Uncategorized

رواية المتمردة الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة مصطفى

 رواية المتمردة الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة مصطفى

رواية المتمردة الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة مصطفى

رواية المتمردة الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة مصطفى

يمكن انت عديت بحاجات صعبه جعلت انك تشوف الحياه وحشه بس اعرف ان ربنا هيجبر بخاطرك و العوض اكيد جاي طبعا لو مش ف الدنيا في الآخرة فلا داعي للحزن 
اسر: اي اللي انتي بتهببيه دا 
ميسون: يا فضحتك يا مجدي مكنش يومي
اسر: انتي بتعملي اي 
ميسون: برقص لا قصدي بنضف 
اسر: انا مشوفتكيش بتنضفي 
ميسون: يبقى اكيد برقص تعالى ارقص 
اسر: ارقص اي خلينا نلم الشقه دي
ميسون: بجد هتنضف معايا يا بيبي 
اسر: بيبي طيب اتنيلي يلا نضف 
ميسون شدت بنطلون البيجامه و ربطت طرحه على رأسها ف بدا شكلها مضحك 
اما اسر حاول يتجاهل شكل ميسون المضحك و بدأ ينضف في الصاله و رتب كل حاجه فيها و مسحها و بعدين دخل نضف المرحاض و ميسون نضفت غرفتها و المطبخ 
اسر: اه يا ضهري اللي اتكسر يا امي 
ميسون: اه يا رجلي اللي راحت ياني 
اسر: هنفضل كدا كتير و لا اي 
ميسون: انا هقوم اخد دش و اجي 
اسر: تعالي نروح عند ماما النهارده 
ميسون: احسن على الأقل نغير جو 
اسر: خلاص البسي و نطلع 
دخلت ميسون المرحاض اتحممت و دخلت غرفت الملابس ارتدت دريس اسود و طرحه كاشميري و هيلز و حطت روج فكانت تبدو كالقمر في ليلاه اما اسر ارتدى قميص كحلي و بنطلون كحلي و كوتش ابيض ما انت قمر لوحدك يا ابني ????????
ميسون: جامدين جامدين جامدين 
اسر: صوتي مليان بنزين تسعين 
ميسون: يلا بقا ننزل 
نزلوا مع بعض و اسر قاد السياره إلى حي العجمي بالإسكندرية إلى منزل والدته و بعد ساعه وصل 
نزلت ميسون و نزل اسر و وصلوا إلى منزل أم اسر 
رن اسر الجرس 
أم اسر: حاضر جايه دقيقه 
فتحت الباب لقيت ابنها 
اسر: ماما وحشاني عامله ايه و حضنها 
ام اسر: و انت كمان واحشني عامل ايه 
اسر: بخير يا ماما 
ام اسر: ازيك يا ميسون عامله ايه يا حبيبتي 
ميسون: الحمدلله يا ماما انتي عامله ايه 
أم اسر: بخير الحمدلله 
ميسون: دايما يا رب يا ماما 
أم اسر: هقوم أعلمكم حاجه تشربوها 
ميسون: متتعبيش نفسك يا ماما هقوم انا اعمل انا مش غريبه 
أم اسر: دا انتي بنتي و الله 
ميسون: ربنا يخليكي لينا 
قامت ميسون و جابت ليهم عصير الليمون و قعدت 
أم اسر بهمس: الواد اسر عامل اي معاكي 
ميسون بخبث: اسر و واد بصراحه يا طنط ابنك ممرمطني و بيخليني انضف الشقه لوحدي و بيتأمر عليا 
أم اسر: انا هربيه 
ميسون: اه يا طنط كدا احسن 
اسر: هو انتوا بتعملوا اي 
أم اسر: كلام ستات ملكش فيه 
اسر: حاضر يا ماما نستأذن بقا علشان بكرا عندي شغل 
أم اسر: انزلي يا ميسون اركبي العربيه دقيقه و اسر يجي وراكي 
ميسون: حاضر يا ماما و نزلت 
أم اسر: اسمع بقولك عايزاك تحط ميسون في عينك و تحترمها دي غلبانه و بنت ناس و ان زعلت انا هزعل 
اسر: حاضر يا ماما تصبحي على خير 
أم اسر: و انت من اهله 
نزل اسر قاد سيارته الخاصه إلى منزله و بعد ساعه وصل 
نزلوا مع بعض و طلعوا الشقه 
ميسون: مامتك طيبه اووي بجد 
اسر: امي دي ست قلبي و ست الستات هي اللي ربتني بعد موت بابا الله يرحمه و ساعدتني لحد ما وقفت على رجلي في الشغل 
ميسون: ربنا يخليها لك  
اسر: تصبحي على خير 
ميسون: و انت من اهله 
و اتجه كل منهم إلى غرفة نومه 
**************************
في شركة الباش مهندس احمد 
دلف إلى شركته ف وقف الجميع احتراما له اتجه إلى مكتبه الخاص 
اميره و دي السكرتيرة الخاصه ب احمد بنت طيبه جميله عيونها سوده و بشرتها بيضه و طويله 
احمد: قولتيلي ان في بنت جايه مقابله النهارده دخليها 
اميره: تمام يا مستر دقيقه و تدخل 
احمد: تمام يا اميره 
دخلت البنت ل مكتب احمد 
احمد رفع عينه لقي نفس البنت الي خبط فيها 
احمد: هو انتي 
البنت: اه انا 
احمد: اسمك ايه 
البنت: اسمي هاجر احمد 
احمد: اسمك جميل يا هاجر 
هاجر: شكرا اووي لحضرتك دا من ذوق حضرتك 
احمد: بص يا هاجر انا عايز حد يبقى شغال معايا مساعد زي اميره كدا بس اميره لوحدها مش هتقدر على كل الشغل دا 
هاجر : انا تحت امر حضرتك 
احمد: تمام خلي اميره تفهمك المطلوب بالتوفيق 
هاجر: شكرا يا افندم 
و خرجت هاجر من المكتب بينما احمد راح الاجتماع  
********************
في قسم الشرطه 
العميد ادم: عمر عايزك في مهمه صعبه اوي انت و فريقك 
عمر: احنا تحت امرك يا افندم 
العميد ادم: في مجموعه كدا هيبيعوا مخدرات في البلد و احنا اهم حاجه عندنا الشباب ف الهيروين اللي معاهم دا لازم يتاخد منهم العمليه هتتم الساعه 1 بالليل لازم تكونوا جاهزين و مستعدين كويس 
عمر: امرك يا قائدي
العميد ادم: بالتوفيق ليكم 
خرج عمر راح قابل فريقه المكون من 3 أشخاص 
وائل شاب في ال 25 من عمره يعيش وحيدا طويل و شعره اصفر و بعضلات طول بعرض 
ادهم عنده 24 سنه فرفوش الفريق مش طويل اووي متوسط في الطول رياضي شعره اسود و عينه سوده 
فارس و دا 26 سنه طويل دمه خفيف و رياضي 
عمر: النهارده عندنا مهمه صعبه جدا في مجموعه من تجار المخدرات هيسلموا كميه كبيره من المخدرات و مهمتنا ناخد المخدرات دي منهم 
وائل: المهمه الساعه كام 
عمر: واحده باليل 
فارس: المكان فين 
عمر: في سيناء 
ادهم: كدا لازم نمشي علشان كل واحد ياخد مكان 
عمر : استعدوا 
الفريق كله : امرك يا قائدي 
كل واحد منهم لبس الزي الخاص و خد أسلحته و مشيوا بالسياره بعد اربع ساعات وصلوا نزلوا هما الاربعه كل واحد منهم معاه اللاسلكي علشان يتواصلوا 
كل واحد منهم خد مكانه و استعدوا كويس و بعد نص ساعه وصلت العربيه اللي فيها المخدرات نزل منها 6 أشخاص 
عمر: يلا اتحركوا بسرعه 
و بدأ  إطلاق النار 
عمر: فارس احم ضهري
طلع فارس خلف عمر و قدر عمر يضرب اتنين و فارس ضرب واحد ادهم بمهاراته اصطاد اتنين و فضل واحد حاول يهرب فارس ضربه في دراعه و قع بس مكنش مات قام الراجل و ضرب ادهم رصاصه جت في صدره و بسرعه فارس ضرب رصاصه جت في قلب الراجل بينما عمر راح شاف ادهم كان غرقان دم 
و فارس ساند رأس ادهم على دراعه اتصل عمر بالاسعاف و ساعه وصلوا واخدوا ادهم في العربيه و علقوا ليه جهاز التنفس و اخدوا ع المستشفى
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *