روايات

رواية جنون حنين الفصل السادس 6 بقلم نور محمد

رواية جنون حنين الفصل السادس 6 بقلم نور محمد

رواية جنون حنين البارت السادس

رواية جنون حنين الجزء السادس

رواية جنون حنين الحلقة السادسة

مروان:تمام..ياشاويش
الشاويش:نعم يافندم
مروان:خذ الأنسه دي على الحجز فورا
حنين بخوف:لا انا ليه انا الضحيه هنا، والا علشان انا بنت ومكسوره الجناح، حتاجو عليا كده
مروان بعصبيه: ياشاويش خدها فورا من قدامي، مش عاوز اشوفها قدامي دلوقتي
حنين بترجي:خلاص والنبي خلاص، بلاش الحجز والنبي، وانا مش عاوزه حقي، خلاص والله
الشاويش:تعالى معايا يأنسه بزوق احسن
حنين:طيب خلاص متزقش بس، حاجي خلاص
“خرجت برفقه الشاويش للحجز ووصلت لزنزانه ”
الشاويش:يالا ادخلى هنا
حنين بخوف:ايه ده زنزانه انفراضي ليه، انا محكومه عليا بالعدام والا ايه، لا انا مش عاوزه اقعد هنا، وديني عند المجرمين احسن، الله يسترك يارب
الشاويش:لا مينفعش، دي اوامر مروان بيه كده، ادخلى بقى
حنين:خلاص، بلا مروان بيه، بلا بتاع بقى، حدخل متزقش كده
في مكتب مروان **
مازن:انت تعرف المزه دي، والا ايه ياميرو
مروان:مازن احترم نفسك، ومتتكلمش عليها كده تاني
مازن:ايه ياميرو هي تخصك والا ايه، دنا كونت حعلقها لولا، الفضيحه الى عملتها ليا، بنت المجنونه دي
مروان بغضب:ايوه تخصني، ومتجبش سيرتها تاني على لسانك
مازن:اهدى بس ياميرو كده، انا اول مره اشوفك كده علشان وحده، ماحنا ياما بنتراهن على المزز مين الى يكسب بيها، بس ده مش كان بيعصبك كده، انت حبتها والا ايه
مروان:دي مش زيهم يامازن، ومعرفش بحبها والا لا، بس مش عاوز اي حد غيري، يجيب سيرتها قدامي
مازن:باين عليك وقعت خلاص ياصاحبي، بس هي تستاهل، فعلا مزه ودمها خفيف بس مجنونه اوي
مروان بعصبيه:مازن انا قولت ايه، متجبش سيرتها على لسانك فاهم
مازن بخوف:خلاص ياعم، انت بتغير عليها اوي علفكره، طيب ليه عملت كده فيها دلوقتي
مروان:علشان عاوزها تتربى، هي بعدت عني اسبوع بحاله، بعد اخر مصيبه عملتها، وانا مش حسيبها تمشي كده المره دي، منغير عقاب على الي عملته
مازن:لا جامد ياحظابط على رأيها، طيب انت ودتها زنزانه، فعلا مع مجرمين دي صغيره مش حتستحمل
مروان:لا انا عامل حسابي، هي دلوقتي في زنزانه انفراضي، وحسيبها ساعتين تتربي لوحدها، وبعدين حطلعها من هناك
مازن بضحك:ربنا يستر بقى ومتعملش مصيبه كمان هناك
بعد ساعه في الزنزانه عند حنين **
“كانت تجلس تلك المجنونه في الزنزانه وهي متكوره على نفسها بخوف فكانت الزنزانه مظلمه ليس بها سوي شباك صغير يدخل منه الضوء وهي لديها فوبيا من الاماكن المظلمه ”
حنين بصوت متقطع من الخوف:ياشاويش الله يسترك يارب..قول لمروان بيه انى اتعلمت الدرس خلاص.. والله ماحاجي هنا تاني بس طلعوني والنبي.. انا عندي فوبيا من الاماكن المظلمه..مش قادره استحمل تاني
في مكتب مروان **
دخل الشاويش:مروان بيه الحق البنت الى اجت من شويه دي في الزنزانه الانفراضي
مروان بخوف:مالها حصلها ايه هي كويسه والا ايه انطق
الشاويش:هي خايفه وتعبانه.. بتقول عندها فوبيا من الاماكن الظلمه..وبتبكي حضرتك هناك
مروان بصدمه:بتقول ايه انا مش قايلك تراقبها هناك..تعالى معايا فورا نشوفها..وانت يامازن افضل هنا لو حصل حاجه تمام
مازن:تمام يامروان
في خارج القسم**
هبه بخوف:هي اتأخرت كده ليه.. دي ليها ساعه جوه .. انا خايفه عليها اوي.. ليكون الظابط حبسها المره دي فعلا..انا حدخل اطمن عليها مش حقعد كده هنا تاني
في مكتب مروان **
دخلت هبه:مروان بيه..ممكن اكلم حضرتك
مازن:مروان مش هنا..هو عنده شغل دلوقتي..تقدري تستنيه هنا يأانسه
هبه بصدمه:هو ده انت.. بتعمل ايه هنا..في مكتب الظابط
مازن:افندم؟!! ياأنسه انتى تعرفيني؟
هبه:مش انت نفس الشخص الي خبطت صحبتي حنين بعربيه!!
مازن بسخريه :وانتي بقى صديقه المجنونه دي..بس قصدك هي الي رمت نفسها على عربيتي
هبه بخوف:والله ياباشا هي غلبانه اوي ومتقصدش.. هي مجنونه بس شويه معليش سامحها..طيب هي فين دلوقتي
مازن ببرود:هي في زنزانه انفراضي دلوقتي علشان الى عملته ده
هبه: يالهووي لا هيا عندها فوبيا من الاماكن المضلمه.. معليش ياباشا سماح المرادي بس..سامحها وهي مش حتعمل كده تاني اوعدك
مازن: عارف.. متخافيش مروان راح يشوفها دلوقتي.. طيب تعالى يأنسه اقعدي الاول
قعدت هبه:انت تعرف مروان بيه منين حضرتك؟!
مازن:انا ابقى صديقه المقرب..واسمي مازن..وانتي اسمك ايه
هبه:انا اسمي هبه
مازن: وعندك كام سنه يأنسه هبه
هبه:16 وماشيه في ال17سنه دلوقتي
مازن بضحك:وانا 25 وماشي في ال26 سنه دلوقتي..هي حضرتك مرتبطه
هبه:افندم؟!!
مازن:احم قصدي بس ممكن نتعرف على بعض اكتر
هبه ببرود:لا
مازن:ممكن اعرف لا ليه. يعني ايه السبب؟!!
هبه ببرود:انا مش بتعرف على حد.. السبب في سجن صحبتي المقربه
مازن:علفكره انا ممكن اقول لمروان.. انك مشتركه معاها في الخطه..وتشرفي معاها في نفس المكان
هبه بعصيبه:انت بتهددني كمان..اعمل الي عاوزه..انا مش حخرج من هنا منغير صحبتي..يعني حخرج وهي معايا كمان
مازن:الثقه حلوه بس زياده يأنسه عندك..بس لو اتعرفنا اكتر انا حقول لمروان يخرجها معاكي
هبه بغضب:ياض.. انت فاكرني من البنات السكي ميكي الي بتروح وتجي..لا انا اوديك البحر وجيبك.. عطشان يابابا
مازن:افندم؟!!قصدك ايه؟
في الزنزانه عند حنين**
“كانت تجلس على الارض بخوف وتتنفس بصعوبه من خوفها ”
دخل مروان سريعا ليجدها على حالها هذا:حنين انتى كويسه!!
مانت رئته امامها جرت اليه لتتشبث به كأنه طوق النجاه لها الأن:انا خايفه اوي ياحظابط.. ارجوك طلعني من هنا..انا اتعلمت خلاص والله..انا عاوزه امشي بس.. ومش حاجي هنا تاني والله
مروان بحزن عليها:اهدي انا اسف..مكنتش اعرف انك عندك فوبيا..تعالى متخافيش..انا هنا معاكي
“اخذها وجلسو على ارض الزنزانه بجانب بعض ”
حنين بدموع:انا اسفه والله توبه خلاص مش حعمل كده تاني والله
مروان:خلاص اهدي انا معاكي هنا.. متخافيش انتى بتخافي ليه.. من الاماكن المظلمه ياحنين
حنين:اصل..اصل..انا وصغيره وعندي 5سنين.. كونت قاعده العب لوحدي.. وبعدين الكوره بتاعتي دخلت الاوضه الضلمه.. الي في بيتنا دخلت وراها والباب اتقفل عليا.. علشان كان بايظ.. وانا كونت خايفه وناديت على بابا وماما.. بس محدش سمعني قعدت فتره طويله.. وبعدها غبت عن الوعي..وصحيت وماما جنبي بتعيط عليا..من يومها وانا بخاف اقعد لوحدي..في اوضه ضلمه
مروان:انا اسف مكنتش اعرف..بس مش عاوزك تخافي وانا موجود معاكي هنا ماشي
في مكتب مروان **
“مازن واقف وماسك رأسه الى بقت كلها دم وهبه واقفه فوق الكرسي علشان هو اطول منها”
هبه بتحزير:بقولك ايه ابعد عني..احسن اشلفطلك وشك الحلو ده.. انت ليسا متعرفش مين هي..هبه مرزوق
مازن بألم:اكتر من الي عملتيه ده يامفتريه..دنا دماغي بقت كلها دم بسببك
هبه ببرود:تستاهل علشان انت قليل الادب..ومسكت ايدي كمان..ودي نتيجه الي يلعب مع هبه مروزق ياكوتش
مازن:يامجنونه انا كونت بساعدك بس..دنتي كونتي حتقعي على وشك لولا.. اني لحقتك قبل ماتقعي
هبه:هي انا طلبت منك المساعده ياسي مازن..انا عارفه حركات المسلسلات دي كويس.. يابابا مش عليا انا
مازن بضيق :علفكره انا اقدر.. دلوقتي اقدم فيكي بلاغ..سب وتعدي باضرب في مكتب ظابط كمان
هبه:انت بتهددني كمان..مانا حقدم فيك بلاغ تحرش هنا في مكتب ظابط كمان..وبقى تنقابل في المحاكم ياسي مازن
مازن:بقى كده..طيب والله لاعرفك يامجنونه..مين مازن محمود..تعالى هنا بقى
هبه وهي تجري منه:الحقوني ياحكومه..عاوز يضربني في حمايتكم..ياحكومه ياشاويش.. الحقني ياشوشو
مازن بضحك:ههههه بس يامجنونه يخرب بيتك حنتسجن كلنا فعلا هنا
دخل الشاويش:في ايه ياأنسه مالك؟!
هبه استخبت خلفه:الحقني ياشوشو.. عاوز يضربني..وانت موجود
مازن بضحك:هههه معليش ياشاويش دي مجنونه متخدش عليها..عندك علبه اسعاف اوليه..رأسي بتنزف زي مانت شايف
الشاويش:مين عمل كده فيك يامازن بيه..انا حجبلك علبه الاسعاف فورا
“نظر مازن بخبث لهبه لتنظر له هبه بخوف ”
هبه بخوف:خدني معاك ياشوشو..قصدي ياشاويش..عند صحبتي حنين والنبي
الشاويش:ماشي تعالى يأنسه
مازن:استني يامجنونه اروح معاكي..يووه دي مشت..مجنونه اوي زي صحبتها.. بس شرسه وعجبتني
في الزنزانه عند حنين ومروان **

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جنون حنين)

اترك رد

error: Content is protected !!