روايات

رواية أحببت ذئب الفصل الأول 1 بقلم فرح القصاص

رواية أحببت ذئب الفصل الأول 1 بقلم فرح القصاص

رواية أحببت ذئب البارت الأول

رواية أحببت ذئب الجزء الأول

أحببت ذئب
أحببت ذئب

رواية أحببت ذئب الحلقة الأولى

مش هتجوز
ساميه: قومي يا بت وبطلي الشغل العيال ده
لمار: قولت مش هتجوز يعني مش هتجوز يامرات ابويا
ساميه شد”تها من شعر”ها
لمار بصويت: اههه..
ساميه: مهو مش بمزاكك هتجوزي ورجلك فوق رقبتك فاهمه
لمار: بابا ونبي ده اكبر منك هتجوزني واحد اكبر منك.
محمود: اسمعي الكلام يالمار كل ده علشان مصلحتك
ساميه: اجي تكوني خلصتي لبس هو جي يشوفك وتحدد معاد الكتب الكتاب
وسبتها وطلعت
لمار بعياط: مهو برضو مش بمزاجك ومش هدمر مستقبلي عشانكو ولمت هدومها وهربت
استوووب
(لمار بنوته جميله عندها 21 سنه متخرجه عنيها لونها عسلي وشعرها اسود وبشرتها بيضاء)
ساميه: لمار انتي يابت العريس ب…..
ساميه: يلهوي الحق يمحمود بنتك هربت
محمود: هربت ازاي
ساميه: هو الي ازاي انا قولتك مسمعتش كلامي قولتك البت دي هتجبلك العار.. اهو شوفت بعينك
محمود بعصبيه: والله لقت”لها بإدي وغسل عار”ي
ساميه بخبث: اهدي بس ياحبيبي وانا هتصرف وهجبهالك تحت رجلك
*~~~~*~~~~~*~~~~*~~~*
لمار: الو ياتسنيم انا واقفه عند الاتوبيس مطروح هركب و اول منزل منه هقولك
تسنيم:ماشي ياحبيبتي وطمنيني عليكي
لمار:ماشي
لمار ركبت الاتوبيس ومشيت
*****************************

 

 

تسنيم: انتي فين كده يا لمار
لمار: انا وصلت عند المواقف انتي فين
تسنيم: انا شوفتك اهو بصي وراكي
لمار بعياط: تسنيم وحضنتها
تسنيم: اهدي تعالي نروح تحكيلي اي الحصل
لمار: ماشي يله
في الطريق
تسنيم : فكي بقا يالمار طب اي رأيك في مطروح
لمار: جميله جدا بجد حبيتها اوي
تسنيم: عرفه انا لحد دلوقتى مش مصدقه انك جيتي واخير
لمار: وشكلي هقعد هنا علي طول
تسنيم: بجد
لمار: امم.ايوه
******************************
وصلو البيت
تسنيم: خشي يا لمار مفيش حد منتي عارفه انا عايشه لوحدي
دخلو
لمار: معلشي هتقل عليكي شويه عقبال ماشوف بيت اسكن في ولقي شغل
تسنيم: والله هضر’بك لو قولتي كده تاني.. انتي اختي ي لمار
لمار: انا عارفه ياقلبي
تسنيم: عارفه جبت الاكله الي بتحبيها
لمار: بجد طب اي
تسنيم: بيتزا
لمار: طب يله هموت من جوع
وقعدو كله ولمار حكت لي تسنيم الي حصل
تسنيم: كويس انك هربتي

 

 

لمار: مع ان مش نقصهم فلوس ومبسوطين علشان يبعوني بطريقه دي وفضلت تعيط انا خيفه يعرفه مكاني زمان مرات ابويا عماله تقومه عليا
تسنيم خضنتها: خلاص يالمار متعيطيش يا حببتي متقليش مش هيعرفه انتي فين مش هيتوقعه انك في مطروح
لمار مسحت دومعها: بجد
تسنيم: ايوه.. انتي شكلك تعبانه خالص خشي خدي دش وغيري وارتاحي
لمار: شكرا ياتسنيم
تسنيم: يييوه يالمار والله هزعل
لمار ضحكت: خلاص متزعليش
لمار خدت دش وغيرت
تسنيم: اي يبنتي انتي هتنامي كده
لمار بضحك: لا بس مش جيلي نوم هنزل اتمشي علي بحر شويه
تسنيم: طب انا جيه معاكي
لمار: لا خليكي انا هروح لوحدي حبه اقعد لوحدي
تسنيم: ماشي بس متبعديش وانا هتصل بيكي لكل شويه
لمار: ماشي باي
*****************************
لمار كانت قعده علي البحر وبصه للسما
لمار بعياط: شفتي يماما بابا كان عايز يعمل فيه اي علي طول مبيهتمش بيه ولا بيهمه زعلي حتي لمه اتخرجت كنت لوحدي معيش حد يفرح معايه محدش معايه من بعدك انا تعبت اوي ياماما تعب اووي تعالي خوديني يماما انتي وحشتيني اووي اووي
وفضلت تعيط وسرحت
بتبص في الفون لقت الوقت اتأخر
لمار مسحت دومعها و قامت
وهي ماشيه لقت شابين شكلهم مش مريح
شاب 1:اي ده هو الحلو ماشي لوحده ليه
لمار ماشيه منغير مترد عليهم
شاب2 مس’ك ايد’ها جامد: طب ردي عليه حتي
لمار اتعصبت : وطخخخ ضر*بته ب القلم
شاب2:اتعصب جامد وطلع مط’وه و……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية أحببت ذئب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *