روايات

رواية ملك روحي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أمل مصطفى

رواية ملك روحي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أمل مصطفى

رواية ملك روحي البارت الحادي والثلاثون

رواية ملك روحي الجزء الحادي والثلاثون

ملك روحي
ملك روحي

رواية ملك روحي الحلقة الحادية والثلاثون

أرسل حسام. **الحادي والثلاثون **
رجاله لأخذ أخت مهند
من رجال شريف والذهاب بها للمشفي الخاص بهم ليتم إجراء عملياتها
وبعد شهر من نجاح العمليه تم إشهار زواج هايدي ومهند وذهبت معه إلي شقته فهي قد سامحته بعد
أن قص عليها كل شئ وترك لها حرية الاختيار في تركه أو الاستمرار معه علي وضعه المادي الضعيف
******بقلمي أمل مصطفي******
ولأنها تعشقه وافقت علي العيش معه هو وأخته في شقته الصغيره وكانت تأتي الفتيات من وقت لاخر
لزيارتها وهي أيضا تقوم بزيارتهم أراد حسام تربيتها لكي لا تعود لما كانت عليه وترك لها مجوهراتها
ومصروفهاوعندما يتأكد من نضج تفكيرها سوف يقوم بتغيير حياتها للأفضل
أما مهند فقد إستعان حسام به في شركته لتحسين أوضاعه الماليه
********،*،بقلم أمل مصطفي **************
كانت ملك وناهد و مي يتناولوا الشاي عندما دلف مراد ملوكه ممكن كلمه
قامت ملك حاضر أخذها مراد وخرج إلي الحديقه
ملك ::خير يا مراد وشك بيقول أن فيه بنت
مراد ::بضحكه كلك نظر يا ملوكه أخيرا لقيت البنت التحرك ده وشاور علي قلبه
ملك ::بسعاده طيب يلا هنستنا أيه
مراد ::بكره هاخدك ونروحلها
ملك ::بلهفه طيب أسمها أيه بنت مين ساكنه فين
مراد ::حيلك حيلك أنا شوفتها بس لكن مسألتش عليها ****بقلم أمل مصطفي******
ملك ::بإستغراب يعني أيه

 

 

مراد ::كنت معي أصحابي في كافيه وشوفتها وأعجبت بيها روحت بعدها كام مره
في نفس المعاد قولت تيجي تشوفيها وتقولي رائيك وتعرفي عنها كل حاجه
ملك ::بإهتمام خلاص أستاذن حسام وبكره إن شاء الله نشوفها
***********أمل مصطفي *******،،،،،********
نزلت ملك وجدت مراد في إنتظارها ملك بإبتسامه كبيره أيه يا عم الشياكه دى
هيا لما تشوفك هتطلب منك تتجوزهاعلى طول
مراد ::لو كان الموضوع سهل كده مكنتش بهدلتك معايا
ملك ::بحب وهي تطول مراد الدمنهوري بجلالة قدره يبصلها
ركبت بجواره وبعد وقت وقف أمام كافيه وترجلت من السياره
مراد في الكافيه هي القاعده لوحدها دي وأنا هستنا هنا ***بقلم أمل مصطفي*****
ملك ::أقتربت بإبتسامه عذبه السلام عليكم
حور ::وهي ترفع عيونها وعليكم السلام كانت فتاه بعيون عسليه ورموش طويلة وشعر بلون الشيكولاته
وبشره برونزية
ملك ::برقه ممكن أخد من وقتك شويه
تركت حور اللاب أمامها وقالت أه طبعا أتفضلي
ملك ::بتقديم نفسها أنا ملك حسام الدمنهوري
حور ::بإستغراب حسام الدمنهوري ملك الاقتصاد صاحب الدمنهوري جروب
ملك :: بمرح حسام العرفه ملك قلبي لكن معرفش ملك الاقتصاد ده ***بقلم أمل مصطفي****
حور ::بضحكه يعني هو صاحب الدمنهوري جروب
ملك ::أه
حور ::بس العرفه أنه شاب ثلاثيني
فهمت ملك قصدها أه أنا مراته
حور ::أه فهمت أنا أتشرفت بمعرفتك
ملك ::الشرف ليا بس أنا معرفتش أسمك
حور بإبتسامه دكتوره حور إسماعيل الخضري
ملك ::أنت دكتوره بشريه

 

 

حور ::لا دكتورة صيدلية لسه متخرجه السنه دى أيه جيبالي عريس
ملك ::بضحكه لا العريس هو الجايبني
حور ::مش فاهمه. ***بقلم أمل مصطفي****
ملك ::بشرح بصي ياستي المز الوراكي ده صاحب القميص الأسود مراد الدمنهوري سلفي الوسط
معجب بيكي وطبعا أنا ماصدقت أن فيه واحده قدرت تلفت نظر الباشا
تورد وجه حور من الخجل وحبيت أشوف القمر القدرت تخليه يودع العذوبيه
هو الوحيد السنجل في العيله وكل من كلمه عن الجواز يقول لسه مالقتش التحرك قلبي
بس لما جه قالي علي أساس أني أخته مش مرات أخوه مكدبتش خبر وجيت علي طول
فايه رائيك يا جميل ***بقلمي أمل مصطفي***
حور ::لو هوافق يبقي علشان هيكون عندي أخت بطيبتك وجمالك
حور ::أنا كنت فاكره الناس أصحاب الملايين دول متكبرين وبيبصوا للزينة من فوق
ملك ::بحب أنا كمان من طبقه متوسطة وحسام حبني واتقدملي وأنا مش من نفس المستوى
بس ماما ناهد بلسم مافيش زيها هتحبيها جدا أنتي عندك أخوات
حور ::لا مافيش غيري أنا وماما بابا الله يرحمه توفي من سنين طويله **بقلم أمل مصطفي***
ملك ::ربنا يرحمه ويخليلك ماما ولو وافقتي هيكون عندك ست أخوات بنات زي العسل
حور ::بسعاده بجد
ملك ::أه والله أخواتي التوائم واحده منهم سلفتك و مي ومرام بنات أعمام مراد واحده معانا
في القصر والتانيه متجوزه صاحبهم ورهف وهايدى هاتي رقمك تبادلوا الأرقام أنا هنادي
مراد ولما تروحي تاخدي رأي مامتك بس كده كده أنتي معزومه عندنا بكره علشان تتعرفي
علي العيله وسواء وافقتي ولا لا أحنا بقينا أصحاب
حور بتوتر بس أنا ماينفعش أقعد معاه لوحدي
ملك ::بهدوء أنتي في مكان عام وأنا جنبك بس علشان تتكلموا براحتكم **بقلمي أمل مصطفي**
أرسلت ملك رساله لمراد فقام وأتجه ناحيتها في خطوات واثقه
ملك مراد دي دكتوره حور حور ده باشمهندس مراد تركتهم وجلست علي طاوله بجوارهم
***********بقلم أمل مصطفي ******************

 

 

جلس مراد أمام حور وهي كانت لا تستطيع رفع عيونها من الخجل والتوتر
مراد بمرح ::هو فيه حاجه واقعه منك بتدوري عليها
حور ::بخجل قامت بهز راسها علامة الرفض
مراد :: طيب ممكن تبصيلي علشان أعرف أتكلم
حور::بس أنا مش بعرف أبص في وش حد من المسافه الصغيره دي
مراد ::بإبتسامه خلاص براحتك أنا هتكلم علي طول
أنا مراد الدمنهوري رجل أعمال عندي حسام الكبير وأدهم الصغير بس لو شوفتيه هتتخضي من حجمه
وملك أختي وأنتي عجباني جدا وأتمني تكوني شريكة حياتي أنا كنت عايش في ألمانيا بقالي كام سنه ***بقلم أمل مصطفي***
بتابع الشغل هناك ولسه راجع من 8 شهور
حور ::يعني كنت مصاحب بنات وكده
مراد :: كنت مصاحب بنات بس في حدود الأدب يعني كلام سهر لكن العلاقه ما تتعداش كده
حور ::ليه قولت ملك أختي مش مرات أخويه
مراد ::لأن علاقتها بينا أقوي من علاقة مرات أخ يعني لو بعاملها علي أساس مرات أخويا
مش هجري عليها وأحكيلها عنك واجبها قبل أي حد تشوفك وتتعرف عليكي حتي علاقتها
بأدهم أقوي كمان مني وهتستغربي من معاملتها معاه
أنا ليا جناح في القصر ولو مش حابه تعيشي فيه أنا
عندي شقه كبيره في حي راقي
****بقلمي أمل مصطفي****

 

 

أي حاجه تحبي تسألي فيها أنا معاكي
حور ::لا أنا هتكلم عن نفسي
أنا حور إسماعيل الخضري دكتورة صيدلة لسه متخرجه السنه دى وحيدة ماما وبابا
بابا متوفي من 10 سنين
كنت مخطوبة من 3 سنين من ابن عمي وبصراحه ماكنتش برتاح ليه بس وافقت لأن ماما كانت
خايفه عليا نفسها تطمن عليا وشافت أن ابن عمي أولي بيا كنا متفقين أن الجواز بعد ماأخلص بس للاسف. ***بقلمي أمل مصطفي***
طلع إنسان مش كويس فاكر لما ألبس دبلته من حقه يلمسني بأي طريقه هو عايزها
مراد ::بغضب يعني أيه
حور ::وقد تعجبت من غضبه يعني يبوسني أو يحط أيده علي وسطي وكان فاكر أني هستسلم
لأن ماليش حد يقف له لكن من أول مره حاول يبوسني ضربته بالقلم وطردته
ماما كانت بتصلي لما خلصت سألت عليه لما عرفت أني طردته زعلت حكتلها ال حصل
أتصلت بعمي قلتله كل شئ قسمه ونصيب
عمي سألها أيه الحصل حكت ليه الحصل قالها دول شباب وبعدين بكره هتكون مراته
ماما ::غضبت جدا من رد عمي وقالت له لما تبقي مراته لكن طول ما هي في بيت أبوها
فيه حدود وأنا سببته **بقلم أمل مصطفي**
مراد ::لا أنا مش هطول أنا أخويا الصغير أتجوز من كام شهر
حور ::طيب معلش أنا كده أتأخرت

 

 

مراد ::بلهفه طيب هستنا ردك
حور:: بإبتسامه هرد هلي ملك في أقرب فرصه
قامت حور جاءت ملك خير
مراد خلاص وإن شاء الله حور هترد عليكي وأتمني يكون خير
ملك ::طبعا خير
*********بقلم أمل مصطفي ****************
كانت تجلس هايدي وهي تحتضن نور أخت مهند يشاهدوا كارتون سمعت صوت فتح الباب
نظرت في إتجاهه في سعاده أما نور فقامت تجري لاستقبال أخيها
دلف مهند وهو يحمل أكياس كثيره وعيونه تحتضن هايدي بحب وضع حمله علي الأرض وحمل أخته
وقبلها وأعطاها لوح من الشيكولاته وقام بإخراج عروسه وبيانوا صغير خدي يا حبيبتي وأدخلي أوضتك
الوقت قامت نور بتقبيله وجريت علي أوضتها وهي فرحانه. ***بقلمي أمل مصطفي***
توجه إلي هايدي فاقتربت منه بحب حمدالله علي سلامتك
قام مهند باحتضانها وقبلها بحب ولهفه وحشتيني
هايدي ::بسعاده وأنت أكتر
أخرج من جيبه علبه قطيفه صغيره وأخرج منها سلسله ناعمه ورقيقه جدا دي حاجه بسيطه
من أول مرتب أنا عارف إنها مش من قيمتك بس وضعت هايدي يدها علي فمه
هايدي ::بعشق دي عندي أغلي من الماس لأن حبيبي أفتكرني وجبهالي
إلتفتت له ورفعت شعرها لكي يلبسها لها أغلقها مهند وضمها من خصرها وقام بتقبيل عنقها
بنعومه أذابتها وهمس بجوار أذنها ربنا ميحرمنيش منك يا حبيبتي أبدأ
إلتفتت لتحتضنه خرجت نوره أبيه البيانوا مش بيشتغل خجلت هايدي وأبتعدت وتوتر مهند
أسف يا حبيبتي الحجر في الشنطه ونسيت اركبه
هايدي أنا هدخل أجهز العشاء جذبها مهند لا هنتعشي أنا وأنتي بره
وكلمت جارتي تخلي نور معاهم يلا أدخلي ألبسي قفزة هايدي مثل الأطفال وقبلته من
وجنته بسعاده

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ملك روحي )

‫23 تعليقات

  1. رواية نسبة ومعبرة فيها كل الخصايص الأخ الكبير الذي يقوم يدور الاب لكل اخوته وبناء اعمامه والاخت التي تريد اخواتها الى التربية السليمة و الزوجة التيتبحث عن مبررات لتصون وواجها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *