Uncategorized

رواية اغتصاب بالإتفاق الحلقة العاشرة 10 بقلم سلمى المصري

 رواية اغتصاب بالإتفاق الحلقة العاشرة 10 بقلم سلمى المصري 

رواية اغتصاب بالإتفاق الحلقة العاشرة 10 بقلم سلمى المصري 

رواية اغتصاب بالإتفاق الحلقة العاشرة 10 بقلم سلمى المصري 

مرام : علشان موضوع سليم لكن اول ماالموضوع يتفهم هيرجع احسن من الاول 

نوجا : يارب يامرام

وبعد عدة ساعات صعدت نوجا وأعطت لسناء الدواء كانت سلوى والفتيات يجلسن في الريسيبشن 

مرام : ماما هو حضرتك زعلانه من أبيه حازم ومرضتيش تقولي لبابا 

سلوى : لا مفيش حاجه هزعل من حازم ليه 

مرام : حسيت كدا 

_____________

في غرفة جاسم : فاق من النوم فتح الثلاجه التي في غرفته لكي يشرب بعض من المياه وجد عطل في الثلاجه 

جاسم : يادي الزفت 

نظر إلى ساعه وجدها الواحده فقرر النزول كما هو ظنا منه أن الكل نائم 

نزل على السلم وهو يتثاب كان الفتيات يجلسن في وجه السلم 

وسلوي معطيه ظهرها إلى سلم 

نظرت الفتاتان له وشهقت في أن واحد مما صدمه وجعله يتسمر مكانه

ادرات وجهها له وشهقت هي أيضا

صعد جرى على غرفته صعدت وراه سلوى

مرام : ماما هتبهدل الدنيا علشان منبهه على اني محدش ينزل كدا 

نوجا : على اساس اني جاسم بيهمه حد 

مرام : بصي يااختي احنا هنا في قواعد الكل بيمشي عليها وجاسم في طبع كويس لما بيحس انه غلط مش النوع اللي يجادل 

نوجا : مكنتش متوقعه ان فيه الصفه دي ابدا 

في غرفته 

سلوى : مش انا قايله محدش ينزل ابدا كدا 

اوما برأسه 

سلوى : وايه اللي حصل دلوقت 

جاسم : مكنتش اعرف ان في حد تحت كنت عطشان والتلاجه عندي باظت وجسمي مهدود والله مكنتش اقادر أقف ألبس وقولت اكيد الكل نايم 

سلوى بتفهم : انت بترهق نفسك اوي ياجاسم 

جاسم : انا اسف ياماما 

سلوى :  ماشي ياحبيبي انا هبعتلك إبراهيم بالمياه والصبح نشوف مالها الثلاجه دي 

جاسم : تسلمي ياامى

____________

في الصباح تاني يوم 

جاسم : انت مش نازل الشغل 

حازم : لا خدت اجازه يومين 

جاسم : اول مره ايه ياباشا عجزت ولا ايه 

حازم : لا بس اصلي تعبان شويا 

جاسم : مالك ياحازم 

حازم : مفيش 

جاسم : علشان موضوع ماما بردو 

حازم : موضوع ماما سلوى والست اللي رمتني وراجعه تقول ابني احساس بشع 

جاسم : سامح ياصاحبي دي امك 

حازم : حاولت والله بس مقدرتش

جاسم : تخيل ان إسراء كل ده ومش سامحتنى بردو هو صعب اوي انك تسامح حد جرحك 

حازم : صعب اوي ياصاحبي… إسراء انت قابلت إسراء 

روي له جاسم ماحدث 

حازم : ربنا عالم الحقيقه……. صح انت بتعامل نوجا كدا ليه 

واعترفت لها بحبك ولالا 

صمت جاسم وشرد في خططته الشريره 

حازم : جاسم بكلمك

ضحك ضحكته شريره خاف حازم وعلم أن صديقه ينوي على الشر 

_____________

بعد عدة أيام كان جاسم في مكتبه ضغط ازار هاتفه 

جاسم : اودامك قد ايه وتوصل

…….. : نص ساعه كدا 

جاسم : متتاخرش 

…… : حاضر 

بعد نص ساعه وصل 

جلس ذاك المجهول مع جاسم 

…….. : طيب خلاص واحده بتحب واحد تاني انت مالك البنات كتير 

جاسم : بس انا متعودتش احب حاجه ومتبقاش ليا 

……. : انت مجنون يابني هو بالعافيه 

جاسم : اه بالعافيه مش جاسم الشريف اللي تعصي عليه حاجه 

……. : وهيبقي بالعافيه ازاي ماهي لو رفضتك ابوك وامك هيقفوا معاها 

جاسم : انا هخليها هي اللي تتطلب تتجوزني 

……… : اول مره مش افهم قصدك ايه 

روي له ماينوي للتخطيط له 

…… بغضب : انت اتجننت ولا ايه انا اعرف انك ممكن تعمل اي حاجه الا كدا 

جاسم : مفيش قدامي الا كدا 

…… : لا ياجاسم كله الا كدا حرام عليك… طيب اتكلم معاها الأول 

جاسم : مفيش كلام 

…….. : لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 

جاسم : معايا ولالا 

…….. بتنهيدة حزن : معاك ياجاسم لاني سواء كنت معاك أو لا هتعمل اللي في دماغك

رجع حسام إلى القصر حزين جدا كانت تجلس تشاهد التلفزيون هي ومرام 

نوجا : مالك يا حسام 

حسام : مفيش يانوجا 

مرام : شكلك في حاجه 

حسام : مفيش محتاج ابقى لوحدي شويه مش اكتر عن اذنكم 

وصعد حسام إلى غرفته

 وبعد انتهاء عمله احس بتعب شديد فقرر للرجوع إلى بيته

صعد إلى العماره فتح الباب بالمفتاح 

وجد ابنه يجري عليه 

جاسم : بابي حبيبي 

حازم : حبيب بابي وحشتني 

أخذه حازم إلى حضنه 

ياسمين : وأم جاسم مش وحشتك ولا ايه 

قبل رأسها 

حازم : وحشتيني اوي ياقلبي 

ياسمين : وانت كمان وحشتني

حازم : رجعتو امتى ومقولتيش ليه

ياسمين : قولت اعملها مفاجأه ليك 

حازم : احلى مفاجأه ياحبيبتي 

وجدت على ملامحه الإرهاق والحزن 

ياسمين : جاسم نقول لبابي تصبح على خير علشان ميعاد النوم 

جاسم : تصبح على خير يابابي 

قبله حازم 

حازم : وانت من اهله ياحبيبي 

أخذته ياسمين إلى غرفته جلس حازم عند أول ما وجده كانت الاريكه

خرجت ياسمين من غرفة جاسم وجدته شارد 

جلست بجانبه 

ياسمين : حبيبي ماله 

قبل يدها بحب 

حازم : مفيش ياعمري 

ياسمين : على ياسو 

حازم : مخنوق شويه 

ياسمين : من ايه ياقلبي 

حازم : تفتكري لو مامتك اللي عملت فيكي اللي سهير عملته فيا كنتي هتقدري تسامحيها 

ياسمين : كنت هسامح علشان ربنا وصاني عليها وان ربنا قال 

{ بسم الله الرحمن الرحيم 

وان جاهداك على أن تشرك بي ما ليس لك به علم فلا تطعهما وصاحبهما فالدنيا معروفا }

صدق الله العظيم 

حازم : صدق الله العظيم 

ياسمين :يعنى بص حتى لو جاهدوك على الشرك فربك قال انك تصاحبهم في الدنيا مقالش بقى سيبهم وارميهم مع ان الشرك من الكبائر وليعوذ بالله 

فتخيل انها معملتش كدا وكمان راجعه ندمانه على اللي عملته معاك 

وبعدين عارف لو انت اللي عملت معاها كدا كانت هتسامحك مجرد ماترجع مش هتعقد سنتين تتحايل عليك 

سامح بقا ياحازم

حازم : هحاول ياياسمينه 

ياسمين : في حاجه تاني مزعلاك 

حازم: ماما سلوى زعلانه مني جدا ورافضه حتى الكلام معايا 

ياسمين : انت عارف ان ماما سلوى بتصفي مع الوقت 

حازم : اتمنى كدا 

ثم نظر لها بحب 

حازم : وحشتيني اوي ع فكره 

ياسمين : وانت كمان وحشتني ع فكره 

حازم : طيب ماتيجي اقولك على حاجه في اوضتنا 

ياسمين : احم احم 

حازم : يالهوي عليه ياناس وهو بيتكسف 

وتسكت شهرزاد عن الكلام ونتركهم إلى عالمهم 

وبعد مرور يومين 

وفي قصر الشريف كان الجميع يجلس في الريسيبشن عدا حسام 

سلوى : انا كلمت ماما في موضوع اننا هنروح العزبه يومين 

احمد : وبعدين 

سلوى : مش موافقه بتقول حاسه انها تعبانه ومش هتقدر على السفر 

احمد : انا حسيت كدا بردو … طيب مين هيقعد معاها 

نوجا : انا هبقي معاها يابابا متخافش 

احمد : يابنتي انا كنت عايزك تسافري معانا وتشوفي العزبه هواها يرد الروح 

نوجا : مره تانيه بإذن الله 

احمد : ربنا يبارك فيكي يابنتي 

مرام : بابا هو عز هيروح معانا 

احمد بخبث : اه يااختي 

ضحك الجميع عليها 

لكن كانت ضحكته هو مختلفه تماما كانت ضحكه خبيثة ومريبه 

احمد : جاسم عملت ايه مع شركة الهواري 

جاسم : هيجي بكرا مكتب حضرتك 

احمد : لازم تبقى موجود حاسس ان هيشوف العين الحمرا بتاعتك 

جاسم بضحكه شريره : واضح 

خافت نوجا كثيراً لاحظت خوفها سلوى 

سلوى : في ايه ياولد بتضحك ولا كأنك مصاص دماء 

جاسم : مصاص دماء في اللي يجي علينا ياامى مش اي حد كدا وخلاص

احمد : حسام فين…… انا اديلي يومين مش بشوفه 

مرام : هو فعلا مكتئب من يومين ومش بيكلم حد 

احمد : ليه كدا اتكلمتي معاه ياسلوي

سلوى : طلعت قعدت معاه بس مش راضي يتكلم مع حد حتى مبيروحش الكليه 

احمد : جاسم عارف حاجه ومش عايز تقولها 

جاسم بتعلثم : ابدا ابدا يابابا 

اوما أحمد راسه بتفهم 

احمد : ربنا يهدي انا عارفكم ياولاد الشريف لما متبقوش عايزين تتكلموا 

ثم صمت قليلا 

احمد : حازم عامل ايه مع سهير بيكلمها ولالا 

شعر الجميع بقلق 

احمد : سكتوا ليه…… انا هكلمها بنفسي اعرف 

مسك الهاتف واتصل على رقم سهير 

احمد : ازيك ياسهير عامله ايه 

سهير : بخير يااحمد كويسه 

احمد : يارب ديما…… حازم عامل معاكي ايه 

سهير : الحمدلله والله لسه مكلمني من شويه 

احمد : بجد ياسهير 

سهير : والله يااحمد لسه مكلمني وقال انه جاي عندي بكرا هو ومراته وجاسم 

فرح أحمد كثيرا لتلك الأخبار 

احمد : ربنا يهديه ليكي 

سهير : ربنا يباركلك يااحمد مش عارفه ارد لك الجميل ربيت ابني وخليته ضابط قد الدنيا

حتى بعد اللي عملته معاكم لما جيت قولتك نفسي اشوفه مش حرمتني منه 

احمد : بلاش نرجع للماضي وهو ابنك وبعدين انا معملتش حاجه ده ابني زيه زي جاسم وحسام 

سهير : ربنا يكرمك يااحمد 

وانتهت المكالمه على خير 

سلوى : خير يااحمد 

احمد : بتقولي كان لسه قافل معاها وأنه هيروح عندها بكرا 

جاسم : طيب الحمدلله 

شعرت نوجا بنعاس 

نوجا : طيب انا هاقوم انام بقى 

مرام : وانا كمان 

احمد : طيب ياحبايبي 

نوجا ومرام : تصبحوا على خير 

وصعدت الفتيات 

في غرفة حسام 

حسام : ردي بقى حرام عليكي 

رمي التليفون من يده وقع مهشم 

وجلس على حافة سرير بغضب 

حسام : ياريتني ماحبيتك ولا عرفتك

أعلنت الجوناء عن يوم جديد مفرح ومبهج على سهير 

به الحزم في شركة الشريف 

حزين على نوجا بسب معامله جاسم لها 

وحزين أيضا على حسام 

في غرفة مرام كانت تتكلم في الموبايل 

عز : القمر صحي من النوم اخيرا 

مرام : بس بقى ياعز 

عز : وحشتيني ياقلب عز 

مرام : وانت كمان وحشتني 

عز : ايه رايك نخرج نتغدي سوا النهارده 

مرام : موافقه بس استأذن بابا 

عز : حاضر ياقلبي 

في بيت سهير كانت تجهز أفخر  واشهي أنواع الأكل 

يوسف : ماما هو حازم هيجي النهارده بجد 

سهير : ايوه ياقلب ماما ❤

يوسف : هيجيب معاه جاسم 

سهير : اه ياحبيبي 

يوسف : هييييييه????????????????????

____________________

في مكتب أحمد الشريف كان يجلس أحمد وجاسم مع بعض يتشارون في بعض الأمور 

استأذنت السكرتيره ودخلت 

السكرتيره : سعد الهواري برا 

احمد ونظر إلى ساعته 

احمد : متأخر ربع ساعه عن معياده 

جاسم : دخليه بس بعد نص ساعه من دلوقتى 

السكرتيره : حاضر يافندم 

خرجت السكرتيره من المكتب 

احمد : خليه يتربى بقى

في شقة سهير 

كان يجلس على الكرسي مثل الضيوف متوتر للغاية لاحظت توتره زوجته 

ياسمين : مالك قاعد زي المتذنب كدا ليه 

حازم : يعنى اقعد ازاي 

ياسمين : ياعمري انت قاعد في بيت مامتك لو خرجت لاقيتك قاعد كدا هتزعل 

حازم : يوووه بقى 

خرجت وفي يدها أكواب العصير قدمته لهم 

حازم : شكرا 

رتبت بيدها على راسه

سهير : يارب يعجبك بس 

ابتسم حازم لأول مره تراه يبتسم أخذته إلى حضنها وبكيت كثيير 

سهير : انا اسفه ياحبيبي والله اسفه عارفه اني غلطت في سامحني يا حبيبي 

شعر ولأول مره بحنانها 

حازم : خلاص ياماما خلينا ننسى الماضي ونفتح صفحه جديده 

قبلت جبينه أمه 

وفي مطعم فخم 

جلس عز ومرام 

كانت جلسه حميمه حتى دخلت……………. 

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت طالبتي المجنونة للكاتبة شهد أحمد.

اترك رد