روايات

رواية حادثة حب الفصل الرابع 4 بقلم سلمى كامل

رواية حادثة حب الفصل الرابع 4 بقلم سلمى كامل

رواية حادثة حب البارت الرابع

رواية حادثة حب الجزء الرابع

رواية حادثة حب الحلقة الرابعة

بعد مرور شهر
سيدرا. ماهي ممكن ادخل
ماهي. طبعا ادخلي
سيدرا. دخلت مش هتيجي تاكلي بقالك كتير مكلتيش
ماهي. مليش نفس وجريت علي الحمام
سيدرا. ماهي مالك
ماهي. مش عارفه بقالي كام يوم دايخه و مش قادره اقف وفجأه اغمي عليها
سيدرا. ماهي ي ماهي
تحت علي سفره الطعام
احمد. هدي هي سيدرا فين
هدي. عند ماهي
احمد. هي برضوا مش راضيه تاكل
كل ده وسليم بيسمعهم في صمت
سيدرا بعياط. بابا الحقني
احمد. سيدرا في اي
سيدرا. ماهي كانت بتكلمني و اغمي عليها
كلهم طلعوا يجروا سليم اول ما دخل لقي ماهي وقعه في الارض و راح شايلها
احمد. سليم اتصل بدكتور بسرعه
وبعد قليل من الوقت
احمد. مالها يا دكتور
الدكتور. لا متقلقش ده طبيعي عشان لسه في اول الحمل
سليم واحمد بصدمه. حمل
الدكتور. اه مبروك المدام حامل
احمد. الله يبارك فيك روح يا سليم وصل الدكتور و هات العلاج
هدي. مبروك يا ماهي يحببتي
ماهي. الله يبارك فيكي يا ماما
هدي. ايوه كده افرحي ليا
ماهي. طبعا افرح ده عوض ربنا ليا
هدي. بمنسبه الخبر الحلو ده يبقي اطلب منك طلب و اتمني تنفيذي
ماهي. انتي تأمري يا ماما
هدي. ترجعي تكلمي سليم
ماهي. ماما انتي عارفه الموضوع ده مستحيل
هدي. يعني هتفضلوا متكلموش بعض كتير
ماهي. هو الي عمل كده
هدي. لو ليا خاطر عندك تكلمي
ماهي. بس يا مام…
قطعتها هدي. مبسش متزعلنيش منك
ماهي. حاضر يا ماما
هدي. حببتي يا ماهي
نزلت هدي لسليم تحت
هدي. سليم اطلع شوف مراتك و هي هتتكلم معاك
س
ليم. حاضر يا امي
و طلع سليم فوق
سليم. ماهي انا مش عايزك تزعلي والله مكنتش في واعي
ماهي. لو عايز نرجع راي الاول انا معنديش مانع بس بشرط
سليم. اتفضلي
ماهي. تحكيلي كل حاجه عن الي اسمها مريم
سليم. حاضر مريم كانت معايا في الجامعة واتعرفنا علي بعض و حبنا بعض او ده الي كنت فاكره وكنا بنذاكر مع بعض و كل حاجه مع بعض و لما جيت اقولها اني بحبها قالتلي انها بتحب واحد تاني و حتي لو مش بتحب مش هتقبل بيا عشان ابويا الي كان بيصرف عليا و خلص الموضوع و دخلت في حاله اكتأب و ضاعت عليا السنه و فضلت كتير اوي بفكر فيها رغم كل الي عملتوا و كنت عايز انتقم منها و اعرفها ان الي سبتني و راحت لي مش احسن من في حاجه و يوم ماكنت سكرآ شوفتك انك هي
ماهي. انت لسه بتحبها
سليم. قبل ما اعمل كده معاكي اه بس بعد كده لا
ماهي. لسه عايز تنتقم منها
سليم. لا عشان قولت ان الي حصل معاكي ده كان رساله من ربنا ليا اني معملش كده
ماهي. كل شيء نصيب
سليم. عندك حق يلا ننام
ماهي. انت هتنام فين
سليم شاور علي السرير. هنا
ماهي. طب وانا
شاوره سليم علي السرير. هنا برضوا
ماهي. لا انا وانت مش هنام في سرير واحد
سليم. الكلام ده قبل منكلم بعض لكن دلوقتي لا
ماهي. مش اقولك هو انا مقولتلكش
سليم. لا مقولتيش
ماهي. مش انا مبقيتش بحب حد ينام معايا في نفس السرير
سليم. لا يحببتي ابقي اتعودي
وناموا
بعد مرور 6شهور
كلهم بيفطاروا
سليم. انا رايح الشركه عشان جالي تليفون و بيقولولي ان في عطل في الشركه
احمد. اسنتى هاجي معاك
سليم. لا خليك انت انهارده يا بابا وانا هتصرف
احمد. ماهي يبني
مشي سليم راح الشركه و هو في الطريق ظهزت قداموا واحده و داس فرامل و العربيه اتخبتط و من شده الخبطه اتقلبت
في قصر الشرقاوي
سيدرا. سلييم
كلهم في اي
سيدرا. سليم في حد اتصل و قال انوا العربيه اتقلبت بي و نقلوا علي المستشفى
ماهي. سليم
و اغمي عليها
و بعد عده وقت
ماهي بتجري و هي بتعيط في ممر و اخروا غرفه العمليات
بتقعد قدام الغرفه و بتفضل تعيط و بتلاقي الممرضين بيخرجوا من الغرفه العمليات
ماهي و هي بتمشي بسرعه وراهم. طب سليم في حاجه هو حصلوا اي
واحده من الممرضين. المريض القلب وقف
ماهي وقفت بصدمه. اي سليم
بيجي عليها احمد و سيدرا و هدي
احمد. ماهي في اي مالوا سليم
ماهي بعياط. بببييقولوا ققلبوا ووقف
هدي. ابنيييي
بيخرج الدكتور
احمد. ابني مالوا يا دكتور
الدكتور. البقاء لله
ماهي زقتهم و دخلت جري عند سليم
لقيت سليم نايم علي السرير و متغطي بي قماشه بيضه ماهي جريت عليه
ماهي. سليم يا حبيبي قوم ونبي رد عليا هما بيضحكوا عليا صح انت مموتش يا سليم ارجوك رد عليا انت سامعني طيب رد عليا انا قلبي وجعني يا سليم قوم عشان ابننا مش هنعيش من غيرك يا سليم ونبي رد يااااارب خدني انا و هو لا ياااارب
دخلوا لقيوا ماهي عماله تهز في سليم
ماهي بصراخ. يا سليم انت مبتردش لي يا سليم اااااااااه
هدي بعياط. خلاص يا ماهي راح
ماهي. لا هو مرحش هو هيقوم صح يا سليم يا رد عليا عشان خاطري بلاش تسبني اااااااه يارب سليم انت كل حاجه ليا اهلي رموني وانت الي اتجوزتني و حبتني متسبنيش
جم الممرضين عشان يخرجوا ماهي و يدوها مهداء
ماهي. لا مش هسيبوا و هو مش هيسبني يا سليم اااااااااه ااااااااااه
و فجأه لقيوا ماهي بتنذف و فجأه اغمي عليها جريوا عليها و جابوا الدكتور
الدكتور. دي حاله ولاده
احمد. ولاده ازاي دي لسه في السابع
الدكتور. ولاده مبكره
عند سليم
كانت سيدرا و هدي عاملين يعيطوا و سيدرا لحظت ان سليم بيحرك ايدوا جريت ندت الدكتور دخل و خجرهم
و بعد عده وقت
خرج الدكتور من عند سليم
الدكتور. دي حصلت معجزه بعد ما القلب وقف رجع ينبض تاني و شويه و هيفوق
هدي. الحمدلله يارب
احمد سجد في الارض. الحمدلله
سيدرا. يعني كده سليم عايش
هدي. يلا نروح نشوف ماهي خدني يا احمد عندها
و مشيوا راحوا عند ماهي كانت ولدت و جابت ولد ولسه مافقيتش
وبعد شويه
احمد. حمدالله بالسلامه يا ماهي يا بنتي
هدي. ماهي سليم عايش بعد مانتي مشيتيي حرك ايدوا و بعدين جه الدكتور ولسه مطمنه
ماهي. بجد سليم عايش الحمدلله هو ابني فين مات صح
هدي. لا بس هو في الحضانه عشان مولود في السابع
ماهي. الحمدلله يارب انا عاوزه اروح اشوف سليم
هدي. يا بنتي انتي لسه والده و مش هتعرفي تتحركي
ماهي. لا انا عايزة اروح اشوفوا ونبي يا ماما وديني عنده لو مش هتوديني هروح انا
هدي. تروحي لوحدك ازاي بس حاضر يا بنتي وامري لله
و راحوا عند الاوضه عند سليم و هدي واحمد مسندين ماهي
………………………………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حادثة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *