روايات

رواية خفايا القدر الفصل العاشر 10 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر الفصل العاشر 10 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر البارت العاشر

رواية خفايا القدر الجزء العاشر

رواية خفايا القدر الحلقة العاشرة

عاصف: تتجوزيني
غزل بصت ليه بصدمة
عاصف: بقولك تتجوزيني
غزل: حالتي يتشفق عليها لدرجادي
عاصف: الحكاية مش كدة
غزل: امال اي جاي بعد وفاة بابا بيومين بتعرض عليا الجواز معني كده اي انك شفقان عليا بس احب اقولك اني اقدر اعتمد علي نفسي
عاصف: ده اللي فهمتيه من كلامي
غزل: اه واتفضل اطلع بره طلبك مرفوض
عاصف طلع من غير اي كلمة تاني
مر شهر على وفاة باباها حاولت تتقبل كدة وتشوف شغل ليها ومش بتكلم عاصف ولا بتخطلط بيه غير للضرورة وهو بيحاول يفهما ان مش زي ما هيا فهمت بس هيا مش حابه تسمع كلامه
عاصف: هتفضلي لامتي مش حابه تسمعيني
غزل: مفيش حاجه عشان اسمعها علاقتي بيك كان بين مريض ودكتورة والعلاقة خلصت خلاص مفيش بينا كلام تاني
عاصف: بقيتي قاسية اوي
غزل: عن اذنك
سابته وطلعت وهو لسه هيوقفها تلفونه رن
عاصف: الوو عاصم
عاصم: تقدر تعدي عليا ف القسم
عاصف: تمام شوية وجاي
بعد شويه كان عاصف ف القسم
عاصف: خير ي عاصم
عاصم: خير متقلقش اقعد انا اتصلت بيك عشان اقولك بالمستجدات دلوقتي احنا قدرنا بالافادة بتاعك الراجل اللي انت كنت باعته قدرنا نرسم صورة ليه بواسطة خبير الرسم بس للاسف من مصادرنا عرفنا ان هو طلع بره البلد
عاصف: طلع ازاي
عاصم: ما هو ده اللي جايبك نتكلم فيه طلع بالطيارة الخاصة بالشركة
عاصف: اييي طب ازاي ومين اللي اداه الاذن يطلع بيها هو كان موظف ف الشركة
عاصم: لا مكنش موظف عرفنا انه فاتح سوبر ماركت مش. كبير اوي سالنا هناك كله بيقول انه راجل محترم وعايش ف حاله محدش يعرف عنه اكتر من كده
عاصف: يبقا اكيد ف حد كبير وراء وعايز يخلينا نشك ف كل اللي حولينا
عاصم: ده شي اكيد لان ملهش اي علاقة ب ابو غزل او اي دوافع للق*تل
عاصف: انا هنزل الشركة وهحاول اعرف كل حاجه
عاصم: تمام وانا هتابع زي ما انا وان شاءلله نوصل ليه
عاصف: همشي انا دلوقتي وخلينا علي تواصل
عاصم: ماشي ي شق
رجع عاصف على البيت لقاء ابوه قاعد ف الصالون
محمود: عاصف
عاصف: نعم ي بابا
محمود: انت كويس
عاصف: كويس ي بابا كنت ف القسم دلوقتي
محمود: لسه ملقوش القا*تل بردو
عاصف: لا لسه بس عرفوا ان هو بره البلد وال مفاجأة الاكبر انه طلع بالطيارة الخاصة بالشركة
محمود: اي وازاي ومين سمحله
عاصف: ده اللي هنعرفه
محمود: اكيد ف حد عايز يورطنا
عاصف: هفضل وراء الموضوع لحد ما اعرف كل حاجه واي صحيح بكره هبدا شغل ف الشركة
محمود: هاا
عاصف: اي مش مبسوط اني هرجع الشركة
محمود: لا طبعا انا كنت بتمني اليوم. ده بس انا تعبان شويه
عاصف: سلامتك ي بابا
ف الوقت ده غزل نزلت من فوق
غزل: عمي
محمود: تعالي ي بنتي ي غزل
غزل: انت فاكر لما قولتلي ان بعد ما اخلص علاج ابنك لو حابه اسافر انت هتتكفل بكل حاجه
محمود: ايوه وانا لسه عند وعدي
غزل: طب انا عايزه اسافر باريس عندي واحده صحبتي هناك هروح اقعد معاهاا
عاصف: بسس
غزل: ها قولت اي
محمود: زي ما تحبي ي بنتي
عاصف: هتروحي فين هناك بلد اجنبيه ومتعرفيش فيها حد
غزل: صحبتي هناك ومع الوقت هتاقلم علي الوضع
عاصف: ده قرارك يعني
غزل: ايوه
عاصف: تمام عن اذنكم
غزل: ممكن نخلص الاجراءات ف اسرع وقت عايزه اسافر اخر الاسبوع
محمود: تمام ي بنتي
غزل: تصبح على خير
محمود: وانتي بخير
ويعدين معاك ي عاصف مش هتسكت غير لما تحط الكلبشات ف ايدي لازم عاصف ميوصلش لاي حاجه من اللي انا عملتها لان ساعتها مش هضمن رد فعله لما يعرف كل حاجه انا عملتها لحد دلوقتي غزل هتمشي وانا هحاول اخليه هو كمان يبعد وبكده السر يفضل سر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *