روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الرابع 4 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الرابع 4 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الرابع

رواية حب من أول نظرة الجزء الرابع

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الرابعة

ادم وعبدالله وحور كانو وصلو الفيله
عبدالله نزل من العربيه
وآدم نزل فتح شنطت العربيه عشان ياخد اغراد حور
وحور كانت شارده في ذكريتها مع جدتها وقطع شرودها عبدالله
عبدالله:يلا يابنتي انزلي
حور بتعب وخجل:حاضر ياعمو
حور اول م نزلت انبهرت من جمال القصر
بس فاقت علي ايد عمها
عبدالله مسك ايد حور عشان يدخلو
دخلة البيت هما التلاته
وكانت نسمه ولده ادم قاعده هي ويار بنت خال ادم واخت عمر بيسمعو التليفزيون
نسمه اوى م شافتهم دخلين ومعاهم بنت فائقه الجمال
نسمه قامت وقفت هي ويار وعم الصمت علي الجميع
لكن قطع الصمت نسمه….
نسمه بأستغراب: مين دي ………نسمه اتكلمت بصدمه
نسمه بصدمه: انت اتجوزت عليا يا عبدالله
عبدالله بصدمه من كلام نسمه:اي اتجوزت عليك انتي بتقولي اي مستحيل
نسمه بعصبيه:امال مين دي
عبدالله:حور بنت اخوايا
نسمه بصدمه :بنت زينب مستحيييييل
نسمه وجهت ل حور
نسمه بزعيق:اطلعي من بيت دلوقتي
حور اتخضت من صوت الزعيق ورفعت وشها بصتلها حور اتصدمت من الكره ال في عين نسمه نحيت حور
حور من غير قصدها مسكت ايد ادم من خوفها
ادم بصلها ل حور لقيها بترتعش من كتر الخوف ومخبيه وشها في كتف ادم
ادم حس ب دموعها علي كتفو من حور
يار كانت واقفه متغاظه جدااا من حور ال كانت ماسكه في ايد ادم
يار بحقد في سرها: من دي التاجي وتاخد مني ادم لاء هو لي لوحد لوحدي وبس

 

 

عبدالله مسك ايد نسمه ودخلو المكتب
ويار طلعت ل ؤضتها وهي متعصبه جداا
ادم بص ل حور لقيها لقيها لسه بتعيط وعيونها حمرا ومنتفخه من كتر العياط وبص ل اديها ال مساكه في ايد ادم وبترتعش
حور كانت ذي الطفله ال بتتحامه في ابوها
ادم من غير تفكير أخد حور في خضنو وقال
ادم: هشششش خلاص اهدي مفيش حاجه
حور كانت هتبعد عن حضنو لكن حست في حضنو بدافى وحنان ال اتحرمت منو حور فضلت تبكي في حضنو لحد م نامت في حضنو
ادم حس ب تقل علي كتفو بيبص لقيها نايمه
ادم سرح في جماله كانت تشبه الملاك
ادم شالها وطلع بيها ل الاؤضه بتعتو لحد م جهزو ؤضه ل حور
ادم نيم حور علي سريرو وغطاها كويس وخرج
ادم نزل ولقي ولدو وولدتو خارجين من المكتب
نسمه: ماشي بس السنه دي بس لحد م تشوفلها مكان تاني تقعد فيا
عبدالله:ماشي
ادم راح عند عبدالله
ادم بتسأل: عملتو اي
عبدالله بتناهد:خلاص كل حاجه تمام قولتلها انها هتقعد معانا سنه واحده لحد م اشوفلها مكان تاني
ادم قلبو انقبض اول م عرف انها هتسيبو وتمشي
ادم اتكلم ببرود عكس م بدخلو
ادم ببرود: طيب وهي هتروح فين بعد السنه
عبدالله:مش عارف المهم انها هتبقا موجوده هنا دلوقتي
ادم :طيب ماشي…..انا هروح الشركه
______________

 

 

بقلمي دينا محمود
في بيت سوسن
سيف بقلق: امي انتي هنا وسايبه حور لوحدها
سوسن:حور مش هنا يابني عشان اسيبها لوحدها
سيف بقلق : اي هي راحت فين ياامي
سوسن:عمها وابن عمها جم خدوها معاهم
سيف بصدمه: اي عمها هي كان عندها قرايب ياامي
سوسن:اه الست كريمه الله يرحمه كانت قيلالي عليهم في ايمها الاخيره قالتي لو جم اخلي حور تروح معاهم عشان متقعدش لوحدها
سيف بخزن:ماشي ياامي انا هدخل انام
بعد قليل من الوقت ندا وصلت البيت
ندا بقلق:امي هي فين حور انا خلط علي باب بيتهم بس مفيش حد بيرد
سوسن بحز:مشيت مع عمها يابنتي
ندا بصدمه: اي وإزاي جدتها ممنعتهاش وازي حور تسيب جدتها تعبانه وتمشي
سوسن:يابنتي الست كريمه اتوفت انهارده الصبح اما كلمت في الفون وقولتلك انها تعبانه عبال ما حور جات كانت توفت
ندا بحزن وبكاء:اااااي ماااااتت اكيد حور تعبت عشان فورقها
سوسن بحزن:اكيد يابنتي ربنا يرحمها
___________
في الشركه
في ؤضه مكتب ادم
ادم كان سرحان في حور وفي جمالها وملامحها الطفوليه
لكن قطع شروده عمر
عمر بضحك: دومي حبيبي وحشتني
ادم ببرود:عايز اي ياعمر دلوقتي
عمر:ابوك كان عايزك لي
ادم ببرود: وانت عايز تعرف لي
عمر:من غير سبب يلا قولي كان عايزك لي
ادم طبعا بيحب عمر جداا وعمر نفس الكلام بس ادم حكي ل عمر ب اختصار عشان لو مكنش حكالو كان عمر عرف وكان هيزعل منو

 

 

عمر بصدمه:اي عندك عم وكمان بنت عم انت بتهزر صح
ادم ببرود:وانا من امتا وانا بهزر واصلا مينفعش فس الموضوع ده هزار
عمر:يعني عندك عم والتوفيق هو ومراتو وبنتو موجوده دلوقتي في البيت
ادم:ايوه
عمر:طيب انا همشي دلوقتي
ادم بأستغراب: رايح فين
عمر: هروح انا تعبان من الشغل …سلام
خرج عمر من المكتب بس دخل تاني
عمر بضحك:هتوحشني دومي حبيبي هستناك في البيت
ادم حدفو ب ملف من علي المكتب وقال
ادم:امشي يلا من هناااا
عمر مشي
وشوايه وآدم خلص شغل وخد البليزر بتاعو وخرج ركب عربيتو وروح البيت
بعت قليل من الوقت
ادم وصل البيت وطلع الاؤضه بتعتو ولقي حور نايمه بعمق ادم من غير م يحس لقي نفسو بيقبل جبينها ببطئ
وبعدين راح نام علي الكنبه الموجوده في الارضه
____________
بقلمي دينا محمود
في صباح يوم جديد
ادم صحي بدري وكانت حور لسه نايمه
ادم قام خد مبلابس وخل الحمام أخد شور بارد وخرج وسرح شعرو بطريقه مثيره ورش عطر جذاب وخلاص ونزل
بعد قليل من الوقت
حور صحيت وقعدت علي السرير واستغربت انها مش في الاؤضه بتعتها وافتكرت الحصل امبارح وفضلت تبكي
شوايه وحور بصت في الساعه جنبها لقت الساعه 7صباحا
حور قامت بتعب شديد وصداع جامد ودخلت الحمام اخدت شور دافئ وخرجت وسابت شعرها ينسدل علي ظهرها ونزلت ل تحت
حور نزلت لقت عمها قاعد علي راس السفره وحنبو ادم والنحيه التانيه مرات عمها ويار
حور وقفت ومش عارفه هتقعد جنب مين
عبدالله:تعالي يابنتي تقعدي جنب ادم
ادم بص ل حور وبص ل عيونها الحمرا من كتر العياط وخجالها وكان شكلها طفولي جداا
عبدالله: تعالي يابنتي اقعدي متتكيفيش
ذهبت حور ببطئوهي بتفرك في اديها وقعدت جنب ادم وعنيها مترفعتش من الطبق القدامها
بس ادم كان بيبصلها وهي مش واخده بالها
بس يار كانت واخده بالها من ادم ام كان بيبص ل حور
يار كانت متغاظه جدااا من حور وكانت علي وشك الانفجار
ونسمه من كتر غضبها سابت السفره وقامت
الصمت كان يعم المكان
لكن قطع الصمت عمر وهو نازل درك السلم بسرعه
عمر:صباح الخير جميعاً ولكن لفت نظره وجه جديد
الجميع: صباح النور

 

 

عمر راح قعد جنب يار
عمر اتكلم ووجه كلمو ل حور
عمر:هو انتي بنت عم ادم
حور بخجل : ايوه
بعد انتهاء الفطار
حور بخجل:عمو ممكن اتكلم معاك في موضوع مهم
عبدالله ببتسامه: طبعا تعالي ورايا المكتب
حور راحت المكتب ورا عمها وكانت مكسوفه جدااا
عبدالله:خير يابنتي اي هو الموضوع العايزه تتكلمي فيا
حور:…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك رد

error: Content is protected !!