روايات

رواية عشق الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين البارت الحادي عشر

رواية عشق الزين الجزء الحادي عشر

رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد
رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الحلقة الحادية عشر

 

ــــــــــــــ ف الشركه
زياد دخل وسند جاكت زين وقعد ع المكتب
وبعد وقت مهدي جيه ودخل معااه
مهدي بابتسامه …اذيك يازياد عامل اي
زياد بابتسامه..الحمدلله احسن
مهدي هو وبيقعد…زين مش جاي انهردا انا هنا انهردا مكانه لو ينفع طبعا
زياد ابتسم…منور الشركه كلها يافندم
مهدي بابتسامه…تسلم يارب يلا هتلي مللف المناقصات
زياد ..حاضر يافندم حالاً
خرج زياد وهو يشعر بتعب لكن تجاهله وحضر ملف المناقصات ودخل المكتب

 

مهدي …عفارم عليك شاطر
الا قولي يازياد سمعت من زين انك شاطر جدا ف الهندسه بتعتك دي
زياد بثقه…ممم انا بحب الهندسه جدا يافندم وعايش عشان اوصل لحلمي وكون اكبر مهندس ف مصر كلها
مهدي بحب …ان شاء الله هتوصل كنت عايزك تصمملي ڤيلأ طبعا لو عندك وقت
زياد بصدمه ف سره…هههه يارب معقول هتنقل نقله كبيرة اوي وفقني يارب ….احم سياتك انا وقتي كله ليك
مهدي بابتسامه…ماشي ياسيدي هخليهم يبعتولك ف رسالة كل اتفاصيل ماشي
زياد ابتسم…ماشي يافندم الي تشوفه
مهدي…ماشي اتفضل انت دلوقتي
زياد هو ويغادر: عن اذنك
ـــــــــــــــــــــــــــ خرج وقعد ع مكتبه وحط ايدو عند ادماغو بتعب…مينفعش امشي انهردا خالص اووووف ياساتر
وبتداء يشتغل لحد اما مهدي طلبه ودخل المكتب
ــــــــــــــــــ
مهدي …تعال يازياد

 

دخل زياد وقعد
مهدي بابتسامه…طلبت اكل وهتتغداء معاي غصب عنك
زياد ..ههههه معلش يافندم اعفيني اناا مش هقدر
مهدي ..لا هتاكل يعني هتاكل عايز تكسفني ياض انت
زياد بالم …مش القصد يافندم بس انا باخد دواء ومعاده لسه مجاش ف مينفعش اكل وكده
مهدي بزعل … دواء …دواء ايه يابني دا
زياد بتعب …انا عندي مشكلة ف القلب عشان كده باخد ادويه قبل الاكل عشان متعبش
مهدي بزعل عليه ومدايق جدا واحاسيس متلخبطه فيه…الف سلامه عليك يابني
زياد بابتسامه…الله يسلمك يافندم
مهدي بتوتر..لو عوزت اي حاجه انا تحت امرك و ومترهقش نفسك كتير فاهم و وكل كويس
زياد بابتسامه عريضة..حاضر يافندم عن اذن حضرتك
مهدي بابتسامه..لا تقدر تروح كده كده انا كنت ماشي دلوقتي اتفضل انت
زياد بابتسامه…متاكد يافندم
مهدي..مممم يلا ياض من هنا ابتسم زياد وقام لكن اوقفه صوت مهدي عند الباب …خلي عربية اشركه توصلك للبيت
زياد ..مفيش داعي يافندم
مهدي باصرار…ملكش دعوة انت يلا مع السلامة
زياد بابتسامه..مع السلامة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ ف ڤيلا مهدي
ـــــــــــmai ★
قاام زين لصلاة العشاء صلاه وبدعي لربنا ،،، عايز افهم يارب انا ليه متعلق بيه اوي كده ونبي يارب فهمني اي حاجه اي حاجه اي اشارة منك انا اتعلقت بيه اوي اوي ثم سرح ..بحسه حته مني ل لما زعلته كنت عايز اخنق نفسي ههههه ونبي يااارب وريني اطريق الصح فين يااارب
انهاء دعائه وقاام نزل عشان يتعشاء مع والده
زين بابتسامه.. مساؤؤ
مهدي قاعد سااكت وعلي وجها علامات ازعل
زين مستغرب …بابا انت كويس
مهدي برضه ساكت

 

زين بصوت عالي..بااااباااا
مهدي ..ف ايييييه مالك
زين…بكلمك من الصبح وانت ولا هنا ماالك
مهدي بزعل… تعرف ان زياد عندو مشكلة ف القلب
زين بحزن…مممم
مهدي بتسأل…ازاي
زين … تعب مرة اغم عليه وعرفت بس انت ايه عرفك
ب الحوار داا
مهدي بتوتر…بصدفه انهردا المهم ابقي خد بالك منو
زين لسه مدايق من زياد قال بغضب…وانا مالي بيه
مهدي بهدواء…قصدي زود المرتب
زين بغضب..هو قلك كده
مهدي مردش عليه وقام طلع اوضته
زين بغيظ …والله لوريك يازياد مااااشي
ـــــــــــــــــــــــــــ ف بيت مي
زياد بابتسامه…ماماااا تعالي هقولك حاجه
مي وتجري نحيته…هه فيه يابني مالك كده بزعق لييه
زياد ..تعالي شوفي جبت ايه
مي …الله ههههههههه كل دا كرنب انت هتاكل كل داا
زياد بضحك…ههههههه ااه اصل بفكر اخد شويه اكلهم ف االشغل
مي بزهول…ف الشغلللل هتاكل كرنب يا زيادد
زياد بقتناع…ممممم فين المشكلة بقي انا حرر
مي…اوووف براحتك
زياد…حطيلي شوية ف علبه كده او اي حاجه عشان اخدها معاي بكراا
مي بابتسامه…من عنياا حاضر
قبل جبينها ودخل اوضته
ـــــــــــــــــــــــــــmai ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف اليوم التالي ★٭★

 

صحي زياد ولبس
وأخد الاكل معاه وهم ليغادر اوقفه صوته وألدته
مي بستغراب…زياد جاكت مين دااا
زياد بصدمة…اااه ينهار اسود كنت هنساه بتاع المدير
مي هي وبتدهوله …اممم ريحت البرفان جميلة اوي هههه
زياد غمزلها…انتي ال جميلة ياقمري هههههه
وجرا مي بضحك…هههههه ماشي اما تاجي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــف الشركه
زين قاعد ف المكتب ومتنرفز ومضايق ومش طايق نفسه…
دخل زياد مبتسم وفإيدو الجاكت بص عليه زين بدون اي كلام باصص عليه وبس
زياد…صباح الخير يا زين بيه
زين بعصبية وغيظ منه ما نسئ انه من قفل الفون ف وجهاا ويعانده دائما ، وهو اسبب الرئيسي لحزن الزين طول الوقت..
زين بغضب ووقاحه لاول مرة لكن مهلا علي من …داخل كده ع طول زي الحما،،ر مفيش حاجة اسمها تخبط الاوووول قال كده بكل زعيق وعصبيه
زياد دمع ومسك نفسه عشان ميعيطش وفضل ساكت وبيبص عليه
زين بغيظ لعدم رده … اييه خرست ماتنطق
زياد بصوت ضعيف…ا احم انا اسف يافندم م مش هتتعاد تاني ا انا اسف
ثم تقدم تحت انظار زين الذي يراقب رده …داا اجاكت بتاع حضرتك وشكرا ليك عن اذنك
وهم ليغادر اوقفه صوته…وانا هلبسه بعدك اكيد لاا تقدر تاخده ورماه ف وش زياد
زياد وعيونه كلجحيم سند اجاكت علي الكرسي وطلع
ــــــــــــــــ
زياد ف الحمام بتعب ومش قادر ميعيطش فضل 10,دقايق ف الحمام يعيط وبعدين غسل وشه وطلع عادي
قعد ع مكتبه كتب ف ورقة ودخل عند زين بعدما خبط ع الباب وسمحله بدخول ..
زياد وعيونه ف كل مكان حط الورقة قدام.زين
قراهاا وبتسم …استقاله
زياد ببرود…مش عايز اكمل هنا
زين بابتسامه…مممم ليه
زياد…عادي انا حر مش عايز اشتغل

 

زين بيحاول يدايقه …مممم بس للاسف لاا مش هقبل الاستقالة دي وقطعهاا قدامه
زياد ضغط ع ايدو بعصبية عشان ميتهورش عليه وزين شايف عصبيته بس عايز يجيب اخرو فهل زياد سيتحمل برود وستفزاز الزين لهو لنرا 👇
زين بستفزاز…هتشتغل هناا ونسئ حاجه اسمها استقالة خالص مفهووم
زياد باصص عليه بطرف عين
مهلا يا صغير ماذا تعمل انها تضعف الزين هذا الحركه ونظرة منك
زين بص الناحية اتانية…اطلع دلوقتي وهتلي مللف الاستثمار
طلع زياد وخبط الباب وراه وصدره يعلو ويهبط من شدة الغضب قعد ع الكرسي ومازل ماسكه ايدو عشان ميفقدش اعصابه تعلم هذه الحركه من والدته
ــــــــــــــــ ف مكتب زين
قعد مبسوط انه دايقه وبعد9 دقايق زياد مدخلش ب الملف الي طلبه زين
طلع زين ووقف قدام مكتب زياد ومربع ايدو…هونا مش قولت عايز مللف الاستثمار مجبتهوش ليييه
زياد ببرود وعند…انسيت
زين عارفه عنيد بس متعصب منه انه مسمعش كلامه…مممم طيب هاتي وراي فورأ
دخل زين المكتب وبعد وقت دخل زياد بلملف
زين …هتلي قهوة
زياد ببرود… مممم ماشي
وخرج وقاصد يدايق زين زي ماعصبه وبعد وقت خرج زين متنرفز منه وكله غيظ …هونتا مش بتسمع الكلام ليه انا مش طلبت قهوة كل شويه هطلع وراك يعني
زياد ببرود وباصص للملف ال فإيدو …ممممم كنت جاي اهو
زين بعصبية تقدم نحيته ورمه الملف ال فإيدو…وقال بحدة وغضب…حالا ودخل
زياد قام ودخل بلقهوة وهو ورايح يسندها ع المكتب وقع نصها ع هدوم زين( قاصد)
زين بصدمه وعيون الجحيم…ينهارك اسود
زياد واقف مبسوط بس لا يهمه الزين مسك باقي القهوة ودلقهاا ع وش زياد وسخنه طبعا
زياد وأيدو ع وشه …ااااااااه اااه ع عيني اااه

 

قام اتنفض زين من مكانه وسحبه من ايدو دخله الحمام وحط دماغه تحت الميه
وهنا اتعصب زياد …اوعاا بقي ايه قلة الادب دي انت بتعمل كده لييه هه وبتداء نفسو يقل وقع ف حضن زين بهبوط تام مش قادر يقف سنده زين لحد الكنبه ال في المكتب ورش عليه ميه
زياد بزعيق وضعف… ا ابعد ع عني بقي ا امشي ياعم
زين بغيظ منه…ممكن تهدا الاول انت اللي عصبتني ونرفزتني صح
زياد بتعب…انت ال بديقني وبتزلني كمان ع عاوز امشي
زين بعصبية…لا والله يعني غلبان معملتش حاجه
زياد بغضب…انت ال قليل الادب و ولسانك ط طويل و متربتش خاالص
زين سرحان فيه وف كلامه ليه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــmai
عقله …اضربه يازين ربيه من الاول
القلب…مش قادر
العقل…لييييه ؟
القلب…مش عارف
العقل…دا بيهينك طول الوقت وبيزعق فيك هو مين شغال عند مين
القلب… مش عارف اعامله وحش ولا أذيه خاالص
العقل بشر…دا هان زين مهدي الحديدي اكتر من مرة
القلب…خلااااص
قال زين …انت دلقت القهوة ع وركي وكانت سخنه انفرضأ كانت ادلقت ف مكان تاني كنت هعمل اي سعتها
زياد بضحك لاول مرة قدامه…ههههههه هههههه ههههه
زين ابتسم وضحك هو الاخر ..ههههه هههههه مجنون
زياد بضحك…مقصتش والله
زين بصله بطرف عين انه لا يصدقه لانه يعلم انه دلق القهوة عن قصد

 

زين…ماشي براحتك المهم كفايه شغل كده انزل استناني قدام الشركه هجيب حاجه واجي وراك اوصلك البيت
زياد …مفيش داعي انا كويس
زين باصرار…اسمع الكلام بقي.
زياد بابتسامه…حاضر
ـــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــ mai
ونزل وبعد وقت نزل زين بس كانت كل الموظفين بتجري لبرا قلب زين وقف لما سأل واحد وقله انه ف واحد طلع من الشركة والعربيه خبطته
طلع يجري بكل مافيه من احاسيس متلخبطه لقي اناس متجمعه مكان الحادثة بعدهم بخووف …زياااااد
لقي زياد قاعد علي الارض

يُتبع ..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *