روايات

رواية خيانة مشروعة الفصل الأول 1 بقلم حياة غانم

رواية خيانة مشروعة الفصل الأول 1 بقلم حياة غانم

رواية خيانة مشروعة البارت الأول

رواية خيانة مشروعة الجزء الأول

رواية خيانة مشروعة
رواية خيانة مشروعة

رواية خيانة مشروعة الحلقة الأولى

.. مراتي برا اخرجي استقبليها.
فرح بصدمه: م مراتك مين ازي طب وانا.
عدي بابتسامة: انتي ايه.
فرح بإبتسامة الم: انا مراتك يا عدي ازاي تتجوز عليا.
عدي ببرود: يلي حصل وبعدين انتي ناسيه انه جوازنا عبارة عن ثفقه ولا نسيتي نفسك انا اتجوزت شفقه مني.
فرح بدموع: يعني ايه والحب يلي حبته راح فين انت في واعيك يا عدي اكيد بتهزر.
عدى ببرود: لا مش بهزر ويلا اطلعي استقبلي مراتي الجديدة.
فرح بصراخ: مش طالعه انت اتجننت عدي والنبي قولي انك بتضحك عليا وانه دا حلم لا كابوس.
عدي ببرود: خلصتي يلا.
فرح بالم: تمم.
خرجت وانصدمت من يلي شافته: انتي يا سمر.
سمر كانت قاعدة ولابسه فستان ومعها حماتها: فروحة حببتي ازيك.
فرح بصراخ: انتي يلي اتجوزتي جوزي انتي يا اختي.
سمر ببرود: عادي محصلش حاجه يا قلبي وبعدين هو اختارني انا مش انتي.
عدى: خلاص خلصتوا كل واحدة علي اوضتها.
فرح حاسه انها في دومه اغمى عليها جري عدي بسرعه وشالها: فرح فرح فوقي.
سمر بحقد: اكيد بتمثل عليك اختي وانا عارفها.
حماته بشماته: ولا يهمك يا بنتي الليلة ليتلك نزلها لي تحت يا عدي.
عدي داخلها اوضته:: مراتي مش هتخرج من هنا يا امي.

سعاد بخبث: لا هتنزل ولا انت مش ناوي تفرحني بحته عيل.
عدى تجاهل كلامها واتصل بالدكتور يجي وسمر و سعاد علي اخرهم منها.
الدكتوره: جالها انهيار عصبي لازم تحافظ علي صحتها.
عدى بابتسمامه: تمم.
خرجت وهو قعد جنبها وبيلمس شعرها بحنان: عارف اني جرحتك بس غصبن عني مقدرتش احبك مقدرتش.
سابها وخرج.
تاني يوم: فرح انتي يا زفتة.
فرح بتيجي: نعم يا ماما.
سعاد بقرف: متقوليش ماما تاني انتي فاهمه غوري نضفي البيت وحضري الاكل للعرايس.
فرح بحزن: تمم.
بينزل وبيعدل الجاكت بيلاقي امه و سمر و فرح مش موجود: هي فين فرح.
سعاد بخبث: مش ظهرت من الصبح ومراتك شقيانه من الصبح في المطبخ والبيت شوف عملته ازاي.
عدى بابتسمامه: تسلم ايدك يا سمورتي.
سمر بدلع: حبيبي عشان ترتاح.
فرح بتخرج سعاد بتتكلم: لسه صاحيه يا هانم.
فرح بصدمه: نعم.
سعاد بخبث: سايبه العروسه تحضر الاكل وانتي لسه مخمودة.
عدي متداخلا: خلاص يا ماما فرح تعبانه.
سعاد بزعيق: تعبانه ولا تغور في داهيه مراتك عروسه متعملش حاجه ودلوقتي تكدب وتقول هي يلي عملت.
فرح بابتسامة: عندك حق انا معملتش حاجه عن اذنكم.
سمر بدلع: حبيبي تعالي نخرج النهارده وباسته من خده.
فرح بغيرة: لا النهارده يومي.
سعاد ببرود: انتي يابت مبتفهميش بقولك عروسة.
فرح لسه هتتكلم: خلاص يا فرح النهارده مع سمر.
فرح حبست دموعها: سمر صح طيب.
بصت لسمر بحزن: مكنتش اتخيل في يوم انك يا بنت ابويا تعملي معايا كده تاخدي مني جوزي وبصت علي عدي بحزن: يا خسارة حبي ليك طلقني يا عدي انا مستحيل اعيش معاك.
عدي بغضب: متجبيش سيرة الطلاق تاني.
فرح بهدؤء: هتطلقني وهشوف حياتي زيك.
عدي ضر”بها بالكف: اخرسيييييي تشوفي ايه انتي اتجننتي.

فرح بغضب: اه هشوفها وهتطلقني غصب عنك.
عدي شدها من شعرها بالقوة وداخلها الاوضع وفضل يضر”ب فيها بكل غل: طلاااق لااات مفيش طلاااااق انتي فاهمه.
فرح……
عدي بخوف لاقها فقدت الواعي وساكته: فرررررححححح.
بيشالها وبيجري علي المستشفى بسرعه تحت ابتسامه خبيثة من سعاد وسمر.
سمر بخبث: تغور بنت الملاجاء.
سعاد: هي لي اتجوزتيه.
سمر بمكر وغضب’: عشان مش طايقها من ساعه لما ابويا اتبنها من الملجاء وهي مش عارفه حتي اني مش اختها.
سعاد بصدمه: ايهه
~~~~~~~~~~~~~~.
في المستشفى.
الدكتوره: مينفعش كده انا حذرتك انه غلط المدام حامل ودا مينفعش.
عدي بصدمه: حامل ازاي انا ملمستهاش.
الدكتورة برفع حاحب: افندم.
عدي داخل بسرعه لاقها مصدومه وبتعيط: حامل من ميننننننن رددددي عليااااااااا.
فرح بخوف: والله مش ح…
طخخخخخ: اخرسييييي لييييي.
فرح بصراخ: مش حامل والله مش حااااملللل ااااااااه.
يتبع…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة مشروعة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *