهب اسد وارتدي ادوات التعقيم ودخل لمعشوقته
اسد وهوا يقترب من عشق
اسد بحنان وهوا يمسك يديها… ليه كده ي عشق بتعملي فيا كده ليه كنتي سبتيني ختها انتي مش ذنبك حاجه ليه تعملي كده
ثم اكمل
اسد…. طيب خلاص مش زعلان منك بس قومي يلا وكلميني كده وحشني الكلام معاكي قومي ي عشق وحشني نكدك معاياا وعركتنا قومي يلا
عشق وهي تهز يدايها مما جعل اسد يبتسم ابتسامه جميله وملئ بالحزن
عشق بتوهان وهوا تحاول التحدث…. اناا مين.. ا. نا ف. ين
اسد بهدوء وحب… انتي معايا ي قلب اسد بس اهدي كده علشان انتي ليس تحت تاثير البنج
عشق وهي في حاله لاوعي… اسد خليك.. جمبي. ا. نا ب. بحك ي ا. سد
اسد بخبث وحب… طيب قومي طيب قوليلي بتحبيني قد اي ي عشق
ثم وجدها نائمه في سبات عميق وعلم انه من تاثير البنج
وبعد وقت قصير دخلت الممرضه
الممرضه… اسد بيه لو سمحت كتير كده وفي شخص عايزك بره
اومي لها اسد وخرج من الغرفه متجهاا الي الخارج فوجد فهد من ينتظره
اسد وهوا يحتضنه…. اااااه ي فهد اااااه علي كل وجع انا حاسس بيه
فهد بخوف علي حاله صديقه فهوا يعلم انه في عز تعبه والمه ويحاول ان يكون قوي…. مالك ي اسد في اي
اسد بالم… عشق ي فهد عشق كانت هتروح مني
فهد بهدوء… حصل اي بس فهمني
اسد وهوا يقص عليه كل ما حدث
فهد بغضب…. لا بقي ده الراجل ده خد عليك اوووي ي اسد انت دماغك راحت فين
اسد وهوا يبتسم ابتسامه لا تدل علي الخير اطلاقا…. ناوووي وناااوي علي كل خير باذن الله بس عايز منك خدمه
فهد وهوا يعلم ما يخطط له صديقه…. قول وانا معاك طول عمري
ي تري اسد نااوي علي اي لسعيد وايهاب؟
ي تري حيات عشق هتبقي عامله ازاي بعد خروجها من المستشفي؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *