روايات

رواية تمارا وعاصم الفصل الرابع 4 بقلم محمد ابراهيم

رواية تمارا وعاصم الفصل الرابع 4 بقلم محمد ابراهيم

رواية تمارا وعاصم البارت الرابع

رواية تمارا وعاصم الجزء الرابع

تمارا وعاصم
تمارا وعاصم

رواية تمارا وعاصم الحلقة الرابعة

_ يا مريم دا واقف مع ولاد ضايقوني امبارح انتي متخيلة!
= الحيواان انا بردو حسيت دخلته مش مظبوطة
عينيها دمعت
_ يعني كان متراهن عليا مع صحابه !
مريم شدتها و قعدو على السلالم
= اصلا ميستاهلكيش انتي حبيتيه امتى اصلا
_ محبيتهوش يا مريم انا بس حسيت بالامان جنبه ازاي يطلع وحش ف حقي كدا , انا كنت فاكرة اني لما هبقا كويسة مع حد و احترمه و احسسه اني مبسوطة بوجوده هو كمان هيبادلني نفس الحجات … سكتت شوية مش كان لازم يبادلني بردو !
حضنتها
= انتي مروحتيش قولتليه تعالى ادخل حياتي و اشغل تفكيري و اعمل عليا كويس , هو جه لوحده و انتي اللي هتمشيه دلوقتي
_ عارفة اكتر حاجة نفسي فيها دلوقتي ايه
= ايه يا حبيبتي
_ نفسي اشوف دكتور نادر
مريم غمزتها ف كتفها
= هو جرحك لحق يلم
_ حرام عليكي بطلي تفهميني صح بقا مش مصدقة اني بقول كدا بس خسارة انه متجوز بجد
مريم غمزتلها
= مراته متوفية من 3 سنين و عنده بنت عندها 5 سنين و للتعارف الجاد
_ مريم بتهزرييييييي عرفتي دا ازاي
هزت كتافها بغرور
= عندي مصادري الخاصة
تمارا حضنتها
_ مين روح قلب تمارا مين حبيبة تمارا
ضحكت
= انااااا
في قاعة المحاضرات
دخل نادر و لمح تمارا قاعدة ف اول بنش قصاده مباشرة حاول يتجاهلها , كل ما عينه تيجي عليها يلاقيها بتبصله بحب و اهتمام فيتوتر و يعدل كرافتته
بعد المحاضرة
_ دكتور نادر عايزة اشكر حضرتك على موقفك معايا امبارح
اتوتر من نظراتها فعمل نفسه مشغول ف الورق
= مفيش داعي تشكريني عن اذنك عشان مشغول
شدت الورق من ايده بمرح
_ عمتا انا عازماك النهاردة على قهوة ك شكر مني ليك هستناك في كافيه (….) الساعة 6
= مش جاي
_ هستناك بردو
سابتله الورق على الكرسي و مشيت بسرعة
_ ها عملتي ايه
= شكله مش طايقني و شكلي بعك
_ مبقاش مريم ان ما طلع عينه منك
نطت من مكانها
= بجد بجد
_ انا عمري قولتلك حاجة غلط يبنتي!
= مريم انتي عمرك ما قولتي حاجة صح اصلا
_ لا بس ايه رايك
= هلزقللك البتاع دا ف وشك دلوقتي
_ باعتني خلاص عشان بدلة و كرافتة
في بيت نادر حسين الساعة 5
بيلف ف الاوضة و سرحان و هو بيلف كان هيخبط ف الباب
_ يووه مش رايح في حته مش عايز اشوف حد
الساعة 6 ف الكافيه نادر داخل بكاريزما لابس قميص صيفي ابيض , فاتح اول ازاره و بنطلون جينز كحلي و رافع شعره
( واضح انه مكانش عايز يروح خالص)
دور بعينه عليها لقاها بتتكلم مع الويتر , كانت جميلة جدا , لابسة حجاب بيج و فستان ابيض بسيط , ملامحها كانت هادية و جذابة
_ مساء الخير
بصت ف الساعة لقتها 6 بالظبط
= انت مظبوط ف كل حاجة كدا
بصلها بثبات
_ مظبوط في اي حاجة تهمني
ابتسمت
_ تشربي ايه
= لا انا عازماك و مجهزة الاوردر
شاورت للويتر ف جابلهم ايس كوفي
= حبيت اعزمك على اكتر حاجة بحبها
رفع شعره بجاذبية
_ واضح ان ذوقك حلو بس مش دايما
فهمت قصده
= عاصم صفحة و اتقفلت هو ملحقش يكون حاجة اصلا
ابتسملها , اتكلمو كتير كانت بتبصله بانبهار لما بيحكي عن بطولاته ف انجلترا و الظروف اللي مر بيها عشان يوصل للمكانه دي , كان حاسس انه مطمن بوجودها , مرتاح ان في حد بيسمعه و مبسوط معاه
بصت ف الساعة
_ يااه الساعة 11 معقول بقالنا 5 ساعات بنتكلم
= محسيتش بالوقت معاكي
اتكسفت
_ المفروض ارجع البيت بقا
= يلا هوصلك
و هم نازلين على السلالم تمارا كانت هتقع بس نادر مسك ايدها عشان متقعش
قلبه دق بسرعة , عمل ان مفيش حاجة و بص قدامه
_ قولتلي بقا ليه ما اتجوزتش بعد مراتك
= محسيتش بحاجة ناحية حد و لو اتجوزت ف كنت هتجوز عشان خاطر ليلى محتاجة ام
_ يعني عمرك ما حسيت بحاجة بعد مراتك!
بصلها
= مش عارف
عند بيت تمارا
_ لما تدخلي اوضتك كلميني عشان اطمن عليكي
بصتله بامتنان
= شكرا انك جيت
_ شكرا انتي عشان خليتي يومي مختلف
نزلت من العربية و طلعت بسرعه على السلالم بتجري من الفرحة , لقت عاصم طالع من شقته , تجاهلته
_ شوفتك وانتي نازلة من عربيته
تجاهلته تاني و بتفتح باب شقتها
شدها من دراعها
= تعالي هنا بكلمك
ضربته بالقلم
_ اخرس هو مكانش متراهن عليا مع حد زيك
اتوتر و ساب دراعها
كتفت ايديها بعصبيه
_ ايوة شوفتك و عرفت كل حاجة و مش عايزة اشوف وشك تاني
بصلها برجاء
= عارف اني غلطت و كنت هصارحك على فكرة الموضوع كان لعب ف الاول بس قلب معايا جد والله
_ مش عايزة اشوفك ابعد عني
شدها من دراعها تاني بقسوة
= بقولك ايه انتي ليا انا فاهمة!
خافت تصوت والدتها تطلع ع الصوت و ممكن متستحملش الموقف و فتح عاصم باب شقته و …!

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تمارا وعاصم)

اترك رد