Uncategorized

رواية الساحر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ياسمينا

في يوم جديد وسام خرج من مستشفي وعاصم وسيف سافرو القاهره وكان معاهم ميرا 
????قدام المستشفي ????
ياسمبن جايه تركب جمب اريان
وسام : تؤتؤ ورايا 
ياسمين : نعم 
وسام : قولت ورا 
اريان : اه يامفرق الاحبه وبعدين انا مش عايز اقعد جمبك هي لزقه وخلاص 
وسام : اركب وانت ساكت 
اريان ركب بضيق ووسام جمبو وكان ورا وياسمين وشهد واريان اتحرك بلعربيه
وسام : هسأل اسئله تجوبني عليها فورا من غير لف ودوران 
اريان : دا انت المعلم الكبير بتعنا ازاي هلف ودور عليك 
وسام : طب جاوب  مين الي نقل الآثار
اريان بأبتسامه : تلميذك 
وسام بستغراب : طب ليه 
اريان : اسمع بس تلميذك وبنتك كمان 
وسام بص لي ياسمين بصدمه 
ياسمين : احم بص ياحج هو قالي مقولكش
اريان بسخرية : لا وكمان سألتني لما كنا في مركب فين الآثار علي اساس متعرفش 
ياسمين : قولت اختبرك وأشوفك فاقد الذاكره ولا لا 
اريان : انتي غبيه مهو لو انا عايز اضحك عليكو طبيعي ردي هيكون معرفش 
ياسمين بضيق : اهو الي جاه في دماغي 
شهد : طب خبتوها فين 
اريان : هحكلم 
فلاش باك ????
اريان طلع من اوضه ياسمين بعد ماعترفلها انو بيحبها وبعدين راح اوضه وفضل يفكر كتير اوي هل مكان الآثار امان ولالا وبعد تفكير طويل طلع من اوضتو وراح اوضه ياسمين وصحها من نوم 
اريان : بصي عايزك تساعديني 
ياسمين : طيب بعد مااصحه
اريان بغضب : ياسمين
ياسمين بضيق : بخربيت ياسمين ولي جابو ياسمين عايز ايه انجز 
اريان مسك أيدها وخدها وطلعو برا  الاوضه ونزلو اوضه السفره واريان شال الوحه وفتح الباب 
ياسمين بصدمه : يخربيت دماغك ياسحورتي 
اريان : سحورتي 
ياسمين : اه دلع ساحر 
اريان : ياسمين متهزريش تعالي يلا 
ياسمين بهدوء : مالك يروحي 
اريان ابتسم وقال : عايزه ايه يابنتي في ام يومك الاسود ده 
ياسمين : تضحك وبس
اريان : ماشي ياستي يلا 
ياسمين واريان نزلو تحت وشافو الآثار 
اريان : هننقلهم علي شكل صناديق صغيره وانا كلمت حد هيجي يخدهم 
ياسمين : احم وانا مالي كنت صحيت وسام انت لازم تتعبني يعني
اريان : مش انتي مراتي وصندوق أسراري 
ياسمين بغضب  : ياحبيبي وانت زوجي وقرة عيني بس متصحنيش من نوم تاني
اريان بهدوء : انتي بتعلي صوتك عليا 
ياسمين بزعيق : مانت متصحنيش من أحسنها نومه علشان ننقل الآثار مايتحرقو انا مال اهلي 
اريان اقرب منها بهدوء وبعدين حط ايدو علي كتفها بخبث وقال : وايه تاني ياحبيبتي
ياسمين : وسام اشطر مني مشمعنا انا بقا
اريان حط ايدو علي شعرها بهدوء وقال : شعرك حلو 
ياسمين بسخرية : اتفضلو ياخويا 
اريان مسك شعرها جامد وقال : بصي بقا علشان نكمل معا بعضب صوتك ده يبقا واطي ده اولا ثانيا بقا انا جوزك اي حاجه اقولك تعمليها فورا تعمليها
ياسمين بخوف : طب اهده والله ياحبيبي كنت بهزر معاك 
اريان بضيق : ناس مبتجيش الا بلعين الحمره
ياسمين : لا علفكره انا بجي بصفره عادي جدا 
اريان مسك شعرها تاني 
ياسمبن بضحك: خلاص والله 
اريان : مش عارف انا  اتجوزتك ليه
ياسمين بضحك : بذمتك انت شوفت زوجه حلوه زاي كدا ودمها خفيف 
اريان بأبتسامه : لا انا محظوظ الصراحه
ياسمين : احم ماشي ياسيدي يلا نخلص الي بمنعملو بس مفيش صناديق 
اريان : مين قال كدا بصي وراكي
ياسمبن بصت وراها ولقت صناديق كتير اووي 
ياسمبن : اريان امتا تعلمني سحرك 
اريان : تؤ مفيش كلام ده 
ياسمين بهمس : حيوان 
اريان : سامعك يلا اشتغلي
ياسمبن جابت صندوق وفضلت تعبي فيه الآثار 
ياسمين بضيق : صحبت أو صاحب الآثار ده مات وشبع موت وسيبلنا كل القرف والمشاكل دي 
اريان بضحك : هو انتي حصلك حاجه من موضوع ده يابنتي 
ياسمين : اه طبعا اتجوزت وانا نايمه مغناطيسي وطلع ابويا صغير خالص 
اريان :ياسمبن ممكن تخرسي
ياسمين بضيق : طيب 
اريان وياسمبن بدأو ينقلو الآثار وبعد ساعتين خلصو 
اريان : خلاص كدا تقدري تطلعي 
ياسمين بنوم : اخيرا هروح 
ياسمين جايه تمشي من قدامو بس اريان مسك أيدها وقال : مش هتسألي ليه قولتلك انتي 
ياسمين : اممم لانك واثق فيا 
اريان قربها منو وقال : تؤتؤ مانا واثق في وسام بس حاسس اني عايزه اقضي معاكي وقت طويل اوي
ياسمين مسكت خدودو وقالت : ياقلبي انت بتحبني اوي بقا 
اريان : اوي 
ياسمبن : احم احم بس يااريان مش عايزه ازعلك بس انا بحب بابا وبس 
اريان بضيق : امشي من هنا 
ياسمين قربت منو وبستو وقالت : خلاص انا اسفه ربنا معاك وانا معاك ويارب تقدر تخلص انتقامك قريب
اريان حضنها بحب وقال : انا بس مش خايف غير عليكي 
ياسمين : تؤتر متخفش دانا بمية راجل
اريان بضحك : طيب يلا ياراجل اطلع 
ياسمين بضيق : نعم 
اريان بابتسامه : اطلعي يروحي 
ياسمين ابتسمت وطلعت واريان استنه دقيقه وشخص جاه وكان معه رجاله كتير اوي دخلو البيت وبعدين خدو الآثار في عربيات مصفحه 
اريان : حطوه في المكان الي قولتلك عليه 
الشخص : تمام 
وبعدين اتحركو بلآثار 
انتهاء فلاش باك????
اريان : ده الي حصل 
وسام : الآثار فين يابني 
اريان : ماحنا رايحلها 
وسام : احنا رايحين سفاري 
اريان : وسام هو انت بعد الحادثه دماغك تخنت  كدا ليه 
ياسمين : قصدو يعني أن احنا مش هنروح سفاري كدا علي فاضي اكيد مخييهم في صحراء
وسام : اسكتي انتي حسابك جاي تاني سؤال خطفوك ازي 
اريان بضيق : متفكرنيش هحكيلك بص انا بعد ما خلصت روحت اوضتي فضلت قاعد نص ساعه بفكر وبعدين نمت صحيت لقيت نفسي في الاسكندريه وعلي مركب ومربوط بلحديد 
وسام : مين الي خطفك 
اريان : جعفر ادني من نفس الحقنه الي انت خدها حاولت افك الحبل بس هو مدنيش اي فرصه حتي اتحرك اكنو كان خايف اني افوق وبعدين قعد يضربني برصاص ورمني في البحر 
ياسمين : اوبس كنت نفسي اشوف منظرك وانت كدا
اريان بضيق : بقول كان مديني حقنه مكنتش قادر اتحرك
وسام : اكيد ادهالك وانت نايم 
اريان : اكيد 
ياسمين : طب ازي رجعتلك الذاكره بسرعه وازي روحنا عندهم بسرعه دي 
اريان : اصلك الصراحه ياسيد رغاي وانا نيمتك مغناطيسي أما ذاكره رجعت ازي انا مش عارف 
ياسمين بضيق : ماشي طب ازي عرفت معلومات دي عن ريان بسرعه دي 
وسام : لا استوب ده شغلنا مينفعش تقول 
شهد بسرعه : هو انا لو طلبت منكم اي اكله هتجبوها فورا بمأنكم يعني بتوع سحر 
وسام بضيق : في ايه كل همك الاكل 
اريان بأبتسامه :ماتسبها تطلب الي هي عايزاه 
شهد : اريان انت جنتل بجد 
ياسمين بضيق : جنتل ايه ده شبه الكلب 
اريان بغضب : ماتلمي لسانك يابت انتي مش كنا كويسين معا بعض امبارح
ياسمين : اه دم كان امبارح أما انهارده مزاجي اهزقك 
اريان بص لي وسام بخبث وقال :  دا حتي امبارح كان كلو  احضان 
وسام بغضب : نعم 
ياسمين بغضب : اه يابن الغداره 
وسام بغضب : قصدو ايه 
اريان ببرود : وانت مالك واحد ومراتو 
وسام بضيق : اريان ياسمين مش هتجوز غير وهي عندها 25 سنه 
اريان : اممم وانا هكون عندي كام سنه كدا بقا 
شهد : 34 سنه 
اريان : لا ده عندك امك ده بقا ياوسام 
وسام بغضب : لا طبعا أنا قولت الي عندي 
اريان بذكاء : تمام مش انت بتحب شهد وممكن تكملو في جوازه دي  تخيلي بقا ياياسمين يجيلك اخ وانتي كبيره كدا 
ياسمين بصدمه : يلهووي مستحيل 
شهد : ومستحيل ليه بقا 
ياسمين : ايه ياشهد انتي هتعملي مرات اب عليا ولا ايه 
شهد : يسلام هو انا يعني مش مكتوبلي اخلف
ياسمين بضيق : وانا ليه استنا 5 سنين علشان اشوف نفسي عروسه ويتعملي فرح زاي باقي البنات 
شهد بغضب : هو انا يعني الي اتعملي فرح يعني زاي الناس العاديه 
وسام بهمس : خلاص ولعتها يابتوجاز 
اريان بضحك : اه
وسام بغضب :اتفضل طفيها 
اريان بضحك : وانا مالي 
وسام بغضب : انجز أحسلك 
اريان وقف العربيه وبص لي ياسمين وبدأ يغني : ياحبيبي من حبي فيك لا هتكلم ولا اغنيلك مين اليوم ده هاحبك حب جديد يخليني حبيبي ادعيلك  الله يباركلي فيك يا اغلى من عيني الله يخليني ليك اجيب لك الدنيا دي الله الله حبيبي الله الله يحميك حبيبي يا عمري يا غالي و يخليك ليا
وسام بغضب : ماتلم نفسك بقا انا قدامك 
اريان بأبتسامه : انا اهو قدامك و بين ايديك انا كلي علشانك وملك ليك 
وسام يغيظ : يخربيتك 
اريان : يعني اقلب الساحر يعني وتزعل 
ياسمين ابتسمت لي اريان وقالت : سالت قلبي بيحبك قد ايه قالي قلبي ده حب جديد عليه  
وسام بغضب : ياسمين 
اريان : لا انزليلي ياسمين كدا 
ياسمين نزلت من العربيه وهي بتضحك واريان نزل وقفل العربيه علي وسام وشهد 
اريان : هنروح مشوار علي مانرجع تكونو جبتولنا ياسين 
وسام : أمشي ياحيوان من هنا 
اريان ضحك ومسك ايد ياسمين كانو علي طريق الصحراوي ومفيش عربيات كتير 
اريان : كنتي بتقولي ايه بقا 
ياسمين بضحك : بحب ويسوووو اووووي
اريان حط ايدو علي كتفها وقال : بصي ياحبيبتي هتحاولي تضايقني هتلقيني قلبت الساحر وخليتو يوم اسود علي اهلك 
ياسمين بضحك : لا خلاص بس احنا رايحين فين 
اريان : هنتمشا علي ما يجبولنا ياسين 
ياسمين بضحك : ماتلم نفسك 
اريان : ياسمين احنا لما نخلف اوعي تقولي هنسمي وسام هقتلك 
ياسمين بضحك : حبيبي انا مش هخلف الفتره دي خالص يعني وانا عندي 25 سنه 
اريان : اه ده عند وسام ده بقا 
ياسمين : يس 
اريان : غوري من وشي 
ياسمين بعدت عنو وبدأت تمشي بضهرها وقالت : هنلعب لعبها حلوه وانت هتفهمها بسرعه 
اريان : اوك 
ياسمين : الصداقه 
اريان بأبتسامه : عارفها ماشي ياستي وسام 
ياسمين : الحنان 
اريان : وسام 
ياسمين : الحب 
اريان بخبث : شمس
ياسمين بغضب : نعمممم
اريان بضحك : قصدي الشمس حاميه اوي 
ياسمين : اريااان 
اريان : روحو 
ياسمين : الحب
اريان بحب : ياسمتنتي
ياسمين بأبتسامه : القلب 
اريان : ياسمين 
ياسمين : الروح 
اريان : ياسمين 
ياسمين : النبض 
اريان : ياسمين 
ياسمين بأبتسامه : كلو ياياسمين 
اريان : ايوا كلووو كلوووووو
ياسمين قربت منو وحضنتو وقالت : وانت كلو كلو 
اريان بحزن : طب الموت 
ياسمين ابتسمتها راحت وطلعت من حضنو وقالت : بيخطف اعز ما لينا 
اريان بحزن : اه 
ياسمين حضنتو : بس انا مستحيل اخليه يخطف مني حد 
اريان : أن شاء الله 
ياسمين طلعت تلفون اريان وقالتلو : صورني يلا فيديو 
اريان مسك تلفون وبدأ يصورها 
وياسمين بدأت تغني :  مايهمك ابدا مهما الزمان يطول راح يجي بكره وابقي الك على طول وحياتك مش فارق معي شو ما صار قلبي بدونك ما بيفرق ثلج ونار خلي الدنيا تعرف قلبي مين اختار انت انت خلي كل الناس تشوف كيف بنغني كيف بنسهر حبك نساني لحروف غيرك ما بدي اتذكر
اريان : واووو ايه رومانسيه دي كلها 
ياسمين بأبتسامه : خلي فيديو ده عندك وكل ما نتخانق معا بعض تسمعو علشان تعرف أن احنا عمرنا ما هنسيب بعض حتي لو اتخانقنا 
اريان : اممم طيب بس انتي هتسمعي ايه 
ياسمين : عيب عليك مانا صورتك وانت بتغنيلي في العربيه 
اريان حضنها بحب وقال : أن شاء الله مفيش خناق 
ياسمين : ولا فرااااق ابدا 
اريان : ابدااا ابداااا ….
????عند وسام وشهد????
شهد  : مش هتغنيلي ياأخر صبري 
وسام : تؤ تؤ انا تعبان 
شهد قعدت مكان اريان قدام وقالت : ماشي 
وسام بحب : طب اغنيلك لمين 
شهد بسعاده : اكيد اكيد اكيد يعني لي مصطفي قمر ده كان كراشي وانا صغيره دلوقتي حماقي بس يعني شوف انت حافظ ايه تعرف ده حتي في مره
وسام قطعها وقال : ايه ايه حنفيه وتفتحت
شهد بضيق : خلاص مش عايزه حاجه
وسام بابتسامه : طب عايزه اكل ايه 
شهد بسعاده : انا عايزه اكل كتير مشاوي بقا علي مكرونه علي فراخ و سمك 
وسام : بت هو انتي مفكراني شيف بوراك
شهد بضيق : يووووه مش عايزه حاجه 
وسام بضحك : مجنونه وربي ولا بيبان عليكي انك بتكلي 
شهد بضيق : احسد بقا بعد يومين هلقي نفسي بطيخه 
وسام بضحك : لا ونبي انا مبحبش البطيخ 
شهد بغيظ : وانا مبحبكش 
وسام : عيني في عينك 
شهد بصت في عنيه وقالت : اهو 
وسام بأبتسامه : بصي علي كنبه ورا 
شهد بصت علي كنبه ونصدمت من كمية الأكل الي فيها 
شهد بسعاده : ياقلبي ياويسو بحبك بحبك بحبككككك
وسام بضحك : يخربيتك كل ده علشان اكل 
شهد بضحك : ده عشقي 
وسام : اممم عشقك 
شهد : بعشقك انت اكتر يلا بقا سبني اكول 
شهد رجعت لكنبه ورا  وفي لحظه دي وصل ياسمين واريان وركبو العربيه ياسمين بصت لي وسام لقتو بيتجاهلها راحت مسك ايد و من ورا الكرسي وتضايقو وتلعب في شعرو 
ياسمين بصوت عالي : انت لمين انت الييي قلبي الك منو الى انت ملاك قلبي هواه يا اللي بحنان عمري حلي 
وسام بأبتسامه : هشش 
ياسمين بضحك : والله بحبك انت اكتر شخص في حيااااتي  انت بابا حبيبي الحلو 
وسام بغيره : بتحبي اريان اكتر
ياسمين بدأت تغني وقالت : انت حبيبي وبالقلب غيرك مافي انسان 
وسام : اممم كلي بعقلي حلاوه 
اريان بضحك : اصل عقلك صغير خالص الصراحه  
وسام : مالكش دعوه اب وبنتو بيتكلمو اتحرك انت 
اريان بضحك : ماشي ياغيور 
وسام بأبتسامه : لو مغرتش علي بنتي اغير علي مين
شهد : عليا مثلا 
اريان : مثلااا
وسام  : حبيبتي طبعا بغير عليكي اوي كمان بس بردو بنتي ياجدعان دانا معشتش معاها كتير يجي ده ويخدها كدا 
اريان : افتكر اني اريان صحبك 
وسام : ونبي لو اخويا بنتي اشبع منها الاول وبعدين خدها 
ياسمين : حبيبي ياويسو 
اريان : طيب يلا تتحرك بقا 
ياسمين  : يلا 
اريان اتحرك بلعربيه ….
( سألت نفسي هل ياياسمينا هتسبيهم فرحانين كدا دايما ولا هتنكدي عليهم ???? لقيت نفسي بقول كدا كدا الشعب المصري كلو بيحب الحزن ف يلا ندخل علي نكد والحزن????????????)
__________________________________________
????عند شمس ????
شمس كانت يتجهز شنطتها وسهام كانت معاها 
سهام : مش فاهمه هو احنا لازم نسافر وابوكي مش موجود 
شمس : بابا مسافر برا وبعدين احنا رايحين سفاري مش هنسافر بعيد يعني اجهزي بقا بسرعه 
سهام : طيب 
سهام جهزت هي وشمس ونزلو وركبو العربيه وشمس ساقت وكان باين عليها الشر …..
_________________________________________
????عند فرعون ????
كان راكب عربيتو وقال بخبث : مفكرين أن فرعون نايم علي ودنو كل ده لا ميعرفوش مين فرعون جايلك يااريان وهوصل للآثار وقتلك أنت وأهلك وكمان جعفر وريان توأمك وبدأ علي نضيف وحياه جديده ……
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك رد

error: Content is protected !!