روايات

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور البارت الرابع

رواية أحببت ضابط غيور الجزء الرابع

رواية أحببت ضابط غيور الحلقة الرابعة

مها: عشان شوفتو
احلام بعدم فهم: شوفتي اي
مها: هحكيلك اما نروح دلوقتي مش هعرف
احلام: مها؟!!! انتي متوتره لي
مها: انا حاسه اني بحب ي احلام وانتي عارفه عمري ماخبيت عنك حاجه
احلام بفرحه: بجد؟!! يعني هتتجوزي
مها: استني مايمكن حب من طرف واحد والطرف دا انا انا معرفش هو فاكرني اصلا ولا لاء بس انا فكراه كويس وحاسه اني معجبه بيه
احلام: لا دا حوار كبير اوي اما نروح تحكيلي يلا الاوبر جه
ركبت مها واحلام وروحوا بيتهم بس معرفوش يتكلموا قدام اولاد احلام وجوزها
*صباح يوم جديد عند فارس ف الشغل
فارس: ها ب ابراهيم عرفتلي عاوز اي

ابراهيم: الصراحه يفندم معرفتش اعرف بالضبط يعني
فارس بعصبيه: يعني اي معرفش بالضبط
ابراهيم: اللي عرفته يفندم ان هي بحكم شغلها الراجل دا تقريبا عاوز منها ورق مهم جدا
فارس: تقريبا!!!! امشي ي ابراهيم خلاص امشي
ابراهيم: امرك يفندم
فارس لنفسه: وبعدين معاك يافارس هو في اي انت عمرك ماكنت كدا اي اللي حصل
*عند مها
رنا: بتهزري ي مها دا بجد
مها: اه والله ي يارنا
رنا: وانتي بعدا كدا عملتي اي

مها: قومت زعقتله ومشيت وسبته
رنا: جدعه ي مها انتي هتقولي لسعيد بيه
مها: لا طبعاً يارنا اوعي تقولي حاجه انا مش هقوله وبعدين انا اصلا رفضت وخلاص حوار وخلص
رنا: بس لازم يعرف عشان يتصرف معاه
مها: ياستس خلاص احنا لازم نكسب الصفقه دس ولو قولت لسعيد بيه ممكن يعمل حاجه تضر سمعه الشركه ونخسر الصفقه
رنا: ايوا صح عندك حق
مها: يلا خلصي بقا عشان نروح
رنا: حاضر
*مها سرحت ف امبارح اما شافت فارس
مها لنفسها: مالك يابت ي مها انتي بتحبيه ولا اي انتي مشوفتيهوش غير مرتين اي الهبل دا لا لا ممكن معجبه فاقت من شرودها علي صوت رنا

رنا: انتي يابنتي
مها: اي ف اي سعيد بيه عاوزني
رنا: لا مش عاوزك الجميل سرحان في اي
مها: لا مفيش
رنا غمزتلها: يا مهاميهو
مها ضحكت: مهاميهو؟!!!
رنا ضحكت: صح اي مهاميهو دي؟؟!
مها: لا حلوه والله
رنا: ها بقا كنتي سرحانه ف اي
مها: مفيش يحبي
رنا: ماشي ماشي يجميل مسيرك هتيجي وتحكيلي ف يوم

مهت: ماشي يا لمضه خلصتي
رنا: اممم ماانا عماله اندهلك عشان كدا يلا انا خلصت يلا نروح
مها: يلا ياقلبي
*عند فارس خلص شغله وروح البيت
جيهان: حمدلله عاي سلامتك يحبيبي
فارس: الله يسلمك يحبيبتي
جيهان: احضرلك الاكل
فارس: لا مش عاوز
جيهان بقلق: مالك يافارس
فارس: مفيش ي ماما
جيهان: فارس متاكد؟!
فارس اتنهدت بحيره: مش عارف مالي

جيهان: احكيل يقلب ماما مالك
فارس: انا شكلي بحب ي ماما
جيهان: وهو دا اللي تعبك وبعدين مين اللي عوفت تملك قلبك كدا دي
فارس: عمري مااكلمت معاها حتي اليوم اللي شوفتها معرفتش اكلم معاها من التوتر او حلاوتها او عشان خطفتني مش عارف الصراحه
جيهان: انت بتحب ي فارس
فارس: تفتكري
جيهان: اللمعه اللي ف عينك وانت بتكلم عنها دي تدل علي انك عشقان مش بتحب بس
فارس: كنت عاىز اقوم اولع فيها اما شوفتها مع غيري
جيهان: احكي يافارس
*فارس اتنهد بحزن وتعب وحيره وحكالها
جيهان ابتسمت: مش بقولك انت بتحب

فارس: انا هموت واعرف دا عاوز منها اي ولا يبقالها اي حاسس اني هتجنن ونفسي اروح دلوقتي بيتها واعرف منها دا مين
جيهان: فارس انت لسه ملكش انك تحكم عليها يحبيبي
فارس: يعني اعترفلها
جيهان: دا اكيد واللي لازم يحصل
فارس: ربنا يخليكي ليا ينور عيني
*عند مها كانت طالعه لبيتها واتخضت
مها: بسم الله الرحمن الرحيم انتوا مين
_احنا اللي هناخد روحك يحلوه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *