روايات

رواية نور الزين الفصل السابع 7 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل السابع 7 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت السابع

رواية نور الزين الجزء السابع

رواية نور الزين الحلقة السابعة

نور صحيت ع صوت التليفون
نور الو
امال : نور حبيبتي عامله ايه
نور : الحمدلله ياماما اناكويسه حضرتك عامله ايه وهنا
امال : انا كويسه يانور
نور : يارب دايما
امال : نور زين هيخرج النهارده والدكتور قال لازم راحه شهرين ع الاقل
نور ب عدم فهم : ماشي ياماما هو في حاجه
امال : تعالي القصر يانور علشان زين مش عاوز ييجي هنا
نور : ماما ممكن طلب انا مرتاحه هنا وزين ممكن يروح ع القصر
امال : ازاي يابنتي تبقي في مكان وجوزك في مكان
نور : في بالها جوزي مين
امال : نور نور انتي معايا
نور : معلش ياماما معاكي حضرتك عاوزاني اكلم زين اقولوا
امال : ب لهفه ياريت يانور
نور : حاضر ياماما اللي تحبيه
امال : ربنا يكملك ب عقلك هروح اجهزلكم اكل واجهز القصر ل استقبالكم
نور : حاضر ياماما سلام

طلعت نور من الاوضه ودخلت المطبخ علشان تفطر وهي بتفكر هتعمل ايه ولا هتقول ايه ل زين
سمعت صوت حد بيتكلم جريت ع الاوضه بتاعتها ولبست حجبها سمعت صوت زين خرجت من الاوضه لقيت زين ع كرسي متحرك ولقت معاه يحيي وحازم واحمد ورعد
زين : تعبتك معايا ياعمي انت ورعد
احمد : تعب ايه يازين حمدلله ع سلامتك
رعد : وهو باصص ع نور اهلا يا انسه نور عامله ايه
زين ب نظره ناريه : نور كويسه يارعد
احمد ماشي ياحبيبي نسيبك ترتاح بقا ياله يارعد
رعد : ياله يابابا حمدلله ع سلامتك يازين
زين : الله يسلمك
خرجوا : من الشقه ف اتجاههم للقصر
ده كلو ونور واقفه ساكته ومصدومه
ضرب تليفون زين
زين : ايوه ياماما
امال : ايوه يازين ياحبيبي هتطلع امتي من المستشفي
زين : اناطلعت وعند نور
امال : بضيق ما جتش ع هنا ليه طيب يازين اقفل انا جاية
زين : ماشي ياحبيبتي سلام
زين : نور نور نور

نور ب انتباه : في حاجه يازين
زين : انتي سرحانه في ايه
نور : لا ابدا هكلم طنط بس اقولها انك جيت
زين : مش بأقولك سرحانه انا لسه كنت بكلمها وهي جايه
نور : طيب تمام
نور : عن اذنكم
قاعد يحيي وحازم وزين يتكلموا ودخلت نور المطبخ وعملت عصير علشانهم
حازم : ماكنت رجعت ع البيت يازين ليه جاي ع هنا
زين : ب نظره جامده وانت مالك ياحازم وبعدين جيت علشان نور
حازم : ب توتر وانا مالي يازين وبعدين ماكنا نجيب نور القصر ما كانتش صعبه
زين : متزعلش يازومي بهزر معاك هي واخده راحتها هنا اكتر بعدين ما امال جايه واكيد هنا خليكم معايا
يحيي : بنظره مكر ياحنين وغمزلوا بتحب كل الناس حواليك انت
زين : كاتم ضحكته اوي اوي
دخلت : نور ومعاها عصير اتفضلوا
زين : ماكنتيش تتعبي نفسك
نور : ب كسوف ووشها طماطم ولاتعب ولا حاجه عن اذنكم انا في الاوضه لو محتاجين حاجه
زين : شكرا

يحيي : ل زين ها يازين هتعمل ايه في موضوع اعمامها دول قلبين الدنيا عليها وانا بتوهم اكتر
زين : افوق انا بس وحسابهم معايا
جرس : الباب ضرب وقام حازم وفتح
امال : كده ياحازم تجيب اخوك ع هنا
حازم : هو انا اللي بأقول يا ماما يروح ع فين
امال : عندك حق ما أنا مابقتش فارقه مع ولادي
دخلت وسلمت ع يحيي وزين
زين : ياست الكل حضرتك فوق دماغي بس انا قولت علشان نور
طلعت نور ع صوت امال وهنا ب فرحه
نور : اهلا ياماما اهلا ياهنا
امال : ب جمود اهلا يانور عملتي اللي في دماغك مبسوطه وانتي وخداه مني
نور ب : صدمه ودموع اخدت مين ودماغي ايه انا والله ماكنتش اعرف انه جاي دلوقت انا يادوب قومت اكل لقمه وكنت هكلمه لقيته بيفتح الباب وجاه وانا معرفش
زين : ماما انا اللي جيت وهي ماتعرفش
نور : بعد اذنكم ودخلت الاوضه وفضلت تعيط
هنا : ليه ياماما زعلتيها
زين : يا امي انا جيت وهي متعرفش ليه كسفتيها كده
امال : ايه يازين باشا هتحاسبني علشانها انت والست هنا
هنا : انا اسفه ياماما

زين : لا طبعا يا ماما بس الموضوع ماكنش يستاهل وهي ملهاش زنب
امال : خلاص بقا انا داخله اجهز الغداء واتجهت للمطبخ
يحيي : ل التخفيف عن صاحبه
يحيي : ب غمزه ماتقوم ترتاح يازين باشا
زين : ب مكر تصدق عندك حق
زين : اظن يا يحيي مي وحشتك
يحيي : ب تسبيل اوي ياصاحبي ايه ده بتطردني يازين
حازم : أيوه شكلك مش مظبوط ياض
يحيي : اتلم ياحازم
زين : بأقولكم ايه انا تعبان ورايح اريح شويه البيت بيتكم
زين : حازم هتبات هنا في الاوضه الصغيره وماما وهنا في الاوضه التانيه
يحيي : وانت يارميو
زين ب : ضحكه أنا غلبان هنام في الصاله
يحيي : بجديه طيب قوم يازين طيب ب خاطر نور
زين : هو ده اللي هيحصل
يحيي : ياله بقا انا ماشي سلام
حازم وزين : سلام

اتجه زين للغرفه اللي فيها نور وخبط عليها
هنا : فتحت اتفضل يا ابيه
زين : غمزلها الواد زومي عاوزك
هنا ب : ضحك حاضر يا ابيه
دخل زين عند نور
زين : ممكن اقعد معاكي شويه
نور ب : دموع اتفضل
وقف : زين من ع الكرسي بألم وقعد جانبها ع السرير
نور ب : خضه انت كويس
زين ماتقلقيش انا كويس
ممكن نتكلم بقا شويه
نور : ماشي
زين : طيب هتعيطي كتير وانا هنا هو انتي نكديه
نور ب : ابتسامه بسيطه خلاص
زين : بصي ياست البنات وقالها كل اللي حصل يوم المستشفي
نور ب : دموع يعني حسن كان عارف انه عنده القلب وكان لازم عمليه ومعملهاش
زين : اة يانور وانا شرط عليه يعمل العمليه قبل ما أعرف التحاليل متطابقه ولالا بس أمر الله نفذ قبل مايدخل العمليات وكان هو ماضي ع ورق التبرع والله يانور انا ماغصبتوش ع حاجه
زين : صدقيني يانور
نور : مصدقاك يازين
نور : ممكن اطلب منك طلب يازين
زين : اتفضلي

نور : ممكن ننفصل من غير دوشه وماتخفش عليا انا هأنزل اشتغل واكمل دراستي لو ممكن بس تنقلي ورقي هنا
زين ب : نرفزه حاضر يانور بس ممكن بعد مافوق شويه اعملك اللي تحبيه
نور : اوك يازين
زين : اناعندي طلب
نور : اتفضل
زين : ممكن نتعامل زي اي اتنين متجوزين ع الاقل قدام الناس
نور : تمام موافقه
زين : شكرا يانور
نور : انا اللي متشكره اوي يازين
امال : فتحت الباب ودخلت عليهم
زين : في ايه ياماما حد بيفتح الباب كده
امال : اوضة ابني وبعدين انت هتعرفني اعمل ايه
زين : ب جمود ماشي يا امي
امال : هأجبلك الاكل علشان ااكلك
زين : ب نرفزه تأكليني ليه نور هتأكلني
نور : ب ذهول نعم
نور : في بالها هنستهبل بقا
امال : قومي جيبي الاكل ياله واكليه
نور : بضيق حاضر
راحت : نور حطت الاكل وجابته وقعدت جنب زين
زين : وكاتم ضحكته شكرا يانور
نور : ب بصه غضب عفوا اتفضل

نور : دبت المعلقه في فمه خد يازين
امال : شافتها اتجننت ايه ده انتي اتجننتي دي اي خدامه كانت اكلت احسن منك
نور : ب ضيق بس انا مش خدامه انا مرات المهندس زين الريان
زين : ب ضحكه نور تعمل اللي هي عاوزاه يا امي
امال : كده يازين ماشي وسابته وخرجت بره الاوضه
نور : ب انهيار ليه كل ده انا ماعملتش حاجه والله انا بأعتبرها زي ماما
زين : صعبت عليه وشدها ل حضنه متزعليش يانور هي بس مضايقه ان مسمعتش كلامها
زين : بخبث علشان خاطري متزعليش ياحرم المهندس زين
انتبهت : نور وقامت ب سرعه من حضنه
نور : انت بتنتهز الفرص يازين
نور : خليني امشي يازين مامتك مش هترتاح طول مانا معاك
زين : ب زعيق خلاص يانور انا قولت لما افوق من اللى انا فيه
زين : بألم اناتعبان افهموا بقا
نور : ب خوف زين انا اسفه انت كويس
زين : ب هدوء ممكن ارتاح شويه
نور : اكيد طبعا ده بيتك
زين : تاني يانور

في مكان تاني مي قاعده في كافيه مستنيه يحيي
مي : الو انت فين يا يحيي لوملقتكش قدامي دلوقت همشي ومش هتشوفني تاني
يحيي : طيب ينفع تلاقيني وراكي
مي : والله يايحيي انت لسه فاكر
يحيي : انتي متعرفيش اللي انا في انا اسف
مي : لا يايحيي انا زعلانه جدا منك ومخصماك
يحيي : طيب خلاص ياحبيبتي ماتزعليش تاخدي الورد ده والشوكولاته
مي : ب بسمه خلاص عفونا عنك وأمري لله
يحيي : ربنا يخليكي ليا وحشتيني
مي : ويخليك ليا وانت كمان
مي : زين عامل ايه دلوقت الف سلامه عليه
يحيي : الحمدلله احسن
مي : ومراته كويسه
يحيي : اة كويسة وشكلها طيب اوي
مي : ب غيره ياراجل
يحيي : ب ضحكه بس انتي مفيش زيك ياميوي
ضحكوا وطلبوا اكل واتغدوا سوا وراح يحيي وصلها ورجع ع بيته
ماما ممكن اتكلم معاكي شويه
امال : نعم يانور

نور : ب عياط هو اناعملت ايه
امال : كسرتي كلمتي وعصيتي ابني عليا
نور : انا ياطنط والله ماعملتش حاجه
نور : والله انا بعد ماكلمت حضرتك جيت افطر لاقيت حد بيتكلم فتحت لاقيتهم بره
امال : بمكر يعني انتي مش فطرتي
نور : لا خلاص ماليش نفس
امال : تاكلي فسيخ
نور : ب ضحكه انتو تعرفوا الفسيخ
امال : ب ضحك احنا اللي هو مين احنا بنعشق الفسيخ هكلم الحراس يجبولنا وناكل
قامت امال وحضنت نور وقالتلها انا بس خايفه ع زين ماتزعليش مني وانا مش قصدي انك خدامه
نور : ب ضحكه ولايهمك ياحبيبتي
طلبت من الحراس وجبلهم
امال : ياله يابت ياهنا الله يامامي هناكل سمك معفن
نور : ب ضحكه ههههههه مامي وسمك معفن ازاي
امال : ياله اقعدوا بقا خلينا ناكل لو زين صحي هيطردنا
لسه مكملتش كلمتها وخرج زين من الاوضه
زين : ايه ده في ايه الريحه الوحشه دي

امال : يا نهار اسود خلاص هنموت
امال : ايه ياحبيبي دي نور نفسها في فسيخ جبتلها
زين : نور برضو يا ماما
امال : ب ضحكه قلبك ابيض
زين : طيب ياماما اخلصوا بقا انا مش قادر الريحه صعبه
زين : ل نور ازاي تحبي حاجات زي دي
نور : ب ضحكه بص ياهندسه احنا اتولدنا بنحبه
عدي اليوم وكلوا حب وبهجه
في الشركه
رعد اناهأخلصلك الورق ده كلوا بس عمولتي فين
شخص : الفلوس هتبقا في حساب حضرتك حالا بس انا خايف زين باشا يعرف
رعد : ب ضيق اللي يخاف مالوش مكان معانا مش عاجبك وخايف شوف حد يعملك اللي انت عاوزه
الشخص : لالا ياباشا احنا مش هنخاف وانت معانا
رعد قفل التليفون
ماكان من الاول عالم زباله
خليه يفرح يومين ومافيش حد هيشرب من دمه غيري
نرجع ل زين ونور

زين دخل الاوضه وطلب من نور تيجي وراه
زين : انتي ناويه تكملي السنه دي دراسه ولا هتأجلي
نور : والله يازين انا مش عارفه بفكر ادخل السنه دي علشان ماتضعش عليا
زين : تمام يانور وانا ممكن اساعدك في المذاكره
نور : بجد مش هيبقا تعب عليك
زين : ب ضحكه لا ماتقلقيش
نور : زين ممكن اسالك سؤال
زين : اتفضلي
نور : انت كسرت قلب مها ازاي
زين …………………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك رد

error: Content is protected !!