روايات

رواية سيلا الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة المتمردة

رواية سيلا الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة المتمردة

رواية سيلا البارت الحادي عشر

رواية سيلا الجزء الحادي عشر

رواية سيلا الحلقة الحادية عشر

ليث في العناية الدكاترة حوالية وبيعملو الصدمات الكهربا*ئية وقلبو وقف خالص الدكاترة بيبصو لبعض بي حزن واسف وبيغطو وشه بالغطاء وبيعلن الدكتور عن ساعة الوفاه وبيخرج الدكتور من العناية بحزن
هلال بينقلوة الدكاترة علي غرفة العمليات بسرعة وسيلا واقفة مكانها بخوف وصدمه
مروان بيقرب عليها وبيقول بقلق انتي كويسة حصلك حاجه اذاكي في حاجه
سيلا بتبصله برعب وبتهز راسه بي لا بخوف وبتقول لا
مروان بارتياح الحمد الله انا هخرج اطمن علي جدي ونغم
سيلا برعب لا متسبنيش هاجي معاك
مروان بيبصلها وبيهز راسة وبتمشي سيلا جمبو وهي كل حاجه بتتعاد قدامها وان هلال دافع عنها وانو انقذ حياتها فهي كانت علي وشك المو*ت وانها هتفقد حياتها ولولا وجود هلال كانت مكنتش موجودة دلوقتي وكانت بين الامو*ات عند هذه النقطه بتحس بخو”ف وكانت ماشية بشرود وهل هلال هيمو*ت ولا هيعيش وبقت دماغها بتفكر في مليون سوال هي مش لاقيلو اجابة

 

مروان بيبوصلو عند اوضة نغم ولسة هيفتح الباب ولكن بيوقفهم الدكتور وهو بيقول مروان بية
مروان وسيلا بيبصوله باستفسار
الدكتور بحزن انا كنت بدور علي حضرتك عشان ابلغك ان
سيلا هنا بتحس بوجع في قلبه وكان قلبها هيخرج من مكانه بتحط ايدها علي قلبها وبتقول بخوف ليث ليث حصلو حاجه
الدكتور باسف وحزن البقاء لله
مروان بيبص لدكتور بصدمه
سيلا بتحس ان قلبها وقف عن النبض في اللحظه دي وبتقول بخوف وصدمه ليث كويس صح انت بتكدب عليا صح انتو عاملين فيا مقلب صح عشان اسامحو
الدكتور بيشفق علي حالتها شدو حيلكو
مروان بغضب بيمسك الدكتور من ليقاته بجنون وبيقول بصوت جهوري مين دة اللي مات ليث عايش انت بتقول اي دنا هقت”لك مستحيل ليث يمو”ت ويسبني
سيلا بتسيبهم وهي بتجري بجنون لي اوضه العناية ودموعها نازلة زي المطر وبتقول بصراخخ لييييييييييييييييييييييييث ليييييييييييييييييييييث وبتزق الباب وهي بتدخل بسرعة بتلاقي الممرضة بتشيل الاجهزة من علي ليث ووشو متغطي
سيلاااااا بجنون وصراخخ ابعدي عنو ابعدي عن حبيبي ليث عايش وبتشد سيلاااا الملاية من علي وشو
الممرضة جت بتمسكها سيلاااا بتصرخ بانهيار وهي بتزقها وبتمسك وجه ليث بين ايديها وهي بتقول بصراخ رد عليا انت عايش صح رد متعملش فيا كدا انت قولتلي انك عمرك مهتسبني لييييه يا ليث ليه خلفت بوعدك ليا سبتني لوحدي لمين هعيش ازاي من غيرك ارجوووووك رد عليا وبتصرخ صرخه قوية بترن في ارجاء المستشفي كلها فصرختها ينش”ق القلب من الو”جع وبتقول بانهيار وهي بضمه لحضنه عشان خاطري قوم بالله عليك قوم انا مسمحاك وموافقة نتجوز يا ليث موافقة نرجع عشان خاطري انا هموتتت من بعدك يا ليث

 

الممرضة كانت بتبكي عليها وسابتها وهي واقفة والدكتور بيدخل ولكن بيوقفو مكانهم بدموع علي مظهرها اللي بي*قطع القلب
قوم ونبي قوم عشان نغم وجدو ومروان عشاني انا طيب انا سيلااااا حبيبتك اللي بتعتبرها بنتكككك قوم يا ليث مش هسامحك لو سابتني متعملش فيا كدا يا لييييييييييييييييييييييييث لاااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه يااااااااااااااارب لا متخدوش مني يارب مقدرش اعيش من غيرو وبتخرج صرخه يتوقف القلب ليها من وجعها
وهنا فاللحظه دي بيشتغل جهاز القلب تاني الممرضة بتاخد بالها وبتبرق بصدمه وابتسامه وبتقول لدكتور النبض رجع تاني
الدكتور بيبص للجهاز بصدمه وبيقول مستحيل اللي انا شايفو دة دة معجزة بجد
الممرضة بتقرب هي والدكتور من سيلااا وبيقولو بامل ممكن تبعدي هو عايش شوفي القلب اشتغل تاني ودي معجزة خلينا نلحقو
سيلا بتبص للجهاز بامل وهي بتبتسم وبتبكي بهستريا ومش مصدقة وبتبعد وهي بتوقف علي جمب والابتسامه علي وشها ودموعها مش بتوقف وبتدعي في سرها انو ربنا يحفظهولها ويعيش
الدكتور بقا يعمل اللازم وهو مذهول هو والممرضة من اللي حصل
وسيلاااا واقفة تراقبهم بخو*ف

 

مروان بيدخل في اللحظه دي وبيلاقي الدكتور والممرضة بيبصلو وبيبتسمو وبيبص لي سيلا وهو مصدوم مش فاهم حاجه
سيلااااا بدموع وضحك ليث عايش ليث رجع تاني
مروان عيونه بتدمع وهو بيبتسم
الدكتور بيخص وهو بيقول الحمد الله اللي حصل دة معجزة حقيقي انا اول مرة يعدي عليا حالة زي كدا ودة يدل ان حبكم قوي اوي هو بقا كويس وعدا مرحلة الخطر وهننقلو اوضة عادية وشوية وهيفوق

سيلا بتحس ان روحها رجعت للحياه وهي بتبتسم بسعاده العالم وبتشكر وتحمد ربنا في سرها علي انو رجع للحياه تاني
المنرضة بابتسامه تقدرو تخرجو وانا هنقلو اوضة عادية وتقدرو تشفوه بعدها
سيلا بتحضنها بسعادة وهي بتقول بفرحه شكرا شكرا من قلبي
الممرضة بدموع وابتسامه ربنا يخليكو لبعض ويجمعكو سواء
سيلا بفرحه يارب وليكي بالمثل وبتبعد عنها سيلا وبتخرج هي ومروان وبيبداءؤ ينقلو ليث
سيلا بسعاده جدو فين يمروان
مروان بحزن جدو تعب ونقلوه اوضة تانية تعالي نشوفو

سيلا بحزن يلاااا وبيروحو لي اوضة جلال اللي نايم ومتعلق ليه المحلول والدكتور جمبو

سيلا بقلق جدو مالو يدكتور هو كويس صح
الدكتور بهدؤء متقلقيش هو كان هيدخل في ازمة قلبيه بس الحمد الله لحقناه وعملنا اللازم وهو دلوقتي بقا كويس
سيلا بتنهيده الحمد الله
مروان بيشكر الدكتور
سيلا بتذكر هلال لازم نطمن علي هلال يا مروان

 

مروان حاضر تعالي نشوفو
في الجهه الاخري وهي دراعها ملفوف بي الشاش وبتتكلم في الهاتف وبتقول بصراخ وجنون يعني اي يعني ما*متتش يا غبي دنا هق*تلك بايدي وبتقفل الخط في وجهه وهي بترمي الهاتف عالارض وبتك*سر كل حاجه حواليها بجنو*ن وصرا*خ وهي بتقول بجنو*ن هقت*لك يا سيلاااااااااااا هقتل*ك بايدي وبتاخد المسد*س وهي بتخرج بجنو*ن

سيلا ومروان بيروحو يطمنو علي هلال ونغم بتفوق وبتعرف اللي حصل وبتروح معاهم فهو اخيها بالاول والاخير

والممرضة بتقولهم انو في العملية لسة ووضعه مش مستقر ادعولو

سيلا بتبص لي نغم بحزن وهي بتقول لو حصلو حاجه هيبقا انا السبب يا نغم مش هسامح نفسي
نغم بحزن عليها وهي بتاخدها فحضنها وبتطبطب عليها وبتقول بحنيه ان شاء الله هيبقا كويس يحبيبتي ومش هيحصل حاجه وحشة ادعيلو
سيلااااااا بتنهيدة يااااارب يا نغم يااااااااارب
الممرضة بتيجي عليهم بابتسامة وهي بتقول ليث بيه فاق وعاوز يشوفكو
كلهم بيبتسمو بفرحه وبيروحو وراء الممرضة لغرفة ليث وسيلاااااا فرحه العالم لا تسيعها هي اول هتعملها هتقولو انها مسامحاه وهتطلب منو يسامحاها وينسو اللي فات ويرجعو تاني وهنا سيلا بتبتسم بسعادة وماشية وجمبها مروان ونغم وماشين في الطرقة والممرضة قدامهم وهما خلفها

 

ولكن بيوقفهم صوتها وهي بتقول بصوتتتت جهوررري بيرن فارجاء المكان سسسسييييلااااااااااااااااااااااااااا
كلهم بيوقفو مكانهم بدهشه وهما بيلفو خلفهم وبيلاقوها وقفه علي بعد مسافة قريبة منهم وبتبصلهم ب*شر وابتسامه كلها ش*ر
سيلا ونغم فوقت واحد فتون
فتون بش*ر ايوه فتون فتون اللي جايلك برجليها عشان تصفي حسابها معاكي
نغم بغضب فتون انتي اتجننتي حساب اي وجاية اي وعاوزة اي

 

فتون بغ*ل حسابك بعدين ينغم ابعدي انتي دلوقتي انا جاية عشان اخد روح حبيبت القلب وهنا فتون بترفع المسد*س وهي بتوجهوو علي سيلا
سيلا بتبصلها بصدمه هي والجميع
فتون بابتسامه كلها ش*ر وقتك انتهي نتقابل في الج*حيم يا سيلا وهنا بتخرج الرصا*صة ووووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سيلا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *